نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۳۷
افشاگری درباره جنجال راکت‌های تقدیمی به احمدی‌نژاد/ کنایه به سوپر استار ایرانی که تنیسور شد/ علاقه‌ای به تنیس ندارم اما دوباره برمی‌گردم!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ارغون رضایی تنیسور حرفه‌ای ایرانی–فرانسوی با سکوت چند ساله خود را شکست و از دلیل حضور کمرنگش در عرصه ورزش در این سال‌ها گفت.

محدثه جوادی؛ ارغوان رضایی تنیسور حرفه‌ای ایرانی که با تابعیت فرانسوی در مسابقات شرکت می‌کرد، چند سالی از دوران حرفه‌ای‌اش دور شده تصمیم دارد دوباره به روزهای اوجش بازگردد. او عقیده دارد سطح تنیس در ایران بسیار پایین است وگرنه یک بازیگر سینما هیچ‌وقت به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شد، او همچنین در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره حاشیه‌های دوران احمدی‌نژاد شفاف سازی‌هایی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم.

چرا چند سالی از تنیس حرفه‌ای دور بودید؟

من مدتی درگیر مسائل شخصی بودم و نمی‌توانستم تمرکز ۱۰۰ درصد روی مسابقات داشته باشم، نمی‌توانم زمانی که فکرم و جسم آماده نیست به زمین مسابقه بروم، مدتی نیز مصدومیت شدید پیدا کرده بودم اما الان آماده بازگشت به دوران اوج هستم. دوست دارم با نتایج خوبی که می‌گیرم آمدنم را نوید دهم. وقتی ۸ سال از حرفه خود دور شوید زمان زیادی طول می‌کشد تا به بالاترین سطح آمادگی برسید. من فکر می‌کنم تا سال آینده همان ارغوان همیشگی شوم.

چقدر به تنیس علاقه دارید؟

راستش هیچ علاقه‌ای به این رشته ندارم. پدرم این حرفه را برای من انتخاب کرد و من نیز به چشم یک شغل به این ورزش نگاه کردم. از ۱۶ سالگی به این فکر می‌کردم که جزو ۱۰ نفر اول در این حرفه باشم و بهترینِ خودم را در بازی‌ها ارائه دهم.

چه چیزی باعث شد شما در تنیس رشد کنید؟

من علاقه زیادی به رقابت بین خودم و حریفانم دارم. در زمان مسابقه دوست دارم حریفم را بکشم (با خنده). من تمام عمرم را برای تنیس گذاشتم و برای حرفه‌ای شدن تلاش کردم.

به جز تنیس به چه حرفه‌ای علاقه‌مندید؟

من عاشق علم پزشکی هستم و دوست دارم راجع به این حرفه اطلاعات کسب کنم. به روانشناسی و رابطه آدم‌ها با هم نیز علاقه دارم.

به مربیگری علاقه دارید؟

من علاقه‌ای به مربیگری ندارم؛ مربیگری دنیای متفاوتی است. اگر هم بخواهم وارد این دنیا شوم شاید ۱۵-۱۰ سال دیگر باشد.

اسطوره شما در ورزش کیست؟

من کسی را در دنیای ورزش دوست ندارم اما علاقه خاصی به شخصیت محمد علی بوکسور قهرمان دارم و در بچگی عکس‌ها و پوسترهایش را داشتم. این قهرمان در دوران حرفه‌ای‌اش بسیار درخشان بود و سه بار قهرمان جهان شد. روحیه قهرمانی او را دوست دارم.

تنیسورهای ایرانی را می‌شناسید؟

من از پدر و مادری ایرانی هستم اما سال‌هاست در فرانسه زندگی می‌کنم. به عنوان یک فرانسوی هیچ کدام از تنیسورهای ایرانی را نمی‌شناسم. سطح تنیس ایران واقعاً پایین است. هیچ کدام از بازیکنان ایران در مسابقات ATP و ITF بازی نمی کنند؛ من چگونه می‌توانم آنها را بشناسم؟

از نظر شما چرا تنیس در ایران رشد نمی‌کند؟

سیستم آموزشی تنیس در ایران خیلی بد است. برای تنیس باید هزینه شود تا تمام مردم بتوانند بازی کنند. این ورزش در ایران فقط برای پولدارهاست و این خیلی بد است. برای حرفه‌ای شدن در یک رشته باید حرفه‌ای رفتار کرد، در ایران وزنه‌برداری و کشتی حرفه‌ای است اما تنیس فقط تفریحی است برای پولدارها. باید ایران برای تنیسورهایش خرج کند تا تنیسورهای ایرانی را در دنیا به عنوان ورزشکاری حرفه‌ای بشناسند. من ۲۰ سال زمانم را گذاشتم تا دنیا من را به عنوان حرفه‌ای بشناسد. اگر ایران به همین فرمان پیش برود آینده خوبی در انتظار تنیس ایران نخواهد بود.

بازی‌های ایران در المپیک را دنبال می‌کردید؟

متاسفانه من در این مدت در حال تمرین بودم و نمی‌توانستم بازی‌های ایران را دنبال کنم. ضمن اینکه زیاد در فضای مجازی فعالیتی ندارم. من حسن تفتیان دونده را می‌شناختم؛ او در فرانسه تمرین می‌کرد. همچنین صمد نیکخواه بهرامی را به خاطر بازی در لیگ فرانسه می‌شناسم.

امیر جدیدی بازیگر سینما به تیم ملی تنیس دعوت شد و این خبر مانند بمب در ایران صدا کرد. سابقه دارد که در فرانسه نیز بازیگری در عرصه سینما وارد رشته تنیس شده و ملی پوش شود.

من واقعا تعجب می‌کنم؛ مگر رفتن به تیم ملی شوخی است ... این حرفه‌ای نبودن تنیس ایران را نشان می‌دهد. در فرانسه بازیگر فیلم بازی می‌کند و تنیسور تنیس بازی می‌کند؛ هرکدام با حرفه خودشان پول در می‌آورند. در همه جای دنیا نیز همین گونه است.

اگر مشکلی ندارد ماجرای راکت تقدیمی به احمدی نژاد را می‌گویید؟

{این سوال را پدر ارغوان پاسخ می‌دهد} در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ارغوان دو راکت را تقدیم به مردم ایران کرد، من همراه راکت‌ها یک نامه که چند مورد را در آن نوشته بودم به دخترم دادم تا او را به دفتر ریاست جمهوری برساند اما خواهرزاده‌ام در ایران، نامه من را با نامه خودش عوض کرد و ارغوان نیز متوجه آن نشد چرا که او بلد نیست زبان فارسی را بخواند. اما بعد از این ماجرا تمام مردم با بی‌احترامی با ما برخورد کردند. ما این راکت‌ها را به ملت ایران هدیه دادیم نه به شخص خاصی و این موضوع باید شفاف‌سازی می‌شد. ما عاشق ایران و مردمش هستیم، زمانی که در بازی‌های ارغوان سرود ملی فرانسه پخش می‌شد من اشک می‌ریختیم که چرا سرود ملی ایران برای دخترم پخش نمی‌شود اما مردم بی آنکه بدانند موضوع چیست هرچه توانستند به ما گفتند.


به گزارش خبرورزشی، ارغوان رضایی چندین بار به ایران سفر کرده‌ است. او در مراسمی که برای تقدیر از ایرانیان خارج از برگزار شده بود، راکت‌های خود را به محمود احمدی‌نژاد هدیه کرد. این صحنه در فیلم تبلیغاتی محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری دهم به نمایش درآمد.

ارغوان رضایی در رابطه با اهدا کردن راکت‌های تنیسی به احمدی‌نژاد گفته بود: «ما را به یک مهمانی دعوت کردند. به عنوان یک نخبه ایرانی دعوت شده بودم و باید کاری می‌کردم و آن راکت‌ها را دادم. من آن راکت‌ها را به مردم ایران کادو کرده بودم و اصلاً این نبود که من این کار را برای شخص خاصی انجام داده باشم.»

ارغوان رضایی ادامه داده بود: «من همان زمان هم عنوان کردم که این به مردم ایران تعلق دارد. اجازه بدهید من داستان را برای شما توضیح بدهم. ما را به عنوان یک نخبه ایرانی خارج از کشور دعوت کردند. من هم گفتم وقتی دعوت می‌کنند یک کادویی تهیه کنم. درست است که فرانسه بهترین عطرهای دنیا را دارد ولی من که نمی‌توانستم عطر کادو بدهم. من به دیدن کسی می‌رفتم که رئیس‌جمهور ایران بود. کاری ندارم که چه شخصی رئیس‌جمهور بوده و هر کسی هم جای احمدی‌نژاد بود این کار را انجام می‌دادم. من اصلاً دنبال کار سیاسی نیستم.»

وی اضافه کرده بود: «درگیری‌های زیادی پیدا کردیم و خیلی به ما توهین کردند. آن‌ها در انتخابات از کادوی من سوء استفاده کردند و این برای من گران تمام شده بود. خیلی به ما توهین کردند. هر چی خواستند بگویند به ما گفتند. این کار دموکراسی واقعی نبود. من گفتم که این راکت‌ها متعلق به مردم ایران است و برای مردم ایران جنگیدم ولی متأسفانه از حرف‌های من سوء استفاده شد. ایرانی‌های هر کشوری که می‌رفتم از من در این باره می‌پرسیدند و مجبور بودم برای همه توضیح بدهم. آخر من در این ماجرا ذی‌نفع نبودم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    همین قدر روشنفکر هستند و ازادی خواه... بنده خدا رو فحش بارون کردند...بعد همین هایی که به این خانم فحاشی کردند از ازادی بیان و احترام به مخالف حرف هم میزنن. ضمنا این هم کار زشتی هست که اگه هدیه اش برا ملت ایران بکده به نام خودمون بزنیم.
    • علی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      دوست عزیز احساساتی نشو.اگر واقعاً ازش سوء استفاده شده بود یه کنفرانس مطبوعاتی میذاشت شفاف سازی میکرد نه اینکه بعد ۱۵،۱۶ سال بیاد ماله کشی کنه.
  • مجهول الهویه IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    اشک ریختن نداشت. میومدی ایران و بازی میکردی تا سرود ایران پخش بشه. عخی . نمیشد؟ آره دیگه آخه با حجاب نمیشه تنیس بازی کرد.
    • مجیدم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      صحیح. هرکس برای ایران وخاک مادریش بازی کنه مثل خیلی از بازیکنان سرودملی هم براش میزاریم یانکه فرانسه کجا. ایران عزیزکجا
  • مسعود IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    اتفاقا احمدی نژاد نماد بزرگ پاکی و صداقت و شجاعت ملت ایران است تقدیم به شخص دکتر احترام به تمام ملت ایرانه چرا که احمدی نژاد خودش رو فرزند و خادم ملت میدونه.
    • م. ر. IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      پاکی و صداقت و شجاعت و احمدی نژاد هنوز رئیس بانک ملی اش در کاناداست و سرنوشت بابک زنجانی مشخص نشده مدرک تقلبی خودش و مرحوم کردان و هیئت دولتش که اکثرا به زندان رفتند و فقط مانده بود کابینه اش در زندان تشکیل شود البته بعد از دوره ریاست جمهوری راستی جریان دکل‌های نفتی هنوز پرونده اش مفتوح است
    • یاورهمیشه مومن IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      مسعود جان بیخیال. فرزند و خادم میدونه چیه.یادت رفته همین خادم ملت چه بلایی سر خود مردم اورد.ازدوره احمدی نژاد ببعد ایران شد کره شمالی.این بنده خداهم میگه تنیس و دادیم به ملت ایران.خادم ملت گرفت پیش خودش و استفاده ازش و بلد نبود و بجای مگس کش ازش توخونه استفاده میکنه. اقامسعود خودمون و اگه گول میزنیم مردم و گول نزنیم. این مردم خودشون تواینسالهادیدن و شنیدن.
    • س ز IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      باز خوبه ما هم دوره احمدی نژاد رو دیدیم هم روحانی ؛ در مقایسه با گندی که حسن به مملکت و اقتصاد و سفره مردم زد دوره احمدی خیلی خیلی بهتر بود . در ضمن پدر ارغوان گفت که خواهر زاده اش نامه اصلی رو با نامه خودش عوض کرده اینجا احمدی نژاد باید علم غیب می داشت که این راکت تقدیم ملت شده نه خودش
    • م. ر. IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      بنده کاری به اصولیون‌و اصلاحیون و حسن و محمود ندارم‌ ولی در جواب هموطن‌گرامی س.ز یک مطلب می‌گویم و تمام! بهتر است از یک کارشناس طرفدار این وری ((اصولی ،بهاری )) یا آنوری ((اصلاحاتی، میانه رو )) یا بی‌طرف درباره اثرات مخرب یارانه نقدی بر اقتصاد که در دولت احمدی نژاد داده شد یک سوال بکنید تا اثرات نابودی اقتصاد مملکت را که بر همه ارکان دیگر هم تاثیر گذاشت و اثرات مخربش هنوز هم‌ادامه دارد را بفهمید که خراب کاری کدام یک بیشتر بوده
    • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      هر کادویی به ریس جمهور هر کشوری اهدا بشه یعنی متعلق به ملت اون کشور و کسی نمی‌تواند ورش داره ببره خونه بعدش تمام این گرونی ها و تحریمهای شدید و فسادهای آنچانی از دوره دوم احمدی نژاد شروع شد و مثل گلوله برفی که از بالای کوه قل بخوره هی بزرگتر و بدتر شد
  • نیما IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    احمدی نژاد مظهر ایثار و خدمت به مردم ایران بود و بنده به عنوان یک ایرانی افتخار داشتم ایشان 8 سال رئیس جمهور ما بودن، انسانی دلسوز، خدمتگذار واقعی و تلاشگر.
  • امیر علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    مطمئنا شما و پدر گرامیتان از رانت حکومتی استفاده کردید اونایی که باید بدونن کاملا آمارش رو دارند که دختر شما در رفت و آمد به ایران چه هدایایی بهش تعلق گرفت البته اشکالی هم نداره شما پشت کردن به مردم کشورتون رو انتخاب کردید فقط خالی نبندید متن نامه عوض شده بود...
  • لطفی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    زنده باد احمدی‌نژاد مرد شجاع نیم قرن اخیر
  • sh US ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    حرکت سر کار خانم ارغوان رضایی بسیار عالی بوده و قابل تقدیره . همچنین درود بر شرف ، غیرت ، معرفت و شجاعت دکتر محمود احمدی نژاد .
  • Ali IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    درود بر احمدی نژاد عزیز
    • مجید IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      درود به زمان ریاستش میفرستی یا به حرفها وکارهایی که الان انجام میده. هرکسی ازقدرت خلع میشه تازه زبانش بازمیشه
  • مهرداد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    قصد ازدواج نداری
  • بابک IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    تو که راست میگی، مردم ایران؟؟؟ دوما کل دنیا منصور بهرامی رو میشناسن، شما مگه میشه این قهرمانو که ۴۰ ساله فرانسه بیخ گوش خودتون زندگی میکنه نشناسی، یه مشکلی داری شما
    • بزرگمهر IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      برای من هم عجیب بود که هیچ شناختی از منصورخان بهرامی دوست‌داشتنی ندارد، در حالیکه در یک کشور هم زندگی می کنند.
  • امین IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    آره خوب احمدی نژاد تو هر سخنرانی یه کیلو صفحه قطع نامه علیه ایران صادر می‌کرد.
  • مجهول IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    از پدرش هم که جدیدا شکایت کرد این دختر به اتهام اخاذی
  • بیژن IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    خیلیم باید افتخار میکردی که رییس جمهور ایران واست ارزش قایل شده و تو رو دعوت کرده .اون فحشها هم از طرف کسایی بود که شعار میدادند زنده باد مخالف من ...
  • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    احمدی نژاد همه را متهم و به چالش کشید همه به خونش تشنه هستند و همه دنبال یک مورد تخلف می گردند تا کنون پیدا نکردن پس نتیجه میگیریم فردی سالم بود. اگر راست میگید یک مورد تخلف از او رو کنید
  • محمدطاها IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    بیچاره یه راکت به احمدی نژاد داد چقدر تبعات سختی براش داشت و مدتها دردسر ساز براش شد،حیف راکت خب یه تیله بهش میداد تیله بازی میکرد کسی هم چیزی نمی گفت..ولی در کل بنظرم یکی از معدود ورزشکاران ایرانی الاصل هست که ریشه خود را علی رغم اینکه سالها فرانسه بود حفظ کرده است
  • رضا ش IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    این خانم مشخص نکرده اند که چه کسانی ایشان را دشنام داده اند .بنده بعنوان یک ایرانی که دستی هم در ورزش و اخبارش دارم اکنون متوجه این هدیه ها شدهام منظورم این است که ایشان که در دسترس ملت ایران نبودند تا فحش نثارشان کنند و اصلا در شان ملت ما نیست دشنام دادن اما در فرانسه که مسکن و مامن منافقین است و کینه و بخل انان با دولت و ملت ایران زبانزد خاص و عام است و به یمن حمایت های دولت دموکرات فرانسه همه چیز و همه کس در دسترس منافقین میباشد و انها هم که برایشان فرقی ندارد انها فکر کرده اند که بخاطر احترام این خانم قهرمان به ریس جمهور ایران برای منافع شخصی این خانم بوده است بنا بر این انجام این کار کار منافقان است که برای انام این کارها حتی تا کشورهای دیگر اروپایی هم میروند
  • خداااااااااااا IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    اگه یه مرد تو ایران باشه اونم احمدی نژاده
  • جهان IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    چطور ممکنه یک نفر در یک کشور اروپایی مرفه بدنیا بیاد و با امکانات اروپا تنیسور بشه و در ایران بعنوان نخبه !!! یاد بشه در صورتیکه نخبه اون ایرانی هست که با اینهمه مشکل بتونه در ایران زندگی کنه و با اینهمه تورم و گرانی چرخ زندگیش رو بچرخونه ، واقعا این اروپایی ها خیلی سوسولن ، ما اینجا ۸۵ ملیون نخبه داریم والله
  • saman IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    حالا مردم ایران چه نیازی به راکت تو دارن که تقدیمش کردی به مردم ایران ؟
  • طاهره RO ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    زنده باد دکتر احمدی نژاد خادم واقعی مردم ایران
  • عدالت تنهاست IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    ما اینجا ۸۵ میلیون نخبه داریم..........آفرین به کاربر جهان، واقعاً حقیقت رو گفتین .مردم هر روز صبح که از خواب بیدار می شن باید کلی به مغزشون فشار بیارن که چه جوری زندگی رو جمع و جور کنن با این گرونی های دیوانه کننده
  • بهنام IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    خانم ارغوان رضایی . خودتی!!!
  • حبیب IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    زنده باد احمدی نژاد هر کسی خدمات انقلاب مسکن و.......... اون رو نادیده بگیره مطمینا ایراد از ذهن خودشه
  • Sekineh IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    هدیه راکت کار پسندیده ای نبود
  • ایرانی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    اولا ایرانی فرانسوی نیست و کاملا ایرانیه دوما اگه میخواست میتونست با پرچم و سرود ملی ایران مسابقه بده
  • کاوه IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    نیازی به اشک ریختن نبود میتونستی تو همون فرانسه بازی کنی ولی برا ایران مسابقه بدی
  • سعید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    نمی خواد نگران بد بودن یا خوب بودن آقای احمدی نژاد باشید اون دنیا که همه میرن اون دنیا مشخص میشه کی خوب بوده کی بد آینده همه چیز رو مشخص میکنه دیوار حاشا تو این دنیا بلنده هر کسی می خواد هر نظری میمونه بده ولی درست و غلط بودنش اون دنیا براش مشخص میشه که اشتباه میکرده یا درست میگفته
  • LSP04513 IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    جناب س ز بله مگه یادتون رفته که احمدی نژاد علم غیب داشت؟ داشت، خوبش هم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی