نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
پرسپولیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر به لیست بازیکنان تیم های لیگ برتری خودمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم، پرسپولیس به عنوان قهرمان ۵ فصل اخیر لیگ، بیشترین بازیکنان چند پسته را در اختیار دارد.

در همه جای دنیا محبوب ترین بازیکنان برای مربیان، آنهایی هستند که توانایی بازی در چند پست مختلف را دارند. مثلا مورینیو به هنگام خرید بازیکن به این نکته توجه ویژه ای دارد. آقای خاص معتقد است هر تیمی بازیکنان چند پسته بیشتری داشته باشد؛ انعطاف پذیرتر است و شانس موفقیت بیشتری دارد. اگر به لیست بازیکنان تیم‌های لیگ برتری خودمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم، پرسپولیس به عنوان قهرمان ۵ فصل اخیر لیگ، بیشترین بازیکنان چند پسته را در اختیار دارد. نکته جالب اینجاست که در همین نقل و انتقالات امسال، اکثر خریدهای جدید پرسپولیس چند پسته هستند و این موضوع امتیاز بزرگی به حساب می‌آید. اما بازیکنان چند پسته پرسپولیس چه کسانی هستند و در چه پست‌هایی توانایی بازی دارند؟

وحید امیری؛ ستاره با اخلاق پرسپولیس و تیم ملی که به تازگی قراردادش را با سرخ پوشان به مدت ۳ فصل دیگر تمدید کرد به نوعی آچار فرانسه پرسپولیس به حساب می‌آید. دوستان وحید به شوخی می‌گویند حتی اگر او را درون دروازه بگذارید هم امیری بهترین نمایش را ارائه خواهد داد. وحید توانایی بازی در پست‌های مدافع چپ،‌هافبک میانی، وینگر و مهاجم نوک را دارد و همین توانایی باعث شده هیچ مربی نتواند از کنار نام او به راحتی بگذرد.

سیامک نعمتی؛ پست اصلی سیامک‌هافبک راست است و در همین پست چهره شد. با این حال در چند فصل اخیر با توجه به نیاز پرسپولیس به مدافع راست، نعمتی در این پست امتحان شد و عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. بازی‌های خوب سیامک در پست مدافع راست باعث شد هم یحیی گل محمدی و هم دراگان اسکوچیچ بیشتر روی او به عنوان یک مدافع راست حساب کنند تا یک‌هافبک راست. آن طور که مشخص است نعمتی در فصل آینده هم در همین پست با مهدی شیری رقابت خواهد کرد.

کمال کامیابی نیا؛ فصل گذشته و با مصدومیت کنعانی زادگان‌هافبک دفاعی جنگنده پرسپولیس در چند دیدار به قلب دفاع رفت و نشان داد پرسپولیسی‌ها روی اومی‌توانند به عنوان یک مدافع میانی هم حساب باز کنند. کمال که به تازگی قراردادش را تمدید کرده قبل از آمدن به پرسپولیس‌هافبک نفوذی بود ولی با صلاحدید برانکو به‌هافبک دفاعی تغییر پست داد و کاملا هم موفق بود.

امید عالیشاه؛ کاپیتان دوم سرخ پوشان هم توانایی بازی در چند پست مختلف را دارد. امید که ذاتا یک‌هافبک کناری است به غیر از بازی در دو سمت خط میانی، توانایی به عنوان مهاجم را هم دارد. عالیشاه در چندین بازی از فصل گذشته در پست غیرتخصصی مهاجم بازی کرد ولی آنقدر خوب بود  که تحسین پرسپولیسی‌ها را به همراه داشت.

مهدی ترابی؛ ستاره ملی پوش پرسپولیس که نقش پر رنگی در قهرمانی این تیم داشت به غیر ازهافبک کناری و وینگر می‌تواند به عنوان یک مهاجم مرکزی هم بازی کند. با این حال ترابی آنقدر در پست اصلی خودش عالی کار می‌کند که کمتر مربی به فکر تغییر پست او می‌افتد.

فرشاد فرجی؛ خرید موفق پرسپولیس در نیم فصل که عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشت ذاتا یک مدافع میانی است. با این حال فرشاد توانایی بازی به عنوان مدافع راست را دارد و در تیم‌های قبلی اش بارها در این پست به میدان رفت.

احسان پهلوان؛ بازیکن مورد علاقه یحیی گل محمدی دوست دارد یک‌هافبک چپ باشد ولی به دلیل حضور ستاره ای مثل ترابی در این پست، گل محمدی مجبور شد به عنوان‌هافبک راست و بعضاهافبک میانی از این بازیکن بازی بگیرد. با وجود اینکه پهلوان در چند بازی ابتدایی با پست جدیدش بیگانه بود ولی رفته رفته عملکرد خوبی از خودش نشان داد و نمره قبولی گرفت.

علی نعمتی؛ خرید جدید پرسپولیس که مدافع مورد علاقه یحیی گل محمدی به حساب می‌آید توانایی بازی در دو پست مدافع میانی و مدافع چپ را دارد. با این حال با توجه به حضور وحید امیری و سعید آقایی در پست مدافع چپ به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس از نعمتی در پست مدافع وسط استفاده کند.

رضا دهقانی؛ جوان ترین خرید پرسپولیس در این فصل یک وینگر به حساب می‌آید و در دو سمت زمین توانایی بازی دارد. با این حال دهقانی قبلا در تیم ملی امید سابقه بازی به عنوان‌هافبک تدافعی و میانی را هم دارد و نشان داد در این پست هم می‌تواند مفید باشد.

رضا اسدی؛ جدیدترین خرید یحیی برای پرسپولیس یک‌هافبک دفاعی بلند قامت است و قرار است جانشین احمد نوراللهی شود. با این حال اسدی توانایی بازی در قلب خط دفاع را هم دارد و زمانی که دنیزلی سرمربی تراکتور بود از این بازیکن به عنوان یک مدافع آخر استفاده می‌کرد. هرچند با توجه به نیاز پرسپولیس در میانه میدان و حضور ۴ مدافع میانی تخصصی بعید است کادر فنی پرسپولیس از اسدی به عنوان مدافع میانی استفاده کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساوالان IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    از فردا برادران مقلد مجیدی می گویند . به مقداری چند پسته نیازمندیم. اون هم لب خندان!!!!!
  • لنگ IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    مظلومم لنگ
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    عشق است پرسپولیس،ماشالااااا بر تک تک بازیکنان باغیرت
  • ناشناس IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    این همه فن حریفها اگه کشتی گیر می شدن سریعتر از اسنپ،جام بدستشون میرسید
    • مژگان IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      امسالم قهرمانیم . فقط بسوزید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی