نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
فوتبال عین کشتی؛ ماجراهای تازه مربیان و بازیکنان ما با داستان چلنج!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جیانی اینفانتینو در کنگره فیفا اعلام کرد که پس از اتفاقات اخیر در لیگ برترانگلیس، این سازمان قصد دارد تغییراتی را در سیستم VAR اعمال کند.

در مورد تغییراتی که رئیس فیفا در کنگره اخیر در بانکوک پیرامون آنها توضیح داده حاشیه‌های زیادی درست شد. فوتبال در میان رشته‌های ورزشی کمترین تغییر در قوانین را طی قرن گذشته و حاضر داشته و با توجه به تاثیرگذاری و برد اجتماعی آن هر اتفاقی پیرامون این رشته ورزشی مهم است. اما از آنجا که ما معمولا به حرف آدم‌ها گوش نمی‌کنیم و تحلیل خود را ارائه می‌دهیم! بعد از حرف‌های رسمی اینفانتینو برخی به اشتباه گفتند که قرار است کمک داور ویدیویی از فوتبال برود. یعنی دقیقاً ۱۸۰ درجه مخالف آن چیزی که رئیس فیفا گفته بود!

از این عادت همیشگی تلخ که بگذریم بررسی این قانون جدید جالب است. با اجرای این قانون فوتبال تا حدودی شبیه کشتی خواهد شد! در حال حاضر قانون کشتی به این صورت است که خود کشتی‌گیر یا مربی او می‌توانند در هر لحظه از مسابقه تقاضای چلنج کنند. اگر حق با آنها باشد رای داوران برمی‌گردد و امتیازشان داده می‌شود اما اگر حق نداشته باشند یک امتیاز به رقیب و شانس گرفتن چلنج برای همیشه از آنها در آن مسابقه گرفته می‌شود.

در قانون آینده فوتبال هر تیم حق دارد دو بار در طول یک بازی تقاضای چلنج کند. هم خود بازیکن می‌تواند از درون زمین به مربیش بگوید - درست مثل کاری که کشتی‌گیران می‌کنند - و هم مربیان از روی نیمکت می‌توانند درخواست چلنج داشته باشند. عدد ۲ ثابت است، یعنی حتی اگر هر دو مورد حق با شما باشد دیگر بار سومی در کار نخواهد بود اما امتیاز منفی آنجاست که اگر در چلنج اول اشتباه کرده باشید، دیگر حق استفاده از بعدی را ندارید این همان نکته‌ای است که خیلی‌ها به آن توجه نکردند.

و حرف آخر اینکه هر بار تکنولوژی تغییری در یک سیستم سنتی می‌دهد کسانی هستند که با پیشداوری مخالفت کنند. اما تجربه نشان داده که خیلی از این تغییرات به کمک انسان و آن رشته ورزشی آمده و همان طور که کمک داور ویدیویی به اجرای عدالت در فوتبال کمک کرد، چلنج هم به احتمال زیاد می‌تواند نقش زیادی در کاهش تنش‌ها در مسابقات فوتبال داشته باشد. البته که ما اینجا روش خودمان را در اجرای قوانین داریم و شک نکنید خود این چلنج بهانه‌ای می‌شود برای بازیکنان و مربیان ما که همان مختصر کاری که در طول مسابقه می‌کردند را نیز رها و از اول تا آخر بازی به دنبال دکمه چلنج داور باشند!

در همین ارتباط: تغییر بزرگ در VAR؛ درخواست بازبینی صحنه از سوی مربیان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی