نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
بال و پر استقلال هم ریخت/ مگر مجیدی نگفته بود اجازه نمی‌دهم یک بازیکن جدا شود؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جدایی چهره‌های کلیدی استقلال مصاحبه فرهاد مجیدی را در ذهن‌مان متبادر می‌کند که در تاریخ ۲۸ تیرماه صراحتاً گفته بود اجازه نمی‌دهم حتی یک بازیکن از استقلال جدا شود.

آن روز سرمربی استقلال با لحنی قاطع و در حالی که منتقد رفتارها و تصمیم‌های احمد مددی بود اعلام کرد همه بازیکنان باید حفظ شوند اما از زمان آغاز نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و یکم بازیکنانی از استقلال جدا شدند که در لیگ بیستم جزو عناصر کلیدی استقلال محسوب می‌شدند.

ابتدا هرویه میلیچ جدایی خود از استقلال را اعلام کرد. سپس شیخ دیاباته به میلیچ پیوست و با استقلال خداحافظی کرد. با این حال تصور این بود که چون این دو بازیکن خارجی هستند و شاید تأمین منابع مالی مربوط به پرداخت حقوق آنها دشوار است از استقلال رفته‌اند اما این ماجرا باز هم تکرار شد. بعد از این دو خارجی محمد نادری که تازه داشت با استقلال هماهنگ می‌شد طی یک اقدام ضربتی به تیم آلتای ترکیه پیوست.

مدیران استقلال در توجیه این جدایی اعلام کردند نادری با استقلال قرارداد نداشت در حالی که مصاحبه عبدیان که گفته بود قرارداد نادری ۳ ساله و به شکل پلکانی تمدید می‌شود در رسانه‌ها موجود است. سکوت مجیدی بعد از جدایی نادری نشان از اطلاع سرمربی استقلال از قضایا داشت اما ماجرا به همین نقطه ختم نشد.

مهدی قایدی نیز در شرایطی که مددی و مجیدی مصاحبه‌های متناقضی درباره رفتن این بازیکن به تیم الاهلی انجام می‌دادند سرانجام استقلال را ترک کرد تا ستاره این باشگاه در فصول اخیر دیگر در ترکیب این تیم نباشد. البته جدایی قایدی با بیان اینکه پول خوبی گیر این باشگاه آمده توجیه شد. پولی که البته هزینه حفظ ستاره‌های این تیم نشد و در کمال شگفتی مسعود ریگی نیز استقلال را به سمت سپاهان ترک کرد تا عملاً پروژه حفظ بازیکنان استقلال که مجیدی وعده‌اش را داده بود شکست بخورد.

اوج شگفتی اما آنجا است که سرمربی استقلال در مصاحبه دوم شهریورماه خود و قبل از اینکه مسعود ریگی از استقلال به سپاهان برود، اعلام کرد هر بازیکنی دوست دارد می‌تواند استقلال را ترک کند!

این اظهارات با توجه به صحبت‌هایی که او در تاریخ ۲۸ تیرماه انجام داده بود، در تناقض است و سرمربی استقلال هیچ‌گاه درباره اینکه چرا تغییر موضع داده توضیحی در رسانه‌ها نداده است.

البته در روزهای اخیر استقلال خریدهایی هم داشته است اما برای پست هافبک دفاعی که یکی از مهم‌ترین پست‌ها در استقلال محسوب می‌شود هنوز چاره‌ای اندیشیده نشده و مشخص نیست که چرا مدیران استقلال با وجود اینکه پول خوبی از انتقال مهدی قایدی به چنگ آوردند دست کم اقدام به تمدید قرارداد مسعود ریگی نکردند و اجازه دادند به راحتی این بازیکن از استقلال جدا شود.

شاید مدیران استقلال تصور می‌کنند اگر پای خود را در نقل و انتقالات در یک کفش کنند و دستمزد بازیکن را بالا نبرند در نهایت مورد تحسین بالادستی‌های خود قرار می‌گیرند اما باید توجه داشت که برخی بازیکنان ارزش افزایش دستمزد را دارند بخصوص مسعود ریگی که قراردادش در سال‌های اخیر بسیار کمتر از برخی ستاره‌های توخالی استقلال بود.

استراتژی مدیران استقلال در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و یکم حقیقتاً تا به امروز مطلوب نبوده و استقلال بازیکنانی را از کف داده که در پازل اصلی تیم در لیگ گذشته قرار داشته‌اند. جذب بازیکنانی همچون آقاسی، نیک‌نفس، آزادی و رضایی نیز اقدام بزرگی از سوی استقلال نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت که قاسمی نژاد در آستانه ۳۵ سالگی آیا مهاجم قابلی در استقلال خواهد بود یا خیر.

مدیران استقلال با توجه به شرایط کنونی باید در روزهای آتی اقداماتی اساسی در راستای جذب بازیکنان جدید انجام دهند تا شاید جای خالی رفته‌ها پرشود.

تا به امروز نه جای دیاباته پر شده، نه قایدی و نه حتی میلیچ و نادری و آخرین جدا شده نیز (مسعود ریگی) آنقدر در استقلال کلیدی بود که جای هیچ توجیهی را باقی نمی‌گذارد و مدیران استقلال باید پاسخ این جدایی‌ها را با جذب بازیکنان طراز اول بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه GB ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    اینها سالهای قبل ترقه میترکوندن آخر فصل هیچی نمیشدن وای بحال امسال که سوتسوتک میزنن. نیم فصل نشده همه با هم، "وای نرووو مجیدی، چه تیمی ساختی مجیدی، دسته سه نری مجیدی، 3D زدی؟ مجیدی" الی آخر
    • 4444 IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      ما مثل لنگ به چاه نفت بابا مسعود و مامان آذر وصل نبودیم که بازیکن داخلی رو دلاری ببندیم و بیست میلیارد به اسدی بدیم، هرسال ستاره هامونو مربیامونو فراری دادن، حالا امسال بدون مسعود دیدن دارید
    • حمید علوی CA ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      ا‌ون اکثریتی که مجیدی رو میشناسن همون وقت فهمیدن که این حرفش هم‌ مث بقیه ی حرفهاش ادعای دروغین هست و پای حرفش وانمیسه. قبلن هم گفتم، مجیدی دروغ میگه چون تجربه مرده که در جامعه ی ما با دروغ خیلی خوب میشه پیشرفت کرد. زیر حرفش میزنه چون تجربه کرده که مردم ما آدمای دروغگو و بی ثبات رو زرنگ میدونن و دوست دارن. بارها عرض کردم بازم میگم که مجیدی به جایی میرسه که (فارغ از نوچه هاش ) حتی اونایی که دوستش دارن ازش منزجر خواهند شد. مطمئن باشین برادران مجیدی، بویژه فرهاد، یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ استقلال خواهند بود.
    • کامیار US ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      اجازه بدین سرمربی کارشو بکنه. من نمیدونم پرسپولییا چرا اینقدر ترس دارن از فرهاد و همه خبرها انگار با قصد تشویش اذهان هواداراست. باید یک روح جدید با بازیکن‌های با انگیزه به این تیم داد و فرهاد داره همین کار را میکنه. قرار هم نیست این بازیکن های متوسط به بالا برای تمدید درخواست هاشون غیر منطقی باشه . چون گفته تیم باید حفظ بشه دلیل به هزینه بی جهت نیست.
    • سید جلیل IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      از زمانی که مجیدی پاتو استقلال گذاشت شاهد این جریانات هستیم پیر مرد ۶۸ساله جام حذفی روحداقل برا ما گرفت مجیدی فقط حرف وچند سال که سعی در نابود کردن استقلال داره همین لیگ قبلی هم که اقای فکری نتیجه گیری خوبی داشت و صدر جدول بودیم همین مجیدی بود که با دادن وعده به برخی بازیکنان آنها را تشویق به بازی نکردن داخل زمین میکرد هروقت مجیدی آز استقلال دور بوده استقلال در بهترین شرایط قرار گرفته چرا چون ذاتا مجیدی وبرادرش پرسپولیسی هستند
  • تاج کبیر لنگ حقیر IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    تا وقتی دست نشانده بابا مسعود تو استقلال باشه وضع از این هم بدتر میشه وزیر جدید باید زود مددی رو بندازه بیرون
    • ایلیا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      تا زمانی که توهم توطئهداشته باشید،استقلال حقیر هست و میمونه،از اینم گذشته مجیدی نمیتونه به وعده ش عمل کنه اشتباه میکنه وعده میکنه
    • در جواب کیسه کش بیچاره IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      برو بچه جان مجیدی و مددی با هم دستشون تو یه کاسه است
    • علی تاجی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      دوست عزیز مددی به هیچ عنوان آدم موجهی نیست. اما رفتار و تصمیمات آنی و تغییر جهت های رونادینهویی فرهاد مجیدی پاشنه آشیل تیم شده. من دقیقاً متن نگارنده رو قبول دارم ضمن اینکه مجیدی هیچکس رو قبول نداره و نیمکت تیم بطور بی سابقه ای خالیه. در حالیکه فوتبال کشتی نیست که با یک مربی اداره بشه. بهتره همین اول فصل واقع بین باشیم. استقلال زمانی در اوج بود که یک نیمکت قوی مثل امثال مرحوم پورحیدری، کادر پزشکی قوی مثل دکتر نوروزیان و یه دو جین بازیکن تراز اول داشت. استقلال این فصل هیچکدوم از این ویژگی ها رو نداره.
    • ۶۶۶۶ IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      ادم ناقص عقل کل انتقالات در اختیار برادارن دالتون است نه دست مددی بیچارهههه....
  • آرش IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    مجیدی تعادل روحی روانی نداره بارها شده علیه کسی بدترین صحبتارو کرده ولی فرداش باهمون شخص بخاطر منافع خودش نشسته! کسی که رشیدو بپیچونه حسینیو بخواد تکلیفش مشخصه
  • مهدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    حالا گفت اما خوب ۴۰۰ هزار دلالی قائدی جوری که میشه از حرفای گفته شده عقب نشینی کرد دیگه وقتش بود از دلالی پودر به دلالی بازیکن ارتقا پیدا کنه کارش شاااااه فرهاد
  • سالار IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    فرهاد مجيدي بارها و به دفعات هنگاميكه بازيكن استقلال بود،ثابت كرد حرف و عملش اصلا يكي نيست. همين بس كه در دو نوبت استقلال صدرنشين رو به بهانه هاي دروغين نيم فصل ترك كرد و به تيمهاي اماراتي پيوست، هنوز تصوير مطالعه كناب ايشون بروي نيمكت استقلال ،فراموش نشده، هنوز به لب خط امدن ايشون و فحاشي كردنش به مرفاوي فراموش نشده. اقاي مجيدي كه در روزگاري نچندان دور ،دشمن شماره يك دستنشانده وزارت ورزش در استقلال بود،حالا تبديل به رفيق گرمابه گلستان هم شده اند . اقاي مجيدي مسئول نتايج قطعا شما هستي،شمايي كه علاقه خاصي به افعال معكوس پيدا كرده ايد . هر چند مطمئن هستم هزار بهانه تنظيم كرده ايد و در استين فرزاد مجيدي بعنوان سخنگو شخصي خود قرار داده ايد براي روزهاي مبادا.
  • مجید IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    به عنوان یه استقلالی میگم مجیدی حرف زیاد میزنه جدیش نگیرید از اول که بحث دوباره اومدن این آدم به عنوان سرمربی توی استقلال بودش من خودم مخالف پرو پا قرصش بودم چون هیچ وقت مجیدی رو در حد استقلال نمیدونستم و الانم نمیدونم اما برام جالبه خیلی ها همون موقع داخل همین سایت کلی از این آدم حمایت میکردند حتی یکی در جواب کامنت من گفته بود اگه مجیدی خوب نبود من خودم جواب طرفدارا رو همینجا میدم(خخخخخ) در کل این فرد اصلا در حد استقلال نیست من همون موقع هم گفتم بازم میگم گزینه خوب برا استقلال قلعه نوعی بودش نه این آقا هیچ وقت یادم نمیره پارسال با بغض میگفت استقلالی میسازم بیا و ببین نمیزارم تیم بپاشه و اصولی میبندم تیمو الانم اصولی داره میبنده اونم با آوردن بازیکن های پا به سن گذاشته و از دست دادن ستاره ها از الانم میگم منتظر باشید اگه این آقا نتیجه نگیره با یه بهانه ای قهر کنه بره دوباره و دست مارو بزاره تو پوست گردو عین دوران بازی کردنش
  • سرور کیسه IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    بابا این یارو کارش دلال بازیه..امسال می‌بینمتون دسته دومی در انتظارتون
    • حسین IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      فقط آرزو می کنم یه روزی یه وزیری بیاد کارای سلطانی فر و بلاهایی که سر استقلال و طرفداراش و بقیه تیمها اورد سر لنگی جماعت بیاره اونقت بفهمن متوهم کیه .تیم ما رو هرسال تو نقل و انتقالات از هم مس پاشن هرسال نقاط قوت تیم رو می فروشن بازیکن چقدر تعصب داشته باشه عمر فوتبالش مگه چند ساله که بخاطر هوادار بمونه معلوم قصه ما رو نمی خوره تا می بینه مدیری که پول قراردادش رو نمیده در باغ سبز نشون داده برا ترانسفر معطل نمی کنه عزیزانی که با بازیکن گیر میدین شما قرارداد یه میلیاردیت بشه بیستا می مونی ؟! با خودت میگی بمونم یا نمونم این مدیرایی که فقط چوب لای چرخ تیم گذاشتن مگه می گذارن تیم موفق بشه بگذار ؟! حداقل خودمو دریابم یحیی دوسال بهترین فواردها و مدافعان و وینگر وبازیساز لیگ رو می گیره اخر سرهم مصاحبه می کنه نتونسته با تیمهای دیگه تو خرید بازیکن رقابت کنه .نمی دونم فرهاد مجید چی دیده و از چی باخبر شده که مجبور شده با گندکاری مددی کنار بیاد ولی این اتفاقات نشون میده باندی که برنامه تخریب استقلال رو چندساله دنبال میکنه هنوز پابرجاست تاحدیکه وزیرجدید به لطف و لابی این باند از مجلس رای اعتماد گرفت.
  • َسکوت IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    همش تقصیر وزیره خخخخخخ
  • پرسپولیس عشقم IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    کاملا سیاست پوچ و دو رنگی مجیدی برای همه رو شده مگر برای تعداد اندکی از هواداران استقلال که اونام میدونن ولی دوست ندارن باور کنن و برخی هم فقط از روی بی اسطوره چسبیدن به مجیدی و بدی هاشو نمیبینن. کاملا مشخص الان تمام این اتفاقات با نظر مستقیم مجیدی در حال رخ دادن هستش ولی میانه راه اگر نتیجه گرفتن که مجیدی میشه سلطانی که با از دست دادن مهرهاش بازم موفق بوده ولی اگر نتیجه نگیره که احتمال این خیلی بیشتر بازم مثل همیشه با تمام قدرتش و بکارگیری چندتا پیج به مدیریت وقت میتازه که بهترین مهر هامو فروختن و اونایی که من خواستمون نگرفتم و فریاد که اهای هوادار اینا دارن تیمو نابود میکنن و بازم مثل همیشه تو حساسترین زمان، استقلال و هواداراشو تنها میذاره و میره تا یه مربی بدبخت بیاد و دوباره دور باطل فشار اوردن به اون مربی چه بادلیل، چه بی دلیل و بازم برگشتن مجیدی
  • حمید IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    آخرش مجبور میشه از پودرهای معروف استفاده کنه
  • سالار IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    تنها جمله اي كه ميشود در مورد عملكرد اقايان مجيدي و مددي بعنوان مسئول كادرفني و مديريتي در فصل مهم و تاثيرگذار نقل و انتقالات گفت ، أين جمله است : رفيقان امدند ،دشمن به فريادم برس. هواداران و دوستان استقلالي عزيز ، منطقي باشيم
  • واقع بین باشیم IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    عملکرد استقلال تا این جا خوب بوده و جذب سلمانی قطعی است. همچنین پریرا هم مذاکرات خوبی داشته، اما مبادا این موضوع رو بپای مدیریت خوب مددی بریزید! تنها کار مددی عکس گرفتن و اختلاف قدی وی با بازیکنان است! تمام مذاکرات و … با آقایان فرزاد مجیدی و اصغر ملکیان است!
  • مهدی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    به نظر بنده این هجمه هایی که اخیرا در رابطه با مجیدی نوشته و منتشر میشه فقط و فقط جهت تخریب دوباره ایشان و باشگاه بزرگ استقلال هستش . از طرفدارای عزیز استقلال انتظار میره آتش بیار این معرکه نباشند
    • حمید علوی CA ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      مهدی جون داداش با تیزبازی مجیدی و استقلال رو یکی نکن. این دو فرسنگها از هم فاصله دارن. برادران مجیدی نابودکننده های استقلال هستن و به تنها چیزی که فکر میکنن جیبشونه. مجیدی با استقلال فقط برای خودش رزومه و منبع درآمد(از محل دلالی بازیکن و ..) ساخت. برادران دالتون، استقلال براشون فقط یک وسیله هست. امثال جنابعالی هم اگر واقعن نمیدونی و ساده دل هستین بزودی متوجه میشین (با تاخیر) و اگر نوچه و عضو ارتشک فیک مجازی برادران دالتون هستی که بزودی توسط هوادارای واقعی استقلال کنار زده میشین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی