نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لباس ازبک‌ها را چک کنید؛ با تیم اصلی ازبکستان مساوی کردیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در خاک ازبکستان میزبان را متوقف کرد و قبل از مقدماتی جام ملت‌های آسیا برای رقبا خود در مرحله مقدماتی خط نشان کشید.

سعید شاه نظری؛ مریم ایراندوست که به تازگی هدایت تیم ملی فوتبال بانوان ایران را بر عهده گرفته در ۴ دیدار دوستانه از زمان حضورش به مصاف رقبا رفته و باید برای حضور در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا تیمش را آماده کند. از زمان حضور او در تیم ملی بانوان دو بازی در تورنمنت بلاروس برگزار شد و دو بازی هم دیدار دوستانه در ازبکستان بود که نتایج تیم ملی رفته رفته بهتر می‌شود. در خصوص شرایط ازبکستان که با چه نفراتی به مصاف تیم ایران رفت و برنامه های آینده تیم ملی فوتبال بانوان با سرمربی این تیم گفت و گو کردیم ...

در خصوص نتایج اخیر تیم ملی از زمان حضور شما توضیح دهید و چرا در بلاروس دو شکست سنگین مقابل میزبان و ازبکستان را تجربه کردیم؟

در بلاروس تیم را تازه تحویل گرفته بودیم و فقط با دو اردو به این مسابقات اعزام شدیم. یکی از همین اردوها اردوی انتخابی بود و در اردوی بعدی هم فقط هفت روز فرصت داشتیم. تیم از لحاظ بدنی آمادگی لازم را نداشت ولی حریفان ما یک و سال و نیم در اردو بودند و برای رقابت های قهرمانی آسیا و اروپا آماده می‌شدند.

چطور از ازبکستان قدرتمند تساوی گرفتید؟

همانطور که می‌دانید ازبکستان ۳۰ پله از ما در رنکینگ جهانی بالاتر است و تیم قدرتمندی در آسیا به حساب می‌آید. برای رسیدن به این نتایج اردوهای منظمی داشتیم و در دو اردوی بعدی تورنمت بلاروس سعی کردیم شرایط فنی و تاکتیکی بهتری پیدا کنیم. با اردوی انتخابی مجدد بهترین‌ها را در تیم داشتیم. علاوه بر این با توجه به نقاط ضعفی که در بلاروس از تیم دیدیم برنامه بدنسازی را در نظر گرفتیم و توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

در بازی دوم ازبکستان با نفرات ذخیره بازی کرد یا تیم اصلی را متوقف کردید؟

اگر می‌خواهید شماره پیراهن بازیکنان را چک کنید. فقط دروازه بان این تیم عوض شد که مصدوم بود و یکی دو تغییر دیگر که در روند تیمی آنها تاثیری نداشت. ما هم چهار تغییر داشتیم و با توجه به آنالیزی که کردیم به میدان رفتیم و نمی‌شود گفت حریف تیم دومش را بازی داد.

در باخت های پر گل تورنمت بلاروس چقدر غیبت زهرا خواجوی گلر اول تیم ملی تاثیر گذار بود؟

زهرا یک روز قبل از بازی با بلاروس از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و یک ماه و نیم تمرین نکرد. با این حال اگر بازی‌ها را آنالیز کنید مشکل ما دروازه بان نبود و در مجموع کار تیمی ایرادات زیادی داشتیم.

برنامه بعدی تیم ملی فوتبال بانوان چیست؟

بازی مقدماتی جام ملت‌ها را پیش رو داریم که دو اردوی آماده سازی در نظر گرفته شده است. ۲۳ روز فرصت داریم تا این بازی‌ها و زمان زیادی نیست اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که به مرحله نهایی صعود کنیم.

چقدر زمان نیاز دارید تا به اهدافتان برسید؟

کسی که کارشناس باشد می‌داند در فوتبال بانوان نیاز به کار ریشه ای است و زمان زیادی نیاز داریم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که پله پله پیشرفت کنیم و فدراسیون هم تلاش کرده تا در این مسیر ما را همراهی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی