نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سوپرلیگ اروپا
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق ادعای یک نشریه آلمانی، قرار است ماجرای سوپرلیگ اروپا با روشی جدید از سر گرفته شود.

نشریه «اشپیگل» آلمان گزارش داد، ۳ باشگاه باقیمانده در پروژه سوپرلیگ اروپا یعنی بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید قصد دارند این تورنمنت را به شیوه‌ای جدید برگزار کنند.

آن‌ها تلاشند تا شیوه برگزاری سوپرلیگ را از جمله شیوه صعود و سقوط از این تورنمنت را تغییر دهند. در همین رابطه ۲ سناریو مدنظر این باشگاه‌ها قرار دارد که اولی تشکیل سوپرلیگ ۲، تورنمنتی همردیف لیگ اروپای فعلی است که ۳ تیم سقوط کننده از سوپرلیگ ۱ به آن سقوط می‌کنند و ۲ تیم از آن به سوپرلیگ یک صعود می‌کنند. جای خالی سومین تیم سقوط کننده در سوپرلیگ یک نیز با اعطای سهمیه آزاد پر خواهد شد.

سناریوی دوم شبیه‌تر به سبک فعلی برگزار مسابقات لیگ قهرمانان اروپا است اما تنها در مورد سوپرلیگ ۲ که در آن تیم‌ها بر اساس نتایجی که در لیگ‌های داخلی‌شان می‌گیرند جواز صعود می‌گیرند و به این ترتیب سوپرلیگ ۲ هر سال با حضور ۱۷ تیم جدید و ۳ تیم سقوط کننده از سوپرلیگ یک تغییر خواهد کرد. این طرح هنوز قطعی نیست و در دست بررسی قرار دارد اما همچنان مشخص نیست که با انصراف ۹ باشگاه از بنیان‌گذاران اولیه سوپرلیگ اروپا این پروژه چگونه قرار است برگزار شود به خصوص که این باشگاه‌ها حاضر شدند به یوفا تعهد دهند که در تورنمنت غیر از آنچه زیر نظر این سازمان برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد و در غیراینصورت جریمه خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی