پرسپولیس، سپاهان و دو تیم دیگر شانس قهرمانی دارند/ استقلال هم خوب بسته شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی با سوریه یک دیدار تدارکاتی برای مسابقه با عراق نیست و باید با تمام قدرت رو به روی این حریف به میدان برویم تا برنده شویم.

محمدرضا مدنی؛ در آستانه رویارویی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی فوتبال سوریه سراغ یکی از گلزنان فوتبالمان به این تیم عربی رفتیم.

محمد نصرتی پیشکسوت تیم پرسپولیس که سابقه دو بار گلزنی به تیم ملی سوریه را در کارنامه فوتبال ملی‌اش دارد در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش ‎روی تیم ملی با سوریه، همچنین آخرین وضعیت تیم پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و بخت‌های اصلی قهرمانی در لیگ برتر بیست و یکم حرف زد.

اردوی تیم ملی در غیاب مربیان بیمارش در حال برگزاری است. فکر می‌کنید این موضوع لطمه‌ای به تیم ملی نمی‌زند؟

قبل از هر چیز برای کادر فنی تیم ملی آقایان‌هاشمیان و اسکوچیچ آرزوی سلامتی دارم. آنها از بد حادثه در این روزهای حساس دچار بیماری شده اند.

انتقادات روزهای اخیر به لیست تیم ملی را تا چه اندازه قبول دارید؟

واقعیت این است که در تمام تیم‌های ملی دنیا دیگر برپایی اردوهای بلندمدت منسوخ شده است. در واقع با توجه به شرایط سفت و سخت باشگاهی، تنها ۷۲ ساعت قبل از مسابقات بازیکنان به اردو دعوت می‌شوند و چون نفرات تیم ملی از هم شناخت کافی دارند با تفاهم تاکتیکی مسابقه را برگزار می‌کنند. در این دوره برای فوتبالیستی که از فضای تمرینی اشباع شده برگزاری اردوهای طولانی مدت چندان مهم به نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه از همین حالا می‌توان ترکیب تیم ملی را حدس زد. گرچه در لیست جدید تیم ملی تغییرات اندکی نسبت به بازی قبلی شاهد بودیم.

درباره بازی مقابل سوریه چه صحبتی دارید؟

ما از سوریه شناخت نسبی داریم. همین چند ماه پیش این تیم را شکست دادیم. بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان به مرز پختگی خوبی رسیده اند و این را می‌توان در رفتار و شخصیت فوتبالیشان حس کرد. امیدوارم بازیکنان با تجربه تر تیم ملی بتوانند این روحیه را به بازیکنان تازه وارد و جوانتر القاء کنند.

شرایط میزبانی تا چند حد به سود ماست؟

دیگر بهانه ای برای کیفیت بد زمین چمن نداریم چون استادیوم آزادی یکی از بهترین چمن‌های آسیا را دارد. بنابراین مشکلی از این بابت نیست. ما باید از میزبانی نهایت استفاده را ببریم.

قبول دارید سوری‌ها با موضوع کمک داور ویدیویی می‌خواستند جوسازی کنند؟

به هر حال ما باید این امکانات را بیاوریم. با کمک فیفا یا ای اف سی یا هر کجا که باشد. چون در نبود این ابزار فوتبالمان ضرر می‌کند.

می‌توان گفت بازی با سوریه یک بازی تدارکاتی خوب برای دیدار با عراق است؟

خیر. به نظرم این بازی خیلی مهم است. ما بازی به بازی باید پیش برویم.

پیش بینی تان از نتیجه این بازی چیست؟

ما حتماً سوریه را شکست می‌دهیم. فقط باید مراقب برخی رفتارهای تیمی سوریه باشیم.

یکی دو سئوال درباره پرسپولیس و لیگ. جدایی کنعانی زادگان، مغانلو و نوراللهی از پرسپولیس تا چه حد به این تیم لطمه می‌زند؟

دو تن از این بازیکنان جزو مهره‌های اثرگذار پرسپولیس بودند. البته مغانلو هم خوب بود ولی کنعانی و نوراللهی در خط دفاع وهافبک وزنه‌های قابل اعتنایی برای یحیی بودند. البته الان هم اسدی و دهقانی جذب شده‌اند و فرشاد فرجی هم در این اواخر خوب کار کرد. سید جلال هم که هست و ابراهیمی‌را هم داریم. سیامک نعمتی هم می‌تواند به تیم کمک کند.

پرسپولیس برای تقویت بیشتر باید در کدام پست بازیکن بگیرد؟

من فکر می‌کنم باید یک مهاجم باکلاس بالا البته نمی‌شود در سطح جهانی بلکه در سطح آسیایی به پرسپولیس اضافه شود.

نظرتان درباره یارگیری تیم‌ها چیست؟ گفته می‌شود سپاهان و پرسپولیس بهتر از همه بسته شده اند؟

خیر این طور نیست. استقلال هم خوب یارگیری کرده است. فقط متاسفم که باشگاه تراکتور با این همه هوادار به این روز افتاده و کلاً رها شده است. من چهار پنج سال بازیکن این تیم بودم و حالا چیزی جز افسوس خوردن برای این تیم خوب ندارم.

با این حساب مثلث قهرمانی بین کدام تیمهاست؟

استقلال، پرسپولیس و سپاهان البته گل گهر هم خوب است. ولی با توجه به اینکه این تیم طرفدار خیلی کمتری از بقیه دارد شرایط این سه تیم را ندارد. ولی نقطه قوت آن، حضور امیر قلعه نویی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی