نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
افشاگری درباره چند ستاره استقلال؛ رمزگشایی از یک جدایی/ این آقا خودش را بالاتر از همه می‌دید/ مصدومیت‌های یک بازیکن هم ساختگی بود!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هنوز هم مسائل بسیار زیادی از دوره همراهی صمد مرفاوی با محمود فکری در استقلال باقی مانده که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

مهدی همدانی؛ صمد مرفاوی سرمربی سابق آبی‌ها در گفت‌وگو با خبرورزشی به نکات جالبی درباره چند بازیکن استقلال اشاره کرد. نکات مهم این اظهارات را در زیر بخوانید:

* شرایط استقلال در مقایسه با الهلال برای رسیدن به آمادگی مطلوب دشوارتر است. الهلال جلو افتاده و قطعاً مسابقه سختی را مقابل آنها پیش رو داریم ولی امیدوارم اتفاقات خوشایندی در دوبی برای استقلال رقم خورد.

* الهلالی‌ها معمولاً اسکلت تیم خود را حفظ می‌کنند؛ این فصل هم همین کار را کرده‌اند. ولی استقلال تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان اصلی خودش را از دست داده‌ و نفرات جدید برای هماهنگی با بازیکنان قدیمی احتیاج به تمرینات مداوم و انجام بازی‌های تدارکاتی دارند. اگر مرحله گروهی همین لیگ قهرمانان را ملاک قرار بدهیم هفت نفر از بازیکنانی که در جده عضو ثابت استقلال بودند حالا دیگر در این تیم نیستند.

* این صحبت‌ها که برخی دوستان مطرح می‌کنند و می‌گویند بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده استقلال در حد نفرات جدا شده نیستند اصلاً خوشایند نیست. این بازیکنان حالا جزیی از خانواده استقلال محسوب می‌شوند و باید مورد اعتماد همه هواداران و پیش‌کسوتان قرار بگیرند. استقلال همیشه قابل احترام است و بازیکنان جدید نیز همواره محترم هستند. با طرح چنین مسائلی نباید استقلال را تحقیر کنیم. به هر حال نفرات فوق با اندیشه‌های تاکتیکی فرهاد مجیدی جذب شده‌اند و ما باید ضمن اعتماد به سرمربی تیم به خود استقلال هم احترام بگذاریم.

* مگر همین مهدی قایدی وقتی در تابستان سال ۹۶ به استقلال اضافه شد در فوتبال ایران چهره شناخته‌شده‌ای بود؟ آن اوایل کسی حساب چندانی روی این بازیکن باز نمی‌کرد و حتی برخی افراد با تعجب می‌گفتند چرا باید پیراهن شماره ۱۰ استقلال در اختیار چنین بازیکن جوان و کم تجربه‌ای باشد؟ گذشت زمان ثابت کرد که قایدی بازیکن خوبی است و توانست در مقاطع حساس کمک حال استقلال باشد بنابراین باید به مهره‌های تازه گرفته شده و اندیشه‌های سرمربی استقلال احترام گذاشت.

* شیخ دیاباته در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عنوان آقای گلی این مسابقات را مال خود کرد ولی در همان مقطع بازیکنانی که کنارش بازی می‌کردند، کمک بسیار زیادی برای رسیدن او به این عنوان انجام دادند و از جان مایه گذاشتند. همین مهدی قایدی پاس گل‌های بسیار زیادی به او داد.

* دیاباته به ایران آمد چون نمی‌توانست در اروپا بازی کند ولی بلافاصله پس از آنکه آقای گل شد و فهمید هواداران روی او تعصب پیدا کرده‌اند، دیگر دلش می‌خواست آن‌طور که خودش می‌خواهد تمرین کند نه شکلی که محمود فکری انتظار دارد. شیخ می‌خواست هر موقع خودش دوست دارد تمرین کند نه زمانی که کادر فنی از او انتظار دارند. در واقع از موقعیت ایجاد شده برای خودش سوء استفاده می‌کرد. وقتی دستمزدش به تأخیر می‌افتاد پایش را می‌گرفت و می‌گفت مصدوم هستم! شما خودتان دیدید پس از تغییر کادر فنی استقلال هم شرایط دیاباته تفاوت چندانی نکرد و در دیدارهای پایانی فصل اصلاً حضور نداشت. حتی برای فینال جام حذفی به اصفهان نرفت.

* در مورد من این ادعا را مطرح می‌کنند که صمد مرفاوی مخالف استفاده از بازیکنان خارجی است اما صحت ندارد چون هنگامی که سرمربی استقلال بودم از بازیکنان خارجی استفاده می‌کردم ولی مسئله اینجاست که خارجی‌ها تحت هیچ شرایطی نباید نگاه از بالا به پایین داشته باشند. نباید فکر کنند از ایرانی‌ها برتر هستند. میلیچ هم در دوران محمود فکری و هم در دوره فرهاد مجیدی کار را نیمه‌ کاره رها کرد و به کشورش بازگشت. عدم دریافت به موقع دستمزد هم بهانه بود. این بازیکن اصلاً دلش نمی‌خواست روی نیمکت بنشیند و خودش را بالاتر از ما می‌دید به همین خاطر تأخیر در دریافت پولش را بهانه کرد و رفت چون دوست نداشت در استقلال نیمکت‌نشین باشد. واقعیت جدایی او همین بود و خودتان دیدید که حتی در دوره سرمربیگری آقای مجیدی هم حاضر نشد تا انتها بماند.

* در مورد بحث سرپرستی استقلال نمی‌توانم نظری بدهم ولی مانند سایر هواداران آرزو می‌کنم در نهایت همه این تحولات موجب شود تا شرایط بهتری در استقلال حاکم شده و مردم از نتایجی که این تیم می‌گیرد، خوشحال شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    آقای مرفاوی همیشه بعنوان یکی از درست ترین استقلالیها در قلب و ذهن هواداران استقلال میمونه. چه زمانی بازی میکرد ‌‌چه وقتی مربی شد و وقتی کنار زده شد، همیشه درستی و راستی در گفتار و رفتارش وجود داشت.
    • تاجی طبرستانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      هم ایشون هم مظلومی از ضعیف ترین مربیان استقلال از لحاظ فنی و شخصیتی بودند که با بهترین تیم های استقلال بعد انقلاب نتونستن قهرمان بشن . البته مرفاوی به نسبت خیلی عاقلتر شده و نیم فصل سال قبل بعد دیپورت شدن از استقلال ، به باشگاه حق داده و اعتراضی نداشته و حتی به درخواست فکری بیشخصیت جهت ادامه همکاری در نفت مسجد سلیمان جواب منفی داده .
    • استقلال حقیر IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      اره جون عمت کارش درسته برو بازی استقلال مقابل صبا باطری رو ببین اونموقع که صمد اقا مربی صبا بود و باعث شد صبا سقوط کنه بعد بیا نظر بده اوج تبانی تو اون بازی نمایان بود وقتی حنیف به عمد توپو با دست تو هجده قدم زد تا پنالتی برای استقلال بشه تا رضا عنایتی رو گذاشته بود دفاع بازی کنه و به عمد اخراج بشه تا صبا ده نفره به تیم کثیف کیسه ببازه بازم بگم برات یا فهمیدی
  • فيك رد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    بازيكن خارجي براي عشق به ايران نمي‌آيد، براي كسب درآمد مي‌آيد و اگر آن هم نشود بايد چه بكند جناب مرفاوي!؟ سرنوشت پادواني و بي مسئوليتي باشگاه و مديران آن زمان تا كنون باعث شرمساري ابدي است.
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    اقای مرفاوی یادته با صبا دو باخت عمدی به استقلال دادی!؟ یادته اینقدر تیمت تابلو شعبه دوم استقلال شده بودی که لنگیا بازی اخر تیمشون با نماینده مشهدی تیم مشهدی را تشویق می کردند تا اونها پرسپولیس را ببرن تا صبا باتری که تابلو به استقلال می باخت سقوط کنه!؟
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    اینم اضافه کنم جنابعالی سوای باختهای عمدی همراه صباباتری به استقلال میختاریان مهاجم فعلی رم هم دیپورت کردی گفتی خیلی لاغر هست!!!
  • کاپیتان IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    بابا مرفاوی از اسطورههای استقلال است درست نیست این حرفها را بهش،بزنید پس فرهاد خان هم دروغگو خطاب میکنید پس تو استقلال به کی دلمان را خوش کنیم
  • آریهان DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    پیشکسوتان با سواد استقلال خودشان اعتراف می کنند که مشکل ناموفقی تیمشون از داخل هست. یه مشت بیسواد که تعدادشون کم هم نیست,اصرار دارند که داور وزیر و زمان مقصر هستند.بیایید قبول کنیم که ایراد از ریشه هست.نهدفقط استقلال بلکه پرسپولیس و اکثر تیم ها.
    • حمید علوی CA ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      آریهان داداش، علت عدم موفقیت استقلال در خود استقلال، و علت موفقیت پرسپولیس هم خود پرسپولیس هست. هیچ عامل بیرونی نمیتونه یه این رو نایب قهرمان آسیا کنه. استقلال هم که معلومه چرا سه ساله که رنگ آرامش ندیده. (چون رفیقمون وقتی بیرونه از بیرون فتنه میکنه که بیاد، وقتی هم میاد با تمامیت خواهی احمقانه، دلالی، ضعف فنی، از دست دادن متوالی جام ها ، و با رفتارهای غیرحرفه ای، و با علم کردن دالتون کوچیکه، نمیذاره تیم و باشگاه و هوادار یه روز آروم داشته باشن)
  • Omid US ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    kamelan dorost migoyad, tymhayeh Irany aslan nabayad bazykoneh kharejy begirand, tamameh dardesarhayeh in 2 team az bazykonaneh kharejy boudeh ya moraby kharejy, Samad kamelan dorost migoyad
    • حمید IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      حالا این وسط یه عده لنگی مین میگن مقصر عوامل داخلی ولی لنگ لیاقت داشته آخه یکی نیست بگه وقتی اسپانسر استقلال به تیم لنگ پول میده مشخص چه خبره یا پنج تا بازی آخر لیگ پانزده امتیاز به تیم لنگ داورها هدیه میدن جدا از اینها پولی که باید به تمام ورزش‌ها خرج میشد دادن به تیم لنگ مگه مامان آذر از حساب همراه اول پول به لنگ نداد پول که باشه میشه بازیکنای قوی هم جذب کرد نمونش جوبینیو با اون کیفیت بی پولی تیم تاج معلوم نمیتونه بیاد پس بیشترین تاثیر عوامل بیرونی دارن
  • خیلی جالب اینجا فقط حرفایی که برای کوبیدن استقلال IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    خیلی جالب اینجا فقط حرفایی که برای کوبیدن استقلال ذخیره میشه چرا کسی از پول دادن اسپانسر استقلال به پرسپولیس حرفی نمیزنه چرا پولی که آقای جهرمی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز میشه حرفی نمیزنه مشخص هدفشون نابود کردن استقلال پول که باشه میشه بازیکن با کیفیت جذب کرد و نتیجه هم گرفت تیم پرسپولیس از ارگانهای مختلف حمایت شد
  • حسین 021 IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    با بخش. اینکه شیخ کم فروشی میکرده کاملا مخالفم، برعکس مدیران تیم شدیدا کم فروشی کرده و باعث ایجاد حواشی شدند،طبیعی بازیکن خارجی نسبت به داخلی متعصب رفتار نمیکنه و فقط تعهد تیمی داره که بسیار گرانبهاست چرا که تعصب به مویی بنده و کاملا اماده پاره شدن،شیخ همیشه معوقات طولانی داشت و وقتی در دوران مصدومیت درخواست مرخصی و بازدید خانواده داشت بهش اجازه داده نشد و لجبازی شد باهاش و وقتی هم آماده بود حاج محمود لجبازی میکرد و بهش بازی نمیداد ولی همین شیخ عصای دست حاج محمود در تبریز شد، با همون برد فکری تا نیم فصل با توجه به مساوی دربی تونست رو نیمکت دوام بیاره، میلیچ هم انقد خوب بود که نباید نیمکت نشین میشد در دوران فرهادم چون تازه برگشته بود چند بازی نیمکت بود،عملکرد شیخ و میلیچ در اسیا عالی بود مخصوصآ شیخ نشون داد بازیکنی که میتونه تو روزهای سخت عصای دست باشه،همین لجبازی ها باعث افت شیخ و میلیچ شد، رفتن میلیچ هم فقط بخاطر خیانت مددی بود، بازیکن باید از طرف باشگاه با کادر پزشکی میرفته MRI بعد خودش رفته اومدن بهش گفتن فاکتور بیار!!! بخدا محلاتم اینجوری نیست!! ادم به کی بگه این مددی چقد خیانت کرد
  • علی US ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    مگر همین مهدی قایدی وقتی در تابستان سال ۹۶ به استقلال اضافه شد در فوتبال ایران چهره شناخته‌شده‌ای بود؟!!! اصلا، نه صمدجان خجالت نکش! تا زمانی که تو بوشهر بود نه کسی میشناختش و اصلا فوتبال سرش نمیشد!! حتما اون چند تیم که رقابت داشتن برا خریدنش و هرکدوم یه ... میداد که بخرش هم ناشناخته بودن!؟ یعنی به این تهرانیا بازیکن دادن اشتباه محضه
  • مجید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    این کشورهای عربی بی هنرکه البته برای بازیکنان فرشته نجات هستن مثل جغدشوم میشینندببینن کدوم بازیکن خوبه که با پولهای زیادی بازیکنان رابخرندوباهمین کارشان تمام قواعدبازی رو خراب میکنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی