شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
۴ |
۵
مهدی طارمی و سردار آزمون
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی طارمی در خط حمله به حضور سردار آزمون عادت کرده است. او منتظر است تا در بازی با عراق سردار به ترکیب تیم ملی برگردد.

آرتین زهرابی؛ از آنجا که در دیدار با سوریه، کارهای ترکیبی و تاکتیکی از تیم ملی کمتر دیدیم بنابراین چاره ای نداریم مگر اینکه دلمان را به خلاقیت‌های فردی بازیکنان خوش کنیم.

در فاز تهاجمی‌به ویژه در نیمه دوم بازی با سوریه، وقتی مهدی طارمی در نوک حمله، تک و تنها بود فقدان سردار آزمون بیشتر از همیشه به چشم آمد. در این سال‌ها او آن قدر کنار طارمی در تیم ملی بازی کرده که چشم بسته این دو مهاجم همدیگر را پیدا می‌کنند.

 از ویژگی‌های فنی سردار اما می‌توانیم به یک نکته مهم اشاره کنیم: او جزو بازیکنانی است که در خط حمله منتظر توپ گرفتن نمی‌ماند. هرز نمی‌دود و حضورش در محوطه جریمه حریف ثمربخش است. بیخودی تا نیمه زمین عقب نشینی نمی‌کند اما تا دلتان بخواهد با مدافعان حریف درگیر می‌شود. تکل می‌زند، شوت می‌زند، قاطی توپ‌های بازیکنان حریف می‌شود و اتفاقا پاس هم می‌دهد؛ فضاسازی و ایجاد موقعیت برای زوج خط حمله، یکی دیگر از خلاقیت‌های سردار آزمون است.

پیشنهاد می‌کنیم یک بار بازی بدون توپ سردار آزمون را ببینید؛ آنگاه قطعا به این نتیجه می‌رسید تعداد دقایق مفیدی که آزمون در تیم ملی بازی می‌کند قابل توجه است. مهدی طارمی هم ویژگی‌هایی زیادی به عنوان مهاجم نوک دارد؛ اما وقتی سردار نیست انگار طارمی گمشده‌ای در خط حمله دارد.

بازگشت سردار آزمون به ترکیب تیم ملی برای مسابقه با عراق، خیال طارمی و همه ما را راحت تر می‌کند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج آسیا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    یادش بخیر زمان کی‌روش چقدر کارهای ترکیبی و تاکتیکی البته از حریفان می‌دیدیم که از اون اتوبوس پنچر جلو دروازمون رد بشن آخرشم میشدن و تیم کی‌روش میموند و مخمصه اینکه حالا گل خورده و اصلاً چه جوری باید حمله کنه و گل بزنه !
  • ارتش سرخ IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    سردار کار نداشته باشین داره ویدئو ادیت میکنه واسه یوتیوبش
  • عبدالرحمن IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    شماها لیاقت کیروش رو ندارید لباقتتون همونه که به تیم های درجه سه آسیا ببازید چند ماه پیش یادتون رفت که هم به عراق و هم به بحرین باختید آخه تا کی تعصب بخاطر درگیری کیروش و برانکو به جانب داری از برانکو میپردازید حق بگید کیروش مگه چی میگفت به برانکو و شفر میگفت دنبال منفعت شخصی هستند برانکو برادرش رو آورده بود پرسپولیس و شفر فرزند خودشو گفت من دنبال حق فوتبال ملی هستن کمپ تیم ملی رو راه انداخت و زمانی که کیروش آمد ما بازیکن در اروپا یک دونه داشتیم اما الان به اندازه دو تیم بازیکن تاپ داریم نگید که اینها بخاطر تاج و دیگران هست در آینده خواهیم دید با این مدیران به کجا میریم
    • عادل IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      آقای عبدالرحمن عزيز ! به اين که يک عده اينجا می نويسند توجه نکن برادر ! اينها يک عده عوام هستند که از سطح دانش و آگاهی زيادی برخوردار نيستند ! دنيای اينها دنيای فحش و بدوبيراه گفتن و توهين کردنه ! شايد توی کوچه و خيابون زياد به اين نوع افراد برخورد کنی که برای صحبت های دوستانه شان هم هيچ خط و مرزی ندارند ! اينها خودشون را بکشند و بالا و پائين بياندازند نمی توانند تآثيرات کيروش در فوتبال ايران را حذف کنند ! مهم بازيکنان حاضر تيم ملی است که همگی خودشان را مديون و قدردان کيروش می دانند و اين نسل از بازيکنان سازنده تاريخ فوتبال ايران خواهند بود ! بازيکنان حاضر مربيان نسل های بعدی خواهند بود و همانطوريکه پرتغال کيروش را پدر فوتبال نوين خود می شناسد ! مربيان آينده نيز در خصوص کيروش و تآثيرات او درفوتبال ايران به همين صورت قضاوت خواهند کرد . بازيکنای همچون سيد جلال و خلعتبری و عقيلی و رحمتی هم حتی در مورد کيروش محترمانه صحبت می کنند ! به هر حال کيروش نون خيلی از دلالان را در فوتبال ايران قطع کردو آنها نيز در طريق کانال های هواداری و بازی با احساس يکسری نوجوان بازی کثيف را راه انداختند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی