پیش‌بازی لیورپول - میلان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به یاد فینال‌های استانبول و آتن؛ لیورپول و میلان در اولین هفته لیگ قهرمانان اروپا در آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آنفیلد نبردی جذاب و جالب از هفته اول لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. رویارویی لیورپول و میلان همه را به یاد فینال تاریخی استانبول می‌اندازد. البته ۲ فصل بعد آن باخت را میلان در آتن تلافی کرد. حالا مثل فینال استانبول، لیورپولی‌ها شاد خواهند شد یا میلانی‌ها مثل فینال آتن جشن پیروزی می‌گیرند؟

لیورپول؛ شروعی دوباره

با نگاهی به همین چند بازی ابتدایی فصلِ لیورپول، حق را به یورگن کلوپ می‌دهیم که بابت مصدومیت‌های پرتعداد بازیکنان کلیدی تیمش در فصل گذشته ناراحت باشد. او کاملاً فصل قبل را به این دلیل از دست داد و حالا شروعی دوباره داشته. لیورپول همان تیم شاداب ۲ و ۳ فصل قبل است و می‌تواند مدعی قهرمانی در تمامی تورنمنت‌ها باشد. قهرمان ۳ فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا در گروهی دشوار قرار گرفته و چالش صعود خواهد داشت، به همین دلیل کسب امتیازهای کامل در خانه اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. میلان رقیبی که کمتر با آن روبه‌رو شده‌اند، اما بازی‌های‌شان تاریخی بوده اولین رقیب است. رقیب بزرگ بعدی هم اتلتیکومادرید خواهد بود. فراموش نکنید که پورتو هم می‌تواند برای‌شان دردسرساز باشد، چرا که فصل قبل یکی از ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان بودند. حالا لیورپول آماده می‌خواهد یک خاطره خوش دیگر مقابل میلان رقم بزند.

میلان؛ روسونری قدیمی

هواداران میلان دوست دارند تیمی مثل ۱۵ سال پیش داشته باشند و ادعای قهرمانی در ایتالیا و اروپا بکنند. کسی تصور نمی‌کرد استفانو پیولی کسی باشد که بتواند روسونری را به روزهای خوب برساند. تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه که باز هم فصل جدید را خوب شروع کرده و بالای جدول سری A قرار دارد. بعد از ۸ سال میلان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رسیده و آن‌ها هم در قرعه‌کشی چندان خوش‌شانس نبوده‌اند. پیولی و شاگردانش نمی‌خواهند زیر سایه لیورپول و اتلتیکو قرار بگیرند و برای صعود باید از همین آنفیلد شروع به امتیازگیری بکنند. اگرچه میلان موفق شده آخرین قهرمانی‌اش را با شکست لیورپول به‌دست آورد، ولی هنوز هم خاطره تلخ فینال استانبول را همه به یادشان می‌آورند. فرصت خوبی است در زمین لیورپول یک مرتبه دیگر آن شب بد را تلافی کنند.

آخرین جدال
آخرین بازی رسمی دو تیم فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۷ بوده است. میلان آن بازی را ۲ بر یک برد و انتقام باخت فینال استانبول در سال ۲۰۰۵ را گرفت. برای روسونری اینزاگی ۲ گل زد و کویت تنها گل قرمزهای مرسی‌ساید را به ثمر رساند.

آمار بازی
۱۳) میلان و لیورپول دومین و سومین تیم‌های پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا هستند. میلان ۷ مرتبه جام گرفته که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد و لیورپول ۶ قهرمانی دارد که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۱۹ رقم خورده است.
۲) نکته جالب درباره رویارویی لیورپول و میلان این است که فقط ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هردو فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا بوده. یکی در سال ۲۰۰۵ که ۳-۳ مساوی شد و لیورپول در ضربات‌پنالتی برد و دیگری در سال ۲۰۰۷ که میلان ۲-۱ برد. البته دو تیم ۲ مرتبه در دیدارهای دوستانه هم مقابل هم قرار گرفته‌اند که هردو را لیورپول برده.
۳۳) لیورپول ۳۳ مرتبه به مصاف تیم‌های ایتالیایی رفته که در مجموع آمارش چندان خوب نیست. تنها ۱۲ برد کسب کرده‌اند، ۶ بازی مساوی شده و ۱۵ بازی را باخته‌اند. در مرحله گروهی فصل قبل آخرین بازی‌شان مقابل تیمی ایتالیایی بود که به آتالانتا ۲ بر صفر باختند. البته بازی رفت را با ۵ گل برده بودند.
۴۱) آمار میلان هم مقابل انگلیسی خیلی خوب نیست. در ۴۱ بازی فقط ۱۲ برد داشته‌اند، ۱۳ بازی مساوی شده و در ۱۶ بازی شکست خورده‌اند. آخرین رویارویی‌شان با تیمی انگلیسی در یک‌هشتم نهایی لیگ اروپای فصل قبل بود که در خانه با یک گل به منچستریونایتد باختند و با شکست ۲-۱ در مجموع حذف شدند.
۵) بعد از این که ۲ فصل قبل اتلتیکومادرید به رکورد ۶۸ بازی شکست‌ناپذیری لیورپول در خانه خاتمه داد، قرمزها در لیگ قهرمانان در ۵ بازی خانگی ۳ برد، یک تساوی و یک باخت داشته‌اند. آخرین باخت خانگی‌شان در اروپا هم همین فصل پیش مقابل آتالانتا که تیمی ایتالیایی است، ثبت شد.
۱۶) از آخرین برد میلان در زمین یک تیم انگلیسی ۱۶ سال و ۷ ماه می‌گذرد. در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ روسونری موفق شد در اولدترافورد با تنها گل کرسپو، منچستریونایتد را شکست دهد.
۴۸) زلاتان ایبراهیموویچ ستاره تمام‌نشدنی میلان با ۴۸ گل نهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. او ۲۰ سال با پیراهن آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسلونا، میلان و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان گلزنی کرده. ۹ گل از گل‌های او با پیراهن روسونری بوده است.

مصدومان و محرومان
روبرتو فیرمینو، هاروی الیوت و نکو ویلیامز مصدومان لیورپول هستند که به نبرد با میلان نخواهند رسید. تیموئی باکایوکو و راده کرونیچ هم نمی‌توانند در ترکیب میلان قرار بگیرند. زلاتان ایبراهیموویچ هم پس از گلزنی مقابل لاتزیو مصدوم شده و به نبرد آنفیلد نمی‌رسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، مانه و ژوتا
میلان: ماینان، کالابریا، توموری، رومانیولی، هرناندس، تونالی، کسیه، سائلمیکرس، دیاس، لیائو و ژیرو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی