علی لطیفی
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: از روزی که در مرحله گروهی موفق به صعود شدیم هیچ برنامه‌ای برای مرحله حذفی نداشتیم.

علی لطیفی در خصوص شکست استقلال مقابل الهلال عربستان اظهار داشت: استقلال به چند دلیل روشن به حریفش باخت. عمده این شکست به ضعف مدیریت برمی‌گردد و بخشی هم به مسائل فنی. از روزی که در مرحله گروهی موفق به صعود شدیم هیچ برنامه‌ای برای مرحله حذفی نداشتیم و دعوای مربی با مدیرعامل و هیات مدیره را شاهد بودیم و این مساله باعث از دست رفتن تمرکز تیم شد. تمرینات ما دیر شروع شد و ۲ بازیکن اعلام کردند به امارات سفر نمی‌کنیم! ضمنا خطرناک‌ترین بازیکن تیم (مهدی قایدی) هم فروخته شد و تیم اصلا شرایط خوبی نداشت.

وی درباره اینکه دانشگر و مرادمند از ابتدا استقلال را در سفر به دبی همراهی نکردند گفت: در این موضوع هم مدیرعامل مقصر است هم بازیکن. مدیر باشگاه قول داده تا پرداختی داشته باشد و بازیکن روی آن پول حساب باز کرده است و دلسرد شده، البته بازیکن هم به شدت مقصر است و نباید در آستانه یک بازی فراباشگاهی که حساسیت زیادی برای مردم دارد تیم را تنها می‌گذاشتند. بازیکنی که قرارداد دارد نباید در آستانه مهم ترین بازی فصل، دست تیم را در پوست گردو بگذارد و تمرکز همه را به هم بریزد.

پیشکسوت استقلال در رابطه با روند بازی عنوان کرد: همه‌ ما الهلال را بیش از حد بزرگ کردیم و فرهاد تفکرات خود که مبتنی بر مالکیت توپ بود را از ترس این تیم به دفاع-ضدحمله تغییر داد. در دور گروهی قایدی، اسماعیلی، ریکی، نادری، دیاباته و میلیچ را داشتیم و غیبت این بازیکنان ضربه بدی به استقلال زد. پس از دریافت گل اول فرهاد به اشتباهات خود پی برد و با تغییراتی که داشت عملکرد تیم خیلی بهتر شد و بازی را در اختیار گرفتیم و حتی شایسته برد بودیم. قبل از گل الهلال سبک بازی استقلال دلخواه هوادار نبود.

لطیفی در خصوص ترکیب اولیه در بازی دوشنبه شب خاطرنشان کرد: وقتی ترکیب تیمی از اردیبهشت تا حالا ۹ تغییر کند این یعنی خودکشی محض و این بخش به فرهاد مربوط نبود. بخش مربوط به فرهاد مجیدی به ضعف استقلال در ساختار دفاعی مربوط می‌شد. گابریله پین که هیچ، مورینیو هم در ۲ روز نمی‌تواند ساختار دفاعی را ترمیم کند و زمان نیاز است. نیمکت استقلال در این فصل خیلی خالی بود، فقط صالح مصطفوی در کنار فرهاد بود که او در نگاه هوادار بیشتر یک آنالیزور است تا مربی و تئوریسین. در سوی دیگر پرسپولیس کریم باقری، حمیدمطهری و افشین پیروانی را دارد که کمک بزرگی به موفقیت‌های این تیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیمکت تیم بزرگی مانند استقلال باید سنگین‌تر باشد و مگر می‌توان با ۲ نفر این تیم را هدایت کرد؟ امه ژاکه، سرمربی فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ که موفق شد این تیم را قهرمان جهان کند علاوه بر ۱۰-۹ مربی و دستیار و آنالیزور که روی نیمکت در کنار خود داشت از مربیان ۲۰ تیم لیگ ۱ فرانسه دعوت کرده بود تا بازی‌های فرانسه و حریفانش را با دقت ببینند و آنالیز کنند تا مشکلات این تیم مشخص و برطرف شود. فرهاد از نداشتن دستیار و مشاور خوب ضربه خورد و البته این حرف که "حتما تیم را قهرمان لیگ و آسیا می‌کنم" فشار مضاعفی بر او وارد کرد. مدیران، کادرفنی، بازیکنان و حتی پیشکسوتان در ناکامی‌های استقلال دخیل هستند و تنها هواداران عاشق هستند که هیچ تقصیری در این زمینه ندارند. از هواداران خجالت می‌کشم که بدون هیچ چشم داشتی و عاشقانه پای این تیم هستند، اما چند سالی است رنگ خوشی را ندیده اند. در حال حاضر یک فضای دوقطبی در استقلال شکل گرفته است. عده‌ای خواستار اخراج مجیدی و عده‌ای خواهان ماندن او هستند. اگر او اخراج شود باز هم باید به مربی خارجی روی بیاوریم.

لطیفی در رابطه با مطرح شدن نام جواد نکونام پیرامون استقلال عنوان کرد: من همیشه جواد را ستایش کرده ام، اما برای مربیگری در استقلال باید افکار عمومی با شما همراه باشند. اول باید فضای فکری آماده شود و بعد یک مربی بیاید، در غیر این صورت با یک باخت هجمه سنگینی شکل می‌گیرد و یک مربی جوان دیگر سوخت خواهد شد. منصوریان، فکری و مجیدی به خاطر افتخارات دوران مربیگری خود به استقلال نیامدند و این محبوبیت و نامشان بود که باعث شد هدایت تیم را به عهده بگیرند. وقتی قلعه نویی به استقلال آمد سال اول به رده سوم رسید، سال دوم در جایگاه دوم قرار گرفت و سال سوم قهرمان لیگ برتر شد. در حال حاضر مدیران با هم درگیر هستند و اگر فرضا نکونام بیاید ناکام خواهد شد.

وی ادامه داد: سبک فوتبال تیم تاثیر زیادی بر دیدگاه هواداران دارد. فکری جایگاه خوبی در لیگ داشت، اما نوع فوتبالش هوادار را راضی نکرد و با فشار آنها اخراج شد. استراماچونی اوایل خوب نتیجه نمی‌گرفت، اما هوادار سبک فوتبالش را دوست داشت و این باعث شد مدت بیشتری در تیم بماند. اگر مجیدی برود باید مربی خارجی بیاید که پول و منابع مالی آن را در اختیار نداریم. از مدیران می‌خواهم بلای فکری را سر مجیدی نیاورند.

علی لطیفی در پایان درباره انتصاب مهدی پاشازاده به عنوان "معاون ورزشی" استقلال خاطرنشان کرد: کار خوبی است و به فال نیک می‌گیرم، اما این اشتباه مددی است که ۲ روز پیش از بازی حساس با الهلال این حکم را صادر می‌کند. این کار شاید نوعی یارکشی باشد و در شرایطی که خود مددی ماندنی نیست حرکت جالبی نبوده است. پاشازاده در ۲ روز چه کمکی می‌توانست به استقلال کند و چرا بعد از بازی با الهلال این کار انجام نشد؟ چه تضمینی هست پاشازاده با مدیر بعدی بتواند کار کند؟ به نظرم مهدی نباید وارد بازی مددی میشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    آخه ربط انتصاب معاون ورزشی به بهم خوردن تمرکز مربی چیه؟!؟ هیچ ربطی نداره مگر اینکه مربی بجای تمرکز روی مسائل فنی، بخواد به همه چی سرک بکشه و همه ی امور در دستش باشه که خب این نه حرفه ای هست و نه قابل قبول. دوره ی رفتارهای حسین قلی خانی، لات بازی در آوردن و با پاچه پارگی همه ی افراد رو از باشگاه دور نکه داشتن دهه هاست که تموم شده.
    • Retired IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      كاملان موافقم اقاى علوى ، تغييرات و انتصابات مديريتى هيچ ربطى به سرمربى و تمركز ايشان نداره ، مجيدى اصلا تمركز نداره يعنى تمركز تيمى چون همه فكر و ذكرش مسائل خارج از زمين و دلالى و لشكر كشى و تحريك هواداران جوان استقلالى هست ، برادران مجيدى جورى خودشون رو خراب كردند كه تا سالها هيچ تيمى بهشون اعتماد نخواهد كرد . سالم باشيد
  • آریهان DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    فرهاد خان و گرفتن مشاوره از دیگران؟امکان پذیر نیست. افراد خودخواه مثل ایشون یکی از دلایلی هست که اکثران ناکام می مانند.عقده بازی و خودخواهی و باندبازی که که در کشور ما بیشتر از عوامل دیگه حرف اول را می زنند.
  • زوبی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    تحلیل درستی بود. بیشترین ضربه به تیم از ناحیه اختلافات درونی وارد شد.
  • 6 IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    عوضش يه پودري داشت كه كفه ترازو رو ميتركوند! از نوع اعلا و درجه يك
  • مرتضی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    به این میگن یه پیشکسوت دلسوز با یه تحلیل درست و منطقی نه امثال دین محمدی و فکری که دنبال تسویه حساب شخصی با تهمت و دروغ هستن و به جای کمک به استقلال دارن تیم رو تضعیف میکنن تا طرفداران پیروزی رو خوشحال کنن!
  • مهران IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    لیگ شروع نشده این همه مشکلات؟؟؟؟ همه تیم ها آرامش دارن غیر از استقلال وقتی خبرا رو چک می کنی فقط اخبار مربوط به استقلاله و این بشدت به تیم ضربه می زنه تو همین اخبار چند جا صحبت از جایگزینی و چند جای دیگه صحبت از ابقای مجیدیه و مطمئن باشید در نهایت این طرفداره که ضرر می کنه
  • ابادانی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    اولین استقلالی که میبینم منطقی و دلسوزانه صحبت کرده
  • حق گو IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    آقای مجیدی مربی نیست و یه فساد کامله وتمام سایت هااستقلال زیر دست خودشه و مجیدی رو مظلوم نشون میدن آقای مجیدی شما میگی دستت خالی بود جلو فولاد که دستت پر بود چرا اونرو باختی درضمم فراموش نکن برانکو لنگ رو با 12تا بازیکن تا فینال آسیا برد زالوووو مارو خررر فرض کرده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی