نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شیخ دیاباته
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهاجم فصل گذشته استقلال در خصوص وضعیت خودش و افکاری که دارد، صحبت‌هایی را مطرح کرد که جالب توجه است.

شیخ دیاباته که اخیرا به الغرافه قطر پیوسته تا دوباره شاگرد آندره آ استراماچونی شود، در گفت و گوی تصویری با برنامه «فوتبال برتر» حرف هایی زد که چندان در فوتبال ایران زده نمی شود.

این مهاجم اهل مالی در پاسخ به این سوال محمدحسین میثاقی درباره اینکه اگر از پرسپولیس هم پیشنهادی داشته باشد، آیا حاضر است به این تیم بیاید، گفت: چرا که نه. من بازیکن هستم، نه هوادار. هر جا توپ باشد و زمین بازی می کنم.

 او در حالی این پاسخ را داد که دقایقی قبل از آن گفته بود که به خاطر هواداران استقلال حاضر بوده قراردادش را تمدید کند ولی درباره پیوستن به تیم رقیب هم با ابهام پاسخ نداد و برای دل خوش کردن هواداران استقلال، حاضر نشد جوابی بدهد که واقعی نیست و از درون او بیرون نمی آید. دیاباته مانند یک بازیکن کاملا حرفه ای برخورد کرد و احتمال حضورش در پرسپولیس در آینده را رد نکرد.

حضور بازیکنان سرخابی در تیم رقیب، اتفاقی است که تاکنون بارها در این دو تیم رخ داده ولی گروه زیادی از هواداران دو تیم آن را بر نمی تابند و بعضا با فحاشی یا رفتارهای نامناسب با بازیکنان برخورد می کنند. این در حالی است که در فوتبال حرفه ای امروز، جابجایی بازیکنان یک مساله کاملا حل شده است.

مثل هاکان چاهلان اوغلو بازیکن ترکیه ای فصل گذشته میلان که چهار فصل در این تیم حضور داشت و یکی از بازیکنان تاثیرگذار روسونری به شمار می رفت ولی حالا به اینتر رفته تا در دیگر تیم شهر میلان بازی کند.

مثل اتفاقی که در سالهای گذشته برای احمدرضا عابدزاده و سپس مهدی هاشمی نسب افتاد که از استقلال به پرسپولیس و بالعکس رفتند.

حالا هم دیاباته مانند حرفه ای ها حرف زده است. او با وجود اینکه در استقلال به آقای گلی لیگ برتر رسید و از محبوبیت خوبی هم برخوردار بود، زمانی که به پولش نرسید، با اینکه هنوز بازیکن استقلال بود، از این تیم شکایت کرد و پنجره آبی ها را هم بست. مثل شکایتی که استراماچونی و بعد از او گابریل کالدرون از استقلال و پرسپولیس انجام دادند. این دو مربی ایتالیایی و آرژانتینی با اینکه هنوز هم به تیم های سابقشان در ایران ابراز علاقه می کنند اما منافع شخصیشان را بر احساسات ترجیح می دهند و کاری را انجام می دهد که در فوتبال حرفه ای جهان مرسوم است و دیاباته هم نمونه ای از آن را بازگو کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    وقتیییییییییی مفتخر میشی به پوشیدن تاج کبیر اسیا بایددد همینطورر صادق باشی مثل بازیکنان لنگ نباشی که وقتی میای از لنگ میای تاج بگی من الکی میگفت ک لنگی ام از بچگی تاجی بودم بعد که دوباره میری لنگ بیاایییییی به همین هوادارایه تاج بی احترامی کنی و هواداران لنگ رو............... فرض کنی و دم از تعصب بزنی.........
  • حسین IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    معرفت در گرانیست به هرکس ندهندش پر طاووس قشنگ است به کرکس ندهندش. بله ایشون دو سال در استقلال بود و لی تا حقوقش معوق میشد از بازی کردن شونه خالی می کرد ، این رفتار حرفه ایست؟ نمی دانم حماقت چه تفسیر دیگه ای می تونه داشته باشه وقتی مرز بین منفعت طلبی و حرفه ای گری رو گم می کنیم ؟اینگه ایشون برای باشگاه رقیب نوشابه باز کرده در حالیکه با یه تیم دیگه قرارداد بسته اسمش حرفه ای گریه ؟ البته این رفتار زشت از یه آدم که ازش شخصیتی موجهه توسط عده ای نون به نرخ روز خور درست شده برای بار اول نیست کما اینکه زمانیکه در استقلال هم حضور و قرارداد داشت برای پرسپولیس دم تکان می داد وصحبتهایی می کرد که اصولا یک بازیکن حرفه ای به زبان نمی آورد . در فوتبال حرفه ای و در مهد آن هم حرفه ای ترین بازیکنان دنیا هم به احساسات هواداران تیمشان احترام می گذارند و به ندرت اینگونه احساسات هواداران تیمشان را جریحه دار می کنند البته چیز عجیبی نیست که در یک جامعه چند نفر منفور و کرمو باشند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی