نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
تیم ملی بانوان پیروز نشود حذف می‌شود/ تاثیر رنکینگ فیفا در صعود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال بانوان در صورتی که در دومین دیدار خود در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها در برابر اردن پیروز شود به دور نهایی مسابقات صعود خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در اولین بازی خود موفق شد بنگلادش را با ۵ گل شکست دهد. اردن نیز با همین نتیجه بنگلادش را شکست داد. حالا در صورتی که بازی ایران - اردن مساوی شود این تیم اردن است که به عنوان تیم نخست گروه راهی دور نهایی جام ملت‌ها با حضور ۸ تیم خواهد شد به این خاطر که در رنکینگ فیفا موقعیت بهتری نسبت به بانوان ایرانی دارد.

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی بانوان این خبر را تایید کرد و گفت: «میراثی از گذشته برای ما باقی مانده که اگر برابر اردن به تساوی برسیم و شرایط هر دو تیم برابر باشد، تیمی که در رنکینگ بالاترست به جام ملتهای آسیا صعود خواهد کرد. اما کادر فنی و بازیکنان همه تلاش خود را در بازی برابر اردن انجام می دهند تا بتوانیم جواب اعتماد فدراسیون فوتبال را با پیروزی و راهیابی به جام ملتهای آسیا ۲۰۲۲ هند بدهیم.»

رییس فدراسیون فوتبال برای روحیه دادن به تیم ملی بانوان با مریم ایراندوست تماس گرفت و خطاب به سرمربی تیم ملی بانوان گفت: «نتیجه برای ما مهم است، اما در اولویت نیست. فوتبال بانوان بعد از دو سال احیا شده و به رنکینگ بازگشته است.»

تیم ملی بانوان با هر نتیجه ای در برابر اردن به پیروزی برسد به دور نهایی جام ملت ها صعود خواهد کرد اما نتیجه ای غیر از این موجب صعود اردن خواهد شد  تنها به این  دلیل که در جدول رده بندی فیفا شرایط بهتری به نسبت ایران دارد.

فوتبال بانوان ایران به تازگی به جدول رده بندی فوتبال بانوان فیفا برگشته است. پیش از این به دلیل عدم فعالیت از رنکینگ خارج شده بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی