نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
ماجرای مرموز ایمیل‌های سیاه و اولتیماتوم به ایران/ رشیدی استعفا کرد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری از چهار ماه پیش انتخابات فدراسیون کشورمان را قبول نکرده بود بنابراین در آستانه تعلیق قرار گرفته بودیم تا اینکه محمود رشیدی رئیس فدراسیون رسما از سمت خود استعفا داد.

محمود رشیدی پس از اینکه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری انتخابات فدراسیون ایران را تایید نکرد تصمیم گرفت برای مصلحت دوچرخه‌سواری از سمت خود کناره گیری کند.

رشیدی پنجم خرداد سال جاری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد اما این انتخابات به تایید اتحادیه جهانی نرسید. رشیدی نظر دارد این استعفا را به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز اعلام کند. 

براساس حکم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری شده است. 

محمود رشیدی با اشاره به تایید نشدن انتخابات ایران تصریح کرد: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) ابهاماتی داشت و اعلام کرد دولت در انتخابات دخالت کرده و چون این اتفاق افتاده است، انتخابات ایران رابه رسمیت نمی شناسیم. این در حالی است که انتخابات طبق همان اساسنامه و آیین نامه‌هایی که دوره‌های قبل با آن انتخابات انجام شد، برگزار شد و هیچ خدشه‌ای به انتخابات وارد نبود. اگر چنین چیزی بود، دوره‌های قبل هم ایراد می گرفتند، بنابراین هیچ تخلفی انجام ندادیم. افرادی که خودشان را از خانواده دوچرخه‌سواری می‌دانند، مشکلات زیادی را ایجاد کردند و ایمیل های سیاه متعددی از سوی آنها به کنفدراسیون آسیا و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری  ارسال شد و فدراسیون را با چالش مواجه کردند.

رشیدی افزود: این افراد می‌خواستند که ما از روند اصلی خود و اهدافمان دور شویم اما پاسخ نهادهای بین المللی را می‌دادیم و کارهای خودمان را هم انجام می دادیم. من با لاپارتین رییس اتحادیه جهانی تماس تلفنی داشتم و با مسئول بین الملل و نایب رییس اتحادیه جهانی نیز ویدئو کنفرانس داشتم و آنها از وجود ما خوشحال بودند اما می‌گفتند ایمیل‌هایی به دستشان می‌رسد که می‌خواهند انتخابات را مخدوش ‌کنند. ما سوال کردیم که انتخابات در دوره‌های قبل هم به همین شکل برگزار می‌شد چرا مشکلی نداشته اند که پاسخ دادند آن موقع شکایتی وجود نداشت اما الان چون شکایت شده است اتحادیه جهانی دوچرخه سواری هم باید ورود کند. از ما مدارک و مستندات خواستند و قرار بود در کنگره ۴ مهر اتحادیه جهانی نیز موضوع چند فدراسیون از جمله ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس سابق فدراسیون همچنین گفت: دیروز متوجه شدم نشستی در بلژیک انجام می شود که انتخابات ایران هم یکی از موضوعاتی است که قرار است در این نشست در مورد آن صحبت شود از این رو با مسئول بین الملل اتحادیه جهانی تماس گرفتم و اطلاع دادم که به خاطر احترام به خانواده دوچرخه‌سواری و اتحادیه جهانی و اینکه نمی‌خواهم مشکلی برای خانواده دوچرخه‌سواری ایران به وجود بیاید، آمادگی این را دارم که اگر من را به رسمیت نمی شناسید از سمت خودم کناره گیری کنم. سپس به ما اعتماد کردند و  بحث ایران را از موضوع از دستور جلسه خود خارج کردند و تنها مکزیک مورد بررسی قرار گرفت که تعلیق شد.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی