اسکوچیچ: رئال مادرید از خرید این بازیکنان ایران پشیمان نمی‌شود/ آنها از مهاجمان تیم ملی کرواسی قویترند
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از خط حمله تیم ملی ایران از بازی‌های پیش روی ایران به عنوان مهمترین بازی‌ها یاد کرد.

سایت novilist نوشت: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران توانسته است عملکرد خوبی با تیم ملی ایران داشته باشد و به ۹ برد پیاپی برسد.

اسکوچیچ برای ملاقات با خانواده اش به مدت کوتاهی در زادگاه خود ریژکا توقف کرد تا دوباره راهی ایران شود و در اردوی تیم حضور داشته باشد.

او یک سال و نیم روی نیمکت ایران است و در آخرین دیدارهای مقدماتی جام جهانی، عملاً تیم ملی را احیا کرد به نحوی که حتی لقب بهترین تیم ملی آسیا نیز به ایران رسید و این تیم ملی به طور قابل توجهی در رتبه بندی جهانی پیشرفت کرد.

دراگان اسکوچیچ گفت: من مربی خارجی هستم ولی عملا مثل یک ایرانی کارم را شروع کردم. من این بازیکنان و ذهنیت آنها را در زمان روی کار آمدن می‌شناختم. با این حال اوضاع به هیچ وجه خوب نبود، آنها در برابر بحرین و عراق شکست خوردند و ما در شرایط سختی قرار گرفتیم که در آن ما اجازه نداشتیم حتی یک امتیاز را از دست دهیم. بنابراین همه چیز بسیار استرس زا بود. علاوه بر این آنها سالها بود که بحرین و عراق را شکست نداده بودند، اما ما خوب کنار آمدیم و همه چیز خوب پیش رفت و قصد داریم آن ریتم شکست ناپذیری را حفظ کنیم.

اسکوچیچ پنجمین مربی کروات ایران پس از برانکو ایوانکوویچ، میروسلاو بلاژویچ، تومیسلاو ایویچ و استانکو پوکلپوویچ است.

سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: این روند بردها خوب است ولی مربوط به گذشته است. مهمترین مسئله بازی پیش رو است. تیم ملی باید ذهنیت برنده داشته باشد.  این چند مسابقه می‌تواند ما را با یک قدم به جام جهانی نزدیک کند. ما به یک هدف بزرگ نزدیک می شویم.

سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: یک عدم تعادل خاصی بین سطح آمادگی بازیکنان در تیم ملی ایران وجود دارد. همه در یک سطح نیستند. اما فرض کنید ما تقریباً خط حمله در سطح جهانی داریم، شاید حتی بهتر از حمله تیم ملی کرواسی باشد. ما بهترین بازیکن پورتو مهدی طارمی داریم، سردار آزمون بازیکن زنیت سه سال بهترین گلزن روسیه بوده است، علیرضا جهانبخش که در فاینورد بازی می کند. حتی برخی بازیکنان دیگر در آ.ا.ک آتن و شارلوا. در کل بازیکنانی در خط حمله داریم که رئال مادرید هم برای آنها زیاد نیست. در واقع اسکوچیچ در این بخش از  اظهاراتش ادعا می‌کند که اینها بازیکنانی هستند که رئال مادرید هم از استخدام آنها شرمنده نخواهد شد.

او همچنین درباره علاقه مردم ایران به فوتبال گفت: ایرانی ها دیوانه فوتبال هستند. ۸۰ میلیون نفر در آنجا زندگی می کنند و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آنها را خوشحال کنیم. باعث خوشحالی است که الان تیم ملی به رده ۲۲ جهان رسیده است و توانسته ژاپن را کنار بزند و تیم اول آسیا شود. مردم ایران غم و شادی تیم ملی را به خوبی حس می کننند و با تیم ملی زندگی می کنند.

دراگان اسکوچیچ درباره رفت و آمد به ایران و کرواسی اضافه کرد: بدون خانواده در این شرایط همه گیری کرونا دشوار است. اگر شرایط متفاوت باشد، شاید خانواده من در ایران باشند. اما این امر اکنون غیرممکن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سید IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    ایوالله اسکوچیچ
  • محمد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    اسکوچیچ و دیگر هیچ
    • ناشناس IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      به به چه شعاری ساختی اسکوچیچ و دیگر هیچ
  • مهدی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    این مربی کروات در حال بهره برداری زحمات و خون دل خوردن های 8 ساله ی کارلوس کی روش در تیم ملی ایران است، این رتبه 22 که اشاره کردی فقط حاصل زحمات کی روش است و شما سهم زیادی در این موفقیت نداری، مردی که وقتی سال 2011 به تیم ملی ایران اومد تیم ملی در مقدماتی 2010 بین پنج تیم چهارم شده بود و در جام ملتهای آسیای 2011 در یک چهارم مقابل کره جنوبی حذف شده و با فقدان بازیکن با کیفیت در تیم ملی روبرو بود، حالا تیمی ساخته که دارای شخصیت بین المللی شده و فراتر از آسیا عمل میکنه
    • ایلیا IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      من نمیدونم چه کاریه بگیم اسکوچیچ بهتره یا کیروش،جفتشون باعث پیشرفت فوتبال ایران شدن
    • رضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2011 جلو کره حذف شدیم زمان کیروش با اون دب دبه و کب کبه اش همون مرحله جلو عراق حذف شدیم کیروش عددی نبود
    • Rookh IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      مثه اینکه یادت رفته تیم کی‌روش رو ویلموتس تحویل گرفت و اون بلاها رو سر تیم آورد. هر مربی یه سبک واسه خودش داره. منکر زحمات کی‌روش نیستم ولی درنظر داشه باشید که هشت سال با پول تپل بهش فرصت دادن. همین بچه ها اگه دست قلعه نویی بود یه روش دیگه بازی می‌کرد اگه دست یحیی بود یجور دیگه. پس باید به تفکرات اسکوچیچ احترام گذاشت و قبول کنیم زیباتر از زمان کی‌روش بازی میکنه. در کل مقایسه این دو بزرگوار اشتباهه. هر بازی شرایط خاص خودش رو داره.
    • بی نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      خب بعد کی‌روش هم تیم ملی داشت به روال قبل از ۲۰۱۰ برمیگشت که اسکوچیچ جلوی این پسرفت رو گرفت و واقعا تیم ملی احیا شد.من به شخصه از زحمات کی‌روش تشکر میکنم.اما تفکرات این سرمربی جدید هم عالیه
  • یک ایرانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    دیگه اسکوچیچ وقتی اینو میگه تردیدی درش نیست
    • سید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      تیم کی‌روش اصلا زیبا بازی نمی‌کرد فقط دفاعی بود تیمش
    • کیارش IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      با احترام به زحمتهای اسکوچیچ فقط برید و منصفانه زحمتهای کیروش رو برای فوتبال ایران ببینید و یه نکته دیگه اینکه بعضی از مربی های خارجی خوب سوراخ دعا رو پیدا کردن و با تعریف های اغراق امیز از بازیکنای ما خودشونو محبوب هوادارای احساسی و ساده دل فوتبال ما میکنن و گرنه خودشون بهتر میدانن نوع تربیت کردن بازیکنای جوان ما به شکلی هست که اصلا نمیتونن تو اروپا بدرخشن فوتبالی که تو سیستم باشگاهی ما و جوانان ما هست اصلا قابلیت پرورش استعداد و متبلور کردن اونو نداره چیزی که کی روش فریادش میزد که فوتبال پایه و باشگاهی ما ضعیفه ولی گوش شنوایی نبود و نیست این همه تو این چند سال بازیکنای ما رفتن تو اروپا بیشتر از هلند و بلژیک نتونستن برن و موفقیت خاصی بدست نیاوردن منهای یه طارمی و یا با استعدادترین بازیکن ما نتونست تو بایرن مونیخ دوام بیاره اسکوچیچ و امثال اون با ندیدن ایرادها و سرپوش گذاشتن روی ضعف ها فکر نتیجه مقطعی و البته محبوب شدن هستن وگرنه هرکسی که فوتبال رو در حد بچه دبیرستانی هم دنبال کنه میدونه بازیکنایی مثل مودریچ کجا و بازیکنی مثلا مثل ترابی یا جهان بخش کجا
  • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    آفرین اسکوچیچ
  • محمدطاها IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    بسیار عااالی..به امید موفقیت تیم‌ ملی⁦♥️⁩
  • مجید IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    درود بر دراگان
  • ناشناس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    چقدر می ماله این اسکوچیچ وطن فروش
  • علی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    درود به شرفش که نمی خواد همه چیز رو به اسم خودش تموم کنه، بعضی مربیان جوری صحبت میکنن که انگار در موفقیت تیمشون فقط خودشون نقش دارن اما این آدم بیشتر از اینکه برا خودش سهم قایل بشه این موفقیت رو طبیعی و ناشی از سطح بازیکنان میدونه
    • الله کریم IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      با چه ادله ای میگین کیروش زحمت کشید برا فوتبال ایران؟بجر چپاول ایران و بی حرمتی به ملت.هر جا میره گند میزنه به تیم،.تعجب میکنم یسریها طرفدارشن.
  • الله کریم IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    گوزروش هشت سال فوتبال ایران را به خاک سیاه کشاند چه دستاوردی برا ایران داشته؟ اینقدر ما بدبخت بودیم که واسه باختش هم خوشحال میشدیم جمع میشدن بازیکنا جلو دروازه هر توپی میومد قلبمون میخاست بخابه،توپ که اوت میشد نفس راحت میکشیدیم انگار دنیا رو بهمون دادن. اگر اشکان و قوچان نبودن جام جهانی هم نمیرفتیم.
  • کاظم IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    متاسفانه بازهم با چند پیروزی درحال مغرور شدن بیجا هستیم.در حالی که تا قبل از صعود هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.هرگز بلاهایی که زمان مایلی کهن جلوی قطر و زمان بلاژویچ جلوی بحرین سرمان آمد را فراموش نمی کنیم.همان روزها هم خود را از قبل پیروز می دانستیم.اما آنها که بهتر تمرین کرده بودند درسهای تاریخی به ما دادند و اگر ما الان هم آن درسها فراموش کرده باشیم بازهم شدیدا مجازات خواهیم شد.به آقای اسکوچیچ از سوی مشاورین دلسوز ایرانی باید تفهیم شود برعکس خیلی جاهای دیگر دنیا تعریف از بازیکن ایرانی آثار و تبعات بدی برای تیم و خود بازیکن دارد و ایشان بجای شادی از نتایج قبلی و تعریف و تمجید از بازیکنان باید مانند مربیان بزرگ دنیا از دشواری و سختیهای مسیر و امکان تکرار شکستهای ناباورانه قبلی و توانایی و تلاش رقیبان و ضرورت تلاش بیشتر سخن بگویند.متاسفانه رسانه هانیزطوری عمل می کنندکه گویا کار تمام شده است و مدام در حباب نازک صعودتیم ملی می دمند.متاسفانه الان آن جو وحشت قبل ازبازی باسوریه وجودندارد.در حالی که بر عکس به نظر اینجانب چنین جوی موجب وحدت تیمی و از خودگذشتگی بازیکنان و نهایتا پیروزی می گردد.
  • علی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    باسلام و درود بر هموطنهای گلم در ایران عزیز و خارج اگر اسکوچیچ بتواند مغرور نشود و همین روحیه دوستی و همدلی در تیم را حفظ کند بخدا شکست حریفان جام جهانی به خواست خدا دور از دسترس نیست .مردم دعا کنید تیم و مربی خوبش را
  • سینا IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    در این که اسکوچیچ یکی از بهترین سرمربی های تاریخ تیم ملی فوتبال کشورمون ایران هست شکی نیست ولی با این حرف که گفته بازیکنان ایرانی میتونن در رعال مادرید بازی کنند موافق نیستم چون بازیکنان ما هنوز به اون سطح سوپر استاری نرسیدن و حالا حالا ها باید برای رسیدن به اون جایگاه تلاش کنند
  • پرسپولیس IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    دمت گرم اسکوچیچ همینجوری پیش بری میریم فینال جام جهانی با این بازیکنای خوبمون مثل ترابی و نورالهی و طارمی و امیری و.....
  • سولماز IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    ارزو و هدف ما پیروزی و موفقیت تیم هست به امید موفقیت و سربلندی برای تیم و کادر موفق تیم ملی فوتبال ایران
  • علیرضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    اسکوچیچ..تعریف کرده از بازیکنان سطح یک وبین المللی ما..ولی این متاسفانه یک تعریف خالی هست..وبدون پشتوانه..علی جهانبخش رفت به لیگ برتر وبرایتون ایا تونست بازی کنه؟..مربی های اونها حرفه ای هستن وتوانایی های بدنی و فردی بازیکنان رو انالیز میکنن..همون وقت گزارشگران ازعلت بازی ندادن علیرضا پرسیدن..گفت که علی جهانبخش تولیگ برتر یه بازیکن ده دقیقه ای هست..خب این یعنی چی؟..علی جهانبخش تو ایران شاید بهترین باشه ولی تو انگلیس ده دقیقه ای..چرا؟چون پایه فوتبالیش ضعیفه..چون ازپایه حرفه ای نبوده..حالا اسکوچیچ داره به طبل توخالی شادانه میکوبه واسه رفتن تودل هوادارای تیم ملی کشورمون..باید واقعیت رو گفت..و ازهیچ متوهم و مشعوف نشد..که بدترین افت واسه تیمه..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی