نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اوله‌گنار سولشائر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انتقادات از اوله‌گنار سولشائر باز هم شدت گرفته و ۸۵ درصد از هواداران منچستریونایتد اعتقاد دارند این مربی باید هرچه زودتر برکنار شود.

باز هم شرایط برای اوله‌گنار سولشائر سخت شده، چرا که اخیراً در یک نظرسنجی مشخص شده ۸۵ درصد از هواداران منچستریونایتد اعتقاد دارند اخراج این سرمربی نروژی به سود تیم‌شان است. ۱۰ درصد از هواداران می‌گویند باید به این مربی باز هم فرصت داد، در حالی که ۵ درصد نظر خاصی نداشته‌اند.

جیمی کرگر بازیکن سابق لیورپول و کارشناس شبکه «اسکای‌اسپورتس» هم در اظهار نظری تند سرمربی شیاطین‌سرخ را زیر سؤال برد و گفت تیم‌شان با او به جایی نخواهد رسید. کرگر اعتقاد دارد که سولشائر یک مربی باپرستیژ و کاریزماتیک برای موفقیت مثل یورگن کلوپ، پپ گواردیولا و توماس توخل نیست.

اما آیا واقعاً سولشائر در حد کلوپ و گواردیولا نیست؟ نتایج این مربی بعد از ۲ سال و ۱۰ ماه چگونه بوده؟ آیا مربیان موفق لیگ برتر از او خیلی بهتر بوده‌اند؟

بهتر از کلوپ

نشریه «سان» آمار این ۳ مربی را در تعداد بازی برابر کنار یکدیگر گذاشته تا به نوعی سولشائر را قضاوت کنیم. ۱۶۲ بازی، ۵۴٫۹ درصد پیروزی، ۸۹ برد، ۳۶ تساوی و ۳۷ شکست. ۲۹۹ گل زده و ۱۶۸ گل خورده. این آماری است که سولشائر به جای گذاشته و قطعاً رضایت‌بخش نیست، ولی آیا نباید به او باز هم فرصت داد؟

مقایسه آمار سولشائر با کلوپ نشان می‌دهد که لیورپول مزد فرصت دادن به سرمربی آلمانی را گرفته، چرا که در سال‌های ابتدایی حضورش هیچ جامی نمی‌برد و هنوز در حال تغییر ترکیب تیمش بود. حتی کلوپ پر بود از خریدهای اشتباه. کلوپ ۵۴٫۴ درصد آمار پیروزی داشته، ۸۸ بازی را برده که یکی از سولشائر کمتر است، ۴۴ بازی را مساوی کرده و در ۳۰ بازی هم شکست خورده که البته در این زمینه از سرمربی شیاطین‌سرخ بهتر بوده. ۳۳۱ گل زده خیلی آمار بهتری نسبت به تیم سولشائر بوده و تیمش هم ۱۷۲ گل دریافت کرده. به طور کلی خیلی آمار این دو مربی از یکدیگر فاصله ندارد، با این حال خیلی‌ها می‌گویند کلوپ یک مربی کاریزماتیک و بابرنامه بوده و از اول هم قرار نبوده سال‌های ابتدایی به موفقیتی برسد. اما مگر سولشائر قرار بوده تیمی که سال‌ها بحران داشت را به جام‌های پرتعداد برساند؟

بدتر از پپ

پپ گواردیولا از همان فصل اول حضورش در منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس جا افتاد و سلطنت را شروع کرد. با این حال او در اروپا بعد از ۵ سال به فینال رسید که آن فینال را هم باخت. ۷۱٫۶ درصد آمار پیروزی، ۱۱۶ برد، ۲۴ تساوی و ۲۲ شکست. ۴۰۷ گل زده و ۱۳۹ گل خورده. این آمار بیانگر اختلاف فاحش گواردیولا با سرمربیان لیورپول و منچستریونایتد است. طبیعتاً با آن‌همه ستاره‌ای که پپ خرید، انتظار از او زیاد بود. ترکیب منچستریونایتد تا همین فصل پیش هم شاید توازن لازم را نداشته و حالا با خرید ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، رافائل واران و جیدن سانچو، شاید بتوان گفت ابزار سولشائر در حد گواردیولا هست.

مقایسه اوله‌گنار سولشائر با یورگن کلوپ و پپ گواردیولا

فرگوسن هم راضی نیست

اگرچه نشریه «سان» فاش کرده با وجود عدم رضایت هواداران، باشگاه منچستریونایتد هیچ تصمیمی برای برکناری سولشائر ندارد، ولی حتی سرالکس فرگوسن هم از شاگرد سابقش انتقاد می‌کند. فرگوسن که حامی سولشائر است، برخی تصمیمات او را هم زیر سؤال می‌برد. در ملاقات با حبیب نورماگومدوف ویدیویی لو رفت که نشان می‌داد فرگی به حبیب می‌گوید کریستیانو رونالدو در دیدار مقابل اورتون باید از ابتدا بازی می‌کرده و وقتی سولشائر بهترین‌ها را دارد نباید بدون دلیل آن‌ها را نیمکت‌نشین کند.

به طور کلی نمی‌توان گفت که آمادگی بازیکنان را کسی بهتر از سولشائر درک می‌کند، اما شاید برخی اوقات استراحت دادن‌های این سرمربی نروژی به بازیکنانش بی‌دلیل باشد و از آن‌ها محافظت نکند. در هر صورت مصدومیت در فوتبال اجتناب‌ناپذیر است، همانطور که اوله حالا رافائل واران را به‌دلیل مصدومیت از دست داده و مدت‌ها نمی‌توانست از وجود مارکوس رشفورد بهره ببرد.

بالا و پایین‌های سولشائر در منچستریونایتد ادامه دارد و مشخصاً اگر او در فصل جاری هرطور شده یک جام نگیرد، به نظر می‌رسد آخرین فصل حضورش به‌عنوان سرمربی در اولدترافورد باشد. چرا که حالا هم دوجین ستاره دارد، هم هواداران بازگشته‌اند که با وجود حمایت‌شان از تیم در اولدترافورد کسب نتایج ضعیف را تحمل نخواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    فقط کونته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی