نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱
دفاعیه مدافع پرسپولیسی/ با پیکه و راموس هم خوردن ۳ گل طبیعی است!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان قاطعانه از مربیگری اسکوچیچ دفاع می‌کند و آمار خط دفاعی را نیز قابل‌قبول می‌داند.

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی قطر موقعیت ایده‌آلی دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ از ۴بازی ۱۰امتیاز گرفته‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ایران به جام‌جهانی صعود خواهد کرد. البته تیم ملی همچنان منتقدان خاص خودش را دارد، برخی بر این عقیده‌اند که تیم اسکوچیچ با هنرنمایی لژیونرها و ستاره‌هایش نتیجه می‌گیرد که البته این موضوع با واکنش‌های برخی از بازیکنان تیم ملی هم روبه‌رو شد و آنها از سرمربی تیم دفاع کردند. محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع میانی تیم ملی هم می‌گوید: «این اصلا منصفانه نیست که نقش اسکوچیچ را در موفقیت‌های تیم ملی کمرنگ جلوه دهیم.» 

از بازی با کره‌جنوبی شروع کنیم. به‌نظر تو مستحق برد بودیم؟

ما می‌توانستیم کره را ببریم و شایستگی برد را داشتیم اما فکر می‌کنم بدشانسی آوردیم. ۲بار توپ را به تیر دروازه آنها زدیم و موقعیت‌های ایران نسبت به کره بهتر بود. البته کره هم تیم پرقدرتی است که چند بازیکن این تیم در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند و کیفیت بالایی دارند، با این حال من معتقدم اگر این بازی با حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد می‌توانستیم کره را شکست بدهیم. البته بدون حضور تماشاگران هم تیم برتری بودیم و بازیکنان در زمین مسابقه نهایت تلاش خودشان را به‌کار گرفتند. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شرایط برای حضور هواداران فوتبال در استادیوم‌های ایران هم فراهم شود.

خیلی‌ها معتقدند صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطعی است. نظر تو چیست؟

خدا را شکر که در ۴بازی ۱۰ امتیاز گرفتیم و هر مسابقه برای ما حکم یک فینال را دارد. ما از دور قبلی مسابقات تجربه بدی داشتیم و با سرمربی قبلی امتیازهایی را از دست دادیم که کارمان سخت شد و به روز آخر کشید. به همین دلیل در دور بعد نمی‌خواستیم این اتفاق رخ دهد و باید در هر بازی بهترین نتیجه ممکن را می‌گرفتیم. خدا را شکر می‌کنم که تا الان شرایط خوبی داریم. ما نباید فراموش کنیم که در دور قبلی چقدر شرایط سخت شده بود و الان هم باید با تمام انگیزه و توانی که داریم در بازی‌های بعدی هم نتایج خوبی بگیریم تا با ادامه این مسیر خوب به جام‌جهانی برویم. امیدوارم این نسل طلایی خیلی راحت به جام‌جهانی صعود کند ولی هنوز هیچ‌چیز تمام نشده است.

با اینکه تیم ملی فوق‌العاده نتیجه گرفته است ولی برخی همچنان از اسکوچیچ انتقاد می‌کنند و معتقدند که تیم‌ملی با توانایی ستاره‌هایش نتیجه می‌گیرد. نظر تو چیست؟

اسکوچیچ به‌معنای واقعی برای تیم ملی زحمت می‌کشد و به جرأت می‌توانم بگویم که هر روز ۱۰بار فیلم رقیبان تیم ملی را نگاه می‌کرد تا بتواند آنالیز دقیقی را به بازیکنان ارائه داده و نکات فنی را به ما گوشزد کند. فکر می‌کنم بازی به بازی شرایط ما بهتر شد و به هماهنگی بیشتری رسیدیم. من برای آنهایی که منتقد اسکوچیچ هستند احترام قائل هستم و دوست ندارم جواب کسی را بدهم ولی حداقل می‌توانم در مورد مربی‌ای که با او کار می‌کنم نظر بدهم. اسکوچیچ واقعا مربی بسیار خوبی است که روی کارش وقت می‌گذارد و ارتباط خوبی با بازیکنان تیم ملی به‌وجود آورده است. نتایجی که گرفتیم همه‌چیز را نشان می‌دهد. او ‌از لحاظ فنی و مدیریتی مربی بسیار خوبی است و خیلی زود توانست تیم ملی را جمع و جور کند و در یک مسیر خوب قرار دهد. من خیلی چیزها از اسکوچیچ یاد گرفته‌ام و او را یک مربی بزرگ و با دیسیپلین می‌دانم.

بعد از بازی با امارات و کره، برخی از عملکرد خط دفاع تیم ملی انتقاد کردند. نظر تو چیست؟

من معتقدم که باید به آمار نگاه کنیم. تیم ما در ۱۱بازی ۳گل خورده که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده است. هر فردی می‌تواند نظر خودش را بدهد و منتقدان هم قابل احترام هستند ولی ما به این چیزها توجه نمی‌کنیم و راه خودمان را ادامه می‌دهیم. برای هر خط دفاعی خوردن ۳گل در ۱۱مسابقه آمار خوبی است، حتی اگر راموس و پیکه هم در خط دفاعی باشند. فکر می‌کنم آمار همه‌چیز را نشان می‌دهد. آیا خوردن ۳گل در ۱۱مسابقه زیاد است؟ من که اینطور فکر نمی‌کنم. در ضمن فراموش نکنید که ما در تمرینات سخت تلاش می‌کنیم تا اگر هم نقطه‌ضعفی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

لبنان را هم شکست می‌دهیم؟

در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و تلاش می‌کنیم ۳امتیاز این بازی مهم را هم بگیریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • /// IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    آقای کنعانی زادگان کار و زندگی نداره که هر روز مصاحبه میکند؟یا تیم ملی بازیکنان دیگری ندارد؟راستی آقای کنعانی نذرت را ادا کردی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی