نواک جوکوویچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان نمی‌خواهد موضع خود را در مورد زدن یا نزدن واکسن کرونا اعلام کند.

ماجرای زدن واکسن کرونا بین ورزشکاران مخلف جهان همچنان موضوعی مهم و سوژه ای جنجال برانگیز به حساب می‌آید. این بار پای نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان به میان کشیده شده است.

این تنیس‌باز صربستانی معتقد است بعضی‌ها با سوال پرسیدن در مورد موضع افراد در مورد واکسن کرونا و قضاوت کردن آن‌ها، حق آزادی نظر و عقیده را از دیگران می‌گیرند. او این صحبت‌ها را در واکنش به اولتیماتوم یکی از مسئولان دولت استرالیا که گفته بود بازیکنانی که واکسن نزده باشند برای دریافت ویزا جهت حضور در استرالیا به مشکل خواهند خورد، مطرح کرده است.

مرد شماره یک تنیس جهان، پیش از این هم چندین بار از اینکه بازیکنان تنیس و به طور کلی ورزشکاران، بابت زدن واکسن زدن کرونا مورد فشار قرار بگیرند، انتقاد کرده بود. او در مورد خودش هم تاکید کرد که تصمیمش در مورد زدن یا نزدن واکسن کاملاً شخصی است و قصد ندارد آن را فاش کند.

پیش از این یکی از ستارگان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، کایری ایروینگ، به دلیل نزدن واکسن از سوی تیمش بروکلین‌نتز کنار گذاشته شده بود که این ماجرا جنجال زیادی را در آمریکا و در رسانه‌های ورزشی سایر جهان به راه انداخت.

جوکوویچ در این مورد گفت: «اوضاع همین است که می‌بینید من هنوز نمی‌دانم که به ملبورن خواهم رفت یا نه.» او این صحبت‌ها را در مورد اولین گرنداسلم سال که قرار است ژانویه ۲۰۲۲ در استرالیا برگزار شود مطرح کرده است، تورنمنتی که احتمالاً با محدودیت‌هایی در مورد کسانی که واکسن نزده‌اند همراه خواهد بود: «من موضع خودم را اعلام نخواهم کرد.  اینکه واکسن زده‌ام یا نه موضوعی شخصی است و به نظرم پرسیدن در این مورد کار درستی نیست. مردم این روزها خیلی زیاده‌روی می‌کنند و آزادی دیگران را با سؤال پرسیدن در این مورد و قضاوت کردن دیگران از آنها می‌گیرند. هر چیزی که شما بگویید، چه مثبت چه منفی و چه ممتنع، آنها در مورد تو حرف خواهند زد و از آن به نفع خودشان استفاده خواهند کرد.»

دنیل اندروس، یکی از مسئولان دولتی استرالیا کسی بود که گفت ورزشکارانی که واکسن نزده باشند شرایط بسیار سختی برای ورود به این کشور خواهند داشت و توضیح داد که آنها حتی شاید مجوز حضور در استرالیا را نگیرند. اشاره او به طور مشخص به تنیس‌بازانی بود که قصد حضور در رقابت‌های تنیس استرالیا را دارند. او در این مورد گفت: «فکر نمی‌کنم یک تنیس‌بازانی که واکسن نزده‌اند بتوانند به کشور ما بیایند. اگر آنها ویزا بگیرند هم احتمالاً در قرنطینه سختی خواهند بود، چیزی که در مورد دیگر بازیکنانی که واکسن زده باشند، اعمال نمی‌شود. این موضوع شامل تنیس‌بازان، گلف بازان و حتی رانندگان فرمول یک که قرار است سال آینده در رقابت‌های مختلف در استرالیا حضور یابند هم می‌شوند. ورزش حرفه ‌ای بخشی از دستورالعمل‌های دولت ما است و ورزشکاران باید هر دو دوز واکسن خود را در این کشور زده باشند.»

سال گذشته هم رقابت‌های تنیس استرالیا با قرطنینه بازیکنان همراه بود و این موضوع ناراحتی و شکایت بسیاری از تنیس بازان را بابت صدمات روحی و جسمی که از این اتفاق دیده بودند، همراه داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی