نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
منصور رشیدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی اسبق دروازه بانان استقلال گفت: دلیل حضور دو دروازه بان آماده در تیمی مانند استقلال را در بازی با ذوب آهن به وضوح دیدیم.

خروج زودهنگام سیدحسین حسینی از ترکیب اصلی تیم استقلال در دیدار مقابل ذوب آهن کادر فنی این تیم را بابت عقد مجدد قرارداد محمدرشید مظاهری خرسند کرد. منصور رشیدی در گفتگو با خبرورزشی، درباره اتفاقاتی که برای دروازه‌بانان استقلال در دیدار مقابل ذوب آهن رخ داد حرف زد:

بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن را دیدید؟

خیلی خوب شد که استقلال توانست دومین بازی خودش را هم با برد پشت سر بگذارد. این شش امتیاز در ابتدای فصل خیلی مهم است. در سال های اخیر استقلال معمولا لیگ را خوب شروع نمی کرد و در پایان فرصت بابت امتیازات از دست رفته دچار مشکل می شد. ولی رویه این فصل استقلال خیلی خوب است و امیدوارم در نهایت بتواند به این روند ادامه دهد.

اتفاقی که برای حسینی افتاد را چطور تحلیل می کنید؟

در خیلی از مسابقات رسمی دیده ایم که در همان ابتدای کار دروازه بان اصلی تیم دچار مصدومیت میشود. این یک امر طبیعی است که باید در هر مسابقه انتظار آن را داشت. نکته مهم این بود که استقلال دو دروازه‌بان آماده و سرحال در اختیار دارد.

چطور؟

خیلی هایی که می گویند دو دروازه‌بان همسطح و هم تراز نباید در یک تیم باشند با دیدن اتفاقات بازی ذوب آهن متوجه این موضوع شدند که وقتی استقلال دو دروازه بان خوب در اختیار داشته باشد که تقریباً با هم در یک سطح باشند در چنین مواقعی خیال کادرفنی را راحت می‌کند.

عملکرد مظاهری چطور بود؟

من روزی که مظاهری برگشت و قراردادش را بست گفتم که به درستی به اشتباهش پی برد و ارزش این کارش هم خیلی زود مشخص شد. دروازه بانان یک تیم باید در اوج رفاقت و رقابت با هم به موفقیت تیم شان کمک کنند. همانطور که گفتم چون مظاهری و حسینی تقریبا همسطح هستند استقلال از بابت دروازه‌بان مشکلی نداشت و وقتی مظاهری وارد میدان شد به همان کیفیت حسینی توانست از دروازه استقلال مراقبت کند. حالا تصور کنید اگر فاصله حسینی با مظاهری زیاد بود در آن صورت کادرفنی چقدر نگران شرایط بازی در خانه حریف می شد. مظاهری هم از زمانی که وارد زمین شد نشان داد هم آمادگی بالایی دارند و هم روحیه و انگیزه خوبی برای حضور در میدان داشته...

ارزش کار رشید مظاهری خیلی زود مشخص شد/ رفاقت و رقابت بین گلرهای استقلال مهم است

در نیمه دوم مظاهری احساس مصدومیت کرد. در آن زمان استقلال چه کار باید اگر او هم مصدوم می شد؟

شکر خدا اتفاق جدی نبود که مانع از بازگشت او به بازی شود و مظاهری برگشت که اگر این اتفاق نمی افتاد کار استقلال گره می خورد. چون هیچ دروازه بان سومی روی نیمکت نداشت و آن وقت باید یک بازیکن را به عنوان دروازه بان وارد میدان می کرد.

اگر حسینی به بازی تراکتور نرسد شرایط چطور می شود؟

در آن صورت باید دروازه بان تیم امید استقلال به عنوان گلر دوم مقابل تراکتور روی نیمکت بنشیند. برای همین است که همیشه در تمرینات دو دروزاه بان جوان هم کنار دروازه بانان اصلی تمرین می دهند تا برای چنین مواقعی دست کادر فنی خالی نباشد. البته امیدوارم دیگر اتفاقی از این بابت برای مظاهری رخ ندهد. او باید در این حد فاصل فشار زیادی روی پای خودش نیاورد. وظیفه کادر پزشکی این است که مواظب باشد تا بازی تراکتور و نرسیدن حسینی، شرایط فیزیکی مظاهری در بهترین حالت باشد.

بازی با تراکتور را چطور پیش بینی می کنید؟

تیم تراکتور در بازی اول شکست سنگینی مقابل گل گهر خورد ولی در بازی دوم و با اضافه شدن بازیکنانی که پشت پنجره بسته مانده بودند شرایطش بهتر شد. قطعاً استقلال بازی آسانی مقابل تراکتور نخواهد داشت. ولی با توجه به بازی دقیق و استراتژی خوبی که استقلال مقابل ذوب‌آهن داشت امیدوارم استقلال مقابل تراکتور هم با آنالیز دقیق از این تیم بتواند سومین برد خودش را کسب کند تا از کورس رقابت با رقبا عقب نماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رامین ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    آقای رشیدی تو تا دیروز میگفتی حسینی در حد استقلال نیست حالا باش آشتی کردی میگی هم سطح رشیده؟ این توهین به شعور هواداراس
    • حامد ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      دوست عزیز ایشون سال ها درکنار مرحوم حجازی برای استقلال و تیم ملی زحمت کشیده . یک کم حرمت نگه دارید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی