رمزگشایی از تفاوت دیاباته الغرافه با شیخ استقلال/ گل و پول؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

درخشش شیخ دیاباته در ترکیب تیم الغرافه بسیاری از طرفداران استقلال را بابت جدایی این مهاجم گلزن تحت تاثیر قرار داد.

یکی از ستاره‌های جدا شده استقلال در پایان فصل بیستم لیگ برتر مهاجم سیه چرده بلند قامت فرانسوی این تیم، شیخ دیاباته بود. مهاجم گلزنی که در فصل نوزدهم با به ثمر رساندن ۱۵ گل توانست عنوان آقای گلی لیگ برتر را به نام خود بزند. اما همین بازیکن در فصل بیستم لیگ برتر با افت فاحش تبدیل به یکی از ضعیف ترین مهاجمان سالهای اخیر استقلال شد.

اختلاف مالی و اخلاقی با مددی و فکری

شیخ دیاباته که به دلیل اختلاف نظر مالی با احمد مددی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال هرگز در حد و اندازه‌های فصل اول حضورش در استقلال در لیگ بیستم ظاهر نشده بود در نیم فصل اول هم اختلافاتی با سرمربی فبلی تیم استقلال پیدا کرد. سابقه اختلاف نظر شیخ دیاباته با محمود فکری به بازی رفت تیم‌های استقلال و فولاد در اهواز برمی‌گردد. روزی که محمود فکری قصد داشت دیاباته را به میدان بفرستد اما متوجه شد این بازیکن به رختکن رفته تا استوکش را برای ورود به زمین عوض کند.

تصاویر منتشر شده آن روز از حاشیه‌های بازی استقلال و فولاد مشخص می‌کرد محمود فکری کنار خط بر سر دیاباته فریاد می‌کشد که حالا چه وقت به رختکن رفتن بوده است و در نقطه مقابل این شیخ دیاباته بود که با چهره ای بهت زده به سرمربی‌اش خیره شده بود که چرا چنین برخوردی با او انجام داده است. در حالی که بعدها مشخص شد دیاباته با کسب اجازه از کادر سرپرستی تیم (پرویز مظلومی) به رختکن رفته بوده است. از آن زمان به بعد دیاباته یا مصدوم بود یا در شرایط بدنی خوبی قرار نداشت!

رمزگشایی از تفاوت دیاباته الغرافه با شیخ استقلال/ گل و پول؟

انتقاد پیشکسوتان از شیخ

ادموند اختر یکی از مهاجمان پیشکسوت استقلال درباره شرایط دیاباته در فصل بیستم در چند مصاحبه خود با خبر ورزشی به این موضوع اشاره کرد که هرزمان دیاباته در ترکیب استقلال به میدان می‌رود تیم ۱۰ نفره می‌شود. خیلی دیگر از پیشکسوتان استقلال نیز با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف این بازیکن مستقیماً به این موضوع می‌پرداختند که دیاباته فصل بیستم، هیچ شباهتی با شیخ فصل نوزدهم ندارد.


دوباره استراماچونی

اما همین بازیکن که در دوران حضور آندره آ استراماچونی به استقلال آمد و در لیگ نوزدهم ۱۵ گل برای استقلال به ثمر رساند پس از جدایی از استقلال بار دیگر به دعوت همین مربی ایتالیایی در باشگاه الغرافه قطر لبیک گفت و در کمترین زمان ممکن بیشترین گل را برای این تیم زد و در حال حاضر در رده سوم جدول گلزنان لیگ برتر قطر جای دارد.

آمار خیره کننده در قطر

شیخ دیاباته در فصل جدید لیگ برتر قطر که ۷ هفته از آن سپری شده در ۴ بازی به مدت ۳۴۸ دقیقه به میدان رفته و موفق شده در این زمان اندک 6 گل برای تیم استراماچونی به ثمر برساند. در واقع شیخ هر ۵۸ دقیقه یک گل برای الغرافه به ثمر رسانده و در جدول گلزنان لیگ برتر در مکان سوم قرار گرفته است. دیاباته در همین مدت کوتاهی که به الغرافه پیوسته توانسته در جام حذفی هم یک گل برای تیم الغرافه به ثمر برساند.

بازی به بازی بیشتر گل می‌زند

نکته جالب توجه در رابطه با به ثمر رساندن این ۶ گل روند صعودی دیاباته در تیم الغرافه است. او در اولین بازی که موفق به گلزنی شد یک گل به ام صلال زد که سه امتیازی هم بود و تیمش یک بر صفر برنده شد. سپس در دیدار الغرافه که ۶ بر ۴ به السد باخت دو گل به ثمر رساند و به تازگی در دیدار این تیم مقابل الخور ۳ گل زد و هتریک کرد تا در چهار دیدار انجام داده برای الغرافه ۶ گل به ثمر رسانده باشد.

رمزگشایی از تفاوت دیاباته الغرافه با شیخ استقلال/ گل و پول؟


آمار ضعیف در استقلال

اما نگاهی به آمار این بازیکن در فصل بیستم و در استقلال مشخص می‌کند او هرگز برای استقلال تلاشی برای گلزنی نکرد. او در فصل بیستم از مجموع ۳۰ هفته مسابقات لیگ برتر در ۱۲ بازی تنها ۶۴۸ دقیقه به میدان رفت و فقط دو گل برای استقلال زد. یعنی هر ۳۲۴ دقیقه یک گل.

دیاباته بلد بود کجا گل بزند!

شیخ دیاباته که در فصل گذشته می‌دانست قراردادش با استقلال به پایان می‌رسد برای اینکه بتواند بین تیم‌های حوزه خلیج فارس برای خودش مشتری دست به نقد پیدا کند در لیگ قهرمانان آسیا که همه آن را می‌دیدند در جده عربستان خوش درخشید و با به ثمر رساندن ۵ گل یکی از عناصر اصلی صعود استقلال در گروه مرگ منطقه غرب آسیا شد تا مشخص شود این فوتبالیست حرفه‌ای می‌داند کجا و چه موقع باید گلزنی کند.

گل و پول

با مشاهده وضعیت درخشش دیاباته در الغرافه کاملا مشخص این فوتبالیست که به نظر از لحاظ روحی روانی حساس هم بود از آن دست بازیکنانی است که شرایط فوتبالی اش ارتباط مستقیمی دارد با نحوه دریافت پول از باشگاهش دارد و اگر باشگاه استقلال هم پولهایش را به موقع می‌پرداخت آمار ۱۲ بازی دو گل را از خود در این تیم برجای نمی‌گذاشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضا سپاهانی ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    گل زدن تو لیگ قطر خیلی آسون تر از گل زدن تو لیگ ایرانه، در ضمن اونجا زمین های خیلی خوبی داره
  • پارسا ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    مشکل از دیاباته نبود در واقع مشکل از ما ایرانی هاست که از لحاظ فرهنگی و صداقت خیلی از دنیا عقب هستیم و باید نسبت به ایرادات خودمون واقع بین باشیم
  • حسن ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    کاملا در اشتباهی در تفسیر..ظاهرا یادت رفته در کجا زندگی می کنی. اینجا محل اموزش کلاهبرداری و ریاکاری و بدون کنکور مدرک میان. شما با حرفت خودت رو محکوم می کنی.قبول داری شیخ کارش درست اومد اما اومد حرفه کلاهبرداری رو از ما یاد گرفت.پس حق با اوست. ما جنس ما شیشه خورده داره جوون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی