وحید صالحی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال کمترین کاری که می توانست انجام دهد تشکیل یک کمیته تحقیق و تفحص از داوری است که به برنامه فوتبال برتر رفت و با رسانه رسمی کشور مصاحبه کرد.

آرتین زهرابی؛ داوری از داوران فوتبال ایران در مصاحبه ای مفصل و رسمی با صداوسیمای جمهوری اسلامی، پرده از رازهایی در زمینه داوری برداشت.

اتهامات سنگینی به داوری‌ها در فوتبال کشور وارد شد؛ تا جایی که بحث حتی تا تغییر نتایج، سوت‌های کاملا مشکوک و چینش داوران در مسابقات خاص بالا گرفت.

در چنین شرایطی، واضح و مبرهن است که نهاد رسمی فوتبال کشور؛ یعنی فدراسیون فوتبال باید ضمن اعلام رسمی به رسانه‌ها، داور مذکور را به خیابان سئول فرا می‌خواند و با او وارد یک مناقشه مشخص می‌شد.

در کشوری که کوچک ترین اتهام به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، تاوانی سنگین دارد و همه مدیران و مسولان و فرد مدعی باید پاسخگوی نهادهای رسمی مملکت باشند؛ عجیب است که فدراسیون فوتبال، سخنان داور فوتبال ایران را جدی نگرفته و حتی در این باره زحمت انتشار یک بیانیه ساده را متقبل نشده است!

فدراسیون فوتبال با رئیس جدید خود ادعای شفافیت و مدیریت مدرن دارد و آقای رئیس در مصاحبه‌های متعددش از موضع بالا و با ادعای تسلط بر تمامی امور فوتبال سخن می‌گوید.

اگر چنین ادعاهایی در فدراسیون فوتبال مطرح نبود شاید امروز توقعی در این راستا نداشتیم اما عجیب است که حتی چهره‌های منتقد سیاسی ایران نیز از این بی تفاوتی‌ها شگفت زده شده اند و مانده اند که چگونه فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به سخنان آن داور نشان نمی‌دهد؟

فدراسیون فوتبال کمترین کاری که می‌توانست انجام دهد تشکیل یک کمیته تحقیق و تفحص از داوری است که به برنامه فوتبال برتر رفت و با رسانه رسمی کشور مصاحبه کرد.

تحقیقات باید خیلی سریع انجام و نتایج آن به افکار عمومی اعلام می‌شد اما حضور تکراری رئیس فدراسیون در اردوی تیم ملی بانوان و ... به ادعاهای عجیب و شگفت انگیز داوری که به پشت پرده وحشتناک فوتبال کشور اشاره کرده بود ترجیح داده شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هواداران سپاهان ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    خب واقعیت این مدت اخیر خودشون هم میدونند وارد گو بررسی این ادعاها بشوند هم فدراسیونا به فنا میدند و باشگاه کامل مردمی و کامل فرهنگی پرسپولیس ......... پس سکوت جایز است تا سر و صدا بخوابه خخخخخخخ
    • شله زرد سکه لای گز، ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      اون همون سرنوشت تیم شله زرد سکه لای گز و کارت به کارت و غش،داوری بود منجرب به محکومیت قهرمانی،شد حالا دوباره بحث سکه یه تیم صنعتی میاد اون تیم ید سابقه طولانی در سکه لای گز دلره
    • م ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      والا ایشان هم به سرنوشت رسول پناه دچار شده :) جالبه هرکی از فساد فوتبال میخواد بگه سریع از مربی دلال نام میبره! الانم راس مسئولان داوری افرادی هستند که افتخارشان اینه با فرهاد مجیدی لج کردن و الکی اخراجش کردن.
  • اس اس کبیر ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    چرافدراسیون بایدبیانیه بدهد.چرافدراسیون بایدعکس العمل نشان بدهد.مگه دروغ گفته.یک نگاه به این جامهای تیم حکومتی دراین پنج سال بیندازیدمتوجه میشیدکه داوران ماچه افرادفاسدی هستندوزندگی همه شون باپول های بابامسعودومامان اذر برای بنیان گذاشته شده.
    • وحید کاظمی اسطوره کیسه ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      درسته باید پیگری بشه به چه دلیلی هرسال با پنالتی اهدایی کیسه به فینال جام حذفی می فرستند بیچاره قلعه نوعی درست سال قبل تیم سه پاهان دیاباته روی مصلح خطا می کنه داور خطا مصلح می گیره امسال وحید کاظمی بازی باخته و توقوطی بودن برای کیسه در میاره بعد فدراسیون بع دلیل اینکه قلعه نوعی فساد داوری کیسه رسوا کرد چهارماه محرومش،کردن باید با فساد داوری ها مبلرزه بشه هرسال کیسه سر تیم ها نبره به فینال ناپاک راه پیدانکنه
    • در جواب کاظمی لنگی ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      این چه حمایت و پشتیبانی که مثلا استقلال و با حمایت داورها ببرن تا فینال ولی بازی و فینال ببازه و نتونه قهرمان بشه.... خوب لنگیه بی منطق اگه می خواستن داورها به نفع اس اس سوت ببزنن تو بازی فینال هم داور برای اس اس سوت میزد و تیم و قهرمان می کردند......... حالا ببینین تو این چن سال اخیر کدوم تیم بیشتر سود برده و جام اسنپی تقدیمش کردن واقعا یه چیز مشخصیه بحث کردن نداره............... لنگیه هووووووووووچیگررر
  • آفتابکار ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    خدا به پیروزی چی‌‌ها رحم کنه، به نظرم همه جام‌های این چند ساله تیم پیروزی زیر سایه خدمات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و وزارت ارتباطات بوده و هست.
    • کیسه حکومتی ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      دلیل این که مدیران کیسه مخالف سرسخت وی آیر بودن همین بود خدا به کیسه رحم کنه هرسال بیشترین سود داری و پنالتی هدیه این تیم می شدفینال حذفی ناپاک و سهمیه ناپاک می گرفتند اگه داوری هابه نفع کیسه عمل نکنه کیسه دیگه رنگ فینال و سهمیه آسیا نمی بیند
  • افشین دست کج ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    در فوتبالی که سرپرست تیم ملی پول پاداش بازیکن های تیم ملی را میگیره میزاره تو جیبش و بالا میکشه و هدیه و فرش سرمربی خارجی تیم ملی را به خیال اینکه خارجی هست و نمیفهمه بالا میکشه، و با تمام این پرونده هایی که هنوز بازه ولی الان در تیم لُنگ سرپرست میشه، خب چه انتظاری باید از داوران فاسد داشت؟؟؟؟
    • مجهول الهویه ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      ای کاش این فضا مجازی نبود و من شماها رو میدیدم که با این همه اعتماد به نفس و حق به جانبی و طلبکاری کامنت میذارید در واقعیت چه شکلی هستید!
  • **** ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    کمیته انضباتی و کمیته داوران و سازمان و لیگ و ...از همین کارها بیشتر خواهیم شنید (احکام صادره ضد و نقیض تیم ها و بازیکن ها سر پوش گذاشتن روی پرونده های نقل و انتقالاتی لنگ طی چند فصل ) گذر زمان همه چیز رو روشن خواهد کرد حالا ممکنه چند صباحی با زد و بند جلوی انتشار خیلی از حقایق رو گرفت ولی ماه هیچوقت پشت ابر نمی ماند
  • علی ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    کیسه کشا دست پیش گرفتید پس نیافتید.دراین چندسال داوری ها به ضرر تیم پرسپولبس وبه نفع تیم حقیر حکومتی کیسه کش بوده است،اینو که من نمی گم کارشناسان داوری می گن حداقل درسه فصل اخیر کیسه درهر فصل چهارده امتیاز از داوری مشکوک سود ومنفعت به دست آورده ودرمقابل تیم مردمی پرسپولیس که همیشه باوجود پادشاهی درفوتبال ایران ازداوری حداقل دوازده امتیاز متضرر شده،دروغ که کنتور نمی اندازه کیسه کشای هوچیگر حقیر،درهمین فصل حق خوری وظلم وزیر حمال کیسه کش وفدراسیون لجن آبی کیسه کش برای همه اثبات شده،انگار که این کشور فقط یک تیم ونماینده دارد وآن تیم حقیر کیسه کش است البته تیم حکومتی که باشی همین میشه دیگه
    • در جواب ***** ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      اینو کیا میگن؟؟؟!!! کارشناسای داوری میگن که به نفع استقلال بوده داوری ها؟؟؟؟؟!!! ........... خوب لنگیه متوهم این کارشناسا خودشون دستشون تو کاره، خودشون یه طرفه این فساد و گرفتن میخوای بیان بگن نه به نفع لنگ بوده...... خوب معلومه از لنگ حمایت میکنن و کارشناسیاشون به نفع لنگ اعلام میکنن....
  • محمدطاها ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است!!! آقای زهرابی اینجا چون فساد و دلالی کل فوتبال ما رو گرفته یه جورایی همه با فساد حاکم بر فوتبال کنار آمدن و خو گرفتن پس هیچ واکنشی به افشاگری داور نداشتند و هیچ اتفاقی رخ نداد و دستگاه های نظارتی هم خودشونو ملزم به پاسخگویی نمی دانند..افشاگری که این داور کرد تو هر کشور دیگه ای بود فدراسیون اون کشور دادگاهی میشد ولی اینجا چون هیچ اراده ای برای برخورد با فساد و نفوذ دلالی نیست این ادعاها رو کسی پیگیری نکرد تاحقایق روشن شود، اینجا به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک می کنند خلاص!!! پس عجیب نیست..
  • Sh ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    یک نوشته ای بودازقول فرگوسن مربی پیشین منچستر،هرکس آن رو خونده میفهمه این داورچی گفته،همه گفته هاش واقعیت هست،امامردم آنقدر دیدن ولمس کردن اصلا براشون مهم نیست،هیچ قدرتی نمیتونه ریشه فسادروتواین مملکت خشک کنه، ماهم دیگه امیدی به هیچ مسولی نداریم ازاین بدترنمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی