نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ضیاء عربشاهی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: برای پرسپولیس تأسف می‌خورم که وزیر ورزش برای تعیین مدیرعاملش این همه دست دست می‌کند.

با مطرح شدن دوباره واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی و عدم صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این دو باشگاه با یکی از پیشکسوتان این مجموعه درباره مسائل روز مدیریتی پرسپولیس صحبت کردیم. ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با خبر ورزشی درباره شرایط این روزهای پرسپولیس برای مصاف مقابل آلومینیوم اراک، دوبرد هفته‌های اول و دوم و شرایط مدیریتی اش حرف زد.

خبر دارید که بار دیگر موضوع عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه پرسپولیس از سوی ای اف سی مطرح شده است؟

من واقعا دلم برای تیمم می‌سوزد. اگر می‌گویم تیمم به این دلیل است که نزدیک به ۱۴ سال برای پرسپولیس بازی کردم. بازیکنی هم نبودم که از راه آهن، شاهین بوشهر یا خیبر خرم آباد به این تیم آمده باشم. من ۱۶ سال و شش ماهم بود که در پاس تهران فیکس بازی می‌کردم. من در آن تیم قهرمان جام تخت جمشید شدم. نایب‌قهرمان تخت جمشید شدم و قهرمانی جام حذفی را آوردم بعد به فرمان علی آقای پروین که بچه محلم بود به پرسپولیس آمدم. تمام مدارک لازم را هم دارم که بخواهم درباره فوتبال حرف بزنم. ولی می‌خواهم درباره بازی الهلال یک موضوع را بگویم که جا افتاده است.

چه موضوعی؟

پرسپولیس مقابل الهلال بدترین بازی خودش را انجام داد. در همه این سال‌ها هرگز پرسپولیس را تا این حد ضعیف ندیده بودم. وقتی تیم شما شرایط روحی روانی خوبی نداشته باشد همین می‌شود. بچه‌ها آن روز زیر صفر بودند. اگر پرسپولیس ۵۰ درصد فوتبالش را بازی می‌کرد الهلال را می‌برد. استقلال هم اگر مقابل الهلال دفاعش آن اشتباه را نمی‌کرد برنده می‌شد. البته سوء تفاهم نشود که من درباره استقلال حرف میزنم. شما در یک شرکت هم که ۵۰ کارمند دارد اگر روح و روان کارمندان را خراب کنید آن شرکت کارش را درست انجام نمی‌دهد.

پس چه شد که پرسپولیس در شروع لیگ شرایطش متفاوت شد و دو برد آورد؟

خوشبختانه مقابل فولاد و نساجی دو برد به دست آوردیم. گرچه در هر دو بازی در نیمه اول خوب نبودیم. پرسپولیس فقط در ۱۰ دقیقه نیمه دوم بازی مقابل نساجی پرسپولیس شد و توانست فوتبال خوبی نمایش بدهد.

پرسپولیس با چه سبکی بازی کند بهتر است؟

به نظر من پرسپولیس باید همیشه با دو مهاجم بازی کند. ما در حال حاضر سه مهاجم خیلی خوب داریم. ما باید با سیستم ۲-۴-۴ بازی کنیم ولی وقتی با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی میکنیم و نمی‌توانیم مهاجمان را درست تغذیه کنیم. در این سیستم وحید امیری و امید عالیشاه باید از عقب حرکت کنند و خودشان را به خط حمله اضافه کنند. آنها نمی‌توانند با این شرایط به خط دفاع حریف فشار بیاورند. ما بازیکنانی که در سایه باشند لازم نداریم. پرسپولیس باید در ۱۸ قدم یا به قول آقایان امروزی در کادر فنی پرسپولیس در BOX نفرات بیشتری داشته باشد. ما هافبک و وینگرهای خوبی داریم. پرسپولیس نیمکت قوی دارد گرچه هنوز تازه واردها جا نیفتاده اند و با دیگران هماهنگ نیستند.

یحیی گل محمدی باید چه کار کند که این هماهنگی زودتر ایجاد شود؟

زمان دنیزلی پرسپولیس در تمریناتش دائماً تمرین هشت به هشت یا هفت به هشت می‌کرد. این خیلی خوب بود و من آن را می‌پسندیدم. پرسپولیس تیمی است که بازیکنان تازه وارد می‌توانند آن را به عنوان سکوی پرتاب ببینند. علی علیپور کجا بود؟ از راه آهن به پرسپولیس آمد، آقای گل شد و الان کجاست؟ احمد نوراللهی از لیگ یک به پرسپولیس آمد الان کجاست؟ مهدی طارمی‌از بوشهر به پرسپولیس آمد الان کجاست؟ این تیم انرژی مثبت هواداران را پشت سرش دارد و با اسم پرسپولیس هر بازیکنی را می‌تواند از زمین بلند کند.

اوضاع مدیریتی باشگاه تا چه اندازه در ارتباط با مسائل خصوصی سازی و یا واگذاری پرسپولیس تاثیر دارد؟

واقعا برای وضعیت مدیریت باشگاه تاسف می‌خورم. تاسف می‌خورم از آقای سجادی به عنوان وزیر ورزش. من در چهار پنج ستاد انتخاباتی آقای رئیسی حضور داشتم و وقتی او را دیدم از او خواستم حتماً یک وزیر ورزشی را بگذارد. من با سجادی در المپیک دهلی حضور داشتم. سوال من از سجادی این است که چرا اینقدر برای مدیریت باشگاه دست دست می‌کند؟ اگر متولی تیم پرسپولیس وزارت ورزش است ولی صاحبان واقعی آن هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس هستند. آن زمان که ما در دورترین نقاط کشور برای پرسپولیس بازی میکردیم بورس و سازمان خصوصی‌سازی نبود. در اواخر دوران سلطانی‌فر هم این زمزمه مطرح شد که پرسپولیس را به همراه اول می‌دهند و استقلال را به ایرانسل. همین آقای صدری، مگر شما در همراه اول مدیرعامل نبودید؟ مگر الان که چند سال است در هیئت رئیسه حضور ندارید؟ لازم نیست از این و آن پول قرض بگیرید و بدهی‌های پرسپولیس را بدهید. بعد هر روز آنها را استوری کنید. ما هم بلدیم ماهی یک میلیون تومان به یک نفر بدهیم تا یک روز در میان برایمان استوری بگذارد. من خودم بچه دولابم و می‌دانم بچه کجایید. این رفتارها برای ما تکراری است.

درباره بازی با آلومینیوم اراک چه توصیه‌ای به پرسپولیس دارید؟ این تیم تنها تیمی بود که سال گذشته پرسپولیس را شکست داد؟

پارسال پرسپولیس شرایط امروز را نداشت. چند بازی را هم در آن مقطع مساوی کردیم اما امسال پرسپولیس متحول شده. بازیکنانی که به پرسپولیس آمده اند همه شاگردان سابق یحیی بودند. گلزن پارسال تیم اراک هم امروز در پرسپولیس توپ می‌زند. از طرفی پرسپولیس می‌داند که شرایط امسال خیلی سخت است.

چطور؟

چون امسال تیمهایی مثل سپاهان، گل گهر و استقلال روی قهرمانی زوم کرده اند. این وظیفه بچه‌های پرسپولیس را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند.

تیم گل‌محمدی با چه استراتژی باید در اراک به میدان برود؟

به نظر من باید با دو مهاجم بازی کند و پرس را از همان ابتدا روی حریف نگه دارد تا مدافعان دچار اشتباه شوند. اگر از جلو پرس کنیم قطعاً راحت این تیم را شکست میدهیم. کاری که اگر جلوی الهلال هم انجام می‌دادیم امروز شرایط اینگونه نبود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر تاجی ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    وزیر که گل نمیززززززنه..........
  • سرور کیسه کشا ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    پرسپولیس به امید خدا و تلاش بازیکنان و کادر فنی دبل هتریک میکنه،چند هفته دیگه وزیر وزیر کردن دوستان کیسه کشی شروع میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی