نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
پیش‌بازی لیورپول - اتلتیکومادرید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول برای تثبیت صدرنشینی و گرفتن انتقام باخت قبلی در آنفیلد مقابل اتلتیکو، در گروه B لیگ قهرمانان اروپا به مصاف این حریف اسپانیایی خواهد رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در دیدار برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اتلتیکومادرید خواهد رفت. قرمزها که بازی رفت را برده‌اند، به فکر گرفتن انتقام آخرین باخت خانگی‌شان مقابل این رقیب هم هستند.

لیورپول؛ انتقام دوم

شرایط لیورپول در ماه‌های ابتدایی فصل جدید ایده‌آل نبوده، ولی خیلی خوب است. اگر شاگردان یورگن کلوپ تصور کنند همه رقبا را راحت می‌برند، بلایی سرشان خواهد آمد که مقابل برنتفورد و برایتون دیدیم. هنوز خیلی از فصل مانده و چه در لیگ برتر رقبای بزرگی در کورس قهرمانی دارند و چه در لیگ قهرمانان اروپا راه طولانی‌ای در پیش است. به نظر می‌رسد لیورپول صدرنشینی‌اش را در گروه B لیگ قهرمانان اروپا مسجل خواهد کرد، اما هواداران‌شان دوست دارند انتقام آن باختی که در آنفیلد مرتبه قبلی مقابل اتلتیکو متحمل شدند را بگیرند. آن شکست باعث شد روند شکست‌ناپذیری‌شان در خانه به پایان برسد و شروع دوران خوبی برای قرمزهای مرسی‌ساید نبود. از طرفی با برد به طور قطعی به‌عنوان صدرنشین صعود خواهند کرد.

اتلتیکومادرید؛ آن شب شیرین

اتلتیکو این فصل فراز و نشیب کم نداشته، ولی نه از صدر جدول لالیگای اسپانیا فاصله زیادی دارد و نه در لیگ قهرمانان اروپا از صعود کردن ناامید شده. با این حال دیگو سیمئونه و شاگردانش خوب می‌دانند که پورتوی ۴ امتیازی هم مترصد فرصتی برای گرفتن جای دوم است و اگر از میدان آنفیلد با امتیاز بیرون بروند شانس صعودشان خیلی بیشتر خواهد شد. اگرچه ال‌چولو در بازی رفت نشان داد اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، می‌تواند در ضدحملات رقیب بزرگی مثل لیورپول را از پای دربیاورد. سیمئونه دوست دارد یک مرتبه دیگر تیمش شبی شیرین مثل بازی قبلی در آنفیلد را تجربه کند و ژست پیروزمندانه در مرسی‌ساید بگیرد.

آخرین جدال
در دیدار رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول در مادرید ۳-۲ اتلتیکو را شکست داد. صلاح (۲ مرتبه) و کیتا برای لیورپول و گریزمن (۲ مرتبه) برای اتلتیکو گل زدند.

آمار بازی
۷) در ۷ نبرد لیورپول و اتلتیکومادرید، قرمزهای مرسی‌ساید ۲ برد و روخی‌بلانکو ۳ برد داشته‌اند. ۲ بازی هم مساوی شده است.
۴۷) لیورپول در ۴۷ بازی با تیم‌های اسپانیایی ۱۷ برد داشته، ۱۳ مرتبه به تساوی رسیده و در ۱۷ بازی هم شکست خورده است.
۳۴) اتلتیکومادرید در ۳۳ بازی مقابل تیم‌های انگلیسی، ۱۳ مرتبه برنده شده، ۱۰ مرتبه به تساوی رسیده و ۹ مرتبه باخته است.
۱۵) لیورپول در ۱۵ بازی این فصلش شکست نخورده است. ۱۱ برد و ۴ تساوی حاصل کار تیم یورگن کلوپ تا اینجای فصل بوده.
۱۱) لیورپول در کنار منچسترسیتی و آژاکس، بعد از بایرن‌مونیخ که ۱۲ گل زده، با ۱۱ گل دومین خط حمله خوب لیگ قهرمانان را در اختیار داشته‌اند.
۵) محمد صلاح که این فصل خوش درخشیده، ۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا زده و پشت سر سباستین آلر مهاجم آژاکس دومین گلزن برتر تا پایان هفته سوم است.
۴۲) در آخرین دیدار دو تیم، اتلتیکومادرید موفق شد ۳-۲ در آنفیلد پیروز شود تا رکورد شکست‌ناپذیری لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در خانه را بعد از ۶ سال و ۴۲ بازی بشکند.

مصدومان و محرومان
جیمز میلنر، نبی کیتا و هاوری الیوت مصدومان لیورپول هستند و قطعاً به این دیدار نخواهد رسید. تیاگو آلکانتارا هم هنوز آماده نیست و وضعیت فابینیو نامشخص نیست. آنتوان گریزمن که در دیدار رفت با لیورپول اخراج شد، بازی برگشت را از دست داده است. مارکوس یورنته و توماس لمار هم مصدومان اتلتیکومادرید هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، هندرسون، جونز، صلاح، مانه و ژوتا
اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، خیمنس، ارموسو، تریپیه، کوکه، کندوگبیا، کاراسکو، کورئا، فلیکس و سوارس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی