۵۶
دیگر علاقه‌ام به استقلال را پنهان نمی‌کنم/ قصد داشتند من را به خاک سیاه بنشانند؛ محبوبتر شدم/ با ۱۰ هزار یوزر فیک از ایران می‌خواستند خرابم کنند
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سوشا مکانی معتقد است یوزرهای فیک و ناشناس در فضای مجازی که منتسب به یک تیم خاص هستند حواشی را برای او به وجود آورده‌اند.

شکست ۷ بر صفر میوندالن در لیگ نروژ باعث شد تا سوشا مکانی مورد انتقاد قرار بگیرد. البته انتقاد فنی نه، بلکه حواشی فراوانی برای دروازه‌بان سابق پرسپولیس به وجود آمد و گروهی که اغلب آنها ایرانی بودند، در فضای مجازی مکانی را به تبانی متهم کردند.

همین اتهام‌ها که ریشه در اختلاف سوشا با پرسپولیس و شکایت او از این باشگاه دارد، به گوش نروژی‌ها هم رسید تا آنها هم ماجرا را به مسئولان فدراسیون فوتبال‌شان اطلاع بدهند.

در نهایت گویا هیچ مورد مشکوکی به ثبت نرسیده و مسئولان فدراسیون فوتبال نروژ به دنبال کسب اطلاعات از افرادی هستند که با یوزرهای ناشناس مکانی را متهم کرده‌اند.

سوشا هم معتقد است یوزرهای فیک و ناشناس در فضای مجازی که منتسب به یک تیم خاص هستند این حواشی را برای او به وجود آورده‌اند. سوشا البته تأکید هم می‌کند که بعد از این اتفاق‌ها نه تنها بدنام یا نابود نشده، بلکه در نروژ محبوب‌تر هم شده است.
 
بعد از باخت سنگین میوندالن و دریافت ۷ گل، حرف و حدیث‌های فراوانی به وجود آمد و اتفاقاتی رخ داد. در این باره توضیح می‌دهی که چه شد و چرا تو را متهم کردند؟

اتفاق خاصی رخ نداد. گروهی شایعه کردند و در فضای مجازی مطالبی نوشتند که در نهایت هم مشخص شد درست نیست. در نروژ به این حرف‌های بی‌اساس توجهی نمی‌کنند چون سند و مدرکی پشت آنها نیست و نمی‌شود اتهامی را به همین سادگی‌ها اثبات کرد. اینجا اگر بیایی مربی حریف را قمارباز خطاب کنی و به دروازه‌بان اتهام بزنی، به همین راحتی‌ها پذیرفته نمی‌شود. درست بر خلاف ایران که یک سال یک دروازه‌بان را محروم کردند و آخر هم معلوم نشد او چه تخلفی را مرتکب شده است. اگر حکم محرومیت او درست نبود، چرا یک سال از عمر حرفه‌ای او را گرفتند؟ اگر اتهام او درست بود که باید مادام‌العمر از حضور در فوتبال محروم می‌شد. حالا که این دروازه‌بان به لیگ برتر برگشته نشان می‌دهد که او خلاف نکرده و بی‌دلیل یک سال بیرون نشسته است. نتیجه‌گیری اینکه در فوتبال ایران، تهمت و افترا را مثل نقل و نبات می‌بینید. حالا یک سؤال. چه کسی جواب آن یک سال ضرر و زیان روحی و مالی آن دروازه‌بان را می‌دهد.

در نروژ با این مسأله چطور برخورد کردند؟

اینجا در فوتبال قانون وجود دارد. برای هر تهمت و افترایی که می‌زنی باید دلیل و سند داشته باشی. اینجا شما دستت را در جیب یکی کنی و پول برداری، کسی که از او دزدی شده باید با مدرک اثبات کند که آیا چنین اتفاقی رخ داده یا نه؟ بعد از بازی ما که ۷ بر صفر شکست خوردیم با ۱۰ هزار یوزر فیک مجازی که منتسب به یک باشگاه خاص هستند، متنی را منتشر کردند و به من اتهام زدند. کاملاً مشخص بود که متن را در گوگل ترانسلیت، ابتدا به انگلیسی و سپس نروژی ترجمه کرده‌اند. نوشته‌اند گل‌ها را بررسی کنید، چون دروازه‌بان تیم شما شرط‌بندی و تبانی کرده! این متن را همگی کپی کرده و برای باشگاه و مربی ما فرستاده‌اند تا مرا مورد اتهام قرار بدهند. اینجا قانون دارد، بخصوص وقتی تعداد زیادی پیغام دریافت می‌کنی که میان آنها چند نروژی هم وجود ندارد. همه افرادی که مرا متهم کردند، یوزرهایی منتسب به یک باشگاه خاص هستند. قانون می‌گوید شما به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای، وقتی عضوی از تیمت مورد اتهام قرار می‌گیرد، برای حمایت از بازیکن باید موضوع را به مقام بالاتر از خودت که فدراسیون فوتبال است، اطلاع بدهی. مثلاً بگویی آنها پیغام‌هایی فرستاده و دروازه‌بان تیم‌مان را متهم کرده‌اند. فدراسیون فوتبال هم در حمایت از دروازه‌بان مورد اتهام باید مشخص کند که چه کسی افترا زده است.

آیا این مراحل قانونی طی شد؟ نتیجه چه بود؟

فدراسیون فوتبال نروژ ماجرا را بررسی کرد و دید افراد اداره‌کننده این صفحه‌های مجازی قابل شناسایی نیستند. ضمن اینکه همه پیام‌ها هم از ایران آمده است. وقتی چند هزار نفر یک متن را کپی و منتشر می‌کنند، باید مدرک داشته باشند. اگر ندارند جرم بزرگی مرتکب شده‌اند. به من و باشگاه‌مان گفتند صفحه‌ها فیک هستند و چون پروفایل و پست ندارند، نمی‌شود افراد مورد نظر را به طور دقیق شناسایی کرد. همین افراد اما بعد از پخش شایعه، آمدند و از مصاحبه من، مسئولان میوندالن و مدیران فدراسیون فوتبال نروژ برداشت خودشان را کردند تا مرا بدنام کنند اما چنین اتفاقی نیفتاد. اینجا اگر بگویی فلانی دزدی کرده اما نتوانی ثابت کنی، آن فرد در جامعه محبوب‌تر هم می‌شود. این اتفاق برای من هم در نروژ افتاده است.

۷ گلی که سوشا مکانی در یک دیدار دریافت کرد را در ویدیوی زیر ببینید:

داستان مصاحبه‌ها چه بود؟

این مسائل یک روال طبیعی دارد. وقتی شایعه‌ای پخش می‌شود، رسانه‌ها هم می‌آیند و از افراد مورد نظر مصاحبه می‌گیرند. همه ما در این مورد صحبت کردیم و قضیه کاملاً مشخص است که متن از ایران آمده است. در ایران و همین یوزرهای فیک نوشته‌اند تحقیقات درباره تبانی ادامه دارد. آنها نمی‌دانند منظور از تحقیقات این است که افراد مورد نظر که این اتهام را زده‌اند پیدا و با آنها برخورد قانونی می شود. اصلاً اینها نمی‌دانند چه اتهامی زده‌اند. یعنی من با چه کسی تبانی کرده‌ام؟ با باشگاه نروژی؟ این کل داستان است. باشگاه میوندالن هم از من حمایت کامل کرده و مدیر گفته که موضوع را به مراجع بالاتر ارجاع داده تا افراد مورد نظر را پیدا کنند. فدراسیون فوتبال نروژ هم تأکید کرده که پیگیر است تا بفهمد چه کسانی اتهام را زده‌اند.

چه اتفاقی افتاد که در بازی‌های اخیر روی نیمکت نشسته‌ای؟ آیا این مسائل حاشیه‌ای در این مسأله نقش دارد؟

نیمکت‌نشینی من کاملاً فنی است و ارتباطی به این مسائل ندارد. متأسفانه میان خیلی از بازیکنانی ایرانی این فرهنگ وجود ندارد که بیایند و بگویند به دلیل فنی بازی نمی‌کنم. اگر تا الان بازی کرده‌ام، ورزشی است و اگر هم الان بازی نمی‌کنم به مسائل فنی ارتباط دارد. این اتفاقی طبیعی است و مربی حق دارد هر کسی را که دوست دارد در ترکیب اصلی قرار بدهد. همانطور که گفتم مثل بقیه نیستم که وقتی بازی نمی‌کنم، خودم را به مصدومیت بزنم. من این فصل ۲۴ بازی انجام داده‌ام و ۶ سال هم جایگاهم را در فوتبال نروژ حفظ کردم. روزهای خوب و بد داشتم اما ورزشی می‌جنگم و جایگاهم را دوباره پس می‌گیرم.

وقتی از این مسائل حاشیه‌ای در ایران خبر داری چرا طوری برخورد نمی‌کنی که کسی با تو دشمنی نکند؟

ببینید؛ چنین موضوعی برای من سورپرایز بزرگی نیست. این را به مسئولان باشگاه خودمان هم گفتم. به آنها شفاف گفتم که در فوتبال ایران مسائلی دیدم که عجیب‌تر از اینها بوده است. دلیلش را هم شما گفتید و کاملاً مشخص است. عده‌ای با من دشمنی می‌کنند و این بار هم فکر کردند می‌توانند مرا به خاک سیاه بنشانند. اینجا اما قوانین خودش را دارد و کسی نمی‌تواند بیخودی و روی هوا فردی دیگر را متهم کند. من زندگی عادی خودم را انجام می‌دهم و کاری هم به این مسائل ندارم.

اگر به عقب برگردی، باز هم چنین شرایطی را رقم می‌زنی و از تیمی خاص شکایت می‌کنی؟

اگر یکسری افراد از گفتن حقیقت ناراحت می‌شوند، این دیگر مشکل خودشان است. من اگر طرفدار باشگاهی باشم اما ببینم آن باشگاه خلاف قانون عمل می‌کند، قطعاً از این روش کاری حمایت نخواهم کرد. همیشه سعی کردم حقیقت را بگویم اما مسأله من کل‌کل با هواداران یک تیم نیست. حرف من حرف قانون است. قانون می‌گوید هر کسی و هر باشگاهی اشتباه می‌کند، باید تاوان بدهد. ضمن اینکه متأسفانه ‌تر و خشک با هم می‌سوزند. در همان باشگاه هستند هواداران باشخصیت و آدم حسابی‌هایی که نه بلدند اتهام بزنند و نه می‌خواهند چنین اتفاقاتی رخ بدهد. به آنها احترام می‌گذارم.

البته حمایت از استقلال هم برای تو دردسرهایی به وجود آورد.

من علایق خودم را پنهان نمی‌کنم. مطمئناً شما برای نشان دادن علایق قلبی‌ات، شاید حتی گروهی از دوستانت را از دست بدهی. در نهایت اما موضوعی که آشکار می‌شود، حقیقت است. من هم به این روند ادامه می‌دهم و مشکلی هم از بابت حمایت از استقلال ندارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ خاص ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    لنگی ها خیلی عقده ای هستن،طرف پولشو میخواد
    • صامت ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      یعنی این به استقلال علاقه داره؟اولااونی که به استقلال علاقه داره ومیره پرسپولیس یابن پرسپولیس علاقه دارهومیره استقلال بی شرفه.ثانیاعلاقه داشتن وجودمیخواد.اینآدموجودعلاقهداشتن رانذاره.این غیراروپایی که بشه صرفعیاشی وخریدشلوارباب اسفنجی بشه به چیزی علاقه ندارم.حالاهم دم از علاقه به استقلال میزنه چون پرسپولیسی ها آدم حسابش نمی کنندمیخواداقلادل استقلالی ها آبه دست بیاره.این ادم وعلاقه؟
    • اشکان ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      پادوانی هم پولش رو میخواد وقتی مجبور شدین ساختمان باشگاه رو با تابلوش به حراج بزارید بعد مشخص میشه کیسه پرور
    • شمسعلی ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      هوادارای کیسه از این خوشحالن که بالاخره از بی اسطوره بودن نجات یافتن ! سوشا اسطوووووره واقعی کیسه خخخخخخخ
    • لنگ خاص ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      اشکان لنگی،ما هم میدونیم پولشو میخواد ،مثل شما نمیریم زیرآبشو بزنیم وبهش فحش بدیم
    • شوشا کتک خوره حنیف ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      بله از علاقه پنهانی تو به کیسه باعث شد به خاطر سوتی های تو پرسپولیس قهرمانی با تفاضل گل به اس خوزستان تقدیم کنه از علاقه پنهانی تو مشخص بود چه گل های مفتی از کیسه خوردی از علاقه پنهان مشخص بود حینف عمران زاده چنان تو دربی کتک زد خخخخ
    • کامیارفرزام ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      این باب اسفنجی رو خدا زده ،و زمین خورده خدایی هست،کسی که واسه پول هرکاری میکنه،چه زمانی پرسپولیس کبیر بود و تبانی کرده بود و گلهای الکی خورد تا پرسپولیس با تفاضل قهرمان نشه،الانم که تو نروژ تکرار کرده هنوز یادم نرفته با تیپ زننده عکس زنش دنبال فالورر بود اون کیسه و کیسه کشا هستن که ایمیل میزنن و وطن فروشی میکنن فقط بزرگمرد علی دایی که چطور اشک اینو درآوردداشت زار زار گریه میکرد از کار علی دایی و باختن تیمش مقابل شهریار پرسپولیسیهای با شرف اینو تو آنفلو و ریپورت کنید خبرورزشی حقیقت رو سانسور نکن لطفا،نه اهانت نه تهمت هست
  • موسی سلیمی ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    خدا را شکر که تو طرفدار کیسه شدی.شلوار باب اسفنجی جون
    • کیسه رئیس سازمان مافیایی ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      شما کیسه کشا پول اون بازیکن برزیلی بدبخت که فلج کردین رو بدین نمیخواد دلسوز باب اسفنجی بشین
    • /// ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      به عنوان یک استقلال اصلا از آقای سوش مکانی خوشم نمی آید،طرفداران تیم رقیب هم بدانند که این آقا نه استقلالی است و نه پرسپولیسی،این آقا مشکل روانی داره،باور بفرمائید حواسش سر جاش نیست،الان هم از سر لجبازی و به خاطر کسب محبوبیت داره این کار ها رو میکنه تا دیروز داشت برای ما ۶ نشان میداد حالا چون از پرسپولیس رانده شده میخواهد اینگونه محبوب استقلالی ها شود،چند وقت پیش هم میگفت که بهترین دروازه بان ایران است،از همان زمانی هم که در پرسپولیس بود از ایشان متنفر بودم،چند وقت پیش هم برای یک خبرنگار جوان صدا و سیما که به کرونا مبتلا شده بود آرزوی مرگ کرده بود،این آقا اصلا ارزش این را ندارد که طرفداران دو تیم به خاطرش با هم بحث کنند،بی خیالش شوید تا هر چه میخواهد بگوید.نه دنیا دارد و نه آخرت.
  • کامران زارعی ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    زنده باد ،سوشا جان به عنوان یک هوادار ۴آتیشه استقلال، برای شما،بهترین ها رو، از خدای یکتا خواهانم،همیشه در قلب طرفداران استقلال جای داری.
  • پرسپولیسی ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    طرفدار استقلال بودی خیلی بیجا کردی اومدی پرسپولیس
    • سوشا عشقه ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      بخاطر پول و امکانات و موقعیت بهتر لنگی شد چون امکانات و حمایتها از لنگ خیلی بیشتر و بهتره و همه سیاسیون برای خدمت به لنگ حتی خزانه را خالی می کنند و با اردوغان چای می نوشند و مهندسی بازیها را علنی می کنند و با جعل سند و تبانی و دوپینگ و تخریب تیم ملی حتی حاضرند این تیم لنگ را ۵۰ سال قهرمان کنند کلات که چه عرض کنم کلاتتتتتتت بزنند ولی عقده ها باز هم فروکش نمی کند و به بند کفش سوشا استقلالی شده هم رشک می ورزند
    • تاجی اصیل ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      شخصیت سوشا به استقلال میخوره بزور بردن باهاش قرارداد بستن. فرهیخته ، فنی ، جز گلرهای برتر آسیا
    • استقلال قهرمان ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      تاجی عزیز، من اینطور فکر نمی کنم با نزدیک به ۴۵ سال سن، چنین شخصیتی رو در استقلال به یاد ندارم، حتی پرویز برومند هم که به اعتقاد من مطابق مکتب استقلال نبود، خیلی خیلی با کلاس تر از سوشا رفتار می کرد، البته برای سوشاهم بعنوان یک ایرانی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم هم باشگاه ها و هم بازیکنان به قراردادها پایبند باشن
    • لنگ خاص ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      تاجی اصیل درواقع لنگی اصیل هستش
  • احمدرضا ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    آقأی مکانی،من یکی‌ خیلی‌ خوشحال هستم که شما استقلالی هستید،حقیقتا روحیه و شیوه زندگی‌ شما اصلا به پرسپولیسی‌ها نمیخورد،بزرگوار طرز زندگی‌ شخصی و مصاحبه کردنت در دوران حضور ت در پرسپولیس خیلی بنده را عذاب میداد،روراست بگم خیلی‌ هم از نظر فنی‌ ضعیف بودی
    • وزارت لونگ و جوانان ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      روحیه و شیوه زندگی یه لونگی چیه؟ آها تهمت افترا خود شاخ پنداری
  • یه عشقه و یک پرسپولیس ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    ایشونی که از بچگی طرفدار استقلال بوده چرا اومده پرسپولیس؟ایشون که حرف از قانون میزنه چجوری بی قانونی کرد و رفت زندان.حجاب هم قانونه آقای مکانی شما تو مملکت خودت حجابت رو رعایت نکردی بعد حرف از قانون میزنی؟
    • سیاوش ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      به همان علت که علی دایی و کریم باقری و بیرانوند و امیری و عابدزاده و علیپور و مرحوم میناوند و انصاریان و خیلی های دیگر لنگی شدند با ۲ بازی نسبتا خوب ملی پوش میشوی همیشه حمایت رسانه های حکومتی را با خود داری امکانات و پول فراوان در اختیارت است از طرف وزارت ورزش و فدراسیون و داوران حمایت میشوی تلویزیون از تو بتمن و شوالیه و آرنولد و فرانکی و راکی و سوپرمن و مرد عنکبوتی میسازد خلاصه از نان و آب لنگ نمی توان صرفنظر کرد استقلال بیچاره حتی زمین تمرین نداره مصاحبه گادوین منشاء پس از انتقال از لنگ به استقلال را دوباره مطالعه کنید که در همین خبرورزشی دوست داشتنی چاپ شد باید خیلی درویش و دل گنده و دریا دل باشی تا استقلالی باشی و به آن پایبند
  • لنگ مافیای حکومتی ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    این تیم مافیایی و حکومتی کل فضای فوتبال ایران را آشفته و متشنج و آلوده کرده است همه تیمها از دست تیم ‌سوگولی حکومت در عذابند و حقشان را میبلعد در آسیا هم‌ با گووا و محمدان و تیمهای تاجیکستانی و بنگلادشی و نپالی و هندی و ... سر و کله می زند و در آخر با کمک رسانه های حکومتی برای بابا مسعود ها افتخارات پوشالی کسب می کند و ستاره جعلی و ننگین می چسباند واژه خجالت را شرمنده خود ساخته اند
    • امید ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      وواقعاابلهی8
  • آنتی کیسه ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    راسش من اصلا نمیفهمم این سوشا مکانی کجای فوتباله که این قدر بعضی وقتا بهش اهمیت میدن. اصن مرده و زنده ش چه اهمیتی داره که حالا استقلالی باشه یا پرسپولیسی. من هیچ وقت به خودم اجازه ندادم بگم کاش فلان بازیکن پرسپولیسو ول میکرد میرفت. ولی این یارو حتی همون موقع که تو پرسپولیس بود من روزی هزاربار آرزو میکردم بره از بس همه جوره فاجعه بود
    • seyannosh ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      تو کجای فوتبالی ایشون تو دروازه هستن لنگی جان سوزوندتون این بنده خدا هم یه روزی لنگی بوده حالا فهمیده اشتباه کرده طرفدار تیمی بوده که مدیراش و عابر بانکاش همشون بند 1 اوین هستن و جرمشون اختلاس هست و پیشکسوتاش هم هوچی گر طرفداراش هم که همه جوره فحشو روسفید کردن اومده طرفدار تیم تاج شده مشکلی داری
  • رضا هداوند خانی ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    حیف از فوتبال و حیف از ورزش که موجودی مثل تو قداستشان را زیر سوال میبرد.حد لایق جواب دادن هم نیستی.
  • فرامرز ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    من همان روزها که این دلقک آمد پرسپولیس و اون گل‌های تابلو را می‌خورد که پرسپولیس آخر سر بخاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست داد میدونستم و به دوستانم هم میگفتم که اینجور گل خوردن عمدی و بوی خیانت میده پاس به عقب بنگر که یاد همه هست چطوری قل خورد تو دروازه الان کاملاً مشخص شده که برای دل خوشی چه تیمی اون گلها را می‌خورد
  • mj ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    وای بر کم فروشان، با همین علاقه پرسپولیس تو تفاضل نایب قهرمان شد.
  • شمسعلی ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    از وقتی توی دروازه ی پرسپولیس بودی شخصیت ، رفتار و حتی طرز لباس پوشیدنت مانند ناصر حجازی بود و من واقعا متعجب بودم که این شخصیت ویژه ی با وقار درون دروازه ی پرسپولیس چه میکند
  • کیسه سوزون ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    این عوضی تو همون دور ه که پرسپولیس با تفاضل گل قهرمان نشد هم خیلی گل مفت ومشکوک خورد نمونش بازی 4به2 که کیسه سوراخخخخ شد
  • ضد کیسه ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    خداروشکر که ماهیت کثیفت نشون دادی .همون موقع با اون گل‌هایی هن که میخوردی مشخص که تبانی میکردی. دوبار قهرمانی رو از پرسپولیس گرفتی آدم بی هویت .همین کیسه کشا هم که الان از حول حلیم به دیگ افتادن برات تره خورد نمیکنن .آدم بی اصل بی اصل
  • صامت ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    من درهم م دوباره پرسپولیسی بودنم افتخار کردم.یکی وقتی بود که تتبوگفت دیگرهوادرپرسپولیس نیستم وهواداراستقلالن .یکی هم اینکه این یاروگفت علاقمنداستقلالم.واقعاعذاب می‌کشیدم از اینکه این دونفراسم پرسپولیس روی خودشان بذارند
  • کوهمره_جروق ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    بنده اگه هوادار استقلال بودم هرگز از سوشا حمایت نمیکردم.
  • ابی ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    بخدا عشقی.فقط خودت.
  • افرا ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    اخه باب اسفنجی ما اسطورشون پودری قبول نداریم تو که عددی نیستی
  • کیسه کش ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    اتفاقا تیم محبوب و تحصیلکرده هر بی سرپا و هرزه ای را در خودش جا نمیده ضمنا با تمام چاپلوسیهایی که برای کیسه میکنی در مقابل تو را عددی حساب نمیکنند خودت هم متوجه هستی پس تا میتونی خودتو تحقیر کن همه فهمیدن الا خودت
  • احمدرضا ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    بالاخره استقلالی ها در تاریخ تیم شان صاحب گلر لژیونر شدند،البته مرحوم حجازی از تیم شهباز در تمرین تیم ب منچستر به عنوان بازیکن تستی شرکت کرده بود،خدا رحمتشان کند
    • امیر علی ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      سوشا همین چند هفته پیش با خوردن هفت گل نشون داد هم قلبا و هم جسما متعلق به باشگاه دو ستاره استقلاله
  • پرسپولیس عشق است ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    خلایق هر چه لایق از اولش هم شما وصله ناجور بودی خداییش کلا به استقلال میخوری
  • محمد ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    ما استقلالی ها از سوشا حمایت نمی کنیم سوشا از استقلال حمایت می کنه
  • حسین ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    بنازم به اخلاقت!!.توبازم می تونی رکوردها رایکی پس دیگری بشکنی.حالا حالاها جا داری!!؟
  • محمد ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    حیف که این باب اسفنجی تو دربی 4تایی کیسه دروازه بان پرسپولیس بود
  • رضا ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    با ورود مکانی به فوتبال و عمکرد اخلاقی در سال‌های اخیر پرچم تمام فوتبالیست‌های پرحاشیه و ارازل بالا رفته و همه روسفید شدند و مشغول هنرنمایی این چرخونه شدند چقدر جامعه از وجود چنین موجوداتی رنج می‌برند و ایضا باید تاسف خورد به حال رسانه ای که برای دیده شدن متوسل به این آشغالها می‌شوند و چه متفکرانی که د طول حیاتشان هیچ رانه ای سراغشون نمیره . چه بسا یکی از عوامل بدبختی این موجودات مستعد حاشیه پخش اراجیفشان در رسانهاست چون خیال می‌کنند ادم مهمی هستند که در فشانیهایشان منعکس میشه و بیچاره نوجوانان علاقمند خام که مزخرفات اینها را می‌خوانند و بعضا متاثر از آن آینده خود را خراب میکنند
  • مجتبی ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    سلطان تبانی خودتی، محسن فروزان اداتو در میاره
  • آبی دلان ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    ایول داش سوشا. هرچه باغیرته استقلالی هستن. همین که لنگی نیستی دمت گرم البته فقط شما نیستی اقای دایی، طارمی، بیرانوند و.... همگی تاجی هستند زنده باد تاج کبیر.
    • متخصص چهارجانبه ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      الحق که برا شما کیسه کشا غیرت و اصالت ختم میشه به کری های بچه گونه و حمایت از یه شخص مریضی مثل سوشا که جایی اینکه حواسش به کارش و تمرینش باشه تا ۷ تا گل نخوره شمارو با استوری هاش سرگرم کرده آخرش برای چی برای هیچی خودشم فهمیده دیگه آخر خط رسیده داره براتون از اونجا دم تکون میده
  • لنگی ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    من چون بالنگیا کج افتاده ازش خوشم اومده تواین تیم بوده همه چیزروبه عینه دیده
  • محمد ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    لکه ننگ استقلال طرفدار زیاد داره ، خودتو شیرین نکن،خوب کرد حنیف ترو پکوند
  • لنگی سوز ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    خوشم میادفقط روزبه روز خودکسایی که زمانی تولنگ بودن وتوبه کردن ولنگ رو رسوا کردن مثل هاشمی نسب سوشا... خودعلی دایی هم گفت که ازبچگی استقلالی بوده فقط لنگ پول ورانت داره که هرکی تازه میره تیم ملی زودی میقاپه مثل بیرانوند وحیدامیری و...
  • گرگانی ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    نظر سنجی بزارن مطمنا منفورترین باریکن ایران میشی با بیش از هفتاد درصد رای استقلالی ها جمع کنن بیست سی درصد بیشتر نیستن
  • حسين ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    همينكه براش مهم نيست بقيه راجع بهش چي فكر ميكنن ، يعني دويست سال از عصر كنوني جامعه ي ايران ، جلوتره
  • علی رضا ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    هر کی حرف حق بزنه ابی ها طرفدارش هستند.قرمزها رو من نمیدونم ...سوشا مکانی مثل هزاران بازیکنی که اومدن پیروزی خراب شدن نتونست رشد کنه البته بعدش لژیونر شد.بهنام سراج اقای گل لیگ.باغمیشه اقای گل لیگ.همین احمدزاده و مسلمان.که رفت ذوب ته جدول بهترین پاسور لیگ شد.
  • نیکزاد ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    خداوکیلی اون موقع که تو پرسپولیس بازی میکردی هر توپی میومد تو محوطه جریمه میترسیدم که گول رو خوردیم. فصلی که استقلال رو 4تایی کردیم آقای مکانی زحمت کشیدی برا اینکه اختلاف رو کم کنی چه گلی خوردی یادمونه. همون سال حساب کردم اگه فقط اشتباهات تو نبود هفته25 قهرمان می‌شدیم خدا رو شکر که رفتی و خدا رو هزار مرتبه شکر از اول استقلالی بودی. کوچولوی دندون خرگوشی
  • مصطفی ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    تو تا دیروز بچه پرسپولیس بودی ولی الان میگی اس آس مشکل برات پیش آمده کسکم
  • عباس ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    خدالعنت کنه سوشااستقلالی اگرتونبودی‌حداقل دوجام دیگه پرسپولیس می‌گرفت 7گلی‌که تولیگ نروژخوردی نوش جانت عاقبت یه خائن ‌بی‌آبرویی یه بس
  • حسین ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    فکرکنم توی جهان ورزش، نمونه ای مثل توکه اقراربه خیانت وکم فروشی بکنه ونشان بده که چه موجودی بوده وبعدابخوادبا وجدان راحت به زندگی اش ادامه بده کم پیدامیشود.!خدابهت رحم کنه.!!
  • علی ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    پرسپولیس چنان‌بزرگه سوشاکوچلوهرچه افرادی کوچگی‌مثل‌توتبانی کنن هیچ خللی نخواهددیدخدایانابودترشوی‌سوشااستقلالی یا ردوازدهم‌استقلال گفتیم‌ استقلال عددی نبود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی