نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محمود فکری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود فکری گفت: من به عنوان یک هوادار و نه پیشکسوت از ستاره‌های تیم ملی خواهش می‌کنم در این شرایط حساس فقط و فقط به شادی دل مردم و صعود به جام جهانی فکر کنند و بس.

اختلافات سرمربی کروات تیم ملی و ستاره ایرانی پورتو به هر دلیلی اوج گرفت و حالا کار به قطع همکاری رسیده است. برخی‌ها معتقدند دراگان اسکوچیچ کار درستی کرده و شأن سرمربی تیم ملی را حفظ کرده است و برخی دیگر غیبت مهدی طارمی را به ضرر منافع ملی می‌دانند و ... در همین ارتباط بد ندیدیم نقطه نظرات محمود فکری بازیکن سابق تیم ملی ایران و استقلال تهران را جویا شویم. او در گفت و گوی اختصاصی با خبرورزشی حرف‌های جالبی زد:

مهدی طارمی ستاره پورتو از لیست تیم ملی خط خورد. تعجب نکردید؟

ببینید من همین ابتدا این نکته را باید بگویم که بازی‌های مهدی طارمی در پورتو را مرتب پیگیری کرده و احساس غرور می‌کنم. این حرف من در مورد سردارآزمون و گل‌هایی که برای زنیت روسیه می‌زند یا علیرضا جهانبخش و حتی سامان قدوس که همین چند روز قبل گل زیبایی در انگلیس زد هم صدق می‌کند. بنابراین اگر حرفی می‌زنم بر مبنای واقعیت است و سعی می‌کنم قضاوت احساسی یا عجولانه نداشته باشم.

بسیار خوب، شما فکر نمی‌کنید مصاحبه دراگان اسکوچیچ و تاکتیک ناپذیر خواندن بازیکنان ایرانی نادرست بوده است؟

شاید این طور به نظر برسد اما واقعیت چیست؟ من خودم بازیکن فوتبال بودم و مربی هم هستم. متأسفانه یک واقعیت را باید بپذیریم که ما ایرانی‌ها فرهنگ کار گروهی و تیمی‌نداریم و شما می‌بینید در ورزش هم معمولا در رشته‌های انفرادی مثل کشتی، تکواندو یا وزنه برداری و کاراته مدال آور هستیم. دراگان اسکوچیچ حرف بدی نزده است و یک واقعیت را بیان کرده است.

خود شما هم تا به حال این موضوع را جایی گفته اید که بازیکنان من تاکتیک پذیر نیستند؟

نه ولی همیشه در تمرینات و داخل رختکن مسابقات به بازیکنانم گوشزد می‌کنم که شما حسن یزدانی نیستید!

حسن یزدانی؟!

بله، همیشه می‌گویم حسن یزدانی روی تشک تنها می‌رود، حریف را ضربه فنی می‌کند و قهرمان دنیا می‌شود اما بازیکنان فوتبال باید به کمک هم برنده شوند. باید کارگروهی قوی داشته باشند و این معضل متأسفانه نزد اغلب بازیکنان ایرانی دیده می‌شود.

ما دو بازی نسبتا سخت در زمین حریفان برابر لبنان و سوریه داریم؛ فکر نمی‌کنید غیبت مهدی طارمی به تیم ملی ایران ضربه بزند؟

طارمی تا جایی که من در این چند سال دیده و شنیده‌ام بازیکن پرحاشیه‌ای نیست. معمولا سرش توی کار خودش است و امیدوارم مسئولان و نزدیکان تیم ملی به ویژه آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون این موضوع را مدیریت کنند اما این دو بازی باید اجازه داد اسکوچیچ کارش را انجام دهد. اگر الان اصرار بیش از حدی برای بازگرداندن طارمی انجام شود فشار زیادی به سرمربی تیم ملی وارد شده و صلابت اسکوچیچ زیر سئوال می‌رود. بعد از دو بازی ایران با لبنان و سوریه باید دنبال فیصله دادن اختلاف این دو رفت. مهدی طارمی بازیکن خوبی است و می‌تواند در دیدارهای سخت‌تر به ویژه برابر کره جنوبی در سئول و بازی برگشت با عراق کمک حال تیم ایران باشد.

به نظر شما چرا کار به اینجا کشیده شد که سرمربی تیم ملی و بازیکن تیم ایران با هم به مشکل بخورند؟

من به عنوان یک هوادار و نه پیشکسوت از ستاره‌های تیم ملی خواهش می‌کنم در این شرایط حساس فقط و فقط به شادی دل مردم و صعود به جام جهانی فکر کنند و بس.

در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟

به نظر می‌رسد دلالانی که امثال مارک ویلموتس را به ایران آوردند و حتی تلاش کردند جریمه شکایت او از فوتبال کشورمان دو یا سه برابر شود مدت‌هاست به دنبال آوردن یک مربی سرشناس هستند تا دوباره جیب‌های خود را پُر کنند. این دلالان با نقشه جلو آمده و ابتدا عنوان کردند اسکوچیچ مربی کوچکی برای تیم ملی است. در ادامه وقتی دیدند نتیجه گرفته است دنبال مسائل دیگری رفتند تا حاشیه سازی کنند تا آب گل آلود شود. حالا هم اختلاف بین مهدی طارمی و اسکوچیچ می‌تواند بهترین فرصت را در اختیار این دلالان بگذارد تا دوباره امثال ویلموتس را به تیم ملی ما قالب کنند. باید هوشیار باشیم و بدانیم نشاط جامعه و موفقیت تیم ملی ایران از هرچیز دیگری واجب‌تر است. نباید آب به آسیاب دشمنان بریزیم و کمک کنیم تیم ایران با قدرت هر چه تمام‌تر جلو رفته و موفق شود. این آرزوی قلبی همه ما فوتبالدوستان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارتش سرخ آسیا ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    محمود فکری جز با شخصیتهای استقلال هس حیف که قدرش رو کمتر دونستن
    • حمید علوی ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      پیرو فرمایش شما، بنده تمام استقلالیها رو از سال ۱۳۶۰ بخوبی میشناسم. آقای فکری واقعن یکی از درست ترین استقلالیهای ۴ دهه اخیر هست. وقتی بازیکن بود همیشه بسیار غیرتمند، بی حاشیه و با اخلاق برای تیمش بازی کرد.
    • قاسم ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      با سلام، و احترام برای مخاطبان و مسولين محترم و معزز برخود لازم دانستم نظر شخصی ام در مورد اظهار نظر سرمربی تیم مربی از نظر فنی که با واکنش بازیکن تیم ملی آقای طارمی صورت گرفته است بنظرم همه عزيزان که برای جمهوری اسلامی در هر کاری خدمت میکنند قابل تقدیر و قدردانی است لیکن آقای سرمربی بنظرم بسیار حرف دلسوزانه وکارشناسی را بیان فرمودند و باید از این مربی که با دقت در کار خود دارد باید تشکر کرد زیرا عیوب فنی بالقوه را از مشکلات روبه جلوي تیم ملی دانسته که بایستی به جد این معضل مرتفع و تیم قدرت مندی را به میدان بفرستیم و درست است بنظر م باید واقعيتهاي پذیرفت و رفع مشکل نمود تا نتیجه عالی نسيب خود بازیکنان و ملت شهید پرور ایران به ارمغان بیاورند اجالتا از اینکه تیم به خارج برود و هیچ نتیجه ای نداشته باشد مورد هجمهداجنبی ها قرار میگیرم لهذا ایشان دلسوزانه بیان نمودند پس نباید واکنش نشان دهیم بلکه به خودمان بياييم و ببینیم کجا کارمان ایراد دارد با تشکر ضمنا بنده نظر شخص ام را گفته و بازنشسته ام بنابراین غرضی نیست و ازهمه پوزش می طلبم با تجدید احترام
  • تاج سر فوتبال ایران ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    واقعا با این بیانات آقای فکری حرفی باقی نمیمونه. شخصی که با تمام وجود به دنبال ضربه زدن به تیم شابقش بود و وقتی چیزی نصیبش نشد در حال حاضر مشغول تحلیلهای عمیق از تیم ملی و بازیکنان اون هست. فقط به ذکر یک نکته اکتفا میکنم، از مهملات آقای فکری همین بس که فرمود: 《طارمی تا جایی که من در این چند سال دیده و شنیده ام بازیکن پرحاشیه ای نیست.》
    • تاج آسیا ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      شما صرفاً یه هوادار ساده هستین بعله همه می‌دونن این بازیکن حاشیه زیاد داره ولی گفتنش الان چه سودی داره؟ فکری سعی کرده به تنشها دامن نزنه به قول معروف آتیش بیار معرکه نشه که این جوری گفته وگرنه فکری خیلی بیشتر از من و شما در این فوتبال بوده و آمارو بهتر از ما می‌دونه
  • ع م ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    آقای فکری! خودت نه در مربیگری و نه در بازیکنی شخص خاصی نبودی.
  • گلات ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    به عنوان یه پرسپولیس از صحبت هاش حمایت میکنم
    • رامین نجفی ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      مررسی آقای فکری
  • فکری یا بی فکری ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    فکری تو دست راست چپت را از هم تشخیص نمی دی در مورد طارمی نظر می دی
  • مهدی ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    حرف حساب زده فکری هم در مورد لشکر فحاش درست گفت هم در مورد دلال ها که می خواهند اسکوچیچ برود
  • محمد ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    دمت گرم محمود فکری خیلی عالی نظر دادی واقعن پیشکسوت عالی هستی تو فکر دلخوشی مردم ایران هستی
  • محمد ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    من یک پرسپولیسی هستم از حرف هایش خوشم اومد پشنهادش ملی بود حرف برای گفتن نموند حمایت میکنم از حسن نظر محمود فکری
  • احمد ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    آقای فکری کاملا درست میفرمایند اصل مطلب در تیم ملی وهر تیم دیگر حرف و تصمیم سرمربی است زیرا تمام مسئولیت تیم باسر مربی تیم است .
  • لنگ خاص ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    محمود فرگوسن خخخ
  • hamed ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    حرف حساب جواب نداره آقای فکری کاملا درست گفتن
  • کمالی ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    باوجودیکه پرسپولیسی هستم صحبت‌های آقای فکری روستایی میکنم چون حرفهاش منطقی هست
  • لنگ‌حقیر ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    تو فعلا ببین دانشگر کجاست؟؟ اول پیداش کن تیمت ۱۰نفره بازی نکنه بعد اظهار فضل کن
  • ایرانی ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    سلام خیلی از مواردی که آقای فکری گفتن درست بود. ولی نفهمیدیم هاشیه رو چگونه تفسیر میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ده ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    بابا بگذارید بنده خدا بازیشو بکنه........
  • بهنام ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    محمود فکری هم مثل اسکوچیچ درست صحبت نمی کنه. میگه ما ایرانی ها فرهنگ کار گروهی و تیمی‌نداریم . اگر بگه اکثر ایرانی ها یا بعضی از ایرانیها حرف کاملا درستیه و به کسی هم بر نمی خوره. اسکوچیچ هم اگر می گفت بعضی یا اکثر فوتبالیستهای ایرانی تاکتیک پذیر نیستند این جنجال درست نمی شد. خب اگر تاکتیک پذیر نیستند که مربی لازم ندارند میشه جای تمام این ژنرال ها ، امپراطورها، سلطانها، گواردیولا و ... دسته جارو گذاشت.
  • تبریزلی ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    دلیل این همه اختلاف در تیم ملی وباشگاه ها دلال‌ها هستند.تا خون وپول بازیکنان فوتبال را بمکن تمام نکنند ول کن نیستند هیچ‌کس هم بجز سربازان امام زمان نمی‌توانند با این‌ها مقابله کنند فقط کار اطلاعاتی هاست.
  • خلیل مهاجر ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    من با گفته های فکری در مورد مهدی طارمی و اسکوچیچ کاملا موافقم. ساده لوحانه است اگر جای پای تاریخی هوچی بازان و منفعت طلبان و سود جویان را در این مناقشه تاسف برانگیز و تاثیرات منفی آن را در اتحاد و یکدلی تیم ملی نبینیم. امروز مطلبی را در یک سایت ورزشی خواندم که گزارش داد که نه اسکوچیچ و نه مهدی در گفته های خود طرف دیگر را نشانه گرفته بود ولی یک مشت غوغا سالار و روزی نامه نگار آنقدر بر طبل این سوء تفاهم کوچک کوبیدند تا به هدف تضعیف تیم ملی ایران رسیدند. این افراد از یکسو طرف مهدی را میگرفتند و از سوی دیگر اسکوچیچ را به "اقتدار" تشویق میکردند. توئیت اخیر سردار آزمون آب سردی بر آتش افروزی این افراد بود.
  • بازنشسته ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    من پرسپولیسی هستم حاج محمودفکری حرف خوبی زده درمربی گری موفق بودفکرکنم سرمربی فولادشود
  • محمودآرپی جی زن ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    با اینکه استقلالی هستم اما کاملا با حرفهای حاج محمود موافقم !! نکته آخرش درمورد دلالها رو واقعا باید جدی گرفت تا پایان بازیهای مقدماتی و حضور در جام جهانی کادر فنی نباید دست بخورد مرحله حضور در جام جهانی و انتخاب مربی دیگری مستلزم مطالعه و کارشناسی خواهد بود که بزرگان فوتبال باید نظر بدهند نه برخی خبرناهار و دلال
  • محمد ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    من یک پرسپولیسی هست با صحبتهای اقای فکری موافقم .طارمی فقط حاشیه دار برای تیم ملی
  • عرفانی ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    چه عجب یبار طرفداران فوتبال منطقی نظر دادن فارغ از تعلقات رنگی
  • عع ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    صلابت سرمربی
  • مهدی ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    آقای فکری بالای گود نشستنو شعار دادن خیلی راحته..یادمون نرفته که توی کنفرانسها ازتون سئوال میکردن چجوری جواب میدادی،با بی احترامی و بی سوادی جواب می‌دادی...عیب کسان منگرو احسان خویش.....دیده فروبر بگریبان خویش.
  • الشن ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    بارک الله واقعا حرف کاملا منطقی و دقیق و عقلایی زدی . تحسینت میکنم آقای فکری. از طرف یک تراختوری
  • امین منتی ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    اتفاقا اقای طارمی با اینکه بازیکن بسیار باکیفتی هستش ولی متاسفانه در چند وقت اخیر رفتارهایی از خودش نشون میده که نشانه کامل پخته نشدن ایشان هستش نمونه این موضوع در زمان بازی اول ایران و سوریه بود که از نبود خبرنگاران گلایه تندی کرد و در اخر متوجه شد که بعلت شرایط کرونا خبرنگاران بصورت انلاین حضور دارند .و یا همین بحث عدم تاکتیک پذیری بازیکنان ایران همین بحث که اقای اسکوچیچ اظهار کردن که مطالبی رو که ایشان بیان کردن بصورت صحیح ترجمه نشدن ولی باز هم اقای طارمی همش واکنش نشون میداد .یادمون نره درخت هر چی پر بارتر سرش خمیده تره اقای طارمی
  • محسن ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    بعنوان یک پرسپولیسی ازنظرآقای فکری حمایت میکنم چون مربی تیم ملی بایداراده وجذبه داشته باشه گرچه به مهدی طارمی هم خیلی علاقمندهستم اماآقامهدی میدونه درشرایط فعلی تیم ملی خداروشکرمادرخط حمله دستمون پُرِپر
  • ایرانی ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    بازیکن باید تابع سرمربی باشد اینگونه رفتارها مربوط به شخصیت تازه بدوران رسیده است نمی‌دانم چرا باآن فرهنگ غنی بوشهر وداشتن بزرگانی چون رئیسعلی دلاوری ودریادلان جنوب این دوسه تا بازیکن توحاشیه میرن بهرحال کی‌روش بازیکنی مثل محمدصالح رااز تیم مصرخط زد طارمی که جای خود داردبدون اوهم گلزن زیاد آریم هنوز ال کثیر رابازی ندادندخیلی بازیکن خوب داریم کارسرمربی کاملا درست بود
  • 3eyedmilad ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    درود بر تو حاجی محمود فکری
  • ورزشی ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    من قبلا تفکرات فکری را قبول نداشتم،ولی با این صحبتها نظرم راجع به فکری ،تغییر کرد.و متوجه شدم دید روشنی دارد.طارمی هرکس که باشد حق ندارد راجع به سرمربی ،حرف بزند.خود طارمی اگر یک ماه دیگه با ویلموتس ادامه داده بود،الان حذف شده بودیم،و این هفته بازی بحرین و لبنان بود و هفته دیگه بازی بحرین و سوریه،و طارمی سوژه ای نداشت،که حرف بزند.اسکوچیچ با کمترین ادعا و کمترین هزینه ،بهترین نتایج تاریخی را گرفته.ما در خط حمله نفرات بهتر از طارمی داریم.مسلما همه نفرات تیم ملی خوبند.
  • پارسا ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    کاملا درست میگه یه تعداد منافعشون به خطر افتاده دارن مسئله درست میکنن بازیکنا باید حواسشون باشه
  • لال ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    چرا وقتی از یکی حرف حساب می شنوید،فورابحث عوض میکنید که فکری فلان کرد بابا این حرفش حساب بود
  • غلامرضا ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    من مخالف نظر فکری هستم که از اسکوچیچ حمایت کرده به نظر من سرمربی تیم باید براند که هرسخن جایی و هر نکته مقامی دارد اینکه کسی الان سرمربی تیم باشد و به جای روحیه دادن از تاکتیک تیم ایراد بگیرد در صورتی که خود باید این مشکل رو حل کنه پذیرفته نیست این بچه ها همون بازیکن هایی هستند که در زمان کیروش جلوی تیم هایی مثل آرژانتین و اسپانیا و پرتغال بازی کردند
  • بیژن رستمی ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    ما بیمار خود شیفتگی هستیم ،واقعیت بازیهای گروهی ما با نوسانات والیبال که بعضا توی اوج روبه نزول می رویم باید به حقایق خودمان مهرتایید بزنیم که مسیر بهتری را باز کنیم ،اظهارات سرمربی یقینا به تیمی بر می گردد که مسئولیت ان با خودش است واین حق را دارد که به نقاط قوت وضعف تیم بپردازد طارمی دیگر خیلی توهم می زند از او بزرگتر هم که مسی ورونالدو باشند جلوی نظر سرمربی جبهه نمی گیرند تازه این اقا بهتره به لهوولهب خودش بپردازه
  • محمد ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    این منطقی ترین تحلیل در مورد حاشیه بوجود اومده در تیم ملی هست ک تا حالا شنیدم
  • tttt ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    فکری خودش پرحاشیه ترین بازیکن وقت بود . طوری صحبت میکنه انگار پوریای ولیه
  • امید ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    محمود فکری بسیار آدم بد دهنی هست...تعجبه که چند تا فحش نثارش نکرد ‌شاید سانسور شده...آقای فکری میتونه مث هر ایرانی دیگه ای درباره تیم ملی نظر بده اما اصلا در حدی نیست که بخواهید نظراتشون رو ازش جویا بشید...بازیکنان تیم ملی در سطح بالایی از فوتبال دارن بازی میکنن...چطور کار گروهی تو بازی باشگاهی انجام میدن که باعث غرور میشه اما تو تیم ملی نمیتونن انجام بدن!؟وقتی مربی میگه تاکتیک پذیر نیستن یعنی هر چی میگم تو زمین کار خودشون میکنن.بلا نسبت توهین از این بدتر...مگه چین که نمیفهمن؟ طارمی هم فقط گفت حرفشو قبول نداره.حق هم داره...این بازیکنا اکثرا در سطح جهانی بازی میکنن.
  • مجید ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    این صحبتها فایده ای دیگه نداره بایدمنتظر باخت باشیم اون موقع کی جوابگوی مردم هست. حتمأ کسانی که ویلموتس رو اوردن. خیانت تو ذات هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی