نسبت فامیلی کار دست رسانه ملی داد/ با انکار ما حقیقت تغییر نمی‌کند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر کسانی که بابت نشستن بر سر سفره فوتبال حقوق می‌گیرند ذره‌ای کار هم بلد باشند، دیگر نیازی به «سوپرمن» نیست ...

خبر ورزشی نخستین رسانه‌ای بود که پرده از ماجرای طارمی برداشت. نوشتیم دراگان اسکوچیچ وقتی از تماس با مهدی طارمی به نتیجه نرسید و مهاجم پورتو جواب تلفنش را نداد، به سراغ سردار آزمون رفت و برای او توضیح داد که هیچ منظوری نداشته (!) و این رسانه‌های کروات بودند که حرف او را بد منتقل کردند! (چقدر این داستان انداختن مشکلات گردن رسانه‌ها آشناست!)

پس از مصاحبه سردار آزمون دوباره این خبرورزشی بود که نوشت: «مهدی طارمی از تیم ملی حذف می شود» چون دیگر مسئله اسکوچیچ نیست و حالا کریم باقری و وحید هاشمیان از ستاره پورتو دلخورند که شان و جایگاه آنان را نادیده گرفته است.

ما نوشتیم و خبر دادیم که اسکوچیچ پس از آنکه سه بار زنگ زد و طارمی جوابش را نداد به سراغ وحید هاشمیان رفت و وقتی تلفن وحید را هم طارمی جواب نداد، به این نتیجه رسیدند که دیگر جواب کریم باقری را خواهد داد! پس از او خواستند وساطت کند اما طارمی جواب آقا کریم را هم نداد و همین موضوع باعث دلخوری هاشمیان و باقری شد و در نتیجه طارمی از لیست تیم ملی کنار رفت ...

کاری به قضاوت در این لحظه نداریم، اینکه درست بوده یا غلط، حق با چه کسی است و الی آخر. بحث بر سر کوچکی آدم‌ها و بزرگی صندلی‌ها هم بماند برای بعد، اتفاقی که دوشنبه شب افتاد سوژه بحث ماست. درحالی که حتی بزرگان فوتبال ایران در تماس با همکاران ما در خبرورزشی از صحت وسقم و جزئیات ماجرا می‌پرسیدند همکاران ما در رسانه ملی کاری کردند کارستان!

یک بام و دو هوای تلویزیون 

دوشنبه شب صدا وسیما که درست یا غلط، خواسته یا ناخواسته، هنوز مرجع اصلی اغلب مردم ما برای صحت و سقم اخبار است در دو شبکه مختلف دو رویکرد متفاوت نسبت به این اتفاق اتخاذ کرد. ابتدا در برنامه «شب های فوتبالی» در شبکه ورزش و در حالی که مجری برنامه در حال توضیح واقعیت بود کارشناس برنامه روی آنتن تلویزیون همه چیز را از صفر تا صد انکار کرد! انگار نه انگار که آب از آب تکان خورده! نه خانی رفته و نه خانی آمده!

ناخودآگاه یاد مولانا کردیم که می فرمود: «دشمن دانا که غم جان بود، بهتر ازآن دوست که نادان بود» دوستانی که ادعای دانش بنیانی و علم گرایی در مدیریت دارند هنوز از روش های نخ نمای دهه ۵۰ و ۶۰ استفاده می کنند! با این تصور که اگر ما سرمان را برگردانیم و نبینیم، دیگر هیچ کس در دنیا نمی بیند!

کارشناس برنامه حقیقت را انکار کرد، توگویی اگر صلات ظهر و ظل آفتاب دوستان بگویند «شب است» خورشید رو از جهانیان برتافته و شب خواهد شد!

اما درست نیم ساعت بعد و در شبکه سه برنامه «فوتبال برتر» به سراغ افراد دخیل دراین ماجرا رفت. کریم باقری و خداداد عزیزی همه ماجرا را همانطور که بود شرح دادند و جالب آنکه خود مهدی ‌طارمی نیز به مجری پیغام داد که «به خدا من شماره آقا کریم را نداشتم وگرنه چنین جسارتی نمی کردم که جواب او را ندهم» و ...

 درس عبرت 

امیدواریم این ماجرا درس عبرتی باشد برای همکاران جوان ما در صدا و سیما که جایگاه خود را بشناسند و بدانند که تلویزیون شمشیر دو لبه است. همانطور که می‌تواند یک شبه شما را به عرش برساند با یک اشتباه نیز به فرش خواهید رسید. اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای هررسانه است که اگر خدشه‌دارشود دیگر با هیچ ثروت و قدرتی برنمی گردد. رسالت رسانه ایجاب می‌کند که حقیقت را به مردم بگوید و مراودات دوستانه و نسبت های فامیلی نباید درین رسالت تاثیر بگذارد.

و نکته آخر با وام گرفتن از ترجیع بند حرف‌های مجری همان برنامه شبهای فوتبالی ؛ «اگر هر کس روی کار خود تمرکز کند و کارش را درست انجام دهد هیچ نیازی به نفس حق و خوبان عالم نخواهد بود!»

اگر کسانی که بابت نشستن بر سر سفره فوتبال حقوق می‌گیرند ذره‌ای کار هم بلد باشند، دیگر نیازی به «سوپرمن» نیست که در جزئی ترین مسائل مجبور به دخالت و از ارتباطات شخصی اش برای حل مشکلات پیش پا افتاده فوتبال استفاده کند! اینگونه خوبان عالم هم فرصتی برای استراحت و پرداختن به مشکلات بزرگ تر فوتبال خواهند داشت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوادارفوتبال ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    قضیه طارمی داره تبدیل به خاله بازی میشه دیگه ....بازیکن بزرگ اطرافیان و مشاوران و خبرنگاران دور و بَرش هم باید بزرگ باشند به اسکوچیچ بعنوان سرمربی تیم ملی که خودتان انتخابش کرده اید اجازه بدهید کارش را بکند اینطوری به خودتان هم احترام گذاشته اید
  • دبل خودشه ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    حرفه حق جواب نداره.عالی بود
  • میرهاشمی ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    در کل چیززیادی از این نوشته عایدم نشد جز اینکه آقای طارمی خیلی خودشو برگ فرض کرده.تصور کنید مربی تیم ملی که جای پدرته سه بار زنگ بزنه و جواب تلفنشو ندهی؟!؟بعد هاشمیان که یکی از با اخلاقترین های تاریخ فوتبال ماست زنگ بزنه اونو هم جواب ندهی.شخصیت و چنین فردی که قبلاً هم با جعل سند نشان داد چه اعجوبه ایست کیلومترها فاصله دارند.والبته ما مردم غیرحرفه ای که اکثرا طرف ایشان را می‌گیریم چیزی اضافه بر او نداریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی