محمد صلاح
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهاجم مصری تیم فوتبال لیورپول به عنوان بهترین بازیکن و سرمربی آلمان تیم فوتبال چلسی به عنوان بهترین مربی ماه اکتبر لیگ جزیره معرفی شدند.

محمد صلاح مهاجم مصری تیم لیورپول به دلیل نقش مستقیمش در ۹ گل قرمزپوشان مرسی‌ساید به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جزیره در ماه اکتبر معرفی شد.

صلاح در ماه اکتبر نه تنها ۵ گل برای تیمش به ثمر رساند بلکه ۴ پاس گل هم داد.گل‌های او شامل یک هت‌تریک تاریخی مقابل منچستریونایتد هم می‌شود که در آن لیورپول قاطعانه‌ترین پیروزی تاریخش را در خانه رقیب دیرینه با نتیجه ۵ بر صفر کسب کرد. در دو ماه قبلی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به ترتیب مایکل آنتونیو مهاجم وستهام (آگوست) و کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد) برنده جایزه برترین بازیکن شده بودند.

علاوه بر این، صلاح جایزه بهترین گل لیگ برتر انگلیس در ماه اکتبر را هم به خاطر گل زیبایش مقابل منچسترسیتی از آن خود کرد. او این گل را پس از دریبل زدن ۴ بازیکن منچسترسیتی و باز کردن دروازه ادرسون در زاویه‌ای بسته به ثمر رساند. البته گل صلاح منجر به پیروزی تیمش در آن دیدار نشد و سیتی و لیورپول در ورزشگاه آنفیلد ۲-۲ مساوی شدند. این گل یکی از دو گل زیبای صلاح در ماه اکتبر بود که نامزد کسب زیباترین گل ماه شده بود. دیگر گل زیبای او نیز با یک حرکت انفرادی مقابل واتفورد به ثمر رسید که لیورپول آن بازی را با نتیجه ۵ بر صفر برد.

در دو ماه نخست رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، دنی اینگز از استون‌ویلا (آگوست) و اندروس تاون‌سند از اورتون (سپتامبر) جایزه بهترین گل را دریافت کرده بودند.

در همین حال کمیته فنی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، توماس توخل سرمربی تیم فوتبال چلسی را هم به عنوان بهترین مربی لیگ برتر جزیره در ماه اکتبر معرفی کرد. شاگردان این مربی آلمانی ۴۸ ساله هر ۴ بازی خود در ماه اکتبر را با پیروزی پشت سر گذاشتند. چلسی در ماه میلادی گذشته به ترتیب برابر تیم‌های ساوتهمپتون، برنتفورد، نوریچ‌سیتی و نیوکاسل به برتری رسیدند. او در حالی برای دومین بار در دوره حضور در لیگ برتر انگلیس به عنوان مربی ماه معرفی می‌شود (بار نخست ماه مارس سال ۲۰۲۱ بود) که برای کسب این عنوان رقبایی مانند یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول  و دیوید مویس سرمربی اسکاتلندی وستهام داشت. در ماه‌های قبلی نونو اسپریتو سانتو (سرمربی اخراجی تاتنهام در ماه آگوست) و میکل آرتتا سرمربی آرسنال (ماه سپتامبر) به عنوان بهترین مربی لیگ برتر انگلیس معرفی شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی