تیم‌های بزرگی که در آستانه از دست دادن جام جهانی هستند/ یک قدم تا پرتگاه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره های مختلف به روزهای سرنوشت ساز خود نزدیک شده و تیم‌های بزرگی در خطر از دست دادن قطر ۲۰۲۲ هستند.

کمی بیش از یک سال تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است. بازیهای انتخابی جام جهانی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شوند و بسیاری از تیمها تکلیف خود برای صعود یا عدم صعود را می‌دانند و البته برخی دیگر نیز هنوز در رقابت هستند.

جام جهانی شامل ۱۳ تیم اروپایی، ۵ تیم از آفریقا، ۵ تیم از اسیا، ۴ تیم از آمریکای جنوبی و ۳ تیم از آمریکای شمالی خواهد بود و دو تیم دیگر نیز با انجام رقابت پلی آف بین قاره‌ای انجام خواهد شد.

با توجه به وضعیت فعلی جداول گروه‌های مختلف انتخابی، چندین تیم بزرگ در آستانه بازماندن از جام جهانی هستند. نگاهی به وضعیت این تیم‌ها می‌اندازیم.

سوئد

شکست عجیب مقابل گرجستان شانس سوئد برای رسیدن به جام جهانی را با ضربه‌ای جدی مواجه کرد. هم الکساندر ایساک و هم زلاتان ایبراهیموویچ مهاجمان سوئد بابت از دست دادن شانس‌های مسلم گلزنی مقصر بودند و در این شکست سهم داشتند. سوئد این شانس را داشت که صدرنشینی‌اش را نسبت به اسپانیا اصلی‌ترین رقیب خود حفظ کند اما این فرصت را از دست داد. آن‌ها فعلاً در گروه B در رده دوم با ۱۵ امتیاز هستند و بیشتر برای پلی‌آف شانس دارند تا صعود مستقیم. هرچند تنها بازی باقیمانده آن‌ها مقابل اسپانیای صدرنشین است که ۱۶ امتیاز دارد. بنابراین نبرد امشب این دو تیم می‌تواند بازی مرگ و زندگی باشد. سوئد با داشتن بازیکنانی مثل زلاتان ایبراهیموویچ، الکساندر ایساک، امیل فورسبرگ و ویکتور لیندلوف یکی از تیم‌های پرستاره به شمار می‌رود که غیبت آن در جام جهانی می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

تیمهای بزرگی که در خطر حذف از جام جهانی هستند / یک قدم تا پرتگاه

ژاپن

ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از تیم‌هایی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. آن‌ها از یک گروه سخت شامل کلمبیا، لهستان و سنگال توانستند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنند. حتی در مرحله یک‌هشتم نهایی هم مقابل بلژیک ۲-۰ جلو افتادند اما در نهایت آن بازی را ۳-۲ باختند. در تیم ملی فعلی ژاپن چهره های سرشناس زیادی حضور دارند. تاکومی مینامینو، تاکهیرو تومیاسو، مایا یوشیدا و جونیا ایتو همگی بازیکنانی هستند که در تیم‌هایی بزرگ بازی می‌کنند، اما ژاپن فعلاً در گروه B انتخابی در آسیا در رده سوم بعد از عربستان و استرالیا قرار دارد. البته هنوز سه بازی برای ژاپنی‌ها باقی مانده است. آن‌ها با عربستان، استرالیا و ویتنام روبه‌رو خواهند شد و شاید بتوانند شانس خود را برای صعود زنده کنند در غیر این صورت باید برای کسب سهمیه پلی‌آف مبارزه کنند.

تیمهای بزرگی که در خطر حذف از جام جهانی هستند / یک قدم تا پرتگاه

ولز

تیم ولز در حال حاضر در رده سوم گروه E انتخابی جام جهانی در اروپا قرار دارد با ۱۱ امتیاز از ۶ بازی. آن‌ها با تیم چک که در رده دوم است هم امتیاز هستند و البته یک بازی کمتر از چک انجام داده‌اند. ولز امشب به مصاف بلاروس می‌رود و این شانس را دارد که امتیاز خود را بیشتر از چک کند. اما آنچه که کار را برای این تیم سخت می‌کند این است که در روز آخر بازی‌ها چک مقابل استونی بازی دارد و ولز باید به مصاف بلژیک برود. بنابراین شاگردان رایان گیگز یاید تمام توان خود را به کار بگیرند که دست کم شانس صعود به پلی‌آف را از دست ندهند. این جام جهانی می‌تواند شانس آخر برای بازیکنانی چون گرت بیل و آرون رمزی باشد که در یک تورنمنت بزرگ تیم ملی کشورشان را همراهی کنند. اما ولزی‌ها همیشه یک داستان تکراری دارند، اینکه در انتخابی جام جهانی ضعیف ظاهر می‌شوند و شانس خود را از دست می‌دهند.

تیمهای بزرگی که در خطر حذف از جام جهانی هستند / یک قدم تا پرتگاه

سوئیس و ایتالیا

تساوی ۱-۱ ایتالیا مقابل سوئیس در زمین خودی که جمعه شب رقم خورد، ضربه سنگینی به شانس ایتالیا برای صعود به عنوان تیم اول وارد کرد. جورجینیو هافبک چلسی و تیم ملی ایتالیا در وقت‌های تلف شده بازی یک ضربه پنالتی را با بی دقتی به آسمان زد تا لاجوردی‌پوشان را در مسیری سخت برای صعود مستقیم به جام جهانی قرار دهد. البته سوئیس و ایتالیا در حال حاضر هم امتیاز هستند و هر دو از ۷ بازی خود ۱۵ اتیاز به دست آورده‌اند. تفاضل گل ایتالیا مثبت یازده و تفاضل بلژیک مثبت ۹ است. در روز آخر گروه C شاگردان روبرتو مانچینی باید به مصاف جمهوری ایرلند ذر زمین حریف بروند در حالی که سوئیسی‌ها میزبان بلغارستان هستند. بنابراین هر دو تیم هم شانس صدرنشینی و صعود مستقیم را دارند و هم خطر رفتن به پلی‌آف را حس می کنند. سوئیس در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ نمایشی چشم‌نواز داشت و یکی از بهترین تیم‌های جام بود. آن‌ها فرانسه قهرمان جهان را از رقابهای یورو حذف کردند و در یک‌چهارم نهایی هم با ارائه یک بازی زیبا فقط در ضربات پنالتی کم آوردند و مغلوب اسپانیا شدند.

تیمهای بزرگی که در خطر حذف از جام جهانی هستند / یک قدم تا پرتگاه

اروگوئه

اروگوئه یکی از غولهای فوتبال آمریکای جنوبی به حساب می اید. از آمریکای جنوبی چهار تیم به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می کنند. برزیل و ارژانتین هر دو روندی عالی داشته اند و تقریبا حساب خود را از بقیه تیمها جدا کرده اند. دو جایگاه باقییمانده هم در حال حاضر دراختیار اکوادور و شیلی است. اروگوئه بامداد شنبه در زمین خودش مقابل آرژانتین با یک گل مغلوب شد تا یاران لوئیس سوارس با خطر جدی صعود نکردن به جام جهانی مواجه شوند. این تیم سه بازی اخیر خود در انتخابی جام جهانی را با شکست پشت سرگذاشته و اصلا روند خوبی ندارد. البته آن‌ها هم امتیاز با شیلی تیم چهارم جدول هستند اما تفضل گلشان خیلی بدتر از شیلی است، شیلی مثبت یک و اروگوئه منفی چهار. کلمبیا در حال حاضر تیم پنجم با تفاضل گل منفی یک است. با این وجود اروگوئه بازیهای نسبتا ساده تری را در پیش دارد چرا که هم مقابل برزیل و هم مقابل ارژانتین به میدان رفته اند. شیلی اما باید با هر دو تیم برزیل و آرژانتین بازی کند. کلمبیا هم با برزیل بازی کرده اما مقابل آرژانتین هنوز بازی برگشت خود را انجام نداده است. بنابراین اروگوئه هنوز شانس صعود دارد اما آن‌ها می دانند که حق هیچگونه لغزشی را ندارند. با داشتن بازیکنانی مثل لوئیس سوارس و ادینسون کاوانی و ارائه بازیهایی جذاب، خیلی حیف است  که جام جهانی از حضور تیمی مثل اروگوئه محروم بماند.

تیمهای بزرگی که در خطر حذف از جام جهانی هستند / یک قدم تا پرتگاه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهران ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    بعد میان میگن از یک چهارم به بعد میشه جام ملتهای اروپا. هنر نکنن با سیزده تیم. حق آفریقا پنج تیمه؟آمریکای جنوبی چهار تیم؟بعد ایسلند و اسلواکی بیان جام جهانی
  • بنده خدا ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    ایتالیا حیفه . اما سهمیه اروپا واقعا نا عادلانس. آخه آسیا با این همه ابهت ۴ تیم؟حالا اونم قبول ،آمریکای جنوبی با این همه تیم عالی ۴ تیم؟ بعد آرسن ونگر میاد میگه هر دو سال به بار برگزار کنیم . به جا این کارا سهمیه ها رو درس کنین.
  • طااها ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    واقعا که سهمیه من بودم اینجوری میکردم اروپا ۱۰ تیم -آفریقا۵ تیم -آمریکای شمالی ۲ تیم-آمریکای جنوبی ۷ تیم-آسیا ۶ تیم - ۲ تیم انتخابی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی