شب سخت آتزوری برای صعود به جام جهانی/ کابوس مانچینی و ایتالیا در بلفاست تکرار می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایتالیا برای رسیدن به جام جهانی کار سختی را در زمین ایرلند در پیش دارد و باید یک برد قاطع در شهری به دست بیاور که هرگز در آن برنده نبوده است.

تساوی ۱-۱ ایتالیا مقابل سوئیس در بازی قبلی انتخابی جام جهانی، وضعیت این تیم را برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ در شرایطی خطرناک قرار داد. آتروزری امشب باید مقابل ایرلند شمالی به میدان برود. اما شاگردان مانچینی در این بازی به چه نتیجه ای نیاز دارند تا حضور خود در جام جهانی را رقم بزنند؟

در ورزشگاه المپیکو، ایتالیا نتوانست مقابل سوئیس برنده شود و پنالتی آخرین لحظات بازی هم توسط جورجینیو به بیرون زده شدتا شاگردان مانچینی همچنان با ۱۵ امتیاز به طور مشترک همراه با سوئیس و البته به لطف تفاضل گل بهتر در صدر بمانند.

ایتالیا امشب میهمان ایرلند شمالی است و سوئیس میزبان بلغارستان. ایتالیا باید برای صعود بازی را ببرد یا اینکه نتیجه ای مشابه نتیجه سوئیس بگیرد.

تفاضل گل ایتالیا ۱۱ است و تفاضل گل سوئیس ۹. بنابراین در صورت برد هم ایتالیا ممکن است هنوز نگرانی بابت صعود داشته باشد. اگر نتایج دو تیم به گونه ای باشد که تفاضل گل آن‌ها برابر شود، در این صورت بازی‌های رو در رو باید ملاک قرار گیرد که البته هر دو بازی ایتالیا و سوئیس با تساوی تمام شده است. اما در این زمینه سوئیس اوضاع بهتری دارد چرا که در زمین حریف به تساوی ۱-۱ رسیده اند در صورتی که بازی رفت با نتیجه ۰-۰ در شهر بازل به پایان رسیده بود.

در رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره اروپا، فقط تیمهای صدرنشین گروه‌های ده گانه به طور مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیمهای دوم راهی پلی اف خواهند شد تا با اضافه شدن دو تیم از لیگ ملتهای اروپا، در مجموع این دوازده تیم در دو مرحله نیمه نهایی و فینال به مصاف هم بروند و سه سهمیه دیگر اروپا از بین آن‌ها مشخص شود. این یعنی یک مسیر بسیار سخت و پیچیده برای تیمهایی که راهی پلی اف خواهند شد. اتفاقی که برای پرتغال رخ داد و در آخرین لحظات، صعود مستقیم به جام جهانی را از دست داد و باشکست مقابل صربستان راهی پلی آف شد.

ایتالیا در شرایطی به برد در زمین ایرلند احتیاج دارد  که نتایج قبلی این تیم در بلفاست نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ بردی در این شهر به دست نیاورده اند و حتی جام جهانی ۱۹۵۸ را نیز به دلیل شکست در این شهر از دست دادند.  

روبرتو مانچینی می‌داند که تیمش کار خیلی سختی را در پیش دارد چرا که در بازی دیگر این گروه سوئیس میزبان است و بسیار راحت تر می‌تواند به برد برسد. ایتالیا در بازیهای قبلی در شهر بلفاست دو تساوی و یک شکست داشته است. ایتالیا در ۱۵ ژانویه ۱۹۵۸ با شکست ۲-۱ مقابل ایرلند در بلفاست فرصت رسیدن به جام جهانی آن سال را از دست داد. ان تنها باری بود که ایتالیا جام جهانی را از دست می‌داد و البته این روند تا سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشت که در آن سال تیم ایتالیا با هدایت جامپیرو ونتورا مقابل سوئد در پلی اف ناکام ماند و از رسیدن به جام جهانی بازماند.

ماجرای بازی سال ۱۹۵۸ جالب بود. آن بازی قرار بود یک ماه زودتر برگزار شود اما داور مجارستانی آن بازی  یعنی «شولت» در لندن گرفتار شده بود چون هواپیمای حامل او به دلیل هوای مه آلود در لددن فرود آمده بود و نمی‌توانست پرواز کند. دو تیم اما با هم بازی کردند و به تساوی ۲-۲ رسیدند اما چون داور بین المللی در آن بازی حضور نداشت آن بازی به عنوان یک بازی دوستانه در نظر گرفته شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی