در آمریکا استقلالی‌تر شدم/ ۶ بامداد بلند می‌شوم بازی استقلال را می‌بینم/ کی‌روش یا اسکوچیچ فرقی ندارد!
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

دروازه‌بان اسبق استقلال گفت: علیرضا رضایی تا به حال هر چه تلاش کرده تازه به نقطه شروع زندگی ورزشی‌اش رسیده و باید از این پس چندین برابر قبل زحمت بکشد تا موقعیت فعلی اش را تداوم ببخشد.

محمدرضا مدنی؛ حضور دروازه‌بان سوم تیم استقلال درون چارچوب دروازه این تیم مقابل نساجی در چارچوب مسابقات هفته پنجم لیگ برتر، بسیاری از اهالی فوتبال را به یاد زمانی انداخت که امیر قلعه نویی سرمربی وقت استقلال در فصل ۸۳-۱۳۸۲ در حضور پرویز برومند و مسعود قاسمی به وحید طالب‌لوی جوان در فصل سوم لیگ برتر بازی داد. به همین بهانه با دروازه‌بان اسبق استقلال که این روزها در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا مشغول تمرین دادن بازیکنان تیمش است به صحبت نشستیم.

وحید طالب‌لو در گفت‌وگو با خبر ورزشی، از هر دری سخن گفت. او ابتدا درباره دروازه‌بانی علیرضا رضایی در ترکیب تیم استقلال با ۲۱ سال سن، سر خوردن حسینی در دیدار با فجر، شرایط فعلی تیم استقلال و مدیریت جدید آن و در ادامه درباره بازی پیش رو مقابل گل‌گهر سیرجان سخن گفت و در خاتمه در مورد شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در دور پایانی مقدماتی جام جهانی و حضور دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی حرف زد.

گزیده صحبتهای وحید طالب لو در گفت‌وگو با خبر ورزشی:

* من هم از بازی رضایی تعجب کردم

* ریسک مجیدی جواب داد

* حالا استقلال سه دروازه‌بان خوب دارد

* شاید حسینی چون سُر خورد نیمکت نشین شد

* رضایی باید هیجانش را به تمرکزش تبدیل کند

* بهترین یارگیری استقلال جذب آجرلو بود

* در این سالها استقلال فقط حسابدار داشت نه مدیرعامل

* فرهاد به بازیکنانش یاد بدهد حرفه ای فکر کنند

* استقلال چه وقت بدی امتیاز از دست داد!

* قلعه نویی به گل گهر شخصیت لیگ برتری داد

* بازی مقابل تیم قلعه نویی همیشه سخت است

* مجیدی از نتیجه نساجی ناراضی بود وگرنه استقلال خوب بود

* تیم ملی مهم است، کی روش یا اسکوچیچ ندارد

* اسکوچیچ خوب نتیجه گرفته ولی جام جهانی خیلی مهم است

* مهمتر از سرمربی تیم ملی، شادی مردم از نتایج فوتبال است

حضور علیرضا رضایی در چارچوب دروازه استقلال مقابل نساجی، طرفداران این تیم و اغلب آنهایی که با شرایط ظهور شما در فوتبال باشگاهی ایران آشنایی داشتند را به یاد زمانی انداخت که ۱۸ سال پیش امیر قلعه‌نویی چنین فرصتی را در اختیارتان قرار داد. آن زمان در حضور برومند و قاسمی‌و این بار در حضور مظاهری و حسینی. نظرتان در این باره و البته شرایط این روزهای تیم استقلال چیست؟ راستی مسابقات استقلال را دنبال می‌کنید؟

اول باید بگویم که به رغم دوری از ایران، هرچه از دوران حضورم در استقلال بیشتر می‌گذرد ظاهراً طرفداری ام از این تیم تقویت می‌شود. وقتی استقلال بازی دارد به ساعت شهری که من در آن زندگی می‌کنم حدود ۶ یا ۷ صبح از خواب بیدار میشوم و با دقت مسابقات استقلال را دنبال می‌کنم. بنابراین خیلی خوب از شرایط این تیم و اتفاقات مربوط به آن خبر دارم.

با این وجود از حضور علیرضا رضایی درون دروازه استقلال تعجب نکردید؟

واقعیت این است که من هم مثل بقیه از این موضوع تعجب کردم و اصلا نمی‌دانم که چرا چنین تصمیمی‌گرفته شد. البته قطعاً نمی‌دانم چه اتفاقاتی در این زمینه باعث شده که تصمیم کادرفنی این گونه باشد. اما هر چه بوده باید به آن احترام گذاشت. نکته مهم این است با بازی که رضایی در دیدار مقابل نساجی انجام داد مشخص شد استقلال ۳ دروازه‌بان خوب دارد.

رضایی را چطور دیدید؟

رضایی هنوز کار دارد. او در ابتدای راه طولانی است که تازه شروع شده. در واقع هرچقدر تا امروز زحمت کشیده تا به اینجا برسد باید بداند برای ادامه این مسیر باید تلاشش را بیشتر کند و چند برابر قبل زحمت بکشد. هرچه تا به اینجا تلاش کرده مثل مقدمه کتابی بوده که از اینجا به بعد پیش رویش است. درباره شکل بازی رضایی باید بگویم او تا حدی در جریان بازی هیجان داشت اما سعی می‌کرد با زبان بدنش یا همان بادی لنگوئیج بگوید که آرامش دارد و می‌خواست این را به کادر فنی، هواداران داخل استادیوم و بیننده تلویزیونی القا کند که من هیجانی ندارم. این خیلی خوب است ولی امیدوارم در صورت تداوم حضورش درون دروازه استقلال بتواند این انرژی را روی تمرکز بیشترش معطوف کند. درکل مشخص بود که آقا بهزاد (غلامپور) با رضایی خوب کار کرده است. رضایی هم فیزیک مناسبی دارد و هم برای بازی اول چند موقعیت خوب را از حریف گرفت. امیدوارم این رقابت سالم بین سه دروازه‌بان استقلال تداوم داشته باشد.

در آمریکا استقلالی‌تر شدم/ ۶ بامداد بلند می‌شوم بازی استقلال را می‌بینم/ کی‌روش یا اسکوچیچ فرقی ندارد!

فکر می‌کنید چرا مجیدی چنین تصمیمی‌گرفته؟

هر دلیلی داشته کار سختی بوده. چون با وجود دو دروازه‌بان بزرگ چنین تصمیمی‌دشوار است. به هرحال شاید فرهاد مجیدی حسینی را به خاطر اشتباهی که در بازی مقابل فجر داشت بازی نداده است. جایی که پای سیّد سُر خورد. ممکن است در آن هوای بارانی و زمین لغزان این اتفاق برای هر دروازه‌بانی رخ بدهد. نباید فراموش کنیم که همین حسینی در خیلی از مسابقات استقلال را نجات داده است. از طرفی رشید مظاهری هم سال گذشته خیلی خوب کار کرد و این رقابت قطعاً برای کادرفنی جذاب است. بخش بعدی به روحیه و شرایط یک بازیکن برمی‌گردد که حتماً یکی از این‌ها باعث شده تا فرهاد مجیدی رضایی را در این دیدار به میدان بفرستد.

اوضاع و احوال استقلال در پایان هفته پنجم را چطور تحلیل می‌کنید؟ حتما می‌دانید که استقلال این فصل با ۱۱ بازیکن تازه وارد و 6 بازیکن خروجی لیگ را شروع کرد. با این همه تغییرات، استقلال خوب بازی می‌کند؟

تغییرات برای تیمی‌مثل استقلال همیشه باعث می‌شود تا هماهنگی کمی‌دیرتر ایجاد شود. اما در واقع باید گفت مهمترین یا بهترین یارگیری استقلال تغییر مدیرعاملی بود. مدیر عاملی به استقلال آمد که همه او را قبول دارند. رزومه قوی دارد و تا همین چند وقت پیش نیز کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال بود. همیشه در این سالها همه ما می‌گفتیم استقلال مدیری می‌خواهد که تنش‌ها را کم کند در حالی که مدیران قبلی نه‌تنها تنش را از بین نمی‌بردند بلکه آن را بیشتر می‌کردند اما الان آقای آجرلو آمده و در مهمترین اقداماتش کمپ ناصر حجازی و زمین تمرین استقلال را سر و سامان بخشیده. اینها یعنی کار مدیریتی و گرنه پول همیشه در این باشگاه آمده و از جای دیگر خارج شده. اگر قرار بر پول خرج کردن است باشگاه حسابدار دارد ولی اینکه چطور پول هزینه شود خیلی مهم است. شنیدم که پیشکسوتان استقلال به تازگی دور هم جمع شده بودند. این ایجاد اتحاد قطعاً یکی از مهمترین کارهاست. دومین اتفاق مهم در استقلال این فصل عدم تغییر در کادر فنی و ثبات در نیمکت بود. به هرحال مجیدی در سه سال گذشته به صورت موقتی روی نیمکت می‌نشست اما همین که این بار خودش استارت کار را زد خیلی خوب بود. درباره بازیکنان هم باید بگویم استقلال نفرات خوبی را از دست داد ولی در عوض نفرات خوبی را هم گرفت. در واقع یک ترکیب با تجربه و جوان همیشه برای یک تیم فوتبالی ترکیب ایده آل تر است.

چطور؟

جوانان انگیزه دارند که خودی نشان بدهند و یاد بگیرند، با تجربه‌ها هزم که تکلیفشان روشن است. دو بازیکن خارجی هم جذب استقلال شدند که با رزومه خوبی آمدند ولی به هر حال هنوز اوایل حضورشان در استقلال است و البته نمایش بدی هم نداشتند، ولی قطعاً با گذشت زمان روز به روز بهتر هم می‌شوند.

استقلال در دو بازی اخیر ۴ امتیاز از دست. این مشکلی برای تیم ایجاد نمی‌کند؟

بله و چه وقت بدی! واقعا حیف شد که این چهار امتیاز در دو بازی قبل از دست رفت آن هم در روزهایی که بقیه نتیجه نگرفتند. اوایل لیگ امتیازات خیلی حیاتی و مهم هستند و در پایان مسابقات ارزش آنها مشخص می‌شود. کادر فنی استقلال باید تفکر قهرمانی را بین نفرات تیم جا بیندازد.

در آمریکا استقلالی‌تر شدم/ ۶ بامداد بلند می‌شوم بازی استقلال را می‌بینم/ کی‌روش یا اسکوچیچ فرقی ندارد!

منظورتان از تفکر حرفه ای چیست؟

به یاد دارم زمانی که در استقلال بودم هر زمان قرار بود در تورنمنتی شرکت کنیم حالا چه لیگ برتر بود، چه جام حذفی و یا حتی یک تورنمنت چهارجانبه دوستانه ما فقط می‌رفتیم که اول شویم. برای نباختن وارد تورنمنت نمی‌شدیم. شاید هم می‌رفتیم و می‌باختیم ولی تفکرمان "نباختن" نبود بلکه برای اولی وارد می‌شدیم. کادر فنی استقلال باید این موضوع را برای جوانان تیم جا بیاندازند تا در نهایت کارنامه قابل قبولی از خودشان برجای بگذارند. مربیان استقلال باید تفکر حرفه‌ای را برای جوان‌ترها شرح بدهند. باید از نظر اخلاقی مراقبشان باشند تا رفتار حرفه‌ای با هوادار، رفتار حرفه‌ای با داور و رفتار حرفه‌ای با بازیکنان حریف را یاد بگیرند. اینها ذاتی نیستند بلکه باید به آنها آموخت.

بازی با گل گهر سیرجان و تیم امیر قلعه نویی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

همواره بازی مقابل تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی سرمربی آن است سخت بوده و هست. گل گهر سال گذشته تازه به لیگ برتر آمده بود و هنوز آن شخصیت که تلاش می‌کرد تا به لیگ دسته پایین‌تر نیافتد را با خودش همراه داشت. تنها در اواخر فصل شخصیت برنده بودن و لیگ حرفه‌ای را متوجه شده بودند. اما حالا مشخص است که تفکرات امیر قلعه‌نویی کاملا در این تیم وارد شده و توانسته بازیکنان گل گهر را به شکل دیگری به لیگ برتر بیست و یکم بیاورد. حالا آن‌ها نه تنها به نیفتادن فکر نمی‌کنند بلکه دنبال کسب رتبه و مقام در خور توجهی هستند. گرچه این تیم در سه بازی اخیر مساوی کرده ولی فکر می‌کنم گل گهر تیمی‌نیست که به سادگی به کسی امتیاز می‌دهد. آن هم استقلال. البته استقلال هم خیلی خوب بازی می‌کند.

ولی مجیدی از بازی آخر تیمش رضایت نداشت؟

شاید فرهادمجیدی به لحاظ نتیجه‌ ای این حرف را زده باشد. من هم شنیدم که گفت از بازی تیم راضی نبودم. اتفاقاً بازی استقلال و نساجی فوق‌العاده جذاب بود و تا لحظه آخر شما احساس می‌کردید که هر لحظه ممکن است گلی بین دو تیم رد و بدل شود. به نظرم بازی خوبی بود ولی به لحاظ نتیجه چیزی نبود که مجیدی انتظارش را داشت. طبیعی است چون هنوز بازیکنان استقلال شناخت لازم را از هم ندارند اما رفته رفته این آگاهی و شناخت بیشتر می‌شود و مطمئن هستم مقابل گل گهر یک بازی زیبا را از این تیم شاهد خواهیم بود.

در آمریکا استقلالی‌تر شدم/ ۶ بامداد بلند می‌شوم بازی استقلال را می‌بینم/ کی‌روش یا اسکوچیچ فرقی ندارد!

اوضاع تیم ملی پس از برد مقابل سوریه را چطور می‌بینید؟ خبر دارید که همچنان عده ای معتقدند این تیم ملی به واسطه بازیکنان که شاگرد کی روش بودند نتیجه می‌گیرد و همان گروه، اسکوچیچ را در حد تیم ملی ایران نمی‌دانند؟

من خیلی وارد این قضایا نمی‌شوم. کی‌روش یا اسکوچیچ فرقی ندارد، ما طرفدار تیم ملی هستیم و هر کسی در رأس باشد برای ما قابل احترام است. فعلاً که از نظر نتیجه گیری تیم ملی خوب کار کرده است. از طرفی اسکوچیچ در تیم ملی تنها نیست. وحیدهاشمیان هم او را همراهی می‌کند که تمام مدارج مربیگری را در آلمان سپری کرده و خودش از ملی پوشان با سابقه ایران است. کنار او کریم باقری هم حضور دارد که قطعاً می‌تواند کمک حال اسکوچیچ باشد. شنیدم این اواخر اصغر قربانعلی‎پور هم به عنوان بدنساز به مجموعه اضافه شده که مشخص می‎کند کادر فعلی، کادر بدی نیست. ولی باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و برای جام جهانی چه تصمیماتی در نظر گرفته خواهد شد و این خیلی مهم است. در رابطه با صعود به جام جهانی، من هم فکر می‌کنم ما ۹۹ درصد راه را رفته ایم و انشاالله با یک برد دیگر صعودمان قطعی می‎شود. فارغ از همه این مسائل شخصاً خوشحالم در این روزهایی که خبر خوب در کشورمان کم است لااقل تیم ملی هرازگاهی دل مردم را شاد می‎کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 6 IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    كيسه ها همشون ساعت 6 رو دوست دارند. اصلا بدون شيش هيچ كاري نميكنند خخخ
    • مهرداد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      آره چون ۶تا ب لنگ زدیم و فیلمشم موجوووووده
    • صامت IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      وحیدراباهیچ استقلالی ای قیاس نکنید.وحیدآدم شریفی ست
    • کیسه 2زاری IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      البته تو خواب 6 تا زدی . فیلمشفیلمشم موجوده ولی زیر 18 نیست خخخخخ
    • 4444 IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      فقط 6 تا به لنگیا زدیم خیلی برامون مهمه 6 تا هم لنگیا از فتح خوردند دیگه خیلی حال میده
    • رامين IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      آقاى طالبلو رحمتى كه ديگه استقلال نيست بخواى از لجش بگى حسينى استقلالو نجات داده كجا اين آقا استقلالو نجات داده كارتامش مشخصه هرفصل سه تاجامو پرونده... هيچ عقل سليمى نمياد بهترين گلر ليگ رشيد مظاهريو بزاره رونيمكت ولى اينجا باندبازى بيداد ميكنه
  • قرمزته IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    آمریکا هم کشوره رفتی زندگی میکنی. ناز و نعمت ایران رو ول کردی رفتی کجا؟؟
    • داور فدراسیون صدا سیما بابا مسعود پولیس پوکر فساد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      بزرگترین ارزوی زندگیته که امریکا زندگی کنی ...خودتی
    • صادق IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      آمریکا جای گانگسترها ی عقب افتاده ست
    • ارمان IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      حسود عقده ای بقران اگر آمریکا بودی به ریش ملت ایران یخندیدی
  • سهراب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    جنتلمن ، بی حاشیه ، محبوب و محجوب مثل وحید عزیز ، همیشه موفق باشی گل پسر ،
  • كيوان IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    هنر ميكني شش صبح بلند ميشي بازي نگاه ميكني
  • + IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    چه خوب که اونجایی خوشبحالت هرکی میگه نه شک نکن حسود
  • شمسعلی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    کی‌روش رو با اسکوچیچ مقایسه می‌کنه میشه فرقی نداره! شاید اصلاً فوتبال نگاه نمیکنه کی‌روش هشت سال عراق رو نید جلو امثال لبنان کلی کنف می‌شدیم وقتی دفاعی بازی میکردیم بعد میگه فرقی ندارن! این اسکوچیچ هر چی تیم در آسیا بود درو کرده . کلا افتخارمون با کی‌روش کم گل خوردن از اسپانیا و آرژانتین بود، بردن امثال عراق ، لبنان و ژاپن و بوسنی پیشکش! الان جوری تیم اسکوچیچ بازی کرده که هنوز به جام‌جهانی صعود نکرده حرف از مرحله حذفی جام جهانی می‌زنیم و میگیم با امثال کی‌روش که نتونستیم بریم مرحله حذفی خدا کنه با اسکوچیچ که اینهمه خوب کار کرده، بتونیم
    • بهنام IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      اینکه با اسکوچیچ هر چی تیم تو آسیا بود درو کردیم از همه جالبتر بود.
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    آقای طالب لو مثل بعضی مربی های بدون تیم و عقده ای داخل صحبت نکردی ولی حق مطلب را هم ادا نکردی . اگه یکی مثل کیروش می اومد و تیم نا امید ما رو به مرحله اما و اگر می رسوند همه می گفتند آفرین . اما اسکوچیچ بی ادعا در حالیکه تقریبا نصف بازیها باقی مونده ما رو به جام جهانی رسوند . من نمی دونم ما از یه مربی چی میخوایم بعضی ها دنبال یه اسم بزرگند و بعضی ها دنبال عقده های خودشونن که از اسکوچیچ انتقاد می کنن . بنظرم اگه اسکوچیچ رو از دست بدیم بد جوری پشیمون میشیم
    • یعقوب UA ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      با دقت بخون بنده خدا نگفت از لحاظ فوتبالی یا رزومه کاری یا قیافه ظاهری باهم فرق ندارن. میگه فرقی نداره کی سرمربی تیم ملی باشه.
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    دمشگرررم استقلالی بامعرفت و بامرام..شنیده بودم طالبلو یکی از گلرهای با اخلاق و بی حاشیه استقلال بود..الان تو آمریکا تو چه تیمی مربیگری می کند؟!
  • فرزاد IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    مطمئنا با این کادر فنی نتیجه خوبی در جام جهانی خواهیم گرفت
  • ایرانی اصیل IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    تاریخ تیم ملی این نتایج رادرخواب هم نمیدید,سه بازیکن اصلی دردیدارباسوریه نداشتیم اماسه صفربراحتی بردیم,این چه معنایی برای افرادبی غرض وطن پرست که حسادت درذاتشان نیست دارد؟؟؟ الان تنهامشکل ماافرادحسودمغرض داخلی است که بروندگونه هایشان چون بینیشان با جراحی قلمی کنند,اظهارنظردربرنامه نودنکنند,تنهاازحرفهای خدادادلذت بردم که نشان دادواقعا در وجودش از حسادت غرورخودخواهی ابداخبری نیست چه زیباودلنشبن وباشهامت وبدون تملق وبا حرمت صحبت کردواقعا اگرتیم ملی به یکی دوبازیکن بخواهدصعودکندنکندبهتراست,بازیکن سالاری. معناندارد,مسی ورونالدووسردارازمون راحرفه ای میبینم شاخص حرفه ای ها تواضع انهاست,خودرادر هروضعیتی گم نمیکنندشوک نمیشوندمتوهم نمیشوند,,یامن یامربی!,این تفکرواقعاافتضاح هست برادرم هم بودادبش میکردم دکش میکردم,خودشیفتگی هم حدی دارداین توهم ودیوانگی است وا قعاباورش نمیشه,طرف به تیم ظاهرخودش هم خیانت کردوترکیه راترجیح داد,بعدگفت اشتباه کردم اینجاتیم ملی است غیرت میطلبدبرای تیم ملی من مغرورهم عذرخواهی که هیچ التماس میکنم ,,غرورکاذبم رامیشکنم ودربرابرتیم ملی تعظبم میکنم,مربی حق هراظهارنظری دارد
  • بي نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    عشقى طالب لو
  • احمدى IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    جاى مارو هم تو آمريكا خالى كن
  • علی IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6.... ششششش.... کابوسه.... بایدم تو خواب و غار و..... بنده خدا.... اینهمه عدد..... 6 روانتخاب کرده..... حال میده بهش.... کیسه کشا عجب رویی. دارن به خدا..... بازم. از غار سراوردین بیرون؟ نیم فصل هلتون میدیم ته.... نه. غار و میگم.... بادب هستیم. مثل شما نیستیم. کم بیاریم و هرچی لایق خودتونه به. دیگران بگیم.... حالا هرچی. لایق خودته بفرما....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی