سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
۱۴ |
۴
اگر اسکوچیچ برکنار شود دنیا درباره ما چه می‌گوید؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یک کارشناس فوتبال معتقد است با توجه به نتایج و عملکرد موفقیت‌آمیز دراگان اسکوچیچ با تیم ملی ایران، برکناری وی، بازتابی مثبتی در دنیا نخواهد داشت.

بهتاش فریبا درباره بازی تیم ملی ایران مقابل سوریه و بهبود عملکرد این تیم نسبت به بازی با لبنان گفت: به نظرم بازی با سوریه خیلی سخت‌تر بود. بازیکنان این تیم دونده و چغر هستند و یکی، دو بازیکن سرعتی هم در خط حمله دارند. البته خربین در این دیدار نبود اما سوریه نسبت به قبل، تیم فنی‌تر و فیزیکی‌تری بود. ما مقابل سوریه خوب بازی کردیم و در دیدار با لبنان هم کار گره خورده بود و توپ هایمان به گل تبدیل نشد.

بازیکن سابق تیم ملی با بیان اینکه در حال حاضر ایران فراتر از فوتبال غرب آسیاست گفت: ما در حدی هستیم که نباید به سوریه، لبنان، بحرین و عراق فکر هم کنیم. فوتبال ما حدی رو به جلو شده که نباید به این بازی ها فکر کنیم. باید نگران کره، ژاپن، عربستان و استرالیا باشیم اما لبنان و سوریه باید زنگ تفریح باشند و واقعا هم اینطور شده است.

وی با بیان اینکه "انتقادات از دراگان اسکوچیچ بی انصافی است،" گفت: ما با همین بازیکنان و با مربیان دیگر مانند ویلموتس و کی‌روش ۱۰ سال نتوانسته بودیم بحرین را در زمین خودش ببریم. تیم اسکوچیچ به راحتی بحرین را با سه گل برد. ما عراق را به این راحتی نبرده بودیم. ما به تیم های بحرین، عراق و سوریه سه گل زدیم اما منتقدان گفتند این تیم ها ضعیف شده اند. امروز برای تعیین عملکرد هر کسی در فوتبال می توان به آمار و ارقام آن فرد مراجعه کرد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه کسب ۱۲ پیروزی از ۱۳ بازی نشان از موفقیت اسکوچیچ است، خاطرنشان کرد: کدام مربی بزرگی توانسته این موفقیت را در تیم ملی داشته باشد؟ به کی‌روش ایراد می‌گرفتند که بازی های باشگاهی را نمی بیند و ما را کوچک می کند اما اسکوچیچ این کار را انجام می دهد و باز هم می گویند چرا اینطور است. بالاخره وظیفه مربی تیم ملی دیدن مسابقات باشگاهی و انتخاب بازیکنان مدنظرش است. به نظرم یک مقدار بی انصافی می شود. این بازیکنان دست مربیان دیگر هم بودند و ما نتایج را به یاد داریم.

فریبا در پاسخ به این سوال که جدای از انتقادات غیر منصفانه، به نظر می رسد تیم ملی هنوز مشکلات فنی دارد و برای جام جهانی باید این مسائل رفع شود و به طور مثال باید به گردش توپ نه چندان سریع این تیم اشاره کرد گفت: این موضوع به عوامل درون زمین بستگی دارد. ما بازیکن بازی‌ساز نداریم. الان این وظیفه بر عهده نوراللهی و عزت اللهی است. عزت اللهی خیلی خوب کار می کند. هم در بحث دفاعی، یارگیری و قطع توپ و همچنین در ارسال پاس های بلند هم موفق است. به قول قدیمی ها وقتی نمی توانیم تیکی تاکا بازی کنیم، باید بازیکنانی داشته باشیم که قدرت ارسال پاس های ۶۰ متری را داشته باشند. عزت اللهی به خوبی این کار را می‌کند.

او درباره کم بودن تنوع بازیکنان حاضر در مسابقات و تعویض های دیر هنگام این تیم گفت:  ما بازیکنان متنوعی داریم. از طرفی در استفاده کردن از بازیکنان و تعویض ها انتقاد دارم. بعضی از مربیان اصطلاحا دیر تعویض هستند. اسکوچیچ هم جزو مربیانی است که دیر تعویض است. در روز بازی با لبنان وقتی بازی گره خورد و هفت بازیکن این تیم داخل محوطه جریمه بودند، یکی از اصول این است که بازیکنانی در زمین داشته باشیم که از فضای کوچک استفاده کنیم. مثل قایدی قایدی می تواند در فضای کوچک حرکت کند و پنالتی بگیرد. این ها نظراتی است که منتقدان دارند اما هر صورت هیچ کسی به اندازه سرمربی تیم ملی روی این موضوع اشراف ندارد. ما نمی دانیم در تمرین کدام بازیکن به جهت روحی و بدنی آماده است. البته ما هم می توانیم نقد کنیم اما باید به سرمربی احترام بگذاریم. از نظر من اسکوچیچ در شرایطی خوبی است.

این کارشناس فوتبال در واکنش به این که برخی از منتقدان اعتقاد دارند تیم ملی با مربی بزرگتر می تواند به پنج دوره ناکامی در مرحله گروهی جام جهانی خاتمه دهد و از گروهش صعود کند گفت: از الان نمی توان راجع به این موضوع صحبت کرد که آیا لازم است که مربی عوض شود یا خیر. اجازه دهید جواز صعود را بگیریم. بعد راحت‌تر می شود صحبت کرد. باید عملکرد تیم ملی را در این چهار بازی ببینیم. باید دید عملکرد او چطور است. اگر اسکوچیچ همه بازی ها را ببرد و به سراغ یک مربی دیگر برویم، از نظر بین المللی و در دنیا به ما چه می گویند؟ این مساله باعث بازتاب خوبی ندارد و ما را با کشورهای عربی که با ثبات در حوزه مربیان همراه نیستند، مقایسه می‌کنند!

وی خاطرنشان کرد: ما که قطعا صعود می کنیم اما وقت صعود از مرحله گروهی در جام جهانی است و باید به مرحله دوم برویم. البته گروه ما در جام جهانی هم مهم است. هر چند در جام جهانی گذشته در سخت ترین گروه بودیم و اگر توپ طارمی گل می شد به عنوان تیم اول می رفتیم. همین جریانات فوتبال قشنگ است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    ما چیکار به بازتاب منفی اخراج اسکوچیچ در دنیا داریم،باید نفع و صلاح فوتبال خودمون رو در نظر بگیریم
    • mohamad IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      فهمیدی چی گفتی اون موقع دیگه کسی نمیاد مربی گری توی ایران مجبوریم دوباره مربی های از رده خارج ایرانی استفاده کنیم
  • کاظم IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1ممنون از آقای فریبا بچه تهرانی بامرام بامعرفت و اصیل بابت نقد منصفانه و بیان حقایق2اسکوچیچ مربی خوبی است.بمب انگیزه و تشنه موفقیت می باشد.در فوتبالی که اجرا می کند توپ راحت و روان روی زمین قل می خورد و توی دروازه حریفان می رود.3فدراسیون پول پیراهن و پاداش بازیکن و بلیط هواپیما ندارد.چطور می خواهد مربی گران قیمت بیاورد4عاقلانه است با اسکوچیچ تا پایان جام ملتهای آسیا برویم5من چیزی از فوتبال نمی دانم.در حد فقط یک بیننده در مقام انتقاد می توانم بگویم ایران مقابل کره به خاطر افکار اسکوچیچ خوب بازی نکرد.تیم ما فقط ده دقیقه فشار آورد و به گل رسید.اگر در نیمه اول هم ده دقیقه فشار آورده بودیم ایران پیروز و رکوردی جهانی برای اسکوچیچ و تیم ملی خلق میشد.همچنین تعویضها دیر انجام می شوندچرا قائدی باید چند دقیقه به زمین بیاید؟یا چرا انصاری فرد و رضایی در غیاب طارمی روی نیمکت باشند؟می توان در بازیهای ساده تر بیشتر به جوان ترها بازی داد.
  • حمید IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    بهتاش خان فریبا 'بهترین هافبک مهاجم گلزن ایران ' طبق همیشه حرفای زیباو منطقی زدید ' خوزستانی هستم هنوز فوتبال و گلهای زیبای شمارو در تیم ملی فراموش نکردیم
  • محمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    بلای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان رو سر تیم ملی نیارید با فشار اینکه دیگه موقع صعود کردن از گروه جام جهانی .بااین روش فشار رو روی بچه ها زیاد میکنیم در حالیکه معلوم نیست واقعا در حدو اندازه صعود از گردهمون تدارکات خوبی هم داشته باشیم .اسکوچیچ هم در حد و اندازه اش نیست
  • hamed IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    منطقی ترین صحبت بود که تا به حال شنیدم
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    با اخراج اسکوچیچ خودمونا ثابت میکنیم.بهترین مربی تاریخ فوتبال ایرانه.
  • سیروس IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    آفرین به بهتاش فریبا مربی خوب وبازیکن سابق با اخلاق ایران دورود بهت
  • مهدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    ببینید اون دوستای عزیزی که فکر می کنند با رفتن اسکویچ وضع تیم ایران بهتر میشه کاملا در اشتباهن مگه مربی حتما باید اسمش گنده باشه من حداقل 25سال است که فوتبال ایران رو باهمه مربیهاش دنبال می کنم ولی این مربی حالا اسمش شانس یا هر چیز دیگه ای بزاریم خوب کار می کنه وهمین سادگی وخون سردیش خیلی باعث موفقیتش شده ومن قول میدم بهتون که سعود ازگروهی جام جهانی که هیچ حتی میتونه به مرحله بالاتر هم تیم رو برسونه چون اعتماد به نفسش بالاست واین رو خوب به تیم منتقل میکنه برعکس کیرش که خیلی قانع وترسو بود
  • کاوه IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    دم بهتاش فریبا گرم خوب شاید شما براتون اهمیت نداشته باشه باختن پشت سر هم به عراق و بحرین وکشورهای عربی کاری که چندسالی بود مربی ها نتونستن از پسش بر بیان خون دلها خوردیم تحقیر شدیم. حالا که راحت سه تا سه تا میزنیم بهشون حالا که تا لحظه آخر مطمئنیم باخیال راحت به فکر شادی بعداز سوت هستیم نه بالا بردن پرچم عربستان به دست بازیکن‌های بحرین ووووو چرا تخریب و حاشیه کلا گویا نقدوانتقاد با زمینه ی تخریب جزئی از کار روزانه ی خیلیهاس جام جهانی هم میریم سه تا بازی یا چهارتا بازی اون بستگی داره به آرامش الان نه تخریب تیمی که بهترین بوده کادر فنی که بهترین بوده تا حالا دیگه کار به اما واگر بحرین واسترالیا و ایرلند نمی‌کشه انصاف چیزه خوبیه.... 40 سال قهرمان آسیا نشدیم آلان ناراحتیم چرا مرحله دوم جام جهانی نرفتیم...
  • ورزشی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    من واقعا از بهتاش فریبا متشکرم که حرفهای فنی و حرفه ای زدند.و من خیالم راحت شد،هنوز افرادی هستند،که با زاویه دید درست و مثبت به تیم ملی نگاه میکنند.از وقتی که اسکوچیچ آمده،حسودان آنقدر حسادت کردند،و این مربی موفق را کوبیدند،که اگر سنگ هم بود دوام نمی آورد.ولی خوشبختانه عمو اسکو،با حرفه ای گری زیادش توانست دوام بیاورد.البته من به عنوان یک تماشاگر فوتبال،متوجه شدم،که حسودان،معمولا دو ماه قبل از بازی تیم ملی،با روشهای حیله گرانه،کم کم شروع به تخریب اسکوچیچ میکنند و یک هفته مانده به بازی،شدتش را زیاد میکنند،و روز قبل از بازی، حمله اتمی میکنند و حسابی با تحریک بازیکنان،میخواهند بین سرمربی و بازیکن تفرقه ایجاد کنند تا بازیکن،بیخال بشه،و تیم ملی ببازه،و حسودان،فکر آوردن ویلموتس دوم باشند.چرا یک نفر از حسودان جرات نمیکند،از نتایج بی نظیر اسکوچیچ حرف بزند؟و از الان فکر نیمکت جام جهانی هستن.که اگر با ویلموتس ادامه داده بودیم،اصلا در این مرحله نبودیم،و باید منتظر بودیم که بین کره جنوبی و عراق و بحرین،کدام تیم به جام جهانی میره و ایران حدف شده بود.الان حسودان میگویند چون حریفان ما ضعیفن میبریم.
  • ورزشی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    اخیرا متوجه شدم که افرادی را میارن تا اسکوچیچ را تخریب کنه،و بین بازیکنان تفرقه ایجاد کنند،و سناریوی جام جهانی ۹۸ را تکرار کنند.اما در پایین گزارش،جایی برای نوشتن نظرات ما وجود ندارد.و اگر هم وجود دارد،بصورت صوری هیت و نظرات ارسالی را پخش نمیکنه.لذا تا میتوانند حاشیه های منفی درست میکنند.بای حواسمان جمع باشه.کیروش ۸ سال ایران بود چه پولهایی گرفت،ولی نتوانست عراق و بحرین و امارات را ببرد.یادتان هست؟؟؟؟الان حسودان میخواهند ویلموتس دوم بیارن
  • آبتین NL ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    زمانی که ویلموتس نتایج فاجعه می گرفت داد همه در اومده بود و میگفتن مربی خیلی مهمه. الان که اسکوچیچ داره تیم ها رو دونه دونه شکست میده همونا میگن اسکوچیچ کاره ای نیست و تیم خودش خوبه. از همه چی بدتر اینه که مصاحبه اسکوچیچ رو که نیم ساعت از ایران تعریف کرده بود و خیلی قبل تر تو کرواسی پخش شده بود رو همین اصحاب رسانه برای انگولگ کردن فضای روانی تیم ملی با حذف و تاکید روی تنها نقد اسکوچیچ به تاکتیک تو بوغ و کرنا کردن. در صورتیکه همین حرف رو مربی های دیگه هم مثل کیروش زده بودن و کسی مشکلی نداشت. جالبه که افرادی مثل تقوی و امثالهم هم بدون اینکه به این بپردازن که طارمی جواب تلفن رو نداده و خط خورده از عملکرد اسکوچیچ انتقاد کردن. آدم دلش میسوزه که یک مربی بدون ادعا با این کارنامه درخشان هنوز باید با یک سری آدم با سو نیت سر و کله بزنه. از جلالی تا تقوی و دایی یکی از دیگری به سر مربی توهین می کنن و جالبه که ستایش هم میشن. خداداد علنا میگه طارمی جواب اسکوچیچ رو ندادی عیب نداره اما جواب کریم آقا رو هرکی نده تنبیه میشه. این یعنی اسکوچیچ خیلی مهم نیست اینوسط. تا کی باید شاهد این شرایط باشیم؟
  • حامد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    مربی خوبی نیست رفتنش بهتره این بردها حاصل ۸ سال تلاش کی روش بود نه این مربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی