شهاب الدین عزیزی خادم - فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی‌های بسیار سخت‌تری در انتظار تیم ملی است؛ اگر کار ما برای صعود به جام جهانی تمام شده، نقاط تاریک دیگری وجود دارد که حل نشده باقی مانده است.

آرتین زهرابی؛ رییس فدراسیون فوتبال در آیین نکوداشت سازندگان فوتبال ایران گفت: اگر فکر کنیم به ۶ ماه گذشته که فوتبال ایران وضعیتش چطور بود و الان چطور است همه چیز مشخص است و الان تیم ملی برای سریع‌ترین صعودش آماده می‌شود. آدم‌ها زود فراموش می‌کنند، اما فوتبال ایران چند ماه پیش با یک مساوی در بحرین از حضور در جام جهانی کنار می‌رفت، ولی امروز فوتبال ایران سرافراز و سربلند است.

***

خب حق با عزیزی خادم است. او روی اسب برنده شرط می‌بندد و اوضاع و احوال تیم ملی را در ۶ ماه گذشته یادمان می‌آورد!

انگار مسبب تمام بلاهایی که سر تیم ملی آمد و پروژه صعود به جام جهانی با شاهکار ویلموتس دچار مخاطره شد ما بودیم. گویی این ما بودیم که پس از دو صعود پیاپی تیم ملی به جام جهانی، زیر چرخ های فوتبال ایران چوب گذاشتیم! انگار آن قرارداد عجیب و غریب با ویلموتس هم کار ما بود.

اگر رئیس فدراسیون فوتبال ما تصور می‌کند گذشته ها فراموش شده باید خدمت ایشان عرض کنیم که هرگز این ایام ماضی از ذهن فوتبالدوستان محو نمی‌شود. خوب یادمان می‌آید در عرصه فوتبال ملی چه کارهایی انجام شد، چه نتایجی به دست آمد؛ مقابل چه تیم هایی در دنیا به میدان رفتیم و در زمینه تغییر نسل و حضور بازیکنان امروزی، چقدر متحول شدیم.

وضعیت امروز تیم ملی هم در نتیجه گیری با استقبال افکار عمومی مواجه شده است؛ هیچ کس فراموش نکرده چه بودیم و چه شدیم. فقط از منظر فوتبالی قضیه می‌گوییم به فکر لحظات شکست هم باشید. اینکه روی اسب برنده نشسته ایم و با سرعت می‌تازیم، دلیل بر آن نیست که از روز باخت غافل شویم.

بازی های بسیار سخت تری در انتظار تیم ملی است؛ اگر کار ما برای صعود به جام جهانی تمام شده، نقاط تاریک دیگری وجود دارد که حل نشده باقی مانده است. به فکر روزهای سخت باشید. به جام جهانی. به حریفانی که با آنها در یک گروه قرار می‌گیریم. به آوردگاهی که دیگر جای شوخی و بازی های کودکانه نیست.

ما بدون شک همه چیز را به شما یادآوری خواهیم کرد؛ به وقت و در زمان خودش ...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    ضعف تیم ملی پشت نتایج خوبی که مقابل تیم های نه چندان قدرتمند گرفته پنهان میشه و باعث میشه در جام جهانی عملکرد خوبی نداشته باشیم مطمئنا بازی های تدارکاتی خوبی هم قبل جام جهانی نخواهیم داشت.در کل مربیانی مثل اسکوچیچ و برانکو میان ایران و از کیفیت بازیکنان ایرانی بهره مند میشن و نتایج خوبی میگیرن ولی هیچ ساختار و میراث خوبی در فوتبال ما به جا نمیذارن تا بتونیم سالها از اون استفاده کنیم مثل برانکو که بعد رفتنش فوتبال ما تا چند سال دچار افت شد برعکس کی روش که میراث خوبی به جا گذاشت که تا سالها میتونیم ازش بهره مند بشیم.
  • اشکان IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    احتمالاً اون موقع هنوز ویلموتس نتونسته بوده انحصار وراثتی برای میراث کی‌روش بگیره که تیم ملی اینقدر ضعیف کار کرد خخخ این صحبت‌ها چیه؟ تیم ملی آلمانی که خود یوآخیم لو ساخت و در۲۰۱۸ هفت گل به برزیل میزبان زد دو سال بعد به روزی افتاد که خوشحال بود مقابل تیمهای معمولی اروپا مساوی گرفته! پس این میراث ها کجا میرن؟! اینا همش حرف الکیه چیزی به نام میراث در فوتبال امروز وجود نداره که اگه داشت بارسلونای گواردیولا به این روز نمی‌افتاد اونم بارسلونایی که هر چی جام بود رو درو کرد، کی‌روش که چیزی هم برنده شد و قهرمان بی جام بود! کی‌روش هیچ‌چیزی بیشتر از مربیان سابق ایران، اضافه نکرد حتی بعضی مربیان در مرحله نیمه نهایی جام ملتها عملکرد به مراتب بهتری از کی‌روش داشتن.قرار نبود اسپانیا و آرژانتین رو ببریم و نبردیم ولی قرار بود به امثال عراق،بحرین،لبنان،بوسنی باج ندیم که دادیم. تیم ملی شده جولانگاه هواداری دو تیم آبی و قرمز کاش تیم ملی رو یحال خودش میذاشتن،تاریخ رو هم تحریف میکنن اسکوچیچ یه تیم ضعیف،بی روحیه و درشرف حذف رو از ویلموتس تحویل گرفت نه قهرمان جام ملتها، میراث کی‌روش همین بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی