نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
تایید رسمی مدارک استقلال/ پرونده ضمانت‌نامه خارجی‌ها بسته شد
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تا چند ساعت دیگر به صورت رسمی پرونده ضمانت‌نامه باشگاه استقلال برای بازیکنان و مربی خارجی این تیم برای همیشه بسته خواهد شد و دیگر تا پایان فصل مشکلی برای همراهی آبی‌پوشان در لیگ برتر نخواهند داشت.

سازمان لیگ در دیدار استقلال با گل‌گهر سیرجان اجازه همراهی به ۲ بازیکن خارجی استقلال به نام‌های رودی ژستد و کوین یامگا را نداد، این موضوع با حاشیه‌های زیادی همراه شد و طرفین در این باره واکنش‌های تندی انجام دادند.

چهارشنبه هفته گذشته استقلال در حالی در سیرجان به مصاف تیم گل‌گهر رفت که سازمان لیگ به دلیل اجباری شدن ضمانت‌نامه بانکی برای بازیکنان خارجی و ارائه ندادن آن از سوی باشگاه استقلال، مانع حضور ۲ بازیکن خارجی آبی‌پوشان تهرانی در این دیدار شد.

شهریورماه امسال کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ۲ شرط برای استخدام بازیکن و مربی خارجی تعیین کرد.

شرط اول نداشتن پرونده منجر به صدور حکم در فیفا، خواه در کمیته وضعیت بازیکنان یا اتاق حل اختلاف فیفا و شرط دوم ارائه ضمانت نامه بانکی به مدت ۱۲ ماه به مبلغ قراردادی که باشگاه‌ها در صدد عقد آن برمی‌آیند.

باشگاه استقلال روز پنجشنبه گذشته، نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ارسال و اعلام کرد به دلیل دولتی بودن نمی‌تواند ضمانت‌نامه بانکی در اختیار سازمان لیگ قرار دهند و وزارت ورزش و جوانان نیز با تایید این مطلب به صورت شفاهی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال درخواست کرد، همکاری لازم را در این باره با آبی‌پوشان انجام دهند.

معاونت باشگاه استقلال برای اینکه مشکل ضمانت‌نامه را برای همیشه حل کند تلاش‌های گسترده‌ای را در روزهای اخیر انجام داد.

ارایه مستندات، مدارک و استعلام‌های لازم و قانونی از سوی باشگاه استقلال حکایت از این داشت که با توجه به دولتی بودن، باشگاه نمی‌تواند ضمانت‌نامه بانکی تهیه کند و در اختیار سازمان لیگ قرار داد.

مسوولان سازمان لیگ نیز اعلام کردند پس از بررسی‌های لازم متوجه شدیم ادعای باشگاه استقلال کاملا درست است؛ با این وجود به باشگاه اعلام کردند که می‌توانند از موسات اعتباری ضمانت‌نامه تهیه کنند. این درخواست نیز با پاسخ جامع، قانونی و مستند واحد حقوقی باشگاه استقلال همراه شد که با توجه به اینکه موسسات مالی و اعتباری زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند صدور ضمانت‌نامه نیز مقدور نمی‌باشد.

در نهایت با تلاش‌های واحد حقوقی باشگاه استقلال و «فرشید سمیعی» استعلامات لازم در اختیار سازمان لیگ قرار و مورد موافقت قرار گرفت تا پرونده ضمانت‌نامه باشگاه استقلال برای بازیکنان و مربی خارجی این تیم برای همیشه بسته شد و دیگر تا پایان فصل مشکلی این نفرات برای همراهی آبی‌پوشان در لیگ برتر نخواهند داشت.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تا چند ساعت دیگر این موضوع به رسمی اعلام خواهد شد.

همانطور که دیروز نوشتیم دو بازیکن و مربی خارجی استقلال امروز (یکشنبه) همراه استقلال به آبادان خواهند رفت آبی‌پوشان را در بازی با صنعت نفت آبادان همراهی کنند.

دیدار تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) فردا (دوشنبه) ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساوالان IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    پس چطوری نمی توانستند ضمانت نامه بدهند. الان جور شد.. این بازیکنان به توصیه و لابی چه کسی 5هفته بازی کرده بودند.. باید این قضیه برسی شود. چه کسی تا حالا مجوز داده بود و بعد گرفته شد بعد پرداخت شد..
    • خایدالو IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      یا واقعا بیسوادی یا خودت زدی به بیسوادی یا مطلب رو نخونده میای نظر میدی یا همون وسط مطلب عجله داری و بخاطر عقده درونی که داری میخای زودتر بیای و اظهار فضل کنی اینجا بازم نگفته که ضمانت نامه بانکی آوردن احتمالا همون وثیقه ملکی قبول کردن واین هم بدون لنگی جون شما هم بازیکن خارجی دارید استخدام میکنید و این شرایط برای شما هم یکسان هست و این چند هفته هم که بازی کردن استقلال اعلام کرده که با توجه به قوانین موجود این مشکلات وجود داره و فعلا وثیقه رو قبول کنید که سازمان لیگ پلاک موقت داده و بعد پشیمون شده الآنم که فهمیدن واقعا راهی وجود نداره قبول کردن
    • امیر IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      لنگی جان یه بار دیگه خبرو بخون، نوشته که خود سازمان لیگ هم قبول کرده که استقلال به خاطر دولتی بودن نمیتونسته ضمانت نامه بده....افتاد؟؟؟! فقط میخواستن یه بازی جلوی نتیجه گرفتن استقلال و بگیرن که گرفتن، البته با مافیای لنگ ته مونده دوران بابا مسعود که تو سازمان لیگ موندن.....نمونه اش هم دروغگر
  • فوتبال پاک IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    دوفصل پیش که استراماچونی مربی استقلال بود وقتی پرسپولیس امتیاز عقب افتاد به دلایل واهی بازی پرسپولیس رو عقب انداختن تا وضعیت تیمها تا نیم فصل روشن بشه وبا مهندسی و خیال راحت بازی عقب افتاده پرسپولیس انجام شد الان هم که دیدن لنگ امتیاز عقب افتاده سریع شیاطین پشت پرده دست به کارشده و یحتمل با دستور به ایادی خودشان توطئه تضعیف استقلال در سیرجان را طراحی کردند تا استقلال تحت هر شرایطی با سه امتیاز به تهران برنگردد البته این ایادی باقیمانده و رسوباتی هستند که نه جانی برایشان مانده و نه جامی دیگر برایشان کنار گذاشته میشود
  • یه عشقه و یک پرسپولیس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    اونوقت جناب سجادی معتقدند که مدیریت تیم مهم نیست.آقای سجادی اگه مدیریت مهم نیست چرا سه روز بعد رفتن مددی مدیر استقلال انتخاب شد؟اگه مهم نیست آقای سیمانلو هم از مدیریت کیسه بردارید دیگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی