نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اعتراف یک پرسپولیسی درباره مشت تاریخی در دربی؛ حرفه‌ای‌گری کردم/ نگذاشتیم ۶ تایی جبران شود!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس درباره درگیری‌اش با پرویز برومند می‌گوید: گذشته‌ها گذشته است. الان من و آقا پرویز رفقای صمیمی هستیم.

پایان رأفت یکی از چهره‌های ماندگار و در عین حال جنجالی در تاریخ دربی‌های پایتخت است. درگیری پایان رافت با پرویز برومند استارت یکی از جنجالی ترین مسابقات تاریخ استقلال و پرسپولیس را رقم زد؛ دربی شماره ۴۹ که ۹ دیماه ۱۳۷۹ برگزار شد.

مهدی هاشمی‌نسب بازیکنی که ۴ گل حساس رو با لباس قرمز به استقلال زده بود حالا باید مقابل تیم سابقش بازی می‌کرد. بیشتر نگاهها به او بود. جنگ روانی که پرسپولیسی‌ها برای او درست کرده بودند کاملا محسوس بود. استقلال آمده بود تا به پنج سال ناکامی‌خودش مقابل پرسپولیس پایان بدهد و...

بازی ۲ بر۲ به پایان خود نزدیک می‌شد. بعد از دقیقه ۹۰ توپی برای پایان رافت فرستاده می‌شود که برومند آن را جمع می‌کند و به میانه میدان می‌فرستد. تلویزیون در آن لحظه میانه میدان را نشان می‌دهد اما ناگهان به طرف دروازه استقلال برمی‌گردد و مشت برومند به رافت را نشان می‌دهد. بازی متوقف می‌شود، داور کره ای برومند را اخراج می‌کند.

نوازی و استیلی به جان هم می‌افتند. عده ای از بازیکنان مثل دین محمدی، نیکبخت، علی کریمی‌و افشین پیروانی برای جلوگیری وارد معرکه می‌شوند اما آن طرف فرزاد مجیدی، مهدی تارتار، علی سامره، بهروز رهبری فرد آتش دعوا را بر افروخته تر می‌کنند. جو استادیوم به شدت ملتهب شده بود اما تماشاگران افراطی دو تیم کار را به کوچه و خیابان هم می‌رسانند که در نهایت منجر به محرومیت چند بازیکن از دو تیم می‌شود.

حالا در آستانه دربی پایتخت سراغ پایان رأفت رفتیم. مهاجم سابق پرسپولیس که حالا رفیق صمیمی‌پرویز برومند شده و با یکدیگر حتی به مراسم عروسی می‌روند و... ناگفته‌های پایان رأفت را پس از سال‌ها می‌توانید در مصاحبه زیر بخوانید:

دربی سال ۷۹ هنوز هم زوایای تاریکی دارد که شاید هنوز روشن نشده باشد. درمورد درگیری شما و پرویز برومند می‌گویم؟

اینکه چرا شما هنوز از آن دربی حرف می‌زنید را واقعا نمی‌دانم اما برای خود من دربی سال ۷۸ که ۹ نفره به استقلال نباختیم جذاب تر است.

همان دربی که اسماعیل حلالی و نادرمحمدخانی اخراج شدند و شما همان جا وسط زمین حلقه اتحاد زدید؟

دقیقا همین طور است. طفلکی نادر و اسماعیل بعد از پایان مسابقه اشک شوق می‌ریختند و گریه می‌کردند. واقعا شرایط خاصی بود و افشین پیروانی کاپیتان تیم همه را کنار زمین جمع کرد و حلقه اتحاد زدیم. علی آقا پروین هم آمد و همقسم شدیم هر کدام از ما به اندازه ۲ نفر بدود تا جای خالی اسماعیل و نادر پُر شود. هنوز هم باورش سخت است که شما ۶۰ دقیقه ۹ نفره در دربی دوام بیاورید و شکست نخورید.

علی پروین در رختکن چه گفت؟

واقعا چه می‌شد گفت؟ تیمی‌که ۹ نفره می‌شود فقط باید غیرت به خرج بدهد و بدود. بعدها علی آقا به ما گفت که می‌ترسیده اتفاق سال ۵۲ برای استقلال بر سر ما هم بیاید!

یعنی شش تا گل از رقیب سنتی بخورید؟

بله، واقعا آن روز بچه‌ها تعصب و غیرت را معنا کردند.

برگردیم به همان دربی سال ۷۹ می‌می‌خواهم بپرسم آیا مشت پرویز برومند آن قدر محکم بود که شما زمین بخورید؟

نه، واقعیتش را بخواهید یک مقدار حرفه ای گری کردم. الان هم شما در دنیای فوتبال می‌بینید بازیکنان در صورت کوچکترین برخورد یا حرکت فیزیکی بازیکن حریف خودشان را به زمین می‌اندازند تا طرف اخراج شود. آن لحظه هم من کار درست را انجام دادم و حتی مهندس امیر عابدینی پس از بازگشت اتوبوس تیم به هتل آزادی وقتی مرا دید بغل کرد و تشکر کرد!

تشکر کرد؟!

بله، اول اینکه باعث اخراج حریف شدم اما مهم تر اینکه درگیر نشدم. جواب مشت را با مشت ندادم و آقای مهندس تشکر کرد و گفت که ممنونم آبروی باشگاه را حفظ کردی و تو درگیر نشدی...

البته بقیه بچه‌ها جور شما را کشیدند و درگیر شدند؟

(می‌خندد) گذشته‌ها گذشته است. الان من و آقا پرویز برومند رفقای صمیمی هستیم. بارها به مراسم مختلف دعوت شدیم...

به خاطر همان درگیری دعوت شدید تا مصاحبه کنید؟

نه، اتفاقا ۱۰ روز پیش عروسی یکی از دوستان دعوت بودیم که پرویز برومند هم دعوت بود. خانواده من و آقا پرویز دور یک میز نشستیم که همه تعجب کرده بودند. ما هم دوتایی می‌خندیدیم که مردم فکر می‌کنند ما باید تا آخر عمر با یکدیگر دشمن خونی باشیم درحالی که واقعا کنار هم گفتیم و خندیدیم و خوش گذشت.

البته از قدیم هم گفته اند رفاقتی که با دعوا شروع شود پایه‌هایش محکم تر است؟

(با خنده) دقیقا همین طور است. من و آقا پرویز که الان خیلی رفیق و صمیمی هستیم.

بگذریم، شنبه هفته آینده دربی رفت لیگ بیست و یکم برگزار می‌شود. شما شانس کدام تیم را بیشتر می‌دانید؟

من که به عنوان یک پرسپولیسی طبعا دوست دارم تیم محبوبم برنده شود. البته استقلال فصل جاری از استقلال پارسال بهتر است و دو تیم روی زمین بازی می‌کنند. به همین خاطر من فکر می‌کنم دربی زیباتری شود که برنده اش هم انشالله پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان اما فقط با اختلاف یک گل برنده شد؟

طبیعی بود این بازی تحت تأثیر دربی باشد. همیشه این طور بوده که بازیکنان قبل از دربی با احتیاط بیشتری بازی می‌کنند اما نفت مسجد سلیمان هم تیم جوان و دونده ای بود. تیمی‌که بسیار با انگیزه بازی کرد و تا سوت پایان مسابقه دوید.

به نظر شما شانس کدام بازیکن پرسپولیس در دربی برای گلزنی بیشتر است؟

فرقی نمی‌کند هرکس گل زد ما به عنوان پرسپولیسی تشکر می‌کنیم اما به نظر می‌رسد شانس مهدی عبدی بیشتر باشد. او مهاجمی‌چارچوب شناس است که در محوطه جریمه بسیار باهوش و زهردار بازی می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • /// IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    واقعا پیش بینی دربی سخت است،هوادار هر تیمی تبعا دوست دارد تیم خودش برنده شود من هم به عنوان یک استقلالی دوست دارم استقلال برنده شود،به نظرم در این بازی هر دو تیم گل خواهند زد،به نظرم از میان مهاجمان پرسپولیس یکی گل خواهد زد،یک حسی بهم میگوید ژستد در این بازی پایش به گل زنی باز میشود،به نظرم اگر بازیکنان استقلال قدر موقعیت هایشان را بدانند برنده خواهد شد در غیر این صورت مساوی محتمل ترین گزینه است.امیدوارم هیچ یک از دو تیم از داوری ضرر نکنند و داوری عادلانه باشد.
    • کامیارفرزام IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      این دربی باید پرسپولیس ببره ولاغیر،این کیسه کشا خیلی پرو شدن،احتمالا هم بازی رو به درگیری و جنجال میکشن این کیسه کشا و دار ودسته اوباشگر فرناز تا با جو روانی با اعصاب بازیکنان پرسپولیس بازی کنن،داوری فدراسیون کمیته داوری همه هم که با کیسه کشا هستن هیچ باکی هم ندارن منتظر عصر شنبه هستیم تا گریه و زجه کیسه کشا رو بشنویم
  • فرش فروشی برادران پیروانی (غیر از برادر کوچیکه) IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    مشتِ خدا بود
  • خیرمحمد کدخدایی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    آفرین به شما(///) دوست عزیز با اینکه من پرسپولیسی هستم اما از ادب و عدالت خواهی شما خیلی خوشحال شدم ما هوادار هر تیمی که باشیم باید ادب و احترام نسبت به طرف مقابل داشته باشیم تا اونم احترام ما را نگه دارد ،درود ان شاءالله یک دربی جذاب و تماشاگر پسند رو ببینیم
    • م IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      علی پروین، ممدخانی، قلیچ و ... اسوه های ادب! پیروانی و گل محمدی هم اسوه صداقت! البته هرچی آقا مرتضی بگه
    • /// IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      من از لطف شما ممنونم دوست گرامی،انشالله بازی جذابی را شاهد باشیم.
  • الدوچرخه چی IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    کیسه ی تهران اگه فقط ۶دقیقه ۹ نفره جلوی پرسپولیس باشه دونسته رکورد مالدیو شکسته میشه.اما همین کیسه ی پر رو بیش از ۶۰دقیقه در مقابل پرسپولیس با دو یار کمتر نتونست حتی نزدیک دروازه هم بشه چه برسه گل بزنه.همین تیمی که در ۱۰دقیقه ۳تا گل ناز از سرورش که بازم ۹نفره بود نوش جانه ناقابلش کرد!احتمالا این افتخارات رو برای تهدار کیسه هنوز تعریف نکردن که فکر میکنه اره و اینا!خخخ خخخ
  • جام های اسنپی لُنگ IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    برای لنگی ها بعد از گرفتن جام های اسنپی در ایت سالها زیاد فرقی نداره دربی ها چطور شود..!! چون در این چهل سال بویژه در این ۱۰ سال اخیر خدمات شایان و خیلی زیادی به لنگ شد تا جام های جعلی و کثیف رو بگیره..همه میدونن که فوتبال ۹۰ دقیقه ور زمین نیست و ۸۰ درصد موفقیت ها بیرون از زمین است ...بنابراین لنگی ها در دربی خیلی فشار و استرسی ندارند در مقابل متاسفانه برای استقلال و بازیکنانش این استرس وحودد داره چون میخان حداقل بازی دربی ها رو ببرن تا دل هواداران شون رو خوشحال نگه دارن..به نطرم فوتبال ۸۰ درصد روحیه بالا و فکر آسوده بدون استرسه..نه اینکه توی فشار و استرس باشی..حیف ..حیف که این فوتبال ایران چهل ساله سیاست ها یش با تبعیض و ناعادلانه ایران در خدمت و گوش به فرمان مافیای لنگ است..بنابراین بازیکنان شون هم استرس ندارن و بازی خودشون رو انجام میدن...فقط باید گفت توف و لعنت به این فوتبال..!!
  • ناشناس IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    خداوند همین طور که مهربانانه ازاین رقیب تعریف میکنید و آرزوی پیروزی تیم محبوتان راداری فرقی نمیکند چه استقلال باشد چه پرسپولیس در پایان بازی روز شنبه هم همین جورمهربان باشید ودرپایان بازی روز شنبه هم هر تیمی که پیروز شد طرف داران تیم پیروز تیم وطرفداران تیم بازنده راتحقیر نکنند
  • آنالیزور RO ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    لنگیا هیچوقت رقابت سالمی نداشتند ! این بازیکن و کاپیتان شارلاتان بازی باید اسطوره شون هم وسط نیمه تهدید به عدم دعوت به تیم ملی کنه ! کلاه ها رو بزارید بالاتر لنگیا
  • صمدقلی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    عملکرد داور در اون بازی طبیعی و قابل حدس بود . بهرحال داور عربستانی بود و مشغول قضاوت بازی یک تیم عربستانی نادی الاستقلال السعودی و یک تیم ایرانی بود . طبیعی است هوای تیم کشور خودش را داشته باشد .
  • ق ر IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    ميگه تاج حکومتی در سال ۵۲ در امجدیه ۹ نفر بوده که شش گل خورده
  • مهسا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    چقد انتظارات از عبدی بالاست بدبخت
  • بهروز جعفری IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    ببین به دروازبان چی گفته که دروازبان مشت بهش زده حرفه گری نیست. حیله گری و بی ادبی بیشتر میمونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی