۴ دوئل مهم و جذاب در دربی؛ کدام پیروز می‌شوند؟/ دربی اولی‌ استقلال مقابل ستاره پرسپولیس!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در بازی روز شنبه بین پرسپولیس و استقلال، شاهد تقابل‌های جذابی در بین ستاره‌های دو تیم خواهیم بود.

حساس ترین بازی نیم فصل اول لیگ بیست و یکم، شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. دربی بزرگ پایتخت در حالی به میزبانی استقلال انجام خواهد شد که پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر نسبت به رقیب سنتی در رده دوم جدول قرار دارد و آبی‌ها پنجم هستند.

هرچند خیلی‌ها معتقدند این بازی به دلیل حساسیت‌های موجود و ترس مربیان از باخت، زیبا و پر گل از آب در نمی‌آید اما به طور حتم تقابل‌های جذابی را از ستاره‌های دو تیم خواهیم دید. در این گزارش می‌خواهیم چند تقابل جذاب بازی شنبه را با هم بررسی کنیم.

غفوری - ترابی

کاپیتان آبی‌ها فصل را خوب شروع نکرد و دو پنالتی هم هدر داد تا خیلی‌ها بگویند، او به بازنشستگی نزدیک شده است. اما وریا در چند بازی اخیر و به خصوص دیدار مقابل صنعت نفت، نمایش خوبی داشت و موفق شد پاس گل هم بدهد. یار مستقیم غفوری، ستاره چند فصل اخیر پرسپولیس یعنی مهدی ترابی است. ترابی با وجود نمایش نسبتا خوب در دو بازی اخیر تیمش، فاصله زیادی با دوران اوج خود دارد و به نوعی افتش کاملا مشهود است. غفوری برخلاف ترابی سابقه گلزنی در دربی را دارد. البته طبق گفته مجیدی او این دربی را از دست داده است.

حسین زاده - کامیابی نیا

پدیده این فصل استقلال موفق شد در بازی قبل اولین گلش را با پیراهن تیم جدیدش به ثمر برساند. حسین زاده جوان و تکنیکی، احتمالا شنبه اولین دربی خود را تجربه خواهد کرد و یکی از امیدهای مجیدی برای ضربه زدن به پرسپولیس خواهد بود. از آن طرف کمال کامیابی نیا که بعد از مدت‌ها به ترکیب پرسپولیس بازگشته، یار مستقیم ستاره جوان استقلال خواهد بود. کمال که عملکرد خوبی در ۲ دیدار قبلی تیمش داشت، تجربه بالایی در دربی دارد و باید دید در این تقابل جذاب سرعت و نیروی جوانی حسین زاده می‌چربد یا تجربه کمال جنگ میانه میدان را به نفع پرسپولیس خواهد کرد.

آل کثیر - یزدانی

زننده آخرین گل دربی در جریان بازی در این فصل عملکرد پرنوسانی داشت و در بازی‌هایی که برای پرسپولیس انجام داد، ۲ گل به ثمر رساند. با این حال شانس عیسی برای بازی کردن در دربی زیاد است. آل کثیر که سابقه زدن گل ۳ امتیازی در دربی را دارد، تقابل جالبی با سیاوش یزدانی مدافع آماده این روزهای استقلال خواهد داشت. یزدانی که تنها نماینده استقلال در تیم ملی است در یکی دو فصل گذشته عملکرد خوبی داشته و به ستون خط دفاعی استقلال تبدیل شده است.

ژستد - فرجی

خرید پر سر و صدای آبی‌ها در خط حمله در چند بازی که برای تیمش به میدان رفته هنوز موفق به گلزنی نشده است و عملکردش بسیار پر انتقاد بوده است. با این حال بعید است مجیدی او را از ترکیب اصلی بیرون بگذارد. ژستد که دربی اولی محسوب می‌شود، تقابل جذابی با فرشاد فرجی خواهد داشت. فرجی از وقتی به پرسپولیس آمد، عملکرد خوبی در ترکیب این تیم از خودش به نمایش گذاشت و در غیاب سید جلال، مهره اصلی خط دفاعی پرسپولیس خواهد بود. با وجود اختلاف قدی زیاد بین ژستد و فرجی، نقطه قوت هر دو بازیکن در سرزنی خواهد بود و احتمالا شاهد تقابل جذابی بین این دو بازیکن خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی