نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
برنده دربی قهرمان نمی‌شود اما شانس قهرمانی در این بازی تقسیم می‌شود/ اگر می‌خواهید خواب‌هایتان تعبیر شود اول باید از خواب بیدار شوید!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حمید مطهری مربی پرسپولیس و دستیار یحیی گل محمدی گفت: من قبلا هم گفتم و باز می‌گویم باید از بهانه‌های خودمان قوی‌تر باشیم. این بازی یعنی دربی متعلق به هواداران است و به درستی انتظار دارند ما در آن نتیجه بگیریم.

مهدی یکتا؛ حساس‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر و شاید هم نیم فصل اول لیگ بیست و یکم را دو تیم استقلال و پرسپولیس، برگزار خواهند کرد. این دیدار روز شنبه ۱۳ آذرماه جاری و از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی تهران درحالی برگزار می‌شود که نگاه میلیون‌ها هوادار دو تیم در ایران و حتی خارج از کشور به این مسابقه جذاب است.

حمید مطهری مربی پرسپولیس و دستیار یحیی گل محمدی معتقد است این دیدار یک بازی خاص است که نگاه‌های متفاوتی را متوجه خود خواهد کرد. از دید مربی خوش صحبت پرسپولیس، بازیکنان می‌توانند با درخشش در این بازی محبوبیت خود را صد چندان کنند، مربیان به آرامش و اعتماد به نفس می‌رسند و طرفداران تیم برنده چند هفته سرخوش خواهند بود اما در مجموع دربی گرمابخش فوتبال ماست.

درآستانه دربی حساس پایتخت با ما و حمید مطهری باشید تا انتهای این مصاحبه:

دربی را چطور توصیف می‌کنید؟ منظور ما خود دربی است و نه صرفا بازی روز شنبه؟

دربی در ظاهر یک بازی است که ۳ امتیاز بیشتر ندارد. مثل بقیه بازی‌هاست و فینال هم نیست اما برای طرفداران دو تیم بالاتر از هر فینالی است. یک دیدار ویژه و خاص که هر کسی از دید و نگاه خود آن را دنبال می‌کند یا بهتر است بگویم دربی این نگاه‌های متفاوت را به دنبال خود می‌کشد.

برای شما مربیان و بازیکنان دربی چگونه مسابقه ای است؟

ما مربیان همیشه سعی می‌کنیم خودمان را خونسرد نشان دهیم و از استرس یا فشارهای اضافی کم کنیم ولی سخت است. همان طور که بازیکنان می‌توانند با درخشش در دربی محبوبیت خود را صد چندان کنند ما مربیان هم می‌توانیم با پیروزی در این مسابقه به آرامش و اعتماد به نفس بیشتری برسیم.

این دربی به احتمال زیاد بدون تماشاگر برگزار می‌شود و طرفداران دو تیم نمی‌توانند به استادیوم بیایند. آیا استرس هواداران پرسپولیس پای گیرنده‌های تلویزیونی را درک می‌کنید؟

همیشه گفتم بازی بدون تماشاگر مثل اکران یک فیلم سینمایی خوب در سینمای خالی است حالا حکایت دربی حتی از این هم بالاتر است. دربی بدون تماشاگر مثل برگزاری مراسم اسکار بدون مهمان، تماشاچی و در سالن خالی است! لطف چندانی ندارد اما همین جا به هواداران پرسپولیس اطمینان می‌دهم که ما مربیان و بازیکنان پرسپولیس خودمان را در منزل تک تک طرفداران و پای تلویزیون می‌بینیم. تمام هدف ما این است که در دربی و پای تلویزیون هواداران پرسپولیس را حرص ندهیم.

شاید هوادارانی باشند که بگویند وضعیت باشگاه پرسپولیس چه از لحاظ مدیریتی یا مالی در آستانه دربی مناسب نیست و این ممکن است روی نتیجه بازی با استقلال تأثیرمنفی بگذارد. در این رابطه صحبتی ندارید؟

 من قبلا هم گفتم و باز می‌گویم باید از بهانه‌های خودمان قوی تر باشیم. این بازی یعنی دربی متعلق به هواداران است و به درستی انتظار دارند ما در آن نتیجه بگیریم. بنابراین در طول این هفته و به ویژه روز دربی همه مشکلات را فراموش کرده و فقط برای دل طرفداران و شادی این عزیزان تلاش خواهیم کرد.

برنده دربی قهرمان نمی‌شود اما شانس قهرمانی در این بازی تقسیم می‌شود/ اگر می‌خواهید خواب‌هایتان تعبیر شود اول باید از خواب بیدار شوید!

پرسپولیس در حال حاضر در رتبه دوم جدول است. سپاهان صدرنشین جدول هم در سیرجان بازی سختی با گل گهر دارد که درصورت شکست این تیم اصفهانی شما شاید بتوانید با برتری در دربی به صدر برسید. به این موضوع هم فکر کرده‌اید؟

یک نکته را لازم است یادآوری کنم که استقلال رقیب مستقیم ماست. شما وقتی مقابل این رقیب مستقیم خود برنده می‌شوید اتوماتیک وار ۶ امتیاز جلو می‌افتید! چه طور؟ اول اینکه ۳ امتیاز خودتان می‌گیرید و ۳ امتیاز هم اجازه نمی‌دهید رقیب مستقیم شما بگیرد. شاید با بردن دربی تیمی‌قهرمان نشود اما شانس قهرمانی با پیروزی در چنین بازی‌هایی تقسیم می‌شود. تیم برنده دارای شانس و اعتماد به نفس بیشتر برای قهرمانی خواهد شد.

درباره صدر جدول صحبتی نکردید؟

طبیعی است ۳ امتیاز چنین دیدارهایی مثل سه گام زدن برای رسیدن به صدر جدول است. البته تأکید می‌کنم ما نه به نتیجه و نه دیدار دو تیم بالای جدولی سپاهان و گل گهر سیرجان کاری نداریم چون ششدانگ حواس پرسپولیس فقط به دربی است.

چند روز پیش در برنامه شب‌های فوتبالی از بحران تیم‌هایی حرف زدید که ۹ یا ۱۰ سال است قهرمان نمی‌شوند و آن جملات واکنش استقلالی‌ها را در بر داشت. صحبتی در این رابطه ندارید؟

من اصلا اسمی‌نیاوردم که واکنشی را به دنبال داشته باشد. برای همه رقیبان و هواداران آنها احترام قائلم اما سئوالم از شما رسانه‌ها این است که چرا پرسپولیس با یک باخت آن هم در شروع لیگ مقابل آلومینیوم باید بحران زده جلوه داده شود؟ من قبلا هم پرسیده بودم کدام بحران؟ حتی منچستر یونایتد را مثال زدم که سال‌هاست پس از فرگوسن قهرمان لیگ برتر انگلیس نشده است. من یک جمله ای از یک بزرگی می‌گویم که اگر شما می‌خواهید خواب‌هایتان تعبیر شود اول باید از خواب بیدار شوید!

یعنی چی؟

آنهایی که باید متوجه شوند می‌شوند. شما نمی‌توانید خودتان را به خواب بزنید یا خواب موفقیت ببینید اما هنوز درخواب باشید. پرسپولیس ۵ سال با قدرت، تلاش و بیداری و ریاضت جام گرفته و هرگز نه به حریفی بی احترامی‌کرده و نه خودش را به خواب زده است. سال‌هاست پرسپولیس با بحران خداحافظی کرده و به همین خاطر من با تعجب از تلاش برخی‌ها برای بحران زده نشان دادن تیم قهرمان حرف زدم.

به عنوان سئوال آخر نتیجه دربی شنبه را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

مزد آن گرفت که جان برادر، کار کرد! شنبه تیمی‌برنده دربی می‌شود که زحمت بیشتری بکشد، بیشتر بدود، بیشتر بجنگد و تمرکز بیشتری در طول مسابقه داشته باشد. انشالله بتوانیم در دربی روز شنبه تمامی‌این فاکتورها را رعایت کرده و با پیروزی در این دیدار مهم دل هواداران پرسپولیس را هفته‌ها شاد کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یاسر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    جنتلمن واقعی.بادانش و مهجور.پرسپولیسی های واقعی همه اینجورین.
    • حرفهای گنده از لوران بلان IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      یادمه یه بار لوران بلان بعد از دربی پاریس یه همچی حرفی زد بعد از خواب بلند شدم دیدم لوران لان نبوده مطهری بوده
    • علی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      شما ها همیشه تو بازی های مهم خودتون رو به خواب میزنید
  • فرزاد ملقب به فری IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    ما در دربی برنده و لنگیها رو واکسینه میکنیم که دیگه روداری نکنن خخخخخخخ
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    6 امتیاز استقلال رو که ازش گرفتن بهش پس بدن بعدا می بینی که اگه استقلال دربی رو برد می شه 22 امتیازی و 8 امتیاز از پرسپولیس جلو می افته و دیگه پرسپولیس عمرا نتونه بهش برسه. شما 6 امتیاز استقلال منهای بازی با گل گهر ازش گرفتید بعدا اینجا حرف اضافی می زنید
  • لنگی کیسه کش IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    آقای مطهری درجوابت فقط میگم اگه سپاهان نباشه شانس قهرمانی براشماتقسیم میشه
  • morteza IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    ادم خواب رو هیچوقت نمیشه از خواب بیدار کرد. اقای مطهری فقط خواهشی دارم اینکه ترسو بازی نکنید. به قول افشین قطبی دل شیر داشته باشید و با تمام وجود حمله کنید
  • مصطفی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    فرق مصاحبه یه پرسپولیسی با یه کیسه کش چه زمانی که بالای جدوله چه زمانی که پایین جدوله اینجا مشخص میشه...شعور و شخصیت موج میزنه...این اقا چه زمانی که پایین جدوله و چه زمانی که بالای جدوله میگه قویتر از بهانه ها باشیم و ناله نکنیم و تلاش کنیم از خواب بیدار شیم..اما مربیها و پیشکسوت های کیسه وقتی صدر جدولن میگن وزیر رفته و پرسپولیس یتیم شد و الان که هیات مدیره جدید و مدیرعامل جدید داریم ببینید چطور صدریم؟؟؟اما وقتی بعد دو هفته میرن ته جدول دوباره ناله و بهانه که درسته وزیر رفت اما دست نشانده هاش هستن..خخخخخخ..با یه همچین موجودات عجیبی روبرو هستیم..بابا یه خورده تحمل کنید شاید فرجی شد..هی پوست میندازید...یه روز وزیر رفت یتیم شدیم روز بعد وزیر رفت اما دست نشانده هاش هستن...برید روانشناس بخدا قسم چون میدونم تحت فشارید و دیگه نمیدونید به کجا و چه چرت و پرتی پناه ببرید...ناله نکنید...الای باز مافیای فوتبال میاد میگه ۲۱ امتیاز و از اول فصل ۶ امتیاز ما رو بردن و اجرلو به حرفها من گوش کرد...روانشناس خوب پیدا کردن ارزوست
    • لنگ حکومتی گدازادهای بی جام IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      اره راست میگین دیگه ، از منطق لنگی جماعت چه انتظار هیچ وقت مرد میدون نبودین، همیشه با فساد و دلالی و البته رمالی کاراتون رو پیش بردین ،،،،ولی دیگه زهی خیال باطل، اینجا حقیقت حاکمه
  • الی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    حمید مطهری عشقه. حیف که نیستیم استادیوم تشویقش کنیم
  • Amir perspolisi IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    ❤❤❤❤❤❤
  • /// IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    لوران بلان گفته:پرسپولیس فراتر از کره زمین بازی میکند،کره زمین برای پرسپولیس کوچک است باید در جام باشگاه های مریخ و نپتون بازی کند.
    • کیسه‌کش حسود نباشیم IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      هواشناس: بعضی از طرفداران استقلال رو ابرها سیر میکنن. ابرهای نر و ماده وقتی همدیگه رو بغل میکنن آبلمبو میشن و اون دسته از استقلالیای سرخوش از اون بالا پرت میشن پایین و استخوناشون خرد میشه. لورن بلان تو اون مقطع زمانی یه حرفی زد که کاملا هم درست بود. منظورم بازی تیمش با پرسپولیس تو مراحل اول جام باشگاههای آسیاست.
  • پرسپولیس IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    احسنت بر جناب حمید خان بدون توجه به حاشیه هایی که رقیب واسه دور ماندن پرسپولیس از اصل قضیه درست میکنه و هر روزه یه برنامه دارند پیش خواهیم رفت انشالله یه ادبیات جدید هم رقیب یاد خواهد گرفت ششمین قهرمانی دبل هتریک در مقابل کلمات سخیف دوبله سوبله و چوبله
  • لنگی کیسه کش IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اگه سپاهان نباشه شانس قهرمانی تقسیم بشه لنگی
    • ارتش سرخ AU ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      هروقت psg قهرمان فرانسه شد شله زرد هم قهرمان ایران میشه من به عنوان یه پرسپولیسی حاضرم استقلال قهرمان بشه نه شما که معلوم نیست این همه پول از کجا میارین
  • فرشاد IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    شمامگه بدون بابا فکرقهرمانی هم میکنید؟؟؟مث قبل دوره باباسهمیه جایگاه والایی هست براتون
  • گیمر IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    استاد گفتن حرفای حکیمانه!!! خدایی لورن بلان گفت یا خودت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی