دربی تهران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس تیم‌های تاریخ ساز فوتبال ایران هستند؛ باشگاه‌هایی مهم که در تمام این سال‌ها به درستی مدیریت نشده‌اند.

آرتین زهرابی؛ حرف‌های شعارگونه مدیران دو باشگاه، خیلی‌ها را دچار یک چالش ذهنی بزرگ کرده است؛ مدعیان ناکام اداره فوتبال ایران؛ یعنی تا این اندازه دچار خود کوچک انگاری شده‌اند؟ مدیریت در فوتبال و باشگاهداری معنایش این است؟ عجب! نمی‌دانستیم معنای مدیریت فوتبال تا این‌اندازه فاجعه آمیز است؛ چه مدیران خوبی بودید شما؛ تا حالا کجا بودید؟

استفاده کلیشه ای و اغلب کودکانه از احساسات هواداران در جهت تطهیر وضعیت موجود، اسمش مدیریت مدرن و ترویج صنعت باشگاهداری است؟ زمین فوتبال را به میدان جنگ تشبیه کردن و ادا و اطوار مقابله به مثل با شعارهای تند و مرسوم نشانه چیست؟ یعنی باور کنیم شما برای اصلاح امور فوتبال به میدان آمده اید؟

استقلال و پرسپولیس تیم‌های تاریخ ساز فوتبال ایران هستند؛ باشگاه‌هایی مهم که در تمام این سال‌ها به درستی مدیریت نشده‌اند؛ شما که ادعای مدیریت در کل فوتبال ایران را دارید نگاهی به باشگاهداری امروز خود داشته باشید. این ادبیات شماست؛ این نوع برخورد شما با جریانات امروز فوتبال ماست.

مدیرانی که این طور از خجالت هم در می‌آیند و فقط سخن پراکنی می‌کنند، جایگاه مدیریتی خود را فراموش کرده‌اند. آنها چه تفاوتی دارند با تماشاگری که از سکوها فوتبال را تماشا می‌کند؟ این مدیران با بیننده ای که از پای تلویزیون فوتبال را می‌بیند چه فرقی دارند؟

تفاوتشان را البته می‌دانیم؛ خیلی‌ها که دور از فوتبال هستند و مجالی برای حکم گرفتن از وزیر ورزش پیدا نمی‌کنند از آنها که به میدان آمده‌اند فوتبال را بیشتر و بهتر درک می‌کنند. حداقل اینکه می‌فهمند ما دیگر بزرگ شده ایم و قرار است دو باشگاه مهم فوتبال کشور را اداره کنیم.

باشگاهداری با عرض معذرت جای قداره کشی و بازی‌های کودکانه نیست. برای راه‌انداختن چنین بازی‌هایی باید به پارک برویم و نهایتا ورزش همگانی کنیم؛ نه این که اختیاردار باشگاه‌های بزرگ فوتبال شویم و به جای پیگیری متدهای باشگاهداری، نقش آتش بیار معرکه را ایفا کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    جناب آقای ارتین زهرابی خدا رحمت کنه پدر بزرگوارتونو که هرگز از گفتن حقیقت ابایی نداشت حتی اگه به ضررش بود. کاش شما هم از سابقه درخشان سردار اجورلو در پاس و تراکتور کمی میگفتید که با بازیکن سربازها چه ها که نکرد، زدن اضافه خدمت های چندماهه که فقط برای نگاه داشتن بازیکن بود در حالیکه بازیکنان هیچ تخلفی نکرده بودن . وقتی گندش دراومد که عالیشاه و نورالهی به تراکتور رفتن و چون با بازیکن پرسپولیس بودن صداش همه جا پیچید . حالا این اقا اومده درس اخلاق و حق الناس میده
    • ۴۴۴۴چوبله IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      همین آقای آجرلو در دوره ای که رئیس هیئت فوتبال نیروهای مسلح بوده درکنار پاس قهرمانی آسیا رو گرفته اما شماها بعد از نیم قرن هنوز چشمتون دنبال لمس اون جام هست ؟!!!
  • جنگ تا فوتبال پاک IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    ۵ سال در زمان بابا مسعودتون (با سالهای قبلش فعلا کاری نداریم ) جز کثافتکاری و مهندسی بازیها و شنیدن خزعبلات از خبرناهاران و جوجه خوران امثال هدایتی و زنجانی و .....مدیران نامدیر بیت المال خور و بیت المال بر باد ده دیدیم و شنیدم عجبا که تحمل شنیدن یک صدا فقط یک صدا اما حق و حقیقت را ندارید و باز هم لاف دانایی و همه چیز فهمی میزنید و جز خودتان و رنگی که دوست دارید چیزی نمی بینید بدبختی جامعه ما واقعا یکی دوتا نیست امثال شماها که چنین ........ را مینویسید درجای جای مملکت پراکند ه اند وقتی حق و انصاف کنار برود راه برای چنین حرفهایی باز میشود
    • مهدی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      تو رو خدا اینقدر صحبت های کلیشه‌ای نکنید. خداییش آجرلو هنوز نیومده، خوب یاد گرفته چی بگه. بابا مسعود یکسال، دو سال، نه دیگه پنج سال. خداییش کلاتون رو قاضی کنید تو این پنج سال قبل تعداد بازیکنان تاپ استقلال و پرسپولیس رو ببینید. استقلال حتی تو سایت ترانسفر مارکت ارزش بازیکناش از پرسپولیس بیشتر بود، اما هر سال بازیکنان رو عوض میکرد. اما پرسپولیس پنج سال کمترین تغییرات رو داشت. رمز موفقیت پرسپولیس فقط همین بود. حالا امسال که به قول شما بابا مسعود رفته، ببینیم شما میتونید قهرمان بشید. هر چند بعضی از استقلالیها دوباره یک بهونه دیگه پیدا میکنند.
    • مختار IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      کافر همه را به کیش خود پندارد! تو اون ۵سال به قول خودتون بفرمایید چی از پرسپولیس کمتر داشتید!؟ بنده میگم تو ۵ سال گذشته دریچه بسته نقل و انتقالی کمتر پرسپولیس داشتید! و در دیگر موضوعات مثل بازیکن گران قیمت از پرسپولیس جلو بودید! در نفع بردن از سوت های اشتباه داوری هم از پرسپولیس پیش بودید! استرا از دست دادید پرسپولیس هم برانکو از دست داد! در غوغا سالاری هم در بین تیمهای لیگ برتر تک بودید! در مورد سوء استفاده و فرافکنی و گمراه کردن هواداران استقلال توسط مدیران شون میشه چندینجلد کتاب به ضمیمه استنادات چاپ و ارائه داد!شاید در آینده هم چنین کتابی برای عبرت تیمهای لیگ ایران چاپ شد!
    • ارمین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      یه زمانی یه رییس جمهور بود که علنی گفت کیسه کشم و همون سالها فقط قهرمان میشدید گذشت زمان بزنو در رو هیچ منطقی تو حرفات نیست تعصب الکی هم نکش چون حرفات فقط خود میفهمی ن کسه دیگه
  • رضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    آقای به اصطلاح نویسنده بین مدیر یک باشگاه وتماشاگر سکو و بیننده منزل چه فرقی وجوددارد اتفاقا همین ها شعوروفهم بیش تری نسبت به شما مدعی روشنفکری ومدیران نالایق وابسته دارند
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    خب آخه من نمیدونم مگه سردار آجرلو حرفی از پرسپولیس‌زد‌ اسمی از این تیم‌ برد سخنش مگه با این تیم و صدری بود؛اینا چرا به خودشون گرفتن؟!خخخخ..خب واسه همینه که از قدیم گفتن حرفو بنداز زمین‌ صاحبش میاد و برمیداره خخخخ..
    • کیسه کش متوهم IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      خوب کیسه ده سال قهرمان نشده و پرسپولیس پنج سال پشت سرهم قهرمان میشه‌ چرا سردار آجرلوتون به پنج سال قهرمانی دوره پرسپولیس اشاره می کنه بحث سیاسی و دخالت سیاسی مطرح کردن از پنج سال قبل تر صبحت نمی کنه چرا نگفت ده سال نزاشتند کیسه قهرمان بشه؟؟ مشخص این یارو توهمات هواداری کودکانه گرفت فکر کرده با این حرف های کودکانه و وعده های توخالی دروغ ۵۰۰ میلیارد می تونه فالوو جمع کنه
    • مم طاها IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      سردارت قبل اون پنج سالو پس چرا حساب نمیکنه. نکنه تا پنج بیشتر بلد نیست بشمره. خوبه قلعه‌نوعی یه چیزی یادتون داد که هی ازش استفاده کنید. یارو وقتی به در گفته دیوار بشنوه پس باید بهش حمله بشه. به کودکی مثل تو که خام حرفای پوپولیستی جناب آجرپز شدی حرجی نیست. برو حالشو ببر. میخوایین بالا برین از دکل خودتون بالا برین نه از دکل پرسپولیس. آخر فصل که قهرمان نشدین بیا سردار جون سردار جون کن. شما اصلا مال این حرفا نیستین با اون جوجه سرمربی دوروزتون که با سابقه صفر کردینش سرمربی. چهار تا بازی دوستانه سرمربی تیم امید بود که شیش تا باخت داد و قهر کرد و از اونجا معروف شد به قهرناز. الانم بهش میگن چاه فرهاد.
  • mohammad IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    خب صدری به واسطه ناتوانی در جذب اسپانسر و کارگزار از سوی افکار عمومی و هواداراشون تحت فشار قرار گرفته و این روزا همسو با سازمان لیگ علیه مواضع استقلال یعنی تبلیغات محیطی موضع گیری کرد در صورتی که تبلیغات محیطی حق طبیعی باشگاه هاست!در بخش دیگری از بیانیش کنایه به اسپانسر استقلال زد در صورتی که خودشون ادعای اسپانسر 600 میلیاردی خیالی رو کردند و این درحالیست که استقلال بازی با نساجی ده میلیارد از تبلیغات در آمد زایی کرد که به اندازه کل مبلغی است که سازمان لیگ در یک فصل به باشگاهها میدهدخووو..
    • کیسه حکومتی قانون گریز IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      صدری ناتوان نیست صدری توانا است اما وزیر استقلالی مانع جذب و بستن قرلرداد پرسپولیس،میشه‌ وقتی صدری اختیار مدیرعاملی نداره و اختیارات اون محدود و سرپرست موقت هست هیچ کارگزلری با پرسپولیس قراردادنمی بنده شما کیسه کش ها وکیل وصی ۱۵ تیم نیستید ۱۵ تیم طی رای گیری در سازمان لیگ مخالف واگذاری تبلیغات محیطی شدند وقتی پرسپولیس کارگزار نداره و هیچ کارگزاری با سرپرست موقت حاضر به قرار نیست این تبلیغات محیطی به درد پرسپولیس نمی خوره تبلیغات محیطی زمانی بدرد می خوره کارگزار وجود داشته باشه تا با پرسپولیس قرارداد ببنده تا پول اش بگیره آجرلو با ادعای خیالی اسپانسر ۵۰۰ میلیاردی دنبال کمک های مالی از بیت المال هست و کیسه همیشه دستش تو جیب بیت المال هستد
  • از شفافیت نترسیم ! IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    استقلال با مدیریت جدید با آقای آجرلو تفکر جدید و خلاقانه ای با توجه به قوانین جاری کشور و قوانین نیم بند همین فدراسیون مطرح و میخواهد به مرحله عمل برساند کاری که نهایتا نه تنها به نفع استقلال بلکه برای سایر تیمها و خود فوتبال ایران مفید خواهد بود حالا این چه جریانیست که اینطور مخالفت میکند ؟
  • شیشتایی توهمی DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    خیلی مسخره اس که استقلالیا میگن این چند ساله نذاشتن استقلال قهرمان شه!!! استقلال تو کل تاریخچه هشتاد ساله باشگاهش فقط هشت تا قهرمانی داره. یعنی اون ۷۰ سال هم وزیری یا کسی بوده نذاشته استقلال قهرمان شه ؟؟؟ آخه توهم تا کجا ...الان که سلطانی‌فر هم رفته؛ سجادی رو واستون آوردن که از اون روزی که اومده دربست دراختیارتون بوده . بازیکنای خارجی گرون قیمت واستون آورده . همه جوره ازتون حمایت کرده . پس چرا الان شیشم جدولین ؟؟؟ به قول صدری که جواب کوبنده ای داد تا پرسپولیس اومد تو جدول بالا دوباره شروع کردن به هوچی‌گری....قهرمانی عرضه و شخصیت میخواد که استقلال تو این چند سال نشون داده نداره ...
  • حسین IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    آتیشی روش بود یکی وسط آتیش می سوخت و فریاد می زد سوختم، اون یکی کنار آتیش وایساده بود و می گفت عجب آتیش گرمی . خداقسمتتون کنه.
  • arash061 IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    چیزی که شفاف هست اینه که نون خیلی ها قراره آجر بشه، آجرلو با همین فرمون برو جلو که هوادار پشتت هست
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    تقصیر اون مدیره لنگه دیگه... تحت تأثیر اخلاق هوچی گر خاله افشین یحیایه و مطهری قرار گرفته و اباطیل سر هم میکنه. آجرلو یه صحبتی کرد گفت جلوگیری از موفقیت استقلال دلیلش سیاسی بوده. این چه ربطی داشته به اون جن بوداده که پریده وسط و مزخرفات سر هم کرده؟ غیر ازین که جاییش سوخته ازین حرف؟ در مکتب لنگ نباید ازین کارا بکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی