نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
احتمال محرومیت ۶ ماهه و مجازات قضایی بابت اظهارنظر علیه داوری!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اظهارات تند علیه داور مسابقه بایرن - دورتموند ممکن است تبعات سنگینی را برای بازیکن جوان دورتموند داشته باشد.

جود بلینگام، هافبک جوان تیم دورتموند ممکن است با خطر محرومیت ۶ ماهه از فوتبال روبه‌رو شود. این محرومیت بابت حرفهایی است که او بعد از شکست ۳-۲ تیمش مقابل بایرن مونیخ در روز شنبه بیان کرد.

دورتموند در یک بازی نزدیک در اولین «دِر کلاسیکر» فصل فوتبال آلمان به دلیل پنالتی‌ای داور در اواخر بازی از طریق VAR برای بایرن‌مونیخ اعلام کرد و لواندوفسکی آن را تبدیل به گل کرد، مغلوب مدافع قهرمانی فوتبال آلمان یعنی بایرن‌مونیخ شد.

این تصمیم که در ۱۰ دقیقه پایانی بازی رخ داد کاملاً بر خلاف تصمیمی بود که داور در اوایل بازی در مورد پنالتی نادیده گرفته شده دورتموند اتخاذ کرد. زمانی که مارکو رویس ستاره دورتموند با خطای لوکاس هرناندس در محوطه جریمه بایرن سرنگون شد، داور بازی، فلیکس تسوایر، بدون اینکه صحنه را از طریق VAR چک کند صحنه را خطا تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد.

بعد از مسابقه، بلینگام که به شدت عصبانی بود نتوانست خشم خود را از تصمیمات داور پنهان کند و اظهارات تندی را علیه او مطرح کرد: «وقتی شما قضاوت بزرگ‌ترین مسابقه فوتبال آلمان را به داوری می‌دهید که قبلاً سابقه تبانی داشته، چه توقعی دارید؟» او این حرف‌ها را در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی نروژی ویاپلای مطرح کرد: «از نظر من اصلاً پنالتی نبود. متس هوملس حتی به توپ نگاه هم نمی‌کند و توپ به او برخورد می‌کند. می‌توانید به بسیاری از تصمیم‌ها در این بازی نگاه کنید.»

با توجه به این اظهار نظر، طبق گزارش‌ها در آلمان، شکایتی قضایی توسط مارکو هاسه رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال آلمان علیه هافبک دورتموند به جهت بی‌اعتبار کردن فدراسیون تنظیم شده است و ممکن است پلیس آلمان هم در این قضیه وارد شده و تحقیقات خود را انجام دهد.

مجله آلمانی کیکر اما در گزارشی مفصل نوشته بلینگام از طریق قوانین انضباطی ورزشی که در فوتبال آلمان وجود دارد مجازات خواهد شد و ممکن است با محرومیتی تا حدود ۶ ماه به دلیل رفتار غیرورزشی مواجه شود.

هرچند که این مجازات هم به نوشته کیکر، قطعی نیست و باید تصیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آلمان را در این مورد بررسی کرد. اما مجازات مالی بیش از ۲۰ هزار یورویی برای این بازیکن قطعی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه کش متوهم AT ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    ولی ما در ایران یک مربی داریم که هر هفته علیه داوری موضع می گیرد؛ با وجودی که همیشه از داوری سود می برد؛ اما با این حال همواره معترض است! این مربا! بدترین رفتار ممکن را دارد؛ بویژه در کنفرانس های مطبوعاتی! در آخر هم همه نازش را می کشند و هیچکس هم کاری به کارش ندارد!! رفتار ها نا متعارف و بی ادبانه او در کشوری مثل آلمان برایش صد در صد جریمه و محرومیت های بسیار سنگینی در پی می داشت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی