لذت فوتبال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برنامه ویژه شبکه ورزش برای پوشش فوتبال‌های اروپایی که از سال ۱۳۹۷ روی آنتن می‌رود و توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند.

هفته پیش از سوی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، ۱۰ برنامه پربیننده تلویزیون در ماه آبان اعلام شد. مطابق انتظار برنامه خندوانه با ۳۵.۶ درصد مخاطب در صدر برنامه‌های تلویزیون بود.

در بین ۱۰ برنامه پربیننده، ۴ برنامه ورزشی قرار داشتند تا بار دیگر نشان دهند یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های صداوسیما برای مردم، برنامه‌های ورزشی آن است.

در این بین البته نام یک برنامه برای اولین بار به لیست ۱۰ برنامه پرمخاطب تلویزیون اضافه شده بود: لذت فوتبال.

برنامه ویژه شبکه ورزش برای پوشش فوتبال‌های اروپایی که از سال ۱۳۹۷ روی آنتن می‌رود و توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند. با اینکه فوتبال‌های پخش شده این برنامه نسبت به فصول گذشته تغییر نکرده، اما رضایت مخاطبان از این برنامه در فصل جدید بیشتر شده.

شبکه ورزش بعد از چند سال روی آنتن بودن این برنامه، از تابستان امسال تصمیم گرفت با تغییر شکل لذت فوتبال، این برنامه را با یک مجری روی آنتن بفرستد. رسول مجیدی که پیش‌تر سردبیر برنامه بود و برنامه را در کنار مهدی توتونچی اجرا می کرد، حالا چندماهی است که به تنهایی عهده‌دار برنامه شده و این یکی از تغییرات مهم لذت فوتبال در فصل جدید بوده.

دست‌اندرکاران این برنامه با حذف بخش دعوت از مهمان‌، سعی کرده‌اند کار کارشناسی و آنالیز فوتبال را با قوی کردن محتوای شان و در قالب آیتم‌های پخش شده در فواصل برنامه انجام دهند. اتفاقی که پیش‌تر برنامه نود هم در چند سال آخر حضورش روی آنتن انجام داد و نظر مخاطبان را جلب کرد. 

بنظر می‌رسد عدم هزینه صداوسیما در بخش پرورش کارشناسان فوتبال باعث شده تا برنامه‌سازها برای دعوت از کارشناس‌هایی که فوتبال روز دنیا را بشناسند و حاضر به آمدن به تلویزیون باشند به مشکل بخورند و ترجیح‌شان حذف این بخش باشد.

لذت فوتبال در فصل جدید با استفاده از همین فرمول و تسلط مجری‌اش بر روی فوتبال های خارجی و قوی کردن آیتم‌هایش موفق شده برای اولین بار پربیننده ترین برنامه شبکه ورزش شود. این برنامه که همیشه پشت برنامه‌های محبوبی مثل فوتبال ۱۲۰ به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و ویدئو چک با اجرای عبدالله روا می‌ماند، حالا در فرمت جدید موفق شده گوی سبقت را از رقبایش برباید و حتی برای اولین بار به لیست ۱۰ برنامه پرمخاطب صداوسیما هم اضافه شود.

بنظر می‌رسد این برنامه اگر بتواند کیفیت و ساختار فعلی‌اش را حفظ کند، بزودی در نظرسنجی‌ها از برنامه رقیبش در شبکه سه یعنی گزارش ورزشی هم عبور کند. برنامه‌ای که همین حالا هم شاید از نظر کیفی بازی را به لذت فوتبال باخته باشد.

این برنامه البته ضعف‌هایی هم دارد. از جمله نداشتن دکور اختصاصی (مقایسه کنید با فوتبال ۱۲۰ و یا ویدئو چک). میز برنامه هم به طور آشکاری دچار مشکل بصری‌ست. در بخش نریتورها لذت فوتبال نیاز به تقویت دارد تا اشتباهات فاحش تلفط اشتباه اسامی‌ خاص دنیای فوتبال بیننده را اذیت نکند.

لذت فوتبال شنبه تا چهارشنبه، پیش از شروع فوتبال های اروپایی روی آنتن شبکه ورزش می‌رود و تهیه‌کنندگی آن را آرش موسایی برعهده دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سینا مطلبی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    بهترین برنامه است بخدا. این مجیدی خیلی بی سر و صدا اومد بالا و از همه مجریهای ورزشی فعلی بهتره
  • بهنام GB ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    کار زیاد داره تا بشه یک ولی همین الان هم از گزارش ورزشی سرتره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی