نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟
مسابقه استقلال و فولاد تماشایی نمی‌شود/ استراتژی اصلی استقلال گل نخوردن است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: مصاف استقلال و فولاد دیدار دو تیم کاملاً تدافعی است که نمی توان از آن انتظار فوتبالی جذاب را داشت.

ابراهیم تقی پور بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار حساس هفته دوازدهم تیم استقلال مقابل فولاد خوزستان صحبت‌هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

دیدار تیم‌های استقلال و فولاد را چطور پیش بینی می‌کنید؟

قبل از هر چیز باید به روند رو به رشد استقلال اشاره کرد که در سه بازی گذشته توانسته با ۷ گل زده سه پیروزی متوالی و ۹ امتیاز به دست بیاورد. این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که استقلال پس از ۵ مساوی پشت سرهم با پیکان، سپاهان و شهرخودرو کاملاً تغییر کرد و با اختلاف در صدر جدول ایستاد.

دلیل این اتفاق چه بود؟

به نظرم استقلال به خوبی و به موقع متوجه ضعف تیمی‌اش در خط‌هافبک شد و البته درخشش مهدی مهدی پور و حسین زاده در این هفته‌ها نیز باعث شد شرایط گلسازی برای استقلال از قبل بهتر شود. حالا که خط‌هافبک استقلال مهاجمان این تیم را بیشتر صاحب موقعیت کرد، دیدیم که چطور توانسته اند سه برد متوالی به دست بیاورند. پیروزی مقابل شهرخودرو هم نمونه آن بود که در آن هر سه مهاجم استقلال موفق به گلزنی شدند.

استقلال در این سه بازی گلی هم دریافت نکرد. دلیل این موضوع را در چه چیزی می‌دانید؟

به نظرم استقلال شکل دفاعی تیمی خوبی پیدا کرده و از نفر جلو تا نفر آخر خط دفاع، همگی به وظایف خود آشنا هستند و از این نظر به درستی رو به عقب و رو به جلو بازی می‌کنند. به محض اینکه خط جلویی استقلال توپ را از دست می‌دهد همه به عقب برمی‌گردند و برعکس، وقتی تیم رو به جلو حرکت می‌کند همین وضعیت است و تیم مانند یک گروه فشرده در هم به سمت جلو حمله ور می‌شود. همین باعث شده تا تجمع و فشردگی بین سه خط دفاع،‌هافبک و حمله استقلال کار گلزنی به این تیم را با مشکل مواجه کند.

چقدر از تیم فولاد شناخت دارید؟

تیم جواد نکونام تقریبا شبیه ترین تیم حال حاضر لیگ برتر به استقلال است. این تیم فصل قبل هم با همین وضعیت بازی می‌کرد. با این تفاوت که استقلال تفکرات تهاجمی‌تری دارد، البته منظورم استقلال این فصل است. با این وجود من معتقدم دیدار تیم‌های استقلال و فولاد فاقد جذابیتهای همیشگی خواهد بود.

چرا؟

با توجه به شکل بازی هر دو تیم که قبل از هر چیز به گل نخوردن فکر می‌کنند قطعاً دیداری که منتظر دیدن آن هستیم ‌نمیتواند جذابیت‌هایی برای بیننده داشته باشد. فولاد فصل گذشته با همین شیوه به فینال جام حذفی رسید و در دیدار پایانی هم مقابل همین استقلال، اینقدر دفاع کرد تا بازی به پنالتی کشید و در نهایت در ضربات پنالتی استقلال را شکست داد.

استقلال هم که در این فصل همه به بازی دفاعی اش انتقاد می‌کنند و معتقدند این تیم زیبا بازی نمی‌کند. البته منظور از بازی زیبا این است که استقلال حمله کند و یک فوتبال شناور را به نمایش بگذارد که البته این وضعیت در دیدارهای اخیر به ویژه مقابل پیکان و شهرخودرو تا حدی تغییر کرد. ولی در کل استراتژی اصلی استقلال هم، اول گل نخوردن و دوم گل زدن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    همچین میگه استراتژی انگار قهرناز به جز دفاع اتوبوسی تو بازی های قبلی چکار کرده!!!خخخخخ این بازی قهرناز دوباره میره که سخت دفاع کنه بکشه زیرش بعد اعتراض به پنالتی نگرفتن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی