توضیحات AFC درباره دلایل حذف استقلال و پرسپولیس/ پرونده در کمیته انضباطی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تشریح دلایل حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، از ارجاع پرونده سرخابی‌ها و باشگاه گل گهر به کمیته انضباطی AFC خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز جمعه به صورت رسمی از حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و رد درخواست باشگاه گل گهر خبر داد. به این ترتیب ایران در فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا تنها دو نماینده یعنی فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان را خواهد داشت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در توضیح تصمیم خود نوشت: «کمیته کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان (هر سه از ایران) را برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین نامه مجوز باشگاه‌های AFC را لغو کند.

کمیته تشخیص داد که سه باشگاه تمام معیارهای اجباری (طبق ماده ۳.۱ و ۳.۲ (a) مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا به آنها داده شود. باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شدند. علاوه بر این، کمیته کنترل درخواست فوق العاده ارائه شده توسط باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد.»

در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین آمده است که AFC اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد و پرونده این سه باشگاه به کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی و اقدام بیشتر ارجاع می‌شود. (در صورت صلاحدید)

در هفته های گذشته و در پی بالا گرفتن بحث حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، جلسات متعددی در ایران برای جلوگیری از این اتفاق تشکیل شد. حتی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم از نامه نگاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد و تاکید کرد که امیدهایی برای ادامه کار دو باشگاه در لیگ قهرمانان وجود دارد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا روزنه امیدهای حضور سرخابی ها در آسیا هم بسته شود.

به گفته مسئولان کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای در ایران، AFC از هر باشگاه پرسپولیس و استقلال بیش از ۴۰۰ صفحه ایراد گرفته است که برطرف کردن آنها نیازمند زمان زیادی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وحید IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    یک سال زمان داریم تا حل ش کنیم این بار واقعا بشینید و حل ش کنید
  • مجید IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    چه میکنه عزیزی خادم با سجادیییی؟ اینم از عوامل استقلالی وزارت و فدراسیون....
  • سیرک فوتبال ایران IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    هر دم از این باغ....
  • خلیل مهاجر IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    این یک سرافکندگی بزرگ است. یکی از پرافتخار ترین کشورهای آسیا در فوتبال از مشارکت آسیایی دو تیمی که گذشته از کسب جایگاه خود بیشترین سهم را در غنای فوتبال منطقه و دیگر نقاط جهان در ایران داراست، محروم شد و اکنون بعد از دهه ها تعلل، شتابزده به دنبال یگانه راه حل همیشه واضح هستیم. خلاء سرخابی ها و فقدان بهترین های ما در کنار بهترین های آسیا حال و هوای فوتبال ایران را هم مکدر خواهد کرد. ایرانی ها صرفا تماشاگر نیستند، آنها هوادار هستند و به دیدن آنها و تلاش برای ارتقای برند باشگاه در آسیا و جهان عادت کرده اند و اکنون باید شاهد نزول جایگاه و برند به دلایل خارج از مستطیل سبز باشند. ضربه بزرگی به فوتبال حرفه ای ایران تحمیل شد.
  • بهمن IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    خدا رو شکر ک حذف شدن مشکلات این دو تیم امسال احتمال داره حل بشه
  • عمو IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    این هم از شاهکار عمه سجادی و عزیز خادم خاک تو سر هردوتا تون
  • مرید‌گراییان ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    تبریک‌به‌وزیر و خادم و سایرین
  • هوادار دلسوز IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    از ریاست فدارسیون و وزیر بودن فقط فیگور ش را بلد هستند مدیر های نالایق در دولت کم نیستند این دونفر هم جزو نالایق ترین افراد ورزشی هستند فقط دنبال ایجاد چنددستگی در ورزش هستند به جای ایجاد پیشرفت در ورزش هر روز پس رفت داریم تا کاملا از بین ببرند اینها هبچ دلخوشی را برای ایرانی ها نمیخواهند برای عرب ها کار می کنند میرن ورزشگاه تو عراق میسازنند چرا چون تخم وتیل عربند وایرانی را میخوان منقرض کنند وورزش هم تا چند صباح دیگر نماینده ای در بازیهای آسیایی وبین المللی نخواهد داشت
  • امین IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    ورزشی که باسیاست گره بخوره همینه
  • ..... @ RO ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    تمام وزارت اطلاعات وزیرکشور بایددراین شرایطی که همه دشمن ایرانند وبه حول وقوه الهی دشمنان ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند بایدمواظب دشمنان داخلی باشن... یه نمونه برای هشدار بگم اینه که آقایان سجادی وزیر ورزش وخادم عزیزی سعودی رنگی و کفاشیان. سهیل مهدی نه تنها کمکی برای رفع این مشکل نکردن بلکه کارای اف سی رابسیارستودن درحذف این موضوع.. خواهشا رسیدگی نمایید
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    حالا یه سال قهرمان نشیم یکی دیگه قهرمان شه چی میشه:)
  • لنگ ترکیبی از دلالی و حکومت IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    یه جوری طرفدارای پیروزی ناراحتت انگار هر سال قهرمانان و میخان از قهرمانیشون دفاع کننن بابا بیاین پایین سرمون درد گرفت
  • کوهمره_جروق IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    ماها هوادارهامون هم مشکل دارن.فازتون چیه.هر دو تیم حذف شدن دلیلش هم فقط سیاسی هست.چرا نمیفمید و شدید غده سرطانی.چرا به هم حمله میکنی تا اونایی که باعث حذف این دو تیم شدن به ریشتون بخندن.دولت تا لحظه آخر به این دو تیم چسبید. واگزاریشون هم مسخره.فکر کردن میتونن کنفدراسیون آسیا هم فریب بدن.
  • امین IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    ایران تو همه چی بدبخته. تو اقتصاد. ورزش. حکومت. دین. سیاست.... حقوق بشر.... فقط تنها چیزی که تو ایران و ایرانی موج میزنه. فقر،اختلاس،بی ذاتی. لامصب نصف بچه هایی که از ده 90متولد شدن نمک به حرام هستند زیرا مردم از فقر نون حلال سر سفره نمیبرند. ورزشم که دزدی اختلاس....
  • کوهمره_جروق IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    ما هوادارهامون هم مشکل دارن.فازتون چیه.هر دو تیم حذف شدن دلیلش هم فقط سیاسی هست.چرا نمیفمید و شدید غده سرطانی.چرا به هم حمله میکنی تا اونایی که باعث حذف این دو تیم شدن به ریشتون بخندن.دولت تا لحظه آخر به این دو تیم چسبید. واگزاریشون هم مسخره بود.فکر کردن میتونن کنفدراسیون آسیا هم فریب بدن
  • کیسه IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    کیسه از پلی آف محروم شد نه لیگ قهرمانان
  • لنگی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    واقعا حیف شد.لنگپولیس یه قرن دیگه قهرمان نمیشه
  • حافظ IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    چنددهه عقب گرد، ضعف شدید مدیریت کمبود منابع ورود افراد غیر ورزشی وهزاران اما واگر دیگه. فوتبال ایران جایگاه و نظم خوبی داشت ولی چند دهه بی نظمی وورود افراد سیاسی باعث عقب ماندگی شد متاسفانه
  • مویسون IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    خداروشکر حذفشون کردن،،هرسال هرسال یا استقلال یا پرسپولیس جام آسیا رو میبردن،باشگاههای بدبخت آسیایی رنگ جام نمیدیدن،حداقل امسال غیر از سرخابی های ایران یا باشگاه دیگه آسیایی بتونه جام بگیره،😉😌
  • کیان IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    خاک تو سر پرسپولیس و کادر فنی تیم مش آخه چرا استقلالی هارو تو دردسر می دازین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی