شیخ سلمان - کنفدراسیون فوتبال آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار هم برای حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان استثنا قائل می‌شد چه اتفاق خیره کننده‌ای رخ می‌داد؟

آرتین زهرابی؛ همان طور که پیش بینی می‌شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای رسمی، حذف ۳ باشگاه ایرانی (پرسپولیس، استقلال و گل گهر) را از لیگ قهرمانان اعلام کرد.

متعاقب اعلام این خبر، طیف وسیعی از افکار عمومی‌ از تصمیم قاطعانه و دور از انتظار AFC حمایت کرد و تعدادی از مسولان نیز زانوی غم بغل گرفتند و به امید کسب رضایت، وارد فاز رایزنی با کنفدراسیون شدند.

به نظر می‌رسد هیچ راهکاری بهتر از همان چیزی نیست که مردم می‌گویند و نباید این تصمیم تازه فوتبال آسیا را فاجعه ای بزرگ تلقی کرد. AFC برای روشن شدن تکلیف قطعی فوتبال ایران، متاسفانه با چند سال تاخیر وارد میدان شد و اگر همین میزان قاطعیت در سال‌های گذشته وجود داشت، امروز فوتبال ایران تا این اندازه گرفتار نبود.

باشگاه‌های وابسته به دولت، مالکیت‌های تلفیقی و بعضا باسمه ای، بدهی‌های باورنکردنی به بازیکنان خارجی که راهروهای کمیته انضباطی فیفا را شبیه دادگستری کرده، مشکلات مالیاتی و ... که این روزها چنین گرفتارهایی به جعل سوابق ملی یک بازیکن خارجی منتج شده، باید سرانجام روزی تعیین تکلیف می‌شدند.

اگر کار دست خودمان بود تا ۱۰۰ سال دیگر هم در برهمین پاشنه می‌چرخید اما برای داشتن یک فوتبال حرفه ای و منظم، باید چوب زور کنفدراسیون فوتبال آسیا را نوش جان کنیم تا به هر قمیتی شده تادیب شویم.

این قیل و قال تازه‌ای که در فوتبال ما بر سر حذف استقلال و پرسپولیس راه افتاده را نه تنها جدی نمی‌گیریم که حتی آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا (پاس تهران) که ۳۰ سال پیش اتفاق افتاده را تو سر این فوتبال نمی‌زنیم؛ بلکه از کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر می‌کنیم سرانجام با فوتبال ما و دروغ‌هایی که در تمام این سال‌ها تحویلشان دادیم کنار نیامد و به ما آموخت با زبان خوش حال فوتبال ما خوب نمی‌شود که نمی‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامران زارعی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    درود آقای زهرابی:در این که،فوتبال ایران دارای مشکلات زیادی داره درسته،لذا مطلع هستین سرگرمی ۶۰میلیون ایرانی همین فوتبال و ،همین دو تیم پر طرفداره، بنده به عنوان یک هوادار استقلالی فوتبال،از موقع ای که،این خبر رو شنیدام،خداخدا میکردم،واقعیت نداشته باشه،
  • آنالیزور DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    مواردی که باعث حساسیت کنفدراسیون و فیفا از فوتبال ایران هست با خط دادن حضراتی که از داخل برای منافع خودشون تلاش میکنند ، تشدید شده ! درسته که باید در جهت حرفه ایی سازی باشگاهها خصوصی بشن و متقابلا" از حق پخش و تبلیغات و ..... کسب درآمد کنن ، اما با توجه به جو سیاسی اجتماعی داخل کشور و سهم خواهی از هر طرف ، خیلی ها تلاش میکنند از این دو برند منتفع بشن ، البته با نازلترین هزینه . قبلا" هم در جهت خصوصی سازی شرکتهایی رو بعمد ورشکست کردن تا با نازلترین قیمت تصاحب کنن . اما قضیه فوتبال و حق پخش تلویزیون کمی این مسئله رو پلیسی تر کرده و چه بهتر که دوبرند تضعیف شده و حذف شده از عرصه بین الملل فوتبال رو کارشناسی و ارزش گذاری کنن تا مسئله حق پخش نزدیک به مجانی برای صداوسیما تموم بشه و کمافی السابق صداوسیما از سفره پربرکت این دوبرند سهم بیشتری رو ببره . با کمی دقت در چند وقت گذشته از طرف مجریان تلویزیون و حرافی در مواردی که سیگنال و جهت سازی میکرد این مسئله رو در اجتماع و مصاحبه های وقت و بیوقت با افرادی که تو تله صداوسیما بودن باعث شدن که توطئه عملی بشه ! جالبتر که توانایی ورود رو هم کسی نداره
  • کمالی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    خوشحالم که این اتفاق افتاد . امیدوارم برای تیم ملی هم بیوفته . تا زور بالا سر مملکت داران مفت خورمون نباشه اتفاق خوبی نمیوفته
  • Cyrus US ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    با زبان خوش حال هیچ چیز ما خوب نمی شود!!!
  • Omid US ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    dar in akse hameh sharlatanha jamee hastant

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی