نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
حمله شدید هواداران به درویش و سجادی/ اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس از کجا آمدند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هواداران پرسپولیس به شدت علیه رضا درویش مدیرعامل جدید تیمشان موضع گرفتند.

بعد از استعفای ناگهانی مجید صدری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس، صبح امروز جلسه ای در وزارت ورزش برگزار و ضمن موافقت با استعفای صدری، رضا درویش به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس انتخاب شد. همچنین، غلام محمد علیپور، محمد اسد مسجدی، بیژن ذوالفقارنسب و سید مجید پوراحمدی مشا ور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در کنار رضا درویش به عنوان اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند.

محمد فیاض و مجید صدری نیز اعضایی هستند که جای خود را در هیات مدیره این باشگاه به نفرات جدید دادند.

در این گزارش سوابق این نفرات و البته واکنش ها نسبت به انتخاب درویش را بررسی می کنیم.

دوران مدیرعاملی در سایپا

درویش دو فصل مدیرعامل سایپا بود و دایی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد. در نهایت به دلیل مشکلات مالی زیاد و البته یکسری حواشی درویش از سمت خود کنار رفت. در لیگ هفدهم سایپا با مدیریت درویش موفق شد سهمیه آسیایی کسب کند و به همراه دایی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. گفتنی است درویش ارتباط فوق العاده ای با علی دایی دارد .

هواداران پرسپولیس علیه سجادی و درویش

بیش از ۴ ماه بود که باشگاه پرسپولیس به صورت سرپرستی اداره می شد و خبری از انتخاب مدیرعامل برای سرخ پوشان نبود. هواداران پرسپولیس که در این مدت به شدت از عملکرد سجادی انتقاد می کردند، بعد از انتخاب درویش به عنوان مدیرعامل این باشگاه اعتراض زیادی به وزیر ورزش کردند و درویش را گزینه مناسبی برای مدیرعاملی پرسپولیس نمی دانند.

کار سخت درویش

درویش در حالی به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد، که فصل نقل و انتقالات زمستانی در پیش است و پرسپولیس هم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی، نیاز مبرمی به تقویت در چند پست دارد.به غیر از این موضوع، پرسپولیس بدهی های مختلفی هم دارد که باید هرچه زودتر پرداخت شود تا دوباره پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته نشود. آنطور که مشخص است شروع کار درویش در پرسپولیس بسیار سخت است و انتظارات از او به شدت بالاست. حال باید دید درویش از پس این مشکلات برخواهد آمد یا خیر.

 درویش تنها گزینه وزارت بود

چندی قبل هم نام درویش به عنوان گزینه مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده بود ولی با فشار بیش از حد هواداران و همچنین حمایت بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس از صدری، اعلام شد درویش دیگر مدیرعامل پرسپولیس نخواهد شد ولی واقعیت چیز دیگری بود. درواقع درویش تنها گزینه موجود و دردسترس وزارت برای مدیرعاملی پرسپولیس بود، چراکه نفراتی مثل داورزنی و باران چشمه پیشنهاد مدیرعاملی پرسپولیس را قبول نکردند.

توئیت جنجالی معاون سابق

همان موقع که نام درویش به عنوان گزینه مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شد ، خیلی ها مخالفت خود را با حضور او در پرسپولیس اعلام کردند. یکی از این نفرات ابراهیم شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس بود. شکوری در همان زمان با انتشار توئیتی به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت : ((قحط الرجال ))!پروسه تضعیف پرسپولیس شروع شد. متخصصین عزیز  لطفا بروید و مقابل درب خودتان بازی کنید. اینجا ورزش (فوتبال) است.

پای پیشکسوتان به باشگاه باز می شود؟

درویش رفاقت نزدیکی با علی پروین دارد و سلطان پرسپولیسی ها حامی شماره یک درویش محسوب می شود. همین موضوع باعث شده تا خیلی از هواداران این احساس را پیدا کنند که بعد از سال ها دوباره پای پیشکسوتان قدیمی پرسپولیس به باشگاه باز شود. موضوعی که بعید نیست در آینده اتفاق بیفتد.

چند شغله بودن عضو جدید هیئت مدیره

انتخاب ذوالفقارنسب به عنوان یکی از اعضای جدید این هیات مدیره در شرایطی صورت گرفته که وی اکنون به عنوان مشاور وزیر ورزش و جوانان هم مشغول فعالیت است.

البته نکته عجیب‌ درباره حضور ذوالفقارنسب در هیات مدیره پرسپولیس این است که وی امروز به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال هم انتخاب شده است.

فعالیت همزمان این چهره ورزشی در هیات مدیره پرسپولیس و کمیته مهمی مثل کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال که در پیشبرد برنامه‌های فنی مهم ترین فدراسیون کشور نقش راهبردی دارد، یکی از مصادیق تعارض منافع است.

با این وضعیت به نظر می‌رسد یا باید فدراسیون فوتبال از انتخاب ذوالفقارنسب دست بکشد یا وزارت ورزش عضویت این فرد در هیات مدیره پرسپولیس را لغو کند.

سایر اعضای هیئت مدیره

به غیر از ذوالفقارنسب که چهره ای فوتبالی محسوب می شود، نفراتی چون محمد اسد مسجدی، غلام محمد علیپورو  سید مجید پوراحمدی هم در هیئت مدیره جدید پرسپولیس حضور دارند.همچنین صدری و فیاض از هیئت مدیره قبلی کنار خواهند رفت و جای خود را به نفرات جدید می دهند.

محمد اسد مسجدی: مسجدی که در هیئت مدیره قبلی پرسپولیس حضور داشت،  سابقه حضور در پست‌های ورزشی را دارد،او  از سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی به هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد و حدود یک سال در این پست حضور داشت که در بحبوحه کرونا و آغاز مسابقات ورزشی بود.

وی همچنین در دوره ای از سوی مدیرعامل کارخانه گروه ملی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال خوزستان انتخاب شد و مهم ترین تصمیمش برکنار کردن یزدی و انتخاب پورموسوی به عنوان سرمربی بود.

غلامعلی  محمد علیپور: او که رفاقت نزدیکی با سجادی دارد،  پیش از حضور در پرسپولیس، مدیرکل حوزه ریاست سازمان تربیت بدنی، معاون ورزش‌های همگانی سازمان تربیت بدنی، رئیس فدراسیون جهانی  آلیش و ریاست کنفدراسیون غرب آسیا در رشته سپک تاکرا را برعهده داشت.محمدعلیپور هم یکی از بازماندگان هیئت مدیره قبلی در پرسپولیس است.

سید مجید پوراحمدی: او که همین چند ماه قبل به عنوان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر انتخاب شد هیچ سابقه ورزشی نداشته است.  از جمله سوابق سیدمجید پوراحمدی می‌توان به مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیر بازرسی و امور مدیران هلدینگ عمران و ساختمان بانک مهر اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه گردشگری ایران، فرماندار شهرستان خوانسار، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری اصفهان، مشاور معاون استاندار اصفهان، رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد خوانسار، دبیر کمیته دانشگاهیان استان اصفهان، دبیر شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه، گروه‌های علوم انسانی و هنر با مراکز فرهنگی، اجتماعی، سیاسی استان اصفهان و عضو شورای راهبردی مرکز علم و فناوری‌های استان اصفهان اشاره کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    این هیت مدیره کوچک در شان تیم بزرگ پرسپولیس با این همه مشکلات نیست ضعیف ترین هیت مدیره و مدیرعامل هستند البته تو انتخاب این اعضای هیت مدیره و مدیرعامل با دخالت آجرلو هست دخالت های پروین در کادرفنی و مدیریتی باعث حاشیه به تیم میشه همان کسی که به خاطر مجبویت برانکو حسادت به برانکو کلید فرار برانکو زد
  • مهران IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    اونایی که به این هیئت مدیره حمله میکنن وبدوبیراه میگن یه عده آدم بی سواد کم عق هستن که از فوتبال و مندیرت ورزشی چیزی نمیفهمن.در منطق اونا گل محمدی از فرگوسن بالاتره و حامد لک از پیتر اشمایکل بالاتر.بلایی که گل محمدیو صدری سر پرسپولیس آوردن در تاریخ پرسپولیس بی سابقه است اگر کسی بفهمه. با امدن ذولفقار نسب و درویش پرسپولیس از نظر شخصیت باشگاهی شکل و شمایل یه باشگاه حرفه ای به خودش میگیره.پرسپولس جای بزرگان تحصصیل کرده و سالم هست نه جای افراد دروغگو و پولداری که با هزار دزدی و دغل صاحب سرمایه شدن و حالا ادعای خرج همون پول بیت المال را برای مردم دارن.از جیب ما دزدیدن و الان دارن قطره قطره به ما میدن مثل امثال صدریو عابر بانک سابق که الان در زندان بسر میبره.
  • بردیا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    برای انتخاب مدیران دست می کنند توی جعبه شانسی خلاصه از داخلش عده ای بیرون میاد دیگه ورزشی های استخوان خورد کرده و مدیران باسواد و کاردان هم باید یا مسافرکشی کنند یا مهاجرت به آنسوی مرزها
  • امیرعلی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    طرف تو عمرش نیم ساعت ورزش نکرده شب می خوابه صبح میشه مدیر عامل باشگاه ورزشی همه چیزمان به همه چیزمان می آید
  • مهرداد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    پرسپولیس و استقلال باید به صاحبان اصلی خودشون یعنی وراث مرحوم علی عبده و پرویز خسروانی برگردانده شوند
  • سیدرضا IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    ذوالفقارنسب همون کسی هست که جانشین منصورخان شد در استقلالی که طی دوسال درو کرده بود عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ حذفی و آسیارو . قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا ، قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ ، قهرمانی در آخرین دوره جام باشگاههای تهران ، نابب قهرمانی در جام حذفی کشور و سه برد در دربی طی دوسال بدون باخت ، رکوردی که بعدها رسید به رکورد دست نیافتنی و بی نظیر هفت سال عدم شکست در دربی ها . دکتر بیژن با نیمکت نشین کردن بزرگان و ستاره هایی چون ژنرالی که در ده دقیقه حضور در دربی سوپرجام دوبار تیرک دروازه قرمزارو به لرزه دراورده بود نتایج باور نشدنی در سوپرجام من دراوردی کسب کنه تا فدراسیونی که تیمسارنوآموز رییسش بود و مهندس مصطفوی دبیر براحتی مارو بفرستن دسته سه با قوانین یکبارمصرف
  • هومن IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    تو عکسی که گذاشتید این آدم نتونسته پیراهنشو بزاره تو شلوارش چطور می خواد یک تیم بزرگ رو اداره کنه؟
  • اولیایی زاده IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    کدام هیت مدیره!! اسم یک نفر را ببرید که بوی درامد بدهد. مثلا درویش پروین را اورد. قراره پروین چکار کند!! منتظر باشید ببینید سهام پرسپولیس را چند درصد رایگان به اقایان خواهند داد. مثل گوشت قربانی خواهد شد. بوی سهام پیچیده . عده ای پیشکسوت نما اماده خواهند شد. کافیست در باشگاه جا باز کنند . تیم را به خانه خواهند برد . و کلمه تیم خودمه دوست دارم نوه هایم بازی کنند
  • مهدی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    سلام اقای درویش لطفاشماووزیرکه پرسپولیس راتانیم فصل دراین حالت سرگردان برای منافع خودتان نگه داشته اید دم ازدلسوزبودن نزنید
  • وحید کیانی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    حمایت حمایت حمایت حمایت حالا که شدی مدیر عامل بدون کجا آمدی اینجا نه کیسه است نه سایپا است نه سپاهانه نه نه نه نه نه نه اینجا پنچاه میلیون سینه چاک داره خوش آمدی مثل یه مرد خوب ،خوب کار کن
  • افشین کارشناس فرش IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    یادبابامسعودومامان آذربخیر چه کارها برا لنگ نکردن الان پیروزی داره خودش رو نشون میده
  • سجاد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    ان شإ الله اینم مثل قبایل خراب نکنه
  • اشکان IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    فقط باید به حال ابن فوتبال گریست...
  • اشکان IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    فقط باید به حال ابن فوتبال گریست...
  • جواد IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    اگرکمک کنند که خدا بهشون قوت بده واگرهم بدباشند ونابودگر امیدوارم خداوند بزرگ وعالم بهشون مهلت نده،پرسپولیس افتخار ایران واسیا بوده بخدا این اوضاع براش شرم اوره
  • مرتضی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    بسیار زیبا هوادارهای پرسپولیس و سر کار گذاشتن و به ریش مون دارن میخندن سجادی حرفش و به کرسی نشوند که چرا فقط پرسپولیس باید قهرمان بشه سجادی جون بالاخره ورزشگاه ها باز میشه و ما با شعارهامون وزارت و رو سرت خراب میکنیم منتظر شعارهای ما باش
  • غ سعادت IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    باسلام حالا که مدیر عامل و هئیت مدیره انتخاب شدند ، محبت کنید به حاشیه نپردازید و لطفا فرصت بدهید.
  • علی AU ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    این ذوالفقار نسب هم ورژن مظلومی استقلاله فقط میچسبه کاری نداره به کی و چی
  • علی AU ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    این ذوالفقار نسب هم ورژن مظلومی استقلاله فقط میچسبه کاری نداره به کی و چی
  • غضنفر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    یه استقلالی، یه اصفهانی، یه فرد اسما" پرسپولیسی و در واقع صندلی و قدرت دوست و مهم تر یک فرد علاقمند به سیستم های علی اصغری که مدیر عامل میشه! چه شود!
  • محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    در اولین حضور در ورزشگاه همه با هم به مدیریت درويش اعتراض خواهیم کرد و یک صدا علی کریمی را به مدیریت پرسپولیس صدا خواهیم زد................... علی کریمی... علی کريمي.... علی کریمی ...
  • خایدالو IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    هوچیگری لنگیا تمامی نداره اینها که میگفتن اجرلو پاس رو برده دسته سوم اونکه برا ما هست حالا اینکه سایپا رو سوم لیگ تحویل داده دیگه چه مرگتونه بقیه اعضای هیات مدیره ها هم که کلا تزیینی هستن
  • لنگ پولیس در حسرت (۶۰ساله )قهرمانی اسیا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    پارسال یادتون هست سلطانی‌فر یه مدیر عامل گمنام برای استقلال انتخاب کرد . ولی هیچی نگفتیم شما که میگفتید نتیجه رو تو زمین میبینیم چیشد صداتون که دراومد
    • ماسال IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      نه که مال پرسپولیس خوشنام بود؟!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی