جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر مقابل عراق به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت.

تیم‌های ملی ایران و عراق از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه)، در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور ۱۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که تیم ایران با برتری یک بر صفر به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد.

مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ تک گل ایران را به ثمر رساند تا بدین ترتیب به حرف اسکوچیچ که گفته بود «به تیم ملی برگردد و کار را دربیاور» گوش کند. این ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی (۸۷- کمال کامیابی‌نیا)، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (۷۸ - میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی (۲+۹۰ - کریم انصاری‌فرد).

ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد (۸۲ - زیدان اقبال)، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری (۵۸ - حسن عبدالکریم)، احمد فرحان (۷۴ - مهند جعاز)، بشار رسن (۵۷ - علی الزبیدی) و ایمن حسین (۸۲- علاء عباس).

داور: کریستوفر جیمز بیث

ببینید| ایران ۱ - عراق ۰/ پرواز به جام جهانی قطر با خلبان طارمی

نیمه اول

دقیقه ۱: اشتباه مدافعان ایران در دفع توپ باعث شد توپ در نزدیکی محوطه جریمه تیم کشورمان به عراقی‌ها برسد. ارسال زمینی حسن متروک وارد محوطه ۱۸ قدم ایران شد که شجاع خلیل‌زاده توپ را دفع کرد و پس از برخورد به ایمن حسین، توپ از زمین خارج شد.

دقیقه ۶: علی قلی‌زاده توپ را در محوطه جریمه عراق به امید نورافکن رساند که شوت نورافکن با واکنش فهد طالب راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: اولین خطر جدی دو تیم روی دروازه یکدیگر، با ارسال تیم عراق از سمت راست زمین صورت گرفت. این ارسال روی سر ایمن حسین فرود آمد که عابدزاده با واکنشی زیبا، توپ را روی خط دروازه ایران مهار کرد.

دقیقه ۹: در شرایطی که کاملاً مشخص بود مهدی طارمی در موقعیت آفساید قرار دارد، سامان قدوس پاس در عمقی به طارمی داد و مهاجم ایرانی پورتو هم توپ را به تور دروازه عراق چسباند. این گل اما به دلیل آفساید رد شد.

دقیقه ۱۱: شوت زیبای علیرضا جهانبخش پس از برخورد به پای مدافع عراق، به تیر دروازه شاگردان زلیکو پتروویچ برخورد کرد.

دقیقه ۲۵: شوت از راه دور جهانبخش با دفع ناقص سنگربان عراق یعنی فهد طالب همراه شد. توپ در برگشت به مهدی طارمی رسید که طالب ضربه طارمی را هم مهار کرد. ثانیه‌هایی بعد، توپ پشت محوطه جریمه عراق نصیب طارمی شد و او با پاسی زیبا، وحید امیری را صاحب موقعیت کرد که ضربه امیری با واکنشی دیگر از دروازه‌بان عراق به کرنر رفت.

دقیقه ۲۹: پاس علی قلی‌زاده در محوطه ۱۸ قدم عراق به جهانبخش رسید و ضربه او به واکنش ناقص فهد طالب انجامید. صادق محرمی در ادامه فرصت استفاده از ریباند را داشت که تکل به موقع مدافع عراق، مانع به ثمر رسیدن گل اول ایران شد.

دقیقه ۳۳: پاس طارمی در نزدیکی محوطه جریمه عراق به جهانبخش رسید که محمد علی روی کاپیتان ایران خطا کرد. این در حالی بود که به نظر می‌رسید این خطا داخل محوطه جریمه رقیب ایران رخ داده است. قلی‌زاده پشت این ضربه خطا ایستاد که ضربه مستقیم او از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵: حرکت نفوذی جهانبخش نوید یک ضدحمله را به هواداران ایرانی داد، اما کاپیتان ایران با خطای سعد عبدالامیر متوقف شد و مدافع عراقی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۳۸: پاس در عمق فوق‌العاده جهانبخش در میان غفلت مدافعان عراق به قلی‌زاده رسید که ضربه او با مهار فهد طالب به کرنر رفت.

دقیقه ۴۳: ضربه ایستگاهی العماری از پشت محوطه جریمه ایران،‌ در دستان عابدزاده جای گرفت.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: پاس در عمق جهانبخش با لغزش احمد ابراهیم همراه بود تا مهدی طارمی صاحب توپ شود. طارمی با حرکت به سمت دروازه، با فهد طالب تک به تک شد و دروازه عراق را گشود تا بازگشت باشکوهی به ترکیب تیم ملی ایران داشته باشد.

دقیقه ۵۱: در حالی که سعید عزت‌اللهی پاس داده بود، بشار رسن روی او مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۵۷: پاس در عمق قلی‌زاده به طارمی دقت لازم را نداشت و جهانبخش صاحب توپ شد. در ادامه شوت زیبای جهانبخش از کنار دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: هافبک‌های ایران حمله دیگری در دستور کار قرار دادند. پاس رو به جلوی قلی‌زاده به محوطه جریمه عراق، پس از پرش طارمی از روی توپ به سامان قدوس رسید. ضربه آرام هافبک برنتفورد اما راهی به دروازه پیدا نکرد و راهی اوت شد.

دقیقه ۶۲: ضربه آکروباتیک بی‌دقت قدوس روی سانتر دقیق طارمی، با اختلاف از کنار دروازه عراق عبور کرد.

 دقیقه ۶۸: سانتر موّاج جهانبخش از نقطه کرنر روی سر کنعانی‌زادگان فرود آمد که ضربه سر مدافع ایران با اختلاف کمی از بالای دروازه عراق خارج شد.

دقیقه ۷۰: شوت ایمن حسین از پشت محوطه جریمه ایران، در دستان امیر عابدزاده قرار گرفت.

دقیقه ۷۲: پاس رو به جلوی محرمی پس از برخورد به قلی‌زاده به تور دروازه عراق رسید که این گل به‌خاطر حضور قلی‌زاده در منطقه آفساید رد شد.

دقیقه ۷۸: شوت پُرقدرت ایمن حسین با اختلاف از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.


خلاصه بازی ایران و عراق را در ویدیوی زیر ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م. ر. IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    دو مورد ثابت شد اول اینکه ایران بدون مربی هم میتواند به جام جهانی صعود کند و دوم این مربی درباره طارمی اشتباه میکرد
    • اشکان IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      تبریک به همه، شما فوتبال کجا رو میگی؟! مطمئنا ایران نیست چون در ایران قهرمان جهان یا جام ملتها رو تحویل اسکو ندادیم تیمی ضعیف و در حال حذف اتفاقاً با همین بازیکنان تحویلش دادیم! چیزی که واقعاً ثابت شد همین ماموریت غیر ممکنی بود که به اسکوچیچ بی ادعا محول شد و این مربی ارزان، باسواد و کم حاشیه به بهترین نحو ممکن تیمی ضعیف، بی روحیه و در حال حذف رو بالاتر از کره جنوبی به جام جهانی رسوند. دیشب که گذشت خوشحالی کنید و از چند روز دیگه کی روش کی‌روش کردن رو شروع کنید و حسابی اسکوچیچ جنتلمن و بی ادعا رو بکوبید، ولی دو چیز یادتون باشه اول اینکه زمانی که آریگو ساکی مربی نامدار ایتالیایی به میلان رفت همه شروع کردن به تمسخر و کوبیدن این مربی، چون اون موقع اصلا رزومه ای نداشت ولی تیمی رو در اروپا ساخت که به اعتقاد خیلیها هنوز جز سه تیم برتر تاریخ باشگاههای اروپاس و دوم ، یادتون باشه آمار و نتایج تاریخی رو نمیشه تغییر داد !! نحوه تنبیه انضباطی طارمی و چگونگی برگردوندن و استفاده از اون در حساس ترین بازی یه کلاس درس برای همه مربیان داخلی بود و کی‌روش پرستان بود.
  • م. ر. IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    و تبریک بابت صعود به جام جهانی
  • سهیل IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    تبریک میگم به مردم ایران بابت صعود به جام جهانی اما نباید در باد این صعود بخوابیم این تیم خیلی ضعف داره اگر قراره توی جام جهانی توریست نباشیم و ابروی فوتبالمون باشیم باید خیلی کار بشه روی این تیم
  • سیدرضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    تبریک به تمام مردم ایران تو هرکجای دنیا که هستن هر خدایی رو میپرستن از هر تبار و قومی که هستن فقط ایرانی هستن دلهاشون شاد . تو این روزهای سخت اقتصادی که کمرشون زیر بار مشکلات تاب تحمل دیگه نداره این برد میتونه مرحمی باشه بر زخمهای عمیقی که به روح و جسم این مردم نیک کردار دوست و دشمن فرود آورده . لطفا این بردو بنام کسی جز این مردم ننویسین و فکر نکنین این برد مال شماست
  • TeamMelli US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    فقط یه لحظه غفلت از طارمی: گل. زهر خودش رو ریخت.
  • م IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    ماشالله ایران و ماشالله پرسپولیس با این بازیکنان اثرگذارش تو همیشه تاریخ فوتبال ایران
  • نادی الکیسه السعودیه IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    تبریک به همه ملت ایران آفرین به اسکوچیچ مرد کم ادعا آفرین به حسین کعانی با بازی خوبش جواب دشمنان اقلیت ها را داد
  • اسکوکینگ DE ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    زمان کیروش از سه هفته قبل اردو تدارکاتی برگزار میکردیم میرفتیم به عراق میباختیم. الان با اسکوچیچ بدون اردوی تدارکاتی عراق رو می‌بریم. طارمی صبح از راه میرسه شب به عراق کل میزنه ..‌. کجان کیروش پرستان که می‌گفتن کیروش خیلی راحت تیم ملی رو برد جام جهانی ؟ اسکوچیچ رکوردشو زد از سه تا بازی قبل صعود کردیم به جام جهانی اونم با یک سوم مبلغ قرارداد کیروش ...
    • اشکان IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      کاملاً نظرتون درسته فقط اصلاح میکنم قرارداد اسکوچیچ، یک هفتم قرار داد کی‌روش هس ، اسکوچیچ سالیانه ۲۰۰ هزار دلار قرارداد داره و کی‌روش سالیانه۱/۴ میلیون دلار قرارداد داشت. اما کارایی و بازدهی زمین تا آسمان فرق ! یه مربی در هشت سال حتی یکبار هم از عهده عراق برنیومد و یکی رکورد تاریخی برای ایران باقی گذاشته که هنوزم ادامه داره...
  • میهمان IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    بازیهای بعدی را میشود در کیش برگزار کرد که هم آب و هوای شبیه جام جهانی قطر را دارد و هم اگر خواستیم تیمهای خارجی را برای بازی دوستانه دعوت کنیم به آنجا تست شده باشد.
    • م. ر. IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      کیش چرا خوزستان یا بوشهر خوزستان اب و هوایش شبیه به قطر است نه کیش کیش بازارش شبیه به قطر است
  • مدثر PK ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    مبارکہ بہ امید صعود بہ مراحل بالاتر در جام جھانی
  • تیر غیب US ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    با درود،و درود ثانی بر شیرپسران فوتبال کشور که غم را از دل غمزدگان به در کردند.ستارگان فوتبال کشور طاقِ ورزشگاه آزادی را فروغی جاویدان بخشیده ورقی دیگر از افتخار،اینبار سریع ترین صعود به جام جهانی را رقم زدند.درود بر مرد کروات که با پهنای صورت با پسرانش و شما مردم ایرانزمین لبخند میزند و شادی میکند.رقص پرچم های کشور در میدان قلب سرد غمزدگان از بازی های روزگار را سرشار و لبریز از شادی کرد.این پیروزی و این صعود را به تک تک دختران و پسران زنان و مردانِ فوتبال دوست و وطن پرست تبریک میگویم.ایرانی مبارک باشد این شادکامی آرزو میکنم در شب صعود ایران از گروه مقدماتی جام جهانی همچنان در کنار همراهان عزیز و میزبانمان خبرورزشی افتخار همراهی داشته باشم
  • امید IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    بابا کشتندمون ازبس ترانه جام جهانی گذاشتندشبکه3
  • حسین مکانی زادگان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    انشالله فدراسیون هم به وعده اش به بازیکنان عمل کنه و تا عرق بازیکنای تیم ملی خشک نشده پاداشی که نفری یک عدد کانکس به همراه امکانات کامل را اهدا کنه
  • Ava IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    برادری طارمی تمومش کردی
  • ح ر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    درود بر مهدی و یاران و اسکوچیچ
  • آریهان DE ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    سریع ترین صعود تاریخی به جام جهانی با یک مربی گمنام و ارزان ولی کاردان. ولی متاسفانه بازم افرادی هستند که به این موفقیت ملی و > وطنی حسادت دارند و فکر می کنند نام بزرگ می نونه مشکل ما رو حل کنه. ویلموتس چه کرد؟ کیروش خیلی زحمت کشید و دیسیپلین اورد. ولی در اسیا جامی بدست اوردیم؟ الانم با کمترین امکانات تونستیم موفق باشیم. اگه همین افراد دلال و حسود چوب تو چرخ این تیم نندازند>فکر کنم دفعه بعد این تیم قهرملن اسیا خواهد شد. اسم بزرگ به درد ما نمی خوره.چون ما نه حرفه ای هستیم و نه حرفه ای عمل می کنیم.یکی از جنس خودمون باید سکان تیم ملی رو به عهده بگیره. ولی با سواد فوتبال امروزی و نه مثل مربیان وطنی بی سواد که به فکر دلالی و گرین کارت و ویلا در انور اب ها هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی