نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
در سفر به استانبول چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بسیاری از علاقمندان به ورزش دوست دارند در سفر هم از فعالیت خود دور نشوند. البته که ترکیب کردن تعطیلات با فعالیت‌های بدنی، راهی عالی برای لذت بردن از اوقات فراغت است.

به طور کلی فعالیت‌های ورزشی، آرامش ذهنی و جسمی فرد را افزایش می‌دهند. ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب خود، ارتباط خوبی با نقاط مختلف جهان دارد و گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در حالی که برخی برای ورزش‌های ماجراجویی هیجان‌انگیز به آنجا می‌روند و برخی دیگر برای تعطیلات آرامش‌بخش به آنجا می‌روند.

حالا اگر در سفر خود به ترکیه می‌خواهید علاوه بر لذت بردن از گشت و گذار به بدن خود آدرنالین خالص تزریق کنید می‌توانید از ورزش‌های جذابی که در این کشور وجود دارد استفاده کنید. در ترکیه انجام یکسری از فعالیت‌های ورزشی برای گردشگران وجود دارد، که بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرهای ترکیه مسافران را به انجام آن ورزش‌ها ترغیب می‌کنند. اگر بلیط استانبول خود را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید فعالیت‌های ورزشی و هیجان‌انگیزی را در این شهر انجام دهید با ما همراه باشید.

در سفر به استانبول چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟

غواصی

غواصی در میان همه ورزش‌های ماجراجویانه در رتبه بالایی قرار دارد. خط ساحلی 200 کیلومتری بین تکیرووا و آلانیا دارای چندین مکان برای غواصی است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه وجود مدارس متعدد غواصی برای درجه‌های مختلف غواصان از مبتدی تا متخصص است تا مهارت های خود را تقویت کنند.بهترین زمان برای غواصی در ترکیه معمولا بین آوریل تا نوامبر است. البته توجه داشته باشید که این ورزش برای کودکان زیر 12 سال و افراد مبتلا به بیماری های قلبی توصیه نمی‌شوند.

رفتینگ

صحبت در مورد ساحل آلانیا در ترکیه که به میان می‌آید، لحظات به یادماندنی برای گردشگران یادآوری می‌شود. چرا که بسیاری از مسافران در این ساحل به ورزش هیجان‌انگیز رفتینگ می‌پردازند. رودخانه‌های کوپرولو و آنتاریا یا رودخانه دالامان دارای مکان‌هایی برای ورزش‌های رفتینگ آبی هیجان‌انگیز در ترکیه هستند که برای تجربه گردشگران طراحی شده‌اند.

این ورزش یک ماجراجویی عالی برای مسافران انفرادی و خانوادگی محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که با توجه به خطرات موجود در این ورزش، دولت مقررات سختگیرانه‌ای را برای ایمنی قایق ها وضع کرده است. همچنین به کودکان زیر 15 سال و افرادی که مشکلات مربوط به کمر دارند توصیه می‌شود از انجام این فعالیت خودداری کنند.

در سفر به استانبول چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟

دره نوردی و کوهنوردی

ورزش‌های اکشن‌محور سریع مانند کوه‌نوردی، پیاده‌روی، شنا یا موج‌سواری بر روی آبشارها به طور فزاینده‌ای در ترکیه رایج شده‌اند. در سفر به استانبول خود توجه داشته باشید که دره نوردی و کوهنوردی بهترین فعالیت ورزشی  در ترکیه محسوب شود. ترکیه به عنوان سرزمین کوهستانی نقاط زیادی برای این نوع فعالیت‌های ماجراجویانه دارد. مناطق اطراف آناتولی و کوه مشهور آرارات به مکان های مورد علاقه گردشگران تبدیل شده‌است.

پاراگلایدر

معتادان به ورزش‌های هیجان‌انگیز می‌توانند در ترکیه سراغ ورزش پاراگلایدر بروند. مناطق ساحلی اولودنیز محلی مناسب برای این ورزش به حساب می‌آید. گردشگران از سراسر جهان در طول تابستان به این نقطه می‌روند تا از یکی از بهترین فعالیت‌های ورزشی ماجراجویی در ترکیه لذت ببرند. عبور کردن از میان کوه‌های زیبا و تماشای منظره جذاب تالاب آبی آدرنالین خالص به خونتان وارد می‌کند. برای انجام دادن این ورزش در ترکیه باید بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر بسیار مرسوم است.

کایاک سواری دریایی

یکی دیگر از ورزش های ماجراجویانه در فضای باز در ترکیه کایاک سواری در دریا است. سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه ترکیه شرایط آب و هوایی ایده آل خود زمینه مناسبی برای پارو زدن و کایاک سواری در دریا فراهم می‌کند. هنگام کایاک سواری  آب‌های ملایم ساحلی و باد آرامش‌بخش را تجربه خواهید کرد. لازم نیست که قبلا در این ورزش فعالیت کرده باشید یا خیر، تنها با داشتن یک جلیقه نجات قابل اعتماد می‌توانید برای قایق سواری در آب آماده شوید. انجام دادن این ورزش هیچگونه محدودیت سنی ندارد.

اسکی

اگر در لیست ورزش‌های هیجان‌انگیز در ترکیه نام اسکی نباشد آن فهرست کامل نخواهد بود. اسکی تجربه‌ای واقعا نفس گیر در سرمای استخوان سوز است که بسیار مورد توجه مسافران ترکیه قرار گرفته. از استانبول تا آنکارا، اخیراً تعداد پیست‌های اسکی با امکانات عالی برای تجربه یخ و برف سالم در حال افزایش است. اگر می‌خواهید برای رزرو هتل در استانبول اقدام کنید هتل‌هایی را انتخاب کنید که در نزدیکی پیست‌های اسکی باشند. از طرفی دیگر سفر در فصل زمستان به ترکیه باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. چرا که می‌توانید در فصل زمستان هزینه کمتری برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما پرداخت کنید. برای اینکه ارزان‌ترین قیمت را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل استانبول را در فلای تودی پیدا کنید.

در سفر به استانبول چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟

سفر به استانبول برای تفریحات ورزشی

در استانبول ورزش‌های متنوعی زیادی برای سرگرم کردن علاقه مندان به ورزش وجود دارد. از قایقرانی، فوتبال، غواصی، ماهیگیری، شنا  تا رفتن به باشگاه وجود دارد که می‌توان انجام داد. در اینجا چند نکته برای استفاده بهینه در زمان و هزینه‌ها در سفر به استانبول خواهیم گفت.

اگر می‌خواهید برای ورزش کردن در سفرتان کمتر هزینه بپردازید می‌توانید هتل های ارزان قیمت را رزرو و به جای استفاده از استخر هتل از فضاهای ورزشی عمومی استفاده کنید. باشگاه‌های ورزشی بسیاری را در سفر به استانبول خواهید دید که ورزش‌های محبوب مردمان این کشور را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهند داد.

سفر به این شهر زمانی می‌تواند برایتان ارزان تر تمام شود که در فصل‌های پر بازدید این کشور به آن سفر نکرده باشید. در فصل‌هایی که مسافر کمتر به این کشور می‌روند هزینه‌های تفریحی، گردشی و اسکان به مقدار خوبی کاهش پیدا می‌کند. پس برای داشتن سفری ارزان به استانبول می‌توانید از سایت Flytoday.ir بهترین قیمت برای هتل و بلیط را خریداری و باقی مانده هزینه‌ها را برای تفریحات جذاب این شهر هزینه کنید.

کدام ورزش انتخاب و علاقه شما است؟

هرکدام از ورزش‌هایی که معرفی کردیم را در فصلی خاص می‌توان در سفر به استانبول انجام داد. اما شما بگویید کدام ورزش بیشتر برایتان هیجان انگیز است و چه فصلی را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی