جنجال جوکوویچ ادامه دارد/ مخالف واکسن نیستم، اما واکسن نمی‌زنم!/ مهم نیست گرنداسلم‌ها را از دست بدهم
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس جهان می‌گوید مخالف واکسن زدن نیست اما ترجیح می‌دهد تورنمنت‌های مهمی را از دست بدهد تا اینکه بخواهد واکسن بزند.

نواک جوکوویچ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت» تأکید کرد که ترجیح می‌دهد جام‌های آینده تنیس را از دست بدهد تا اینکه مجبور شود واکسن کووید-۱۹ تزریق کند. او می‌گوید که نباید این را به جنبش ضد واکسیناسیون مرتبط کرد، اما از حق انتخاب یک فرد در نزدن واکسن حمایت می‌کند.

برنده ۲۰ گرنداسلم تنیس که اخیراً فرصت شرکت در گرنداسلم ملبورن را به دلیل نزدن واکسن از دست داد و از استرالیا به کشورش بازگردانده شد، در مواجهه با این پرسش که «آیا شرکت در مسابقاتی مانند گرنداسلم‌های ویمبلدون و فرانسه را به خاطر موضع خود در مورد واکسن قربانی خواهید کرد یا خیر؟»، گفت: «بله، این بهایی است که حاضرم بپردازم! من هرگز مخالف واکسیناسیون نبوده‌ام اما همیشه از حق آزادی انتخاب آنچه که به بدن خود ترزیق می‌کنیم، حمایت کرده‌ام.»

جوکوویچ که امیدوار است شرایط واکسیناسیون در برخی تورنمنت‌ها تغییر کند تا بتواند سال‌های بیشتری بازی کند، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «من ذهن خودم را در مورد احتمال واکسینه شدن در آینده باز نگه می‌دارم چون همه ما در تلاش هستیم تا بهترین راه‌حل ممکن برای پایان دادن به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ را پیدا کنیم. می‌دانم که در سطح جهانی همه تلاش زیادی برای مدیریت ویروس کرونا انجام می‌دهند و امیدوارم دوران این ویروس به زودی پایان یابد.»

مرد شماره «یک» تنیس جهان تصریح کرد: «می‌دانم که انتقادات زیادی نسبت به من وجود دارد و می‌دانم که مردم با تئوری‌های متفاوتی درباره اینکه چقدر خوش‌شانس بوده‌ام یا چقدر نسبت به این قضیه راحت هستم، صحبت می‌کنند اما هیچکس خوش‌شانس و راحت نیست که به کووید مبتلا شود. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با این بیماری مبارزه می‌کنند و هنوز هم این کار را می‌کنند. بنابراین من این موضوع را بسیار جدی می‌گیرم، واقعاً دوست ندارم کسی فکر کند من از چیزی سوء‌استفاده کرده‌ام.»

وی همچنین درباره اتفاقاتی که ماه گذشته برایش در استرالیا افتاد که در نهایت منجر به اخراجش از این کشور شد، یادآور شد: «واقعاً از نحوه پایان همه چیز برایم در استرالیا ناراحت و ناامید شدم. شرایط آسانی نبود. به طور حتم، خطایی که در درخواست صدور ویزا رخ داد، عمدی نبود. این مورد توسط دادگاه فدرال و شخص وزیر در وزارت مهاجرت استرالیا پذیرفته و تأیید شد.»

نواک ادامه داد: «چیزی که مردم احتمالاً نمی‌دانند این است که من از استرالیا به خاطر واکسینه نشدنم یا به علت زیرپاگذاشتن قوانین و یا اشتباهی که در اظهارنامه ویزای خود مرتکب شدم، اخراج نشدم. همه این موارد توسط دادگاه فدرال استرالیا و وزیر مهاجرت تایید شده است. دلیل اخراج من از استرالیا این بود که وزیر مهاجرت این کشور از اختیار خود استفاده کرد و ویزای من را بر اساس تصوری که داشت مبنی بر اینکه من ممکن است احساسات ضد واکسیناسیون را در کشور استرالیا یا شهر ملبورن ایجاد کنم، استفاده کرد که من کاملاً با این موضوع مخالفم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    چهار تا مثل این از خودراضی واکسن نمیزنن باعث میشن بیماری همچنان وجود داشته باشه، حکایت همون فردی که در کشتی نشسته و میگه من کاری به بقیه ندارم فقط جای خودم رو سوراخ میکنم
  • مولامرادامیریان IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    چرا واکسن باید اجباری باشه؟ اونایی که واکسن سوم را هم زدن کرونا گرفتن وناقل کرونا هم بودن #نه به واکسن اجباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی