سوشا مکانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رسانه‌های نروژی روز پنجشنبه از محرومیت سوشا مکانی، گلر ایرانی تیم میوندالن به دلیل شرط‌بندی روی نتایج این تیم خبر دادند. این درحالی است که او روی ۹ بازی تیمش که خودش هم درون دروازه میوندالن حضور داشته شرط‌بندی کرده و به همین دلیل با محرومیت مواجه شد.

رسانه‌های نروژی روز پنجشنبه از محرومیت سوشا مکانی، گلر ایرانی تیم میوندالن به دلیل شرط‌بندی روی نتایج این تیم خبر دادند. کمیته انضباطی فدراسیون نروژ در حکمی این بازیکن را به مدت یک ماه از حضور در میادین محروم کرده است که علت آن شرط‌بندی او روی نتایج تیمش عنوان شده است. در حکم صادره آمده است که این بازیکن اتهام خود را پذیرفته اما عنوان کرده که تنها روی بردهای تیمش شرط بسته است و این کار را در ۱۲ مسابقه میوندالن انجام داده است. این درحالی است که او روی ۹ بازی تیمش که خودش هم درون دروازه میوندالن حضور داشته شرط‌بندی کرده و به همین دلیل با محرومیت مواجه شده است. البته او به این دلیل که روی برد تیمش قمار کرده و در سایر دیدارها و نتایج لیگ شرطی نبسته است با محرومیت یک‌ماهه روبه‌رو شده است وگرنه باید انتظار محرومیتی طولانی‌تر و شدیدتر را داشت. البته فعلا رقابت‌های لیگ این کشور تعطیل است و این محرومیت از روز ۴ آوریل که نخستین بازی میوندالن در لیگ است، اعمال خواهد شد.

مکانی البته پیش از این نیز یک‌بار با اتهام تبانی در بازی تیمش مواجه شده بود که در آن زمان هم باشگاه و هم مسئولان فدراسیون نروژ از او حمایت کرده و این اتهام را رد کردند. او در جریان دیدار تیمش برابر هاگسوند در هفته بیست‌ودوم فصل قبل ۷ گل خورد و به همین دلیل شایعاتی مبنی‌بر تبانی او با تیم حریف منتشر شد که این موضوع به سرعت تکذیب شد.

  از وین رونی تا بوفون

سوشا مکانی البته نخستین فوتبالیستی نیست که با اتهام شرط‌بندی روی مسابقات روبه‌رو شده و نفرات زیادی بوده‌اند که حتی به قمار و شرط‌بندی اعتیاد داشتند. وین رونی یکی از بازیکنان مشهور این ورزش است که در سال ۲۰۰۶ گزارشی از شرط‌هایی که او روی مسابقات اسب‌سواری و فوتبال بسته بود منتشر شد که جمعا حدود ۷۰۰ هزار پوند از دست داده بود. جویی بارتون نیز که در دوران فوتبالش با حواشی زیادی روبه‌رو بوده یکی دیگر از نفراتی است که حتی با محرومیت نیز روبه‌رو شده است. درنهایت محرومیت ۶ ماهه‌اش به دلیل نقض قوانین مالی و شرط‌بندی سبب شد تا تصمیم به خداحافظی از ورزش حرفه‌ای بگیرد. او می‌گوید بیش از ۱۲۵۰ بار این کار را انجام داده و حتی روی برخی بازی‌هایی که خودش در زمین حضور داشته هم شرط بسته است. البته او اتهام دستکاری در نتایج مسابقات را تکذیب کرده و می‌گوید که این تنها یک اعتیاد بوده که به تازگی توانسته آن را کنار گذاشته و در مربیگری مشغول به کار شود.

به بهانه محرومیت سوشا مکانی به دلیل شرط‌بندی/ بوفون و وین رونی مثل گلر سابق پرسپولیس!

ایدور گودیانسن، مهاجم سابق چلسی هم بیش از دو دهه به این کار مشغول بود و حتی گفته می‌شد در یکی از شرط‌هایش نزدیک به نیم میلیون پوند باخته است. با این وجود او همچنان به این کار ادامه می‌داد و حتی زمانی که در یونان، چین و بلژیک به فوتبال ادامه می‌داد مشغول شرط‌بندی و قمار روی نتایج تیم‌ها بود. پل مرسون، دیگر ستاره مشهور دنیای فوتبال است که البته در کنار اعتیاد به قمار، به الکل و موادمخدر نیز وابسته بود و به همین دلیل مشکلات بسیاری را در زندگی شخصی خود تجربه کرد. اسطوره باشگاه آرسنال تا جایی درگیر این مشکلات شد که با بدهی زیادی که بر اثر این اعتیادهایش داشت مجبور شد خانه‌اش را بفروشد و بدهی‌هایش که نزدیک به ۷ میلیون پوند برآورد می‌شد را بپردازد. مرسون البته این روزها توانسته برمشکلات خود غلبه کرده و آنها  را کمتر کند. اندروس تاونسند، بازیکن کنونی اورتون یکی دیگر از بازیکنانی است که به دلیل درگیر شدن با مشکلات شرط‌بندی و نقض قوانین با محرومیت هم روبه‌رو شده و حدود ۴ ماه از میادین دور مانده بود. در سال ۲۰۱۳ و زمانی که برای تیم زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس بازی می‌کرد اخباری مبنی‌بر کارهای غیرقانونی او در زمینه قمار و شرط‌بندی منتشر شد که باعث شد تا اتحادیه فوتبال انگلیس به سرعت وارد عمل شده و تحقیقات در این زمینه را آغاز کند. همان محرومیت باعث شد تا این هافبک انگلیسی دست از چنین کارهایی برداشته و تمرکزش را روی فوتبال بگذارد. تاونسند این روزها یکی از مردان کلیدی تیم خود به‌شمار می‌رود.

یکی دیگر از بازیکنان نامداری که به این کار متهم شده است جیان‌لوئیجی بوفون، گلر سرشناس ایتالیایی است که یک‌بار در سال ۲۰۰۶ و پیش از جام‌جهانی و بار دیگر در سال ۲۰۱۲ به شرط‌بندی و حتی دستکاری در نتایج فوتبال متهم شد که البته هیچ‌گاه ثابت نشد اما گفته می‌شد که ۱.۵ میلیون یورو روی مسابقات شرط‌ بسته است. بوفون البته هیچ‌گاه تمایلش به شرط‌بندی را مخفی نکرده و حتی مدتی تبلیغات یکی از این سایت‌ها را نیز انجام می‌داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    ایشون پرسپولیسی نیست لطفا ایشون رو به باشگاه بزرگ پرسپولیس نچسبونید
  • !!! IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    اینقدر پرسپولیس رو کنار اسم این شخص نذارید اون فقط یه عنصر نفوذی بود که با کمک دوسه تا داور(پرسپولیس نفت پرسپولیس سایپا و یکی دو بازی دیگه) ماموریتش رو بخوابی انحام ‌داد و حق‌الزحمه اش هم گرفت.
  • ایمون زاید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    گلر پرسپولیس بودن مربوط به گذشته هست و از این بابت پرسپولیس کم ضرر نکرده و ایشان همان زمان هم منفور هوادارها بوده در حالیکه خود نامردش به صراحت استقلالی بودنش رو در همین جریده اعلام و جالب اینکه خبر ورزشی هم چند صباحی رو این مطلب موج سواری راه انداخته بود و محبوب کیسه ها شده بود حالا که رسوائی به بار اومده برمیگرده به مکتب فساد ساز و فساد خیز کیسه ، این نامرد رو به پرسپولیس نسبت دادن غیر از اینکه ارزش خود رو کم کنید حاصل دیگری نخواهد داشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی