پرویز مظلومی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

پرویژ مظلومی می‌گوید: اگر قرار است پرسپولیسی‌ها این اتفاقات را ادامه بدهند ما هم اسم آنها را می‌آوریم. عده‌ای از آنها مشکل سربازی دارند و سربازی نرفته‌اند. شما بررسی کنید. آیا معاف شده‌اند؟ هنوز نه سربازی رفته‌اند و نه معاف شده‌اند.

 استقلال درحالی درصدر جدول قرار دارد که برخی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند این تیم بازی‌های زیبا و چشم‌نوازی را ارائه نمی‌دهد و از روی خوش‌شانسی و با بردهای اقتصادی بعضا نتیجه لازم را می‌گیرد، این درحالی است که پرویز مظلومی، عضو هیات‌مدیره استقلال و سرمربی سابق این تیم اعتقاد دارد استقلال نیازی به زیبا بازی کردن ندارد و فعلا فقط برد می‌خواهد تا درنهایت عنوان قهرمانی این فصل را به‌دست بیاورد. در روزهای اخیر موضوع سربازی دو بازیکن استقلال نیز حسابی داغ است و به این بهانه با مظلومی تماس گرفتیم، اما در ادامه صحبت از انتقاد کارشناسان نیز مطرح شد و درنهایت هم درباره تغییرات اخیر در فدراسیون فوتبال سوالاتی را پرسیدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مظلومی را در ادامه می‌خوانید.

موضوع سربازی دو بازیکن استقلال به کجا رسید؟ برخی از هواداران فوتبال اعتقاد دارند باشگاه استقلال در این خصوص دست به اقدام غیرقانونی زده است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

کجای کارمان غیرقانونی است؟ اتفاقا داریم کار قانونی انجام می‌دهیم و طبق قانون نیز پیش می‌رویم. عین قانون است که بازیکنی که در تیم ملی بازی می‌کند به‌عنوان سرباز قهرمان معرفی شود یا تا زمانی که در تیم ملی بازی می‌کند اعزام خود را عقب بیندازد. الان یزدانی به همین واسطه تا ۳۰ سالگی به سربازی اعزام نشده و اتفاقا خود من کارهای تعویق خدمت او را انجام دادم. در این بین مرتب با وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سایر نهادها در ارتباط بودم و مسئولان آنها هم می‌دانند جریان چیست. اتفاقا نامه‌هایش را هم خودم گرفتم و اقدامات مربوطه را انجام دادم. یک نامه برای سرباز قهرمان است که موجب شد یزدانی تا ۳۰ سالگی اعزام نشود و مرادمند هم که برای تیم ملی رجیستر شده و مشکلی ندارد و پرونده این اتفاقات به‌همراه مستنداتش در وزارت و فدراسیون موجود است و با افراد مربوطه در این دو نهاد هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها به‌عمل آمده و هیچ جای کار ما نه غیرقانونی است و نه فراقانونی. مرادمند تا ۳۰ سالگی می‌تواند کار خود را عقب بیندازد، این درحالی است که یزدانی هم تا پایان رقابت‌های تیم ملی می‌تواند این اقدام را انجام بدهد که هر دو طبق قانون است. برخی دارند با این کار برای استقلال حاشیه‌سازی می‌کنند، چون تیم در صدر جدول است و مدام سنگ‌اندازی می‌کنند یا گیر می‌دهند که استقلال زیبا بازی نمی‌کند.

اتفاقا این موردی هست که در چند وقت اخیر درخصوص آن زیاد بحث شده است.

اصلا استقلال نمی‌خواهد زیبا بازی کند، باید چه کسی را ببینیم. ما امسال قهرمانی را می‌خواهیم و به‌دنبال زیبا بازی کردن نیستیم. هروقت اوج می‌گیریم این مسائل مطرح می‌شود تا کار را خراب کنند. در این مدت اخیر یکی از پزشکان من را در بیمارستان دید و به من گفت وقتی تیم فوتبال خیلی زیبا بازی می‌کرد، قهرمان نمی‌شد و همه هم ایراد می‌گرفتند که چرا قهرمان نمی‌شویم. اتفاقا در دوره خود من بود که خیلی هم زیبا بازی می‌کردیم. در هر صورت الان استقلال با این وضعیت و با این شکل بازی با بهترین آمارها و بدون شکست درصدر جدول است. مهم این است که تیم گل نخورد و گل بزند و بازی‌هایش را ببرد. بالاخره تیم‌های حریف هم دست‌وپا بسته نیستند و همیشه مقابل تیم بزرگی مثل استقلال با انگیزه و با تمام وجود بازی می‌کنند. اینکه استقلال به این شکل حریفان را شکست می‌دهد، هوش و درایت و کاربلدی کادرفنی را می‌رساند. اتفاقا اگر ۱۰ موقعیت داشته باشید و استفاده نکنید بهتر است یا از حداقل فرصت‌ها استفاده لازم را ببرید؟ اگر ۲ موقعیت داشته باشید و از یکی از آنها استفاده کنید این هنر یک سرمربی و کادرفنی است. به سایر مسائل دیگر کاری ندارم، اما بالاخره به آنجایی هم می‌رسد که زیبا و هجومی‌تر هم بازی کند، اما فعلا هدف کادرفنی این است که امسال تیم به هر شکل ممکن قهرمان شود که ان‌شاءالله این اتفاق هم بیفتد. اگر این روند ادامه پیدا کند، حتم بدانید قهرمان می‌شویم. این‌همه هفته شکست نخورده و بهترین دفاع و حمله را دارد. دیگر چه آماری می‌خواهید که استقلال نداشته باشد. در هرصورت یک‌سری افرادی که مغرض هستند، سنگ می‌اندازند و شیطنت می‌کنند تا استقلال نتیجه نگیرد. پارسال هم تیم با فکری در صدر جدول بود، اما شلوغ‌کاری کردند که تیم زیبا بازی نمی‌کند. شیطنت‌ها همیشه هست، اما مهم این است که مسئولان باشگاه، کادرفنی و بازیکنان به این مسائل توجه نکنند و کار خود را بکنند.

پیشکسوت استقلال پرسپولیسی‌ها را تهدید کرد: اسم می‌آورم/ زیبا یا زشت بازی می کنیم به خودمان مربوط است/ استقلال همه رکوردها را شکسته؛ دیگر چه می خواهید؟

برخی‌استقلالی‌ها اعتقاد دارند درحالی به این تیم هجمه وارد می‌شود که در سال‌های اخیر تیم رقیب در برخی سال‌ها به‌واسطه بردهای اقتصادی عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

به هر صورت من به تیم خاص یا سایر مسائل کاری ندارم و به تیم خودمان کار دارم. استقلال به این روش دارد جلو می‌رود و خوب هم جلو می‌رود. تیم‌های دیگر با آن‌همه سرمایه و بازیکن و هزینه‌های گزافی که کرده‌اند ببینید کجای جدول هستند و چند امتیاز از استقلال عقب هستند. آنها مشکل دارند نه استقلال. نمی‌خواهم از آنها اسم ببرم و همه مورد احترام ما هستند، اما هیچ‌کس از آنها اسم نمی‌برد و فقط از ما ایراد می‌گیرند که استقلال زیبا بازی نمی‌کند. اصلا زیبا بازی کردن یعنی چه که هر دفعه بعد از بازی‌ها تکرار می‌کنند. تیم باید ببرد که می‌برد و اتفاقا همه رکوردها را هم زده است. یک زمانی سیستم تیم‌های مورینیو همین بود و همه هم به‌به و چه‌چه می‌کردند. تیم‌هایش دفاع می‌کردند و با کمترین موقعیت حریفان را می‌بردند و درنهایت هم قهرمان می‌شدند. این یک سبک است در فوتبال که الان کادرفنی استقلال به آن رسیده است، اما به بازی هجومی هم می‌رسد، به آنجا هم می‌رسد. حالا فکر کنید تیم زیبا بازی کند و امتیاز نگیرد، چه فایده‌ای دارد؟ همان‌هایی که امروز ایراد می‌گیرند در این صورت هم یک شکل دیگر ایراد می‌گیرند. پس ایراد گرفتن و حاشیه‌سازی برای تیمی مثل استقلال همیشه وجود داشته است. مسابقه و رقابت یعنی بردن و باید تحت هر شرایطی فقط ببرید که استقلال امروز این کار را خوب انجام می‌دهد. امروز کدام تیم مگر دارد زیبا بازی می‌کند؟ این سوال بزرگ من است. آیا تیم‌های دیگر سیستم‌های روز اروپا را ارائه می‌دهند و مثل رئال و بارسا هستند. فوتبال ایران همین است و نباید توقع زیادی از آن داشت. یک تیم ملی داریم که با آن‌همه لژیونر دیدید چطور مقابل عراق بازی می‌کرد. با آن‌همه مهره و یار بازهم جلوی تیمی مثل عراق مشکل داشتیم. خودتان دیدید.

فکر می‌کنید مشکل سربازی مرادمند و یزدانی حل می‌شود؟

مشکلی ندارند و تا پایان فصل می‌توانند اعزام خود را به تعویق بیندازند. در گذشته مگر برای بقیه تیم‌ها نامه‌نگاری نمی‌کردند یا خدمت آنها عقب نمی‌افتاد یا حتی معاف نمی‌شدند؟ آدم‌های مغرض همیشه برای استقلال حاشیه‌سازی می‌کنند. اگر پیگیری کنید، خیلی از بچه‌های تیم رقیب مشکل سربازی دارند. اگر قرار است این اتفاقات را ادامه بدهند، ما هم اسم آنها را می‌آوریم. عده‌ای از آنها مشکل سربازی دارند و سربازی نرفته‌اند. شما بررسی کنید. آیا معاف شده‌اند؟ هنوز نه سربازی رفته‌اند و نه معاف شده‌اند. الان هم دارند بازی می‌کنند.

درباره اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال  صحبت کنید. عزل عزیزی‌خادم کار درستی بود؟

در هر صورت این موضوع را هیات‌رئیسه بهتر می‌داند و من بیرون از گود هستم و خبر ندارم و نمی‌دانم چه کاری در فدراسیون کرد که این جریان پیش آمد. آنهایی که نزدیک بودند حتما می‌دانند ایشان چه کاری کرده است. در هرصورت امیدوارم شرایطی مهیا شود که فوتبال آسیب نبیند. الان هم خداراشکر یک کننده کار به فدراسیون فوتبال آمده است؛ چیزی که سال‌های سال داد می‌زدیم و چنین فردی را صدا می‌زدیم که آدمی را بیاورید که فوتبالی باشد و از خانواده فوتبال باشد و مدیریت فوتبالی خوانده باشد و کار را بلد باشد. خداراشکر الان میرشاد ماجدی آمده و او هم از وقتی فوتبالش را کنار گذاشت سراغ مدیریت رفته و کار مدیریتی را بلد است. باید به او هم کمک کرد تا موفق شود.

در این مدت که عزیزی‌خادم سر کار بود، هواداران فوتبال به او انگ رنگی بودن می‌زدند و هواداران هر دو تیم او را متهم به آبی یا قرمز بودن می‌کردند.

اتفاقا کجا آبی بود؟ انتخاب‌های او را ببینید، کدام آبی را انتخاب کرد؟ دانه‌دانه می‌توانم اسم بیاورم، هرچند همه آنها برای من عزیز هستند و از دوستانم به‌شمار می‌روند، اما از ذوالفقارنسب بگیر تا امامی‌فر، نکیسا و مهدوی‌کیا یا آقای کلانی همه پرسپولیسی‌ها را سر کار گذاشت یا همین کریم باقری یا وحید هاشمیان که در تیم ملی بودند. اینها همه عزیزان من هستند، اما استقلال کجا بود؟ شاید عزیزی‌خادم پرسپولیسی هم نباشد و رنگ‌ها برایش اهمیت نداشته باشد، اما این دوستانی را که انتخاب کرده است، ببینید. آیا در این مدت از اهالی فوتبال که شایستگی داشتند استفاده شده است؟ در این بین حسن روشن هم شنیدم به کمیته فنی آمده که هنوز حکم خود را نگرفته است. به‌خاطر همین یک نفر می‌گویند فدراسیون آبی یا استقلالی؟ تازه حکم او را هم نزدند.

صحبت پایانی؟

برای میرشاد ماجدی آرزوی موفقیت می‌کنم. هم مدیر خوبی است و هم برخلاف صحبت‌ها فکر می‌کنم اصلا به رنگ‌ها توجهی ندارد و همان‌طور که خودش گفت، رنگ او رنگ پرچم ایران است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 6 IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    تو دعا كن بارون نياد. پاي تو هم تو لجن زار كيسه باز هست اقاي 10 نفره 10 دقيقه!!! هر چي باشه تو مربي پودري بودي و مديرتم پاي ثابت جعل و فساد و فتوشاپ. راستي بگو فرناز براي چي خيلي ييهو خداحافظي كرد؟؟؟؟
    • امیر علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      راست میگه همه رکورد ها رو زده تو ۹دقیقه ۳گل خوردن هنر پروووویز خان فقط، ۴ تا خوردن از پرسپولیس کبیر هم رکورد دیگری از جناب مظلومی
    • ساوالان IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      جالبه هر روز یک بیانیه از استقلال بیرون می اید . تا حالا ریس باشگاه خود اش بیانیه به نام خود نزده!!!!!!! یادتان هست کدام اخلاق بعد اون حکم بچگانه استیناف در باره گلگهر عده ای را ترساند اگر بیانیه بدهند محروم می کند.. چرا!!!!! اقایان شما ها اگر به اندازه یک تا مو از کسی تخلف داشتید الان در کاس بودید. با این شلوغ کاری نمی توانید فرار کنید . ان دونفر باید سرباز شوند تمام. رطب خورده منع رطب می کند!!!!!!!! شما ها ان موقع زبان باز کردید که پاتوس را بازی دادید بعد به همان روش از گلگهر معیشت گرفتید . حالا دیگر کسی توان مقابله با تخلفات گسترده شما را ندارد . چون ادم اش را دارید. هر کس مقاومت کند . می گویند طارمی فلان...انقدر بیسواد هستید که نمی دانید پرسپولیس چوپ تخلف طارمی از بالاترین نهاد گرفت خورد. ولت پرونده های شما هنوز هم در کشو اب می خورد.. زمان احمدی نژاد فدراسیون چجوری بدهی فیفایی استقلال را می داد. نکونام را چطوری از اسپانیا اوردند. فتح الله گفت رایگان اوردم.... از اسپانیا!!!!!!!!!!!!!!
    • پرویز سوبله چوبله IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      پرویز خان اسمت که میاد حال لنگیا بد میشه .. یه تریلی غم از روشون رد میشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخ وای که چه دربی هایی لنگیا رو چپ و راست کردی چهار بار یعنی ۴۴۴۴ بار یادش بخیر اون مصاحبه هاشون هواداراشون میگفتن عجب ........ کردیم هوادار این تیم شدیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • یه ایرانی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      متن زیاد بود نخوندم فقط اینکه: شما با نظام وظیفه طرفید جناب، ربطی به کسی نداره! ببخشید که حضرات نظام وظیفه درک نمیکنن بعضیا دربرابر قانون مساوی ترن! هرکار دوست دارید بکنید تو قضیه گل گهر نشون دادید که ازتون برمیاد، این گوی و میدان! حرفتون که بیخوده ولی ما بدون امیری و ترابی هم قهرمان میشیم!
    • پیام IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      اره حتما دوباره بوی حلوا شنیدی که داری چابلوسی کیسه میکنی بزرگ کیسه داران!!!!!!!!!!
    • سیاوش GB ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      وقتی سید بلال دوپینگ ها رو با ماست ها قاطی می کرد....بابا مسعود با کیلو کیلو دماغ دروغ و ریا میکرد....سلطان و پروفسور و جادوگر و عشقه....مفسد و دلال و باجگیرا رو عشقه....وقتی اردوغان طلا و دلارها رو هاپولی میکرد....لنگی جون با کمک فدراسیون و وزارت امتیازات رو پارو میکرد....جعل سند بیرو و ممد بهمراه کلی کچل....مغزاشون روی هم اندازه یه فشل مچل ....خیال کردن بقیه تیمها جملگی خواب خوابن‌....اون گوشه یه طرف نشستن همگی قاق قاقن....آره عزیزم سوگولی حکومت خیلی خیلی چاقه....کلی تخلف می کنه بازم دهانش بازه بازه....طرفداراش درک و منطقی ندارن....عمو پرویز چیزی نگو من و تو رو با هم میخورن....آخه اینجا همه چی قاطی پاتیه....میگن قهرمانی فقط برای لنگیها عالیه....ما میگیم پس فیرپلی و فوتبال پاک و جوانمردانه کجاست....اونا میگن بابا تو کجای کاری قهرمانی های رانتی ۵ ساله مال ماست....آخه اینجوری فوتبال ما به فناست....اونا میگن فوتبال لنگ زده آخرش جاش اونجاست
    • آبی آسمانی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      #امیری ،ترابی ،کامیابی نیا، لک سرباز فراریند وفساد دیگه در لنگ پیدا شد که اینها با کارت جعلی درجعلپول بازی کرده اند وباید فدراسیون هر چه زودتر وضیعت این تیم سراسر فساد را مشخص کند
    • ۴۴۴۴ IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      پرویز خان دوباره این لنگیها سوبله وجوبله می خواهند بی قانونی کنند باید آنها راسرجایشون نشوند یک نامه ایی به سازمان نظام وظیفه بزنید واستتعلام کنید که اگر امیری ،ترابی، کامیابی نیا، لک سرباز فراریند یا کارت جعلی دارند تمام بازی ۳بر۰به نفع حریفان شود ولنگ به لیگ آزادگان سقوط کند بقول خودشون قانون قانون است واز قانون نباید فرار کرد
    • رزا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      تنها اسمی ک میتونی ب زبون بیاری، ایمون زاید هست پرویز خان
  • تیر غیب US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    با درود، آقا پرویز گرامی بگم بگم عهدش گذشت! شما اگر نقطه ضعفی به قطرِ یک آنگستروم از کعبهء عشقِ فوتبال کشور داشته باشید هر آینه کسری از ثانیه را در استفاده از آن از دست نمیدهید!با عملکردِ زشتی در قبالِ گلگهر تیم و بازیکنانِ شما زیرِ ذره بین رفته است آن را به صدر نشینیِ خود لینک نکنید و هر چه آمار خلاف از پرسپولیس دارید بر داریه ریخته فقط بر سر ما منت نگذارید برای ما کینه توزیِ گروهکِ منحرف از آمالِ ورزش خوشتر است تا محبتِ این خوارج از اهدافِ ورزشی
    • ابرام US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      حضرت استاد٬ جانِ «قندلی» ..... یک کمی راحت بشین رو صندلی ================================================================================================= هر چه میدانی بگو روشن شویم ... حاج« فتل» فرموده روشن تر شویم ================================================================================================= یک کمی دیر آمدی تعجیل کن .... کرکره پایین بکش تعطیل کن ================================================================================================= آتش اندر دل ٬به گفتن کن خموش... چونکه دیوارموش دارد موش گوش ================================================================================================= همچو «قندل» تو مبند خا لی از آن ... سوبله ات چوبله بگردد بعد از آن ================================================================================================ فِس فسو میگم نمیگم کم بکن ... خربزه آب است فکر نان بکن
    • تیر غیب US ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      با درود،ارادتمندِ ابرام گرامی بلکه عامیرزا به نیشِ قلمی قلمت را پرجوهر کند
    • ابرام US ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      اینکه «عامیرزا» مزخرف گفته است ... حرف نا پخته زده « شِر»گفته است ================================================================================================= بنده هر جا یی که لازم دیده ام .... کار خود را کرده را حت گشته ام ================================================================================================= «تیر غیب » را گر ستایش می کنم ... «وِر» هم ارگوید گشا یش می کنم ================================================================================================ ما که« قندل» یا «فتل» را همزمان .... لوله گردانیم و سازیم قلتپان ================================================================================================ دیگر «عا میرزا» و دوستان گرام ... جای خود دارند داداش ختم کلام ================================================================================================ ( ما برای وصل کردن آمدیم ) ... وُلت و آمپر دیده بعداََ آمدیم ========================================================== ولتِ ما ثا بت خرابی از شماست ... رفع مشکل کردن اما کار ما ست
    • تیر غیب US ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      با درود،مخلص آقا ابرام وقتی کسی کارش درسته درسته دیگه کاریشم نمیشه کرد.با ذوق و هنرش حال کنی بردی نکنی از دستت رفته.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    جناب پرویز مظلومی نمیخواد اسم بیاری یکم احترام خانواده غلامحسین مظلومی خدابیامرز وداداشهای دیگرت رونگه دار با وجود اون بود که تو به اینجا رسیدی مرد پولکی..آدمین بچاپ لطفا
  • تاجی طبرستانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    بازی ک لنگی ها شروع کردند ولی تمام شدن این بازی دست خودشون نیست... بلایی ک گل گهر سر کارت بازی ومجوز استفاده خارجی ها ی استقلال در اورده و استقلال هم رفت تلافی کرد سر مجوز غیرقانونی و تقلبی بازیکن گابنی .... لنگی ها خوووووب میدونن کارت پایان خدمت وحید امیری جعلیه ... پس بچرخ تا بچرخیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
  • صمدقلی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    یک مشت متوهم جمع شدند دائی جان ناپلئون وار و مش قاسم طور دور هم از خاطرات جنگ کازرون و ممسنی برای هم تعریف می کنند . از توهمات کسب ستاره سوم !!!!! و نقش وزیر پرسپولیسی یا همون انگلیس در توطئه چینی برای عدم موفقیتشان . بیماروار از حضور باصطلاح غیرقانونی طارمی می گویند در پرونده ای که فیفا برایش حکم داده است و الان برای ماله کشی لابی گری برای سربازان فراریشان از تهدید به معرفی بازیکنان مشابه در تیم رقیب می گویند . آن هم چه کسانی ! خاله زنک هایی که اتفاق رخ نداده را برای خودشان سند می کنند . حالا فکر کن اگر درصدی در این خصوص مطمئن بودند یا خبری داشتند مگر امکان داشت فکشان نجنبد و اسم رسم نیاورند . پای ثابت شعبه های مختلف دادگاه کاس که همیشه دستاوردشان از آنجا همون پوست موزی بوده که روز بازی با تراکتورسازی روی صندلی شاه فرهاد جا گذاشته بودند اگر ذره ای برای حرف مفتهایی که میزند ادله و دلیل داشت الان شال و کلاه کرده عازم سوئیس بودند . ننگ وطن فروشی هم که بارها به رزومه پرافتخارشان سنجاق شده است پس از این باب هم تردیدی براشون پیش نمی آید .
    • عباس معصومی FR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      در باب تناقض گویی سرخدوستان همین صمدقلی کافی است زمانیکه تیمش با ۱۰ امتیاز فاصله در جدول باشه همه چیز پاک و هیچ خدشه‌ای به قهرمانی تیم محبوبش وارد نیست اما زمانیکه تیمش صدر جدول نباشه فوتبال ایران به نماد فساد و ناپاکی تبدیل میشه این دوستمون هنوز نمی دونه که رای فیفا بابت شکایت باشگاه ریزه اسپور بوده و باشگاه های ایرانی به دستور سلطانیفر حق شکایت نداشتند که قانون و عدالت بخواهد اجرا شود آقایان خیلی چیزها رو فراموش کردند: کارت بسیج فعال بازیکنان، ماسمالی شدن سربازی ترابی با شعار زیر پیراهن و نامه بابامسعود، تناقض گویی وحید امیری در باره معافیت، پول ها و سکه های کثیف ابر بدهکار بانکی (هدایتی) و هایجک بازیکنان در اردوی تیم ملی، پول های کثیف ستاد سوخت و هبه کردن ماشین‌های وارداتی در دهه ۸۰ (به احترام سردار...)، بزرگترین جعل تاریخ ورزش ایران، ارسال جام بدون برگزاری بازی و تشریفات مسابقه، پرداخت بدهی از منابعی مثل صندوق محرومان، ارز دارو و ... و هزار و یک فساد دیگر وقتی اینها که نماد جعل و فساد و ناپاکی در فوتبال هستند، لب یه سخن باز می کنند باید به حال فوتبال و عدالت گریست
    • تاجی طبرستانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      نفر اولی که مطرح و پیگیری باید بشه کارت معافیت جعــلی اسطوره اخلاقتون وحید امیری ه . در مورد طارمی فیفا به موارد اعتراضی باشگاه ترکیه ای رسیدگی کرده ک خواهان محرومیت طارمی ، و جریمه و محرومیت لنگ بوده و تقاضای 3-0 کردن بازی های داخلی لنگ رو نداشت چون ذینفع نبود . همون لحظه ای ک فیفا رای به جعلی بودن قررداد طارمی رو داد اقای توفیقی معاون استقلال گفت که ما پیگیر شکایتی میشیم ک بازیهای لنگ درحضور طارمی باید 3-0 بازنده اعلام بشه ک پدرخوانده معنوی شما بابامسعود لنگی با تشر حکم که بایکوت کردن این موضوع رو داده تا جاییکه خبیرمربوطه هم رو حتی از سایت باشگاه استقلال برداشتند. یه مقدار مطالعه داشته باشید بعنوان یه شهروند و انسان قرن 21 . شما اگه از کسی یا ارگانی شکایتی داشته باشید صریحا باید خواسته و مطالبه روشنی داشته باشید که از شکایت چه هدف و خواسته ای دارید . تیم ترکیه ای در دادخواست خود پرداخت غرامت و محرومیت طارمی و باشگاه لنگ رو خواستار بود ک به هدفش هم رسید و درمورد بازیهای داخل لیگ ایران خواسته و شکایتی نداشت چون نه مهم بودواسش ن ارتباطی یه این باشگاه داشت
    • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      کیسه کش های متوهم اولا چرت و پرت شما مایه خنده ما هست برای تخلف طارمی یه بار مجازات تعیین میشه تمام حرف های راجع به طارمی سه بر صفر ناشی،از تخیلات ذهنی کودکانه هست طارمی با همین پرسپولیس در باشگاههای آسیا شرکت کرد اگه استفاده اون غیرقانونی بود ای اف سی جلوی اون می گرفت تیم باشگاههای آسیا مثل الاهلی عربستان توسط پرسپولیس و طارمی حذف شدن شکایت می کردن یا باشگاههای تراکتور سپاهان و فولاد یه درصد شانس سه بر صفر شدن داشتند شکایت می کردن ترابی بازیکن ملی پوش از زمان سایپا بود زمان قرارداد با پرسپولیس دانشجو بود بازیکن ملی هست مثل یزدانی تا سی سالگی می تونه سرباز قهرمان به خدمت نره در مورد امیری کارت معافیت اون قانونی بود استعلام های پاسپورت های بازی های ملی یا باشگاههای آسیا تو پلیس بعلاوه ده برای رفتن به خارج هم تایید کارت معافیت قانونی هست برای توجیه فراقانونی و دور زدن قانون توسط کیسه حرفهای مفت متوهم پشیزی ارزش نداره
    • حامی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      درجواب استاد معصومی باید عرض کنم خدمتشون که تو همون دورانی که شماها توهم زدید مابا10امتیاز قهرمان میشدیم بابامسعود برای ما سنگ تموم میذاشت همون موقع کل تیم ما از صدق سر همون بابای خیالی شما با13 بازیکن بازیارو پشت سر میذاشت و هر فصل پنجره ما بسته بود و شما ها باخیال راحت بازیکن میلیون دلاری میاوردید و آخر فصل هم بدون هیچ بازدهی از تیم کنار گذاشته میشد پس بهتره زیاد بخودتون فشار نیاریدکه براتون خوب نیست. در جواب استاد طبرستانی هم عرض کنم که وقتی بالاترین نهاد فوتبالی دنیا رایی میده همه جوانب رو میسنجه و رای میده مثل بازی ای که شما فرار کردید ترکیه و اسطوله هاتون گفتن میریم شکایت میکنیم و حقمونو میگیریم و شماها هم باور کردید ولی آخرش فقط پولی که از کف ایرانیا خارج شد براتون موند والبته یه... . در مورد سربازی امیری و ترابی هم بهتره نظر بیخود ندید چون اگر کارتشون مشکل داشت تا حالا خودتون رو جر داده بودید که بتونید ازش استفاده کنید ولی خوب خودتونم میدونید که مشکلی ندارن. اینکه امسال میخوان به هر قیمتی که شده قهرمانتون کنن به هیچ کس پوشیده نیست و خودتونم میدونید که این اتفاق میخواد بیافته
    • صمدقلی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      جان کلام حرف من و خیلی از پرسپولیسی ها این است : اگر حرف مفتی که در مورد طارمی و قس الی هذا میزنید اندکی سندیت دارد شرف داشته باشید و به مراجع قانونی شکایت کنید . از مراجع قانونی داخلی گرفته تا مراجع بین المللی . پرونده فساد هیچ وقت مشمول گذر زمان نمی شود . پس الان که سلطانی فر کذایی نیست وجود داشته باشید و شکایت کنید . . بیهوده نیز حرف از وطن و امثالهم نزنید که داغ ننگ وطن فروشی روی پیشانی بزرگ و کوچک شما تا ابد خودنمایی می کند . وگرنه حرف مفت نزنید که گوش همه در این مدت از جفنگیات شما پر شده است .
    • ابرام US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      ای( قلی جان) اصل مطلب گفته ای.... پخته ای با خبرگی گل گفته ای ================================================================================================= لیک در گوش جما عا تی کثیر ... خوانده ای«یا سین» و با ما گفته ای ================================================================================================= چون نمی دانند که نادان اند و تو .... آنچه را با ید که گفت آن گفته ای ================================================================================================= جهلشان با شد مرکب سعی تو مشکور باد..... با همه بیهودگی دانم که عا لی گفته ای ================================================================================================= هر چه میخواهند بگویند زین خزعبل ها فزون.... گفته اند ٬باشد بگویند ٬ اصل مطلب گفته ای ================================================================================================= جوجه ها را آخر پا ییز با یستی شمرد ..... این که می گویند «مَثَل» با شد تو بهتر گفته ای
  • پرسپولیس سرور استقلاله IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    ایمون زاید
  • مجهول الهویه US ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    جااان؟ تیم‌های دیگر با آن‌همه سرمایه و بازیکن و هزینه‌های گزافی که کرده‌اند ... ؟ بابا شما که رکورد زدید از ریخت و پاش! در ضمن مطمئن باشید در اینده تیم دیگری دچار سربازی بازیکنانش میشود و آنوقت نفر اولی که داد و بیداد میکند شمایید.
  • لنگ مافیای حکومتی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    متاسفانه در کشور ما و بخصوص در بین طرفداران همیشه متوهم و هوچیگر و زیاده خواه یک تیم خاص حکومتی،عدالت شرافت فیرپلی راستی مردانگی و کلا خصائل انسانی جزء تجملات محسوب میگردد و کلا با آن بیگانه هستند یکی از بازیکنان لنگ حکومتی حقیر که مشمول سربازی بوده و پس از آنکه میخواست راهی تراکتور شود و توسط اتفاقا همین مدیرعامل حال حاضر لنگ حکومتی خفیف(درویش)به لنگیها هبه شد*مهدی ترابی*میباشد که قبل از لنگی شدن مشمول خدمت سربازی بود و یکشبه از تراکتور بسمت لنگ حکومتی حقیر پیچید که رسانه های حکومتی مغرض و کارت هدیه بگیر(از برانکو و ...)کاملا خاموش شدند و جریان را بایکوت خبری کردند چرا کسی از *مهدی ترابی* سخن نمی گوید؟از خبرورزشی محترم خواهش میکنم برای یکبار هم شده عادلانه رفتار کند و قضیه *مهدی ترابی* را روشن کند تا همه بفهمند که تیم محبوب حکومت در خفا چه کارها که نکرده حالا اما نوبت استقلال که میرسد همه حکومتی های لنگی نقاب زده کارشناس حقوقی و کاردان شده اند؟!عدالت حلقه مفقوده وطن ماست و بخصوص فوتبال که اگر قانون قانون است باید برای همه لحاظ شود نه فقط استقلال عدالت و انسانیتم آرزوست با تشکر
    • کیسه حکومتی قانون گریز IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      کیسه کش بی سواد حکومتی شمایید که وزرات ورزش و فدراسیون آبی و سپاه همه بسیج شدن با نامه نگاری و فشار به نظام وظیفه به طور غیرقانونی یزدانی و مرادمند تعویق خدمت اش بگیرن اگه پرسپولیس،حکومتی بود زمان بسته بودن پنجره جلوی رفتن عالیشاه و نوراللهی به خدمت سربازی می گرفتند در مورد ترابی بله تراکتور می خواست به زور به خدمت قرارداد ببنده ولی ترابی به خاطر قبولی دانشگاه از معافیت تحصیلی استفاده کرده اون قرارداد باطل شد ترابی مثل یزدانی بازیکن ملی پوش تا سی سالگی می تونه خدمت تره
  • شرایط برابر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    شرایط برابری که هوچیگران ازش حرف میزنند بازیکنهای سرباز خدمت نروند هر بازی چند تا پنالتی برامون گرفته بشه اگه باز هم نتونستیم ببریم بازی سه هیچ به نفع ما بشه تیم های رقیب تقویت نشن جک و درب دی و دوپینگ برای ما آزاد باشه (به گفته آقای مهدی امیرابادی ) هوچیکری هم حدی داره والا
  • صابر برهان RO ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    پرویز خان مظلومی که اگر لنگی بود بی شک بزرگترین اسطوره این باشگاه مخوف حکومتی می شد عین واقعیت را گفته اند پرویز خان از مافیای لنگی نترس و اسم ببر از دوپینگ سید بلال و کامیابی نیا بگو و اسناد و مدارک آن که دزدیده شد از سربازی مهدی ترابی و نورالهی و ماهینی بگو داداش بگو که ما مثل کوه پشتت هستیم از رانت و پولهای کثیف که خرج سوگولی حکومت شد تا ۵ قهرمانی جعلی و نجس بیاورد بگو از زد و بندهای رسانه ای بگو از تخلفات فدراسیون و وزارت ورزش در سرپوش گذاشتن روی بازیکنان جعلی و متخلف لنگ بگو که باید تمام بازیهایش ۳ بر ۰ میشد از ۵ سال گاز مجانی به اردوغان و رشوه به ریزه اسپور بگو از ۲ میلیون دلار پول خزانه در چمدان بگو که به مدیرعامل ریزه اسپور شبانه در میدان تقسیم سپرده شد تا شکایتش را بی خیال شود بگو ناگفته ها بسیار است سالها می توان از تخلفات سازمانیافته لنگی ها رمان نوشت ولی فدراسیون و وزارت و همه حکومت دست آنهاست پس در خفا تخلف می کنند و خیلی جالبه که تیمهای دیگر به حکمرانی لنگیها سر خم کرده اند و تو سری میخورند و صدایشان درنمی آید و سر استقلال زرنگ و حسابگر و گرگ شده اند
    • Threem IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      نورالهی توی تراکتور چیکار میکرد زمانی که پرسپولیس بهش احتیاج داشت اونم وسط فصل بعد ماهینی توی ملوان چیکار میکرد چیزی حالیتون نیست حرف نزنید
  • شمسعلی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    مرده و حرفش پرویز گیس جان...اسم بیار تا ضایع بشی... راستی سربازاتون باید برن سربازی گیس گیس جون
  • حرف زدن روی هوا افتخار کیسه IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    هههههخهههه داداش بازی های شما به خودتون مربوطه ما چیزی ازتون نمیخوایم!!!؟ سریع تر به روان پزشک مراجعه کن!!!, مشکل روانی داری!!! چون ما با هاتون کاری نداریم!!!و حرفی در مورد رکورد هاتون نداریم!!!
  • صمدقلی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    حضرات که با همین ادعا و گزافه گویی و با اتکا به طناب پوسیده پرفسور حقوقشان استاد خطیر در مورد سوپر جام سینه سپر کردند و با تار و تنبک ((در زمان همان سلطانی فری که ادعا می کنند مانع از شکایت باشگاه های ایرانی در خصوص طارمی شد )) به دادگاه کاس شکایت کردند و آن چیزی که نصیبشان شد یک پوست موز بود و یک بیگ لایک ( شما بیگ لایک را تصویری با مفهومش در فرهنگ خودمان در نظر بگیرید ) . هر آدم کمی منطقی و اندکی فهیم هم بود سرش را پایین می انداخت و بعد از آن ضایع شدن بین المللی کمی سکوت می کرد ولی پرمدعایی ناشی از پوچی درونی باعث شده که وقاحت حضرات بر منطق نداشته شان برچربد و هنوز حرف مفت بزنند .
  • علیرضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    با سلام ،همان قانونی که می گوید دانشجو ،محصل در طول تحصیل به سربازی نمی رود و سربازی اش به تعویق می افتند ،همان قانون هم می گوید که اعضای تیم ملی می‌توانند تا ۳۰سالگی سربازی خود را به تعویق بیاندازند لذا جای تعجب است که برخی ها می خواهند حقوق شهروندی افراد را در رقابت ما سالم تضییع نمایند
  • فاسدان لنگی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    لنگ مافیافوتبال ایران وتیم حکومتی همه ایران میدونند حتی طرفداراشون ولی خودشونا به کوچه علی چپ زدن
  • امین IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    واقعالنگیا خجالت نمیکشید که میایدنظرمیدید شما اگه کمک داور نباشه که جلوآلومینیوم وبقیه تیمها ذلیل شدید چطورداور اون آفسایدرابه ضررآلومینیوم گرفت وگل آفساید شمارا قبول کرد واقعا که چقدراین جماعت لنگی حقیروعقده ای هستند
  • بیطرف IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    واقعا براتون متاسفم
  • كيسه دوز IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    هيچ چيز 6تاييا بخودشون مربوط نيست! 10 دقيقه 10 نفرن 3 تا گل رو يادت رفته؟؟؟ اونم به ما مربوط بود خخخخ
  • كمك سرپرست IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    كوردها رو كه برانكو و يحيي شكوندن رفت. ته مونده هاش ركورداي خودتونه كه واسه كل ليگ مهم نيست اخوي خخخخ
  • ایمون زاید IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    خبر ورزشی جان پرویژ رو خوب اومدی
  • هميشه سرخ IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    یه کاری نکن ایمون زاید رو صدا کنیم بیاد سراغت
  • هلنا IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    پرسپولیسی ها به شما نه برد نه باخت ما مربوط نیست
  • ایمون زاید@اولونگا @عمر عبدالرحمان IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    راستی اموزشی باید کجا باشند؟ گورهان بجای خود خبر دارررررر خدمتم نرفتیم قوائدشم بلد نیستیم.
  • اس اس IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    پیروزیا زیادی مفت خور دنو خوابیدن. بیشتر بازیکناشون سرباز ی نرفتن چون تیم حکومتی. همه میدونن که تیم منفور پیروزی این چند سال چطور باسلطانیفر جام های ننگین آورد که مایه رسواییش شد. الانم. بعد رفتن سلطانی فر. چسبیدن به داوریو حاشیه سازی...ای شالله اگه عدالت باشه دست مافیایه سرخو که باعث نابودی فوتبال ایران شده نابود کنه...
  • کیسه کش حقیر IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    کلاه کیس سبیل قشنگ منظورت از رکورد همون ده دقیقه ده نفره س؟؟؟ آره اینو که راست میگی لامصب زنبور عسل هم نمیتونه تو ده دقیقه سه تا گل بخوره.تو چطوری خوردی؟؟؟ راستی کیسه یه رکورد دیگه هم داره پدر اولونگا تیمش تو مرحلهٔ گروهی حذف شد اما به لطف رکورد خارق العاده کیسه آقای گل آسیا شد. نکشیمون رکورررررد. 😂😂😂😂😂
  • انتی لنگی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    من متن رو کامل نخوندم ولی ببین پرویز خان چی گفتی که بولینگی ها دارن اتیش میگیرن🤣🤣🤣🤣
  • خخخ IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    حق با شماست که در هر شرایطی باید تیم ببرد اما برد های شما به گونه ای است که اگر پنالتی اهدایی نباشد شاید حتی باید با پدیده سر اینکه سقوط نکنید بجنگید و باید بگم شما در هر بازی ای که نمی تونید گل بزنید یا گل می خورید بهتون پنالتی می دن و اکثر بر آتون با پنالتی هست و بقیشم که به کمک داور هست که خیلی از آفساید هارو نمی گیره در ضمن اگر 2 امتیاز اهدایی فدراسیون و پنالتی های اهدایی نبود الان بهترین خط حمله برای پرسپولیس بود پس لطفا سکوت کنید همچنین باید بگم نمی دونم چجوریه که خیلی از گلای تیمای حریف رو به رو شما میسوزه
  • Kise sooz IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    پرویز کچل یادت رفت ایمون زاید کاری کرد کلاه گیست و باد برد مطمئن باش اگه شما کیسه کشا مدرکی داشتید تا الان رو میکردید تو قضیه عیسی ردپای شما هست تو قضیه النصر حسود تر و فضول تر از جماعت کیسه کش نیست وقتی اسطولشون فرناز و تو هستین بقیشون معلومه کی هستن هر کاری بکنید بازم مایع ظرفشویی جام نصیبتون میشه چون شخصیت ندارید
  • صادق IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    رفیعی و کمیته ضد اخلاقی و داوران و بابا های دیگر گل گهر و حق کشی در حق پرسپولیس بوسیله اجرلو باز بگیم این جام چه لذتی داره حیف نون خدا جای حق نشسته مظلوم و گدای جام.
  • فرهادی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    والا اینکه توپ رو به زمین پرسپولیس میندازید جای تعجب نیست. شما تمام درگیری هاتون با خودی هاتون بوده که به ترتیب دعوای اول تون با آقای قلعه نویی بود در جام حذفی سال پیش و بعد هم قضیه ی کسر امتیاز از گلگهر،دوم دعوای شما با آقا جواد نکونام و فولاد بود که اولین بار همین فولاد بود که بحث شکایت سربازی رو به فدراسیون مطرح کرد،سوم دعوای شما با آقای عنایتی بود سر بازی هوادار که هوادار شکایت کرد و بقیه ی نفرات مثل آقای فکری و بقیه.خب کدوم یکی از این ها پرسپولیسی بودن؟راجع به آقای وحید امیری که مهاجم ثابت تیم ملی هست و در جام جهانی پرتغال و اسپانیا رو اونطور به هم ریخته بود و الان از بهترین های آسیا هست ایشون معاف بند و سرباز قهرمان محسوب میشن و همین طور آقای ترابی لازم نیست زیر پیراهنش چیزی نوشته باشه ایشان هم چند سال هست در تیم ملی هستش.خب برید تعریف سرباز قهرمان رو بخونید ببینید چیه بعد بگید مردمند و یزدانی شاملش میشن!!!شما مشکلاتتون رو با سرمربی های استقلالی لیگ برطرف کنید چکار به پرسپولیس دارید!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی