«نیایش چرنوبیل» را بخوانید تا جنگ را بفهید/ این صورت‌های چسب خورده چهره واقعی فوتبالمان است/ ناآگاهی مردم باعث شده شایعات رنگ واقعیت بگیرند
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: متأسفانه عدم شفافیت در فوتبال ما نحوه قضاوت درباره آن را غیرممکن کرده و به نظر می رسد پرونده عزل عزیزی خادم هم به همان جایی می رود که پرونده مارک ویلموتس رفت!

محمدرضا مدنی؛ با توجه به حمله روسیه به اوکراین در اوج حساسیت رقابتهای فوتبال کشورمان، خیلی از مسائل مربوط به نتایج هفته نوزدهم مانند تساوی پرسپولیس و سپاهان که دو تعقیب کننده اصلی استقلال هستند، همچنین پیروزی تیم استقلال در نبود تعدادی از نفرات اصلی اش مقابل فجرسپاسی و تثبیت جایگاهش در صدر جدول پس از ۱۹ هفته نباختن، همه و همه تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته است.

امیر حاج رضایی بازیکن و مربی اسبق فوتبال که فعالیت فوتبالی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را نیز تجربه کرده در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت جدول رده بندی لیگ برتر و دربی پیش‎ رو بین پرسپولیس و استقلال، همچنین وضعیت خوب نمایندگان شهر کرمان و حمله کشور روسیه به اوکراین اظهاراتی را مطرح کرد.

هنوز ۳۳ امتیاز تا آخر فصل باقیمانده

 کارشناس فوتبال کشورمان ابتدا درباره وضعیت جدول رده بندی و بخت تیم های مدعی قهرمانی اظهار داشت: هنوز تا پایان مسابقات لیگ برتر ۳۳ امتیاز برای همه تیم ها باقی مانده است و فوتبال دائماً در حال تغییر است. خیلی از اتفاقات می‌تواند جدول را به هم بریزد. استقلال علیرغم همه مشکلاتی که دارد فاصله اش را با تیم دوم زیاد کرده و توانسته یک موقعیت تثبیت شده برای خودش ایجاد کند. با این توضیح که این نتایج به لحاظ آماری هم برای تیم استقلال شرایط خوبی را رقم زده. تیمی‌که تا به حال شکست نداشته است.

کاش اضلاع دیگری هم به کورس قهرمانی اضافه شوند

وی افزود: اما اگر بخواهیم به لحاظ فنی مسابقات هفته نوزدهم را بررسی کنیم چون من رقابتهای این هفته را ندیدم اظهارنظری در این باره نمی‌کنم، اما به لحاظ شرایط کلی می‌خواهم بگویم، اگر رقابت در بالای جدول حساس شود و بعد هم اضلاع دیگری به این دو تیم اضافه شوند این به سود فوتبال ملی کشورمان خواهد بود. اما متاسفانه در شرایط فعلی وضعیت سپاهان چندان مناسب نیست و این تیم با صدر جدول خیلی فاصله گرفته. شاید پدیده‌ای مثل مس رفسنجان بتواند خودش را به صدر جدولی ها تحمیل کند. جایگاهی که جامعه فوتبال انتظارش را نداشته. فاصله این با تیم با تیم سوم هم گویای همین این مطلب است.

«نیایش چرنوبیل» را بخوانید تا جنگ را بفهید/ این صورت‌های چسب خورده چهره واقعی فوتبالمان است/ ناآگاهی مردم باعث شده شایعات رنگ واقعیت بگیرند

فرق آلمان با لیگهای معتبر اروپا تک بُعدی بودنش است

کارشناس فوتبال کشورمان در توضیح این بحث با ذکر مثالی از پنج لیگ معتبر اروپا به این موضوع پرداخت و تصریح کرد: در آلمان همیشه از هر کسی بپرسند می‌گوید بایرن مونیخ قهرمان می‌شود. چرا که این تیم قدرت اول کشور آلمان محسوب می‌شود و قدرتش هم ناشی از چند مسئله است. اول اینکه اسپانسرهای بسیار قوی دارد. چون می‌دانیم این کشور از کشورهای صنعتی بزرگ اروپاست و صنایع بزرگی این تیم را حمایت می‌کنند. پس دستشان برای خرید هر بازیکنی باز است و نهایتاً در طول دهه های گذشته شاید تیمی‌مثل دورتموند پیدا بشود و یا در دوران اتوره هاگل کایزرسلاترن می‌آید و قهرمانی را به دست می‌آورد که اینها به ندرت بوده و این تک بعدی شدن در آنجا، بوندس لیگا را نسبت به دیگر لیگ های معتبر اروپایی در جایگاه قابل پیش بینی تری قرار داده است. حالا در کشور ما اگر فقط دو تیم پرسپولیس و استقلال قهرمان شوند درست است که پرطرفدارترین تیم ها هستند، اما این تک بعدی شدن، جاذبه زیادی برای کلیت فوتبال‌مان ندارد.

فوتبال کرمان در حال رشد است

حاج رضایی با اشاره به تغییرات بوجود آمده در قطب های فوتبالی ایران گفت: برای نمونه تیم ترک زبان کشورمان یعنی تراکتور که طرفداران پرشماری هم دارد در شرایط بدی قرار گرفته است. در خوزستان هم نفت مسجد سلیمان شرایط بدی دارد. صنعت نفت آبادان شرایط متوسطی را تجربه می‌کند. فولاد هم با اینکه تیم خوبی است و یکی دو جام هم در این سال‌ها گرفته ولی در کورس مدعیان دیده نمی‌شود. دو تیم مطرح اصفهانی هم که پشتوانه شان به صنایع فولاد اصفهان یا ایران است و جزو تیم‌های پردرآمد ایران محسوب می‌شوند هم وضعیت مناسبی ندارند و در نهایت این منحصر می‌شود به پایتخت. اما می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که یک منطقه دیگری در فوتبال ایران در حال رشد کردن است و خودش را به رخ می‌کشد و آن کرمان است. در کرمان می‌بینیم که گل گهر مطرح شده، مس رفسنجان خوب عمل می‌کند و در دسته های پایین تر تیم مس کرمان در جایگاه دوم لیگ یک است و شانس دارد و مس شهربابک هم هست. این نشان دهنده آن است که صنعت مس، به لحاظ مالی به خوبی فوتبال این استان را ساپورت می‌کند. همین که کرمان چهار تیم را در کورس داشته باشد کار کمی‌نیست. کار دشواری است. امیدوارم در طول یازده هفته باقی مانده تیم‌های دیگر ی هم خودشان را به صدر جدول نزدیک و نزدیک تر کنند، چون این طبعاً به فوتبال ما کمک می‌کند. وقتی چند تیم در قامت قهرمانی باشند به سود فوتبال ملی ما خواهد بود. به ویژه با شرایطی که برای دو تیم پایتخت نشین به وجود آمده است.

«نیایش چرنوبیل» را بخوانید تا جنگ را بفهید/ این صورت‌های چسب خورده چهره واقعی فوتبالمان است/ ناآگاهی مردم باعث شده شایعات رنگ واقعیت بگیرند

مساوی دربی هم به سود استقلال است

مربی اسبق فوتبال کشورمان درباره اهمیت دربی ۲۶ اسفند ماه تأکید کرد: با توجه به شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس اهمیت دربی پیش ‎رو به مراتب بیش از گذشته خواهد بود. پرسپولیس برای این که فاصله اش با استقلال را کم کند باید این بازی را ببرد، در حالی که من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند در این بازی به مساوی هم رضایت بدهد. به چه دلیل؟ به این دلیل که اگر مساوی کند همان فاصله حفظ می‌شود. اگر گفتم استقلال به تساوی هم رضایت می‌دهد به معنی این نیست که استقلال قدرت کمتری دارد، بلکه بر اساس جدول مسابقات می‌گویم. این که چطور می‌توان از تیمی‌فاصله گرفت و یا همان فاصله را حفظ کرد. بنابراین گاهی اوقات تساوی حکم پیروزی را دارد. به همین دلیل این بازی برای پرسپولیس خیلی اهمیت دارد و حتماً باید این بازی را ببرد. به جز مسائل حیثیتی و رقابت قدیمی‌این دو تیم، دربی از جهت جدولی هم مهم است.

از مردم مایه می‌گذارید اما با مردم صادق نیستید

وی درباره تحولات رخ داده در راس فدراسیون فوتبال و اتفاقی که همه اهالی این رشته را شوکه کرد، به اضافه اینکه خیلی ها می‌گویند رئیس فدراسیون فوتبال توسط هیئت رئیسه ای که خودش آنها را تعیین کرده بود برکنار شده توضیح داد: ما اطلاعات دقیقی از آنچه در فدراسیون می‌گذرد و یا گذشته نداریم و از این بابت تاسف میخوریم. از این که هر وقت هر یک از این آقایان پشت تریبون قرار می‌گیرد در جملاتش شاید چندین بار از واژه «مردم» اسم ببرند. این که «ما می‌خواهیم دل مردم شاد شود» یا «برای مردم کار می‌کنیم» یا «مردم برای ما اهمیت زیادی دارند» و... ولی در عمل اصلاً چنین چیزی نیست. اگر مردم برای شما اهمیت داشتند و اگر برای مردم احترام قائل بودید یکی از این بزرگوارانی که در هیئت رئیسه حضور دارد می‌آمد و شفاف همه قضایا را توضیح می‌داد. همه مسائل را صادقانه برای مردم توضیح می‌داد که؛ ما به این نقطه رسیدیم که در جهت منافع ملی فوتبال با ایشان قطع همکاری کنیم. ولی الان هرکسی از ظن خودش در این باره نظر می‌دهد.

ناآگاهی مردم باعث می‌شوند شایعات رنگ واقعیت بگیرند

حاج رضایی در انتقاد از عدم شفافیت مسئولان گفت: وقتی شفافیت وجود نداشته باشد شایعه قوت می‌گیرد و شایعات به سرعت جانشین واقعیات می‌شوند. واقعیاتی که مردم از آنها آگاهی ندارند. من چون این افراد را نمی‌شناسم نمی‌خواهم درباره شان صحبت و یا قضاوت کنم ولی می‌خواهم بگویم از دوران آقای کفاشیان به این سمت، ما اصلاً صداقتی در فدراسیون فوتبال ندیدیم. هشت سال ایشان بودند و چهار سال دوست صمیمی‎شان آنجا بودند که با یک شیوه ای آمدند و کار کردند و صادقانه برخورد نکردند و این عنصر گم شده ای است که ما همیشه از نبودش زیان دیده ایم و آسیب دیده ایم. چرا با مردم صادقانه رفتار نمی‌کنید؟ وقتی صادقانه رفتار نشود قضاوت دشوار است. چون آگاهی نیست قضاوت صحیح هم نیست. قطعاً در درون خودشان تناقض، پارادوکس و مسائلی از این دست وجود دارد که شنونده را در موقعیت روشنی قرار نمی‌دهند.

«نیایش چرنوبیل» را بخوانید تا جنگ را بفهید/ این صورت‌های چسب خورده چهره واقعی فوتبالمان است/ ناآگاهی مردم باعث شده شایعات رنگ واقعیت بگیرند

فوتبالمان شبیه فیلم های اصغر فرهادی است

کارشناس فوتبال کشورمان در توضیح وضعیت بلاتکلیف بودن فدراسیون فوتبال، به ویژه مردم و اهالی این رشته که مستقیما با این ورزش ارتباط دارند توضیح داد: این وضعیت تا حدی شبیه به فیلم های آقای اصغر فرهادی است که پایان باز دارند و ما باید خودمان حدس بزنیم که چه اتفاقی ممکن است بیافتد. بعد از فیلم های آقای فرهادی هر تماشاگری از سینما خارج می‌شود یک تعبیر شخصی از پایان فیلم دارد. اینکه آیا دخترک پدرش را انتخاب می‌کند؟ آیا دختر مادرش را انتخاب می‌کند؟ ...و این آیاها در ژانر سینما ممکن است مفید باشد. به این دلیل که ذهنیت تماشاگر را بارور می‌کند. اینکه با ذهن خودش کلنجار برود اما اینجا فرق می‌کند. در فوتبال خیلی خیلی فرق دارد. شما هیچ فوتبالی را با پایان باز نمی‌توانید تصور کنید. یا یک تیم می‌برد، یا می‌بازد و یا مساوی می‌کند. بنابراین تماشاگر می‌داند که چه اتفاقی در پایان مسابقه رخ داده است. بنابراین نمی‌توان قضاوتی درباره ریاست فدراسیون و اتفاقات اخیر داشت.

ماجرای عزیزی خادم هم به پرونده ویلموتس می‌پیوندد

وی در این باره که همه اهالی فوتبال نسبت به این شرایط سردرگم هستند و عده ای هم که مدعی اند از پشت پرده های برکناری عزیزی خادم خبر دارند جرأت بازگو کردنش را ندارند، توضیح داد: با این سرپوش گذاشتن ها، کنار این همه گرفتاری که مردم در زندگی شخصی شان دارند این قبیل اتفاقات کم‌کم لابلای گرد و غبار زندگی ما شامل مرور زمان می‌شوند و از یادها می‌رود. الان چند نفر درباره قرارداد ویلموتس صحبت می‌کنند؟ تقریباً آن ماجرا به دست فراموشی سپرده شده و لابلای مشکلات روزمره گم شد. اینجا هم داستان همین است. ولی به طور کلی اتفاق خوبی نبود. اتفاق خوبی نبود که رئیس فدراسیون یازده ماه سر کار باشد، تیم ملی در این دوران به جام جهانی برود و... تصمیم‌گیرنده ها محق و یا لاحق، فرقی نمی‌کند بلکه این وقایع به زیان فوتبال ایران است. این به ضرر فوتبال ایران است که هر کسی رفته و در اتاقش نشسته، بحث نمی‌کنند و صحبتی مطرح نمی‌شود و در نهایت چیزهایی به رسانه ها منتقل می‌شود که به درد نمی‌خورد.

 رویاهای من با تفکرات کوچک گردانندگان فوتبال فرق دارد

حاج رضایی با اندوهی بسیار در لحن صحبتهایش ادامه داد: به طور کلی و جان کلام اینکه من خوش‌بین نیستم. به این وضعیت فوتبال خوش بین نیستم. اینکه ما فقط به جام جهانی برویم، سقف آرزوهای من نیست. رویاهای من با تفکرات کوچک گردانندگان فوتبال زمین تا آسمان فرق می‌کند. من برای کشورم ساختار می‌خواهم، ساختاری که همه چیز در آن وجود داشته باشد.

صورت چسب خورده داوران چهره واقعی فوتبال ایران است

این پیشکسوت فوتبال درباره گل مشکوک حامد پاکدل (بازیکن پرسپولیس) به گل گهر سیرجان که اکثر کارشناسان داوری معتقد بودند با دست به ثمر رسیده و خیلی ها برای هزارمین بار نبود VAR (کمک داور ویدیویی) را کمبودی مهم در فوتبال ایران عنوان کردند، بدون کوچکترین توضیحی دراین باره، با اشاره جالبی به وضعیت تجهیزات ابتدایی داوران برای قضاوت فوتبال تشبیه فوق العاده ای داشت و تأکید کرد: چندین بار بگویم وقتی داور بی پناه را به زمین فوتبال می‌فرستید چرا چنین چیزی را به گوشش آویزان می‌کنید؟ چون درست وصل نمی‌شود آن را با انواع و اقسام چسب ها می‌چسبانید که خیلی زننده و زشت است. این چهره، نمادی از فوتبال ایران است! این چهره چسب خورده و این چهره زشت، نمادی از فوتبال ایران است که ما می‌بینیم، شما می‌بینید و دنیا می‌بیند. آقایان! قیمت این گوشی ها ۶ هزار دلار است. ۱۰ تا از این گوشی ها می‌شود ۶۰ هزار دلار. باوجود پول هایی که در این فوتبال هزینه می‌شود این اعداد و ارقام اصلاً به چشم می‌آید؟ پول هایی که معلوم نیست به کجا می‌رود و از کجا می‌آید؟ جان کلام این که تصویر صورت داوران ما علاوه بر مظلومیت آنها، تصویر زشت و نماد فوتبال ایران است.

شهروندان اوکراینی چه گناهی مرتکب شده بودند؟

حاج رضایی درباره تحولات اخیر در منطقه و حمله کشور روسیه به اوکراین همچنین تبعات جنگ بر اوضاع منطقه خاطرنشان کرد: جنگ به طور کلی غارتگاه جانها و مالهاست. هیچ کس با جنگ موافق نیست. متاسفانه این دولتمردان هستند که با تصمیمات خودشان خون مردم بی‎گناه را می‌ریزند. در خبرها داشتیم که تعدادی از شهروندان اوکراینی کشته شدند! واقعاً به چه گناهی؟ به چه دلیلی؟ افرادی که آمده بودند یک زندگی معمولی کنند، کار کنند، شب با خانواده شان باشند و از این عمر یکبار مصرف شان لذت ببرند، به کدامین گناه جان دادند؟ چرا انسانها هدف سیاست‌گذاری‌هایی قرار می‌گیرند که خودشان یک اپسیلون در آن تاثیر نداشته اند؟ هیچ تاثیری!

روسیه فوتبال اوکراین را هم تعطیل کرد

وی افزود: اما این جنگ ها تاثیرات دامنه داری خواهد داشت. اگر گسترده تر شود به کشورهای دیگری هم سرایت می‌کند. همین حالا لیگ فوتبال اوکراین تعطیل شده است. مردم در حال گریز هستند. مردم نابسامان شده‌اند و این اتفاق خیلی بدی است که می‌تواند تبعات بسیار زیادی را به وجود بیاورد و دل هر انسان واقعی را به درد بیاورد. ما خودمان تجربه جنگ تحمیلی را داشته ایم آن دوران واقعا سخت بود. شمردن آسیب‌های جنگ کار من نیست و وقت زیادی را می‌طلبد. شب های بد، روزهای بد، اتفاقات بد و همه اینها باعث شد مردم در شرایط روانی بدی زندگی کنند.

«نیایش چرنوبیل» را بخوانید تا جنگ را بفهید/ این صورت‌های چسب خورده چهره واقعی فوتبالمان است/ ناآگاهی مردم باعث شده شایعات رنگ واقعیت بگیرند

متأسفانه با اخبار بد واکسینه شده ایم

جنگ پدیده خیلی خیلی بدی است. جنگ هیچ وقت برای خودش و برای مردمش هدیه ای جز مرگ و نیستی، مهاجرت، دربدری و آوارگی نداشته است. امیدوارم آنهایی که پشت میزها می‌نشینند، کت و شلوارهای شیک می‌پوشند، کراوات می‌زنند و پوشِت می‌گذارند و دائم دم از حقوق بشر می‌زنند و انسان را مد نظر خودشان قرار می‌دهند، تصمیم درستی بگیرند. اهالی اوکراین هم انسان هستند و فرقی با دیگران ندارند. گرچه ما با اخبار بد واکسینه شده ایم و اصلاً خبر خوش نمی‌شنویم ولی به هرحال طاقت انسان هم اندازه ای دارد. صبح که بیدار شدم و این خبر را شنیدم واقعا تاسف خوردم.

در اهواز دور نیمکت ذخیره ها گونی شن چیده بودند

امیر حاج رضایی در ارتباط با دوران جنگ تحمیلی و خاطرات خودش (که در آن زمان به امر مربیگری مشغول بوده) یادآور شد: من زمانی مربی تیم تهران الف بودم و در اهواز هم یک بازی داشتیم. بازیکنان از شرایط شان ناراضی بودند. البته نه از شرایط جنگ بلکه چون فدراسیون فوتبال توجهی نمی‌کرد و حقوق نمی‌داد. در آن دوران پروازها به اهواز قطع شده بود. ما با اتوبوس راهی اهواز شدیم. کلا ۱۲ بازیکن اتوبوس سوار شدند که از آن ۱۲ نفر، دو نفرشان دروازه بان بودند. وقتی وارد ورزشگاه اهواز شدیم دیدیم که دور تا دور محل استقرار نیمکت ذخیره ها که چند پله پایین تر از سطح زمین هم بود، کیسه‌های شن گذاشته بودند و شرایط کاملاً جنگی بود.

جنگنده های عراقی دائم روی آسمان اهواز بودند

وی اضافه کرد: فضایی هراسناک بود. افراد بومی‌می‌گفتند که جنگنده‌های عراقی دائماً بر فراز اهواز پرواز می‌کنند. شرایط بدی را برای مردم به وجود آورده بود. مسابقه تمام شد و دو هیچ باختیم. متاسفانه ماشین ما برای بازگشت گازوئیل نداشت اما نهادهای مربوطه بعد از چند ساعت توقف به ما گازوئیل دادند و توانستیم حرکت کنیم. ساعات سختی را سپری می‌کردیم.

از ترس بمباران کنار جاده دراز می‌کشیدیم

حاج رضایی افزود: اما در مسیر بازگشت با اینکه مسیر اهواز تا اندیمشک طولانی نیست، به خاطر وضعیت جنگی بارها اتوبوس کنار جاده ایستاد و به سرعت پیاده شدیم و از ترس بمباران جاده در شانه خاکی جاده روی زمین دراز می‌کشیدیم تا خطر رفع شود! این اتفاق چند مرتبه تا اندیمشک تکرار شد. حتی وقتی به اندیمشک رسیدیم شام را گرفتیم و در داخل اتوبوس خوردیم که سریعتر از آن محدوده دور شویم. ما در چنین شرایطی فوتبال را زنده نگه داشتیم. وضعیت دردناکی بود. یادم هست وقتی در اندیمشک خواستیم غذا بگیریم مسئول رستوران پرسید چند نفر هستید که وقتی تعدادمان را اعلام کردیم گفت به این تعداد غذا نداریم. میگفت به اندازه ۱۸ نفر غذا نداریم! که ما گفتیم در نهایت چند عدد تخم مرغ آب پز کنید. بهر حال وضعیت خوبی نبود.

«نیایش چرنوبیل» را بخوانید تا جنگ را بفهید/ این صورت‌های چسب خورده چهره واقعی فوتبالمان است/ ناآگاهی مردم باعث شده شایعات رنگ واقعیت بگیرند

بخوانید و بدانید که چرا «جنگ چهره زنانه ندارد»

امیر حاج رضایی در پایان صحبت‌های خود با معرفی یک کتاب، خواندن آن را به علاقمندان به موضوعات جنگ توصیه کرد و گفت: کتابی هست که خانم «سوتلانا آلکسیویچ» روزنامه‌نگار بلاروس آن را نوشته و نامش هست «جنگ چهره زنانه ندارد». این خانم در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه ادبیات نوبل شد. این کتاب فوق العاده زیبایی است در جهت تشریح جنگ. یک کتاب تکان دهنده، به این دلیل که این خانم ژورنالیست بوده و با بازماندگان جنگ گفتگو می‌کند. خواندن این کتاب باعث می‌شود بی اختیار اشک در چشمان شما حلقه بزند که یک جنگ می‌تواند چه فجایعی را به بار بیاورد. کتاب جنگ چهره زنانه ندارد تنها کتابی این خانم (سوتلانا آلکسیویچ) نیست و کتاب دیگری به نام «نیایش چرنوبیل» را به کسانی که علاقمند به دانستن فجایع جنگ هستند توصیه می‌کنم که می‌توانند با مطالعه آن به عمق فاجعه هر جنگی پی ببرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    چقدر کم داریم از این ادمها و حیف جمله ای از استاد بیاد دارم و همیشه تو جلسات که اصلا مرتبط با موصوع فوتبال هم نیست استفاده میکنم : بعد از باخت تیم ملی با مربیگری امیر قلعه نوعی تو برنامه نود گفت با این روند انتخاب سرمربی تیم ملی ، با این که امیر قلعه نوعی شاگرد خودم بود اما اگر قلعه نوعی موفق میشد منطق فوتبال بهم میخورد!!! ایکاش امثال حاج رضایی زیاد داشتیم …
  • ارتش سرخ IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    پشت پرده عزل رئیس فدراسیون فساد مالی و ورزشی مدیران استقلال است، که متاسفانه از ترس جرایم سنگین انضباطی و مالی دارند لاپوشانی می‌کنند، لطفاً کسانی که در جریان این فساد حیرت آور هستند افشاگری بکنند، یکبار برای همیشه کار رو درست کنیم . از هواداران فوتبال می خواهم از فیفا و ای اف سی بخواهند این قضیه رو پیگیری کنند ، مطبوعات و رسانه ها با توجه به ابعاد عظیم این فساد منع شدن از بازگو کردن این قضیه، لطفاً هواداران پیگیر باشند .
    • جنگ تا پاکی فوتبال IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      باشه فقط عجله نکن اول بذار حساب کتاب دوران بابا مسعود و شرکا بررسی بشه بعد به حرف شما هم رسیدگی میشه حالا حالاها پرونده هاتون کارداره و زمانبر هست خواهشا هی در اتاق رو باز و بسته نکن بذار به کارشون برسن
    • رضا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      اجازه بده جعل قرارداد طارمی‌و رضاییان. فساد سازمان یافته بابا مسعود. تضعیف عمدی ۱۵ تیم برای قهرمان کردن سوگلی اهدای حداقل ۲۵ امتیاز‌در هر فصل. عدم اخراج جلال حسینی‌و کمال جامهای اسنپی ووو در هر بازی رسیدگی بشه بعد نوبت به سایر تیمها میرسه
  • شاهپوری US ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    آقای حاج رضایی همین رسانه هایی که با شما دارند مصاحبه میکنند مقصر دو قطبی شدن فوتبال ما شدند اول صداوسیما و بعد روزنامه ها و سایت های ورزشی بخاطر پربیننده یا دنبال کننده و خواننده هاشون اون چند قطبی شدن رو خراب کردند و کاری کردند که هوادارای فوتبال شبانه روز در حال فحاشی و تحقیر و تهمت و توهین به همدیگه هستند و دوستان رسانه در کمال ناجوانمردی اسمش رو کری خونی میزارند در حالیکه همه چیز هست جز کری خونی .این داستان رو از اواخر دهه هشتاد شروع کردند تا روزنامه هاشون فروش بره و صداوسیما از رخوت دربیاد ولی باعث زشت ترین اتفاقات تحت عنوان کری خونی و هواداری شدند
  • Roojaa IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    چرا از نظر استاد! کتاب ،حتی از نوع جنگ هم باشه خارجیش خوبه؟!! یادی از شهدای فوتبالیست چوار میکردید،و نقش زنان ایران در جنگ ، این سه کتاب رو توصیه میکنم : دا ، فرنگیس، دخترشینا .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی