نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مطمئنم یزدانی دارد درست می‌گوید/ مجیدی را نمی‌دانم ولی قطعاً باشگاه زیر قولش زده است/ خدمت اجباری ۲ سال عمر آدم را هدر می‌دهد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیروز قربانی کاپیتان اسبق استقلال گفت: من فرهاد مجیدی را نمی‌دانم ولی قطعاً سیاوش یزدانی درست می‌گوید که از باشگاه به او قول‌هایی داده شده بوده و حالا انجام نشده است.

پیروز قربانی کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، پیرامون افشاگری سیاوش یزدانی و موضوع سربازی برای فوتبالیست‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

وضعیت سربازهای استقلال این روزها مشکلات تیم فرهاد مجیدی را به شدت بحرانی تر کرده. در این مورد چه صحبتی دارید؟

کلا به نظرم باید موضوع سربازی را یکبار برای همیشه حل کنند. باید تصمیم جدی در این باره گرفته شود. سربازی باعث می‌شود انسان دو سال از عمرش عقب بیافتد. چه ایرادی دارد که یک جوان در زمینه‌های دیگری به کشورش خدمت کند. چرا باید با این روش به آینده جوانان این مملکت لطمه زد؟

اما مسئولان بر این باورند که این اتفاق برای هر جوانی واجب است؟

ما اینها را از روی کشورهای دیگر الگوبرداری کرده ایم، کشورهایی که دائما دنبال جنگ هستند. در خیلی از کشورها هم اینگونه نیست. چرا آنها را نمی‌بینیم؟ به خدا غیر از سربازی هم می‌توان در زمینه‌های دیگر برای کشور افتخار آفرید. چرا این همه در این باره تعارف می‌کنیم و با تعارف حرف میزنیم؟ خدمت‌سربازی مقدس است و هر کسی رفته یا می‌رود دستش درد نکند. من مخلص همه شان هم هستم. پدر خود من نظامی‌بوده، ولی آیا یک جوان نمی‌تواند در المپیاد فیزیک، المپیاد ریاضی، ورزش کشتی، فوتبال و یا رشته‌های دیگر برای کشور افتخار بیافریند و پرچم کشورش را به اهتزاز در بیاورد؟ باید یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنیم. چرا باید ۲ سال از عمر مفید یک جوان در اوج جوانی اش به این شکل هدر برود؟ شاید عده‌ای به صحبت‌های من ایراد بگیرند و یا علیه اش موضع‌گیری کنند ولی من روی حرفم می‌ایستم که سربازی و معضل خدمت اجباری باید یک جایی حل شود. همه ما عاشق مملکت مان هستیم و دوست داریم پرچمش به اهتزاز در بیاید. حالا مثلاً اگر من دکتر هستم چه ایرادی دارد؟ یک فوتبالیست هم به همین شکل می‌تواند به مملکتش خدمت کند و افتخار بیاورد.

درباره افشاگری سیاوش یزدانی و وعده‌هایی که در باشگاه به او داده شده چه صحبتی دارید؟

من نظری در این باره ندارم. باید حرف‌های آنها را هم شنید. ولی بالاخره حتماً وقتی یک بازیکن به دنبال کار سربازی اش نرفته با باشگاه هماهنگ بوده. قطعاً به سیاوش یزدانی و مرادمند قول‌های داده شده است. ما خُرده برده ای با کسی نداریم، ولی مطمئنم یزدانی دارد درست می‌گوید. در جریان این که فرهاد مجیدی چه به او گفته هم نیستم و این را نمی‌دانم و نمی‌توانم حرفی بزنم ولی قطعاً از باشگاه به او قول‌های داده شده است.

بازی استقلال مقابل نساجی را چطور دیدید؟

استقلال در این دیدار علیرغم اینکه مساوی کرد ولی نسبت به بازی‌های قبلش بهتر بود. اگر درخشش حقیقی نبود استقلال برنده می‌شد. استقلال در فاز ایجاد موقعیت خیلی بهتر از قبل کار کرد.

بازی با گل‌گهر را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعاً بازی سختی است. تیم‌های امیر قلعه نویی فوتبال خوبی بازی می‌کنند به ویژه گل گهر در بازی‌های اخیر خود به خوبی رقبایش را تحت فشار می‌گذارد. خوب هم گل می‌زند.

به نظر شما تا چه زمانی باید به رودی ژستد فرصت داد؟

ما از تفکرات سرمربی تیم خبرنداریم. حتماً ژستد توقعات مجیدی را برآورده کرده که هر بازی برای این تیم در ترکیب قرار می‌گیرد. ما باید یک جایی یاد بگیریم که به نقطه‌نظرات سرمربی تیم احترام بگذاریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    به این جمله ی اخیر سیاوش یزدانی دقت کتید: “جوانی ام را قربانی (نردبان) رویاپردازیهای خود کردید”. با این جمله، یزدانی دقیقن داره میگه چه کسی در مورد سربازی سر کارش گذاشته بوده: دالتون بزرگه. همینجا جا داره یه بعدی کنیم از بازی آخر استقلال فکری با سپاهان که برادرمون سیاوش خان یزدانی طی برنامه و هماهنگی قبلی (با دالتون) عمدأ سوتی میداد و پاش رو از جلو توپ کشید تا استقلال گل بخوره و ببازه و فکری بره و دالتون بیاد. چوب خداصدا نداره. از هر دستی بدی از همون دست میگیری جناب سیاوش خان یزدانی.
    • Retired IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      دقيقا درسته علوى جان ، بنده 65 ساله بزرگترين درسى كه تو زندگى گرفتم همينه "از هر دستى كه دادى پس ميگيرى" يا به عبارتى "what goes around comes around " . شخصا واسه اقاى يزدانى ارزوى سلامتى و موفقيت ميكنم ولى بقول شما يه نگاه به اعمال ايشون در گذشته مثل مصاحبه جنجالى بعد از بازى پرسپوليس و سپاهان كه با روان طرفداران بازى كرد و در نتيجه سرباز بى گناه تو اصفهان كور شد ، البته خدا بزرگ و بخشنده هست و حتما كمكش ميكنه ما هم واسش دعاى خير ميكنيم .🙏🏽🙏
  • 6 IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    چطور بقيه كه ميرند خوبه ولي اين دكتره خخخخخخ بره ميشه هدر عمر؟!!؟
  • قیطور IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    بابا مردم کلافه کردین بسه دیگه از فوتبال وبازی که ....میخان اینجوری ذرهای مشهور بشن یه گروهبا ن اشنا داریم میگم کمتر بزادت سر پست
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    وقتی مربی و مشاور و مدیر خوب نداشته باشی ...همینه! همه اینها ۷ ماه پیش می دانستند! تازه ...مگر اینها افتخارات آسیایی و قهرمانی باشگاهرخودشون نداشتند و جالب تر از کجا معلومه این دو تو فهرست تیم ملی هستند !! و شما همه می تونید!!!! ماهینی...کمال...نور الهی ..عالی شاه و.... در پنجره بسته پرسپولیس رفتند سربازی ... و پرسپولیس یه سال با ۱۳ بازیکن فینال آسیا رفت و یه بار دیگر با یحیی دستش خالی پنج بازیکن فیکسشون رفتند اومد فینال آسیا بین ۳۲ تیم ....حالا استقلال ۳۰ بازیکن دارد به این دونفر می نازد این دونفر در دفاع تیمشان ۵۰ درصد بازی شان خطا و خشونت است داوران ایرانی توجه ندارند بزند تیم ملی هر بازی دو سه تا پنالتی میدن بروند سربازی که به نفع شان هست .مدیریت ضعیف یعنی همین! حق دارد به رنگ قرمز و لوگوی قرمز حساس باشد و بی ادبی کند که دانش آموز کلاس پنجم در تحلیل هاش حرف های بزند که ..... و کفشگری و ...دیگران را وادارکند جملاتی زبان بیاورند که از فوتبال خدا حافظی کند ....با ۴۰ میلیون هوادار ظرف بود.. جناب ساکت مدیر سپاهان به لوگوی پرسپولیس توهین کرد تیمش داره چه ...
  • Feredi IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    جناب قربانی هر جوون ایرانی در ۱۸ سالگی سرباز میشه چطور اینا توی ۳۰ سالگی هم دلشون نمیخواد برن، اینا ۱۲ سال فرصت اضافه داده شده بس نیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی